tunen insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia tunen insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 126 tot 142 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • #17538860
    goran
      Lid sinds:
      24 January 2015

      Nee, de wagen gaat naar Proline Engeneering.
      Dan een verlaging setje en 20 inch. Ben ik eerst klaar.

      #17538861
      hpp
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2011
        goran wrote:
        Nee, de wagen gaat naar Proline Engeneering.
        Dan een verlaging setje en 20 inch. Ben ik eerst klaar.[/quote

        welke motor heb jij en van welk jaar is jou insignia?

        #17538862
        Marclu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2015

          Je geeft aan dezelfde waardes, rijd jij ook in een 2.0 ecoflex 103 kw?

          #17538863
          goran
            Lid sinds:
            24 January 2015

            Ja hetzelfde.

            #17538864
            hpp
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2011

              @goran wrote:

              Ja hetzelfde.

              Hoe gaan ze tunen?

              #17538865
              goran
                Lid sinds:
                24 January 2015

                Software matig incl verwijderen (leeghalen) en wegschrijven van de dpf.

                #17538866
                hpp
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2011

                  Alvast veel plezier ermee. De nieuwe types na 2013 kunnen nog niet overal getuned worden. Er zijn nog weinig tuners die softwarematig de boel voor elkaar hebben, wel veel externe powerboxen, maar daar begin ik niet aan.
                  Als je auto net zo rijdt als de mijne denk ik dat je zeer tevreden zal zijn.

                  #17538867
                  goran
                    Lid sinds:
                    24 January 2015

                    Ik kan niet wachten. Nee die van mij is voor 2013.
                    ben heel benieuwd kan niet wachten.

                    #17538868
                    hpp
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2011

                      facelift 2.0 CDTI (140pk) van 2013 en jonger is in Nederland nog niet softwarematig te tunen, vandaar dat ik naar belgie gegaan ben. Heeft een andere computer.
                      Laat even weten hoe het gegaan is. Succes !!!

                      #17538869
                      Chriskeeh
                        Lid sinds:
                        1 January 2014

                        Ik heb de mijne vorig jaar in januari laten chippen bij BR. Ik heb er ondertussen al 25k km opzitten zonder enig probleem. De auto is nu een droom om mee te rijden! Mijn verbruik is van 7,5 naar 7,6 op 100km gegaan. Mijn curve geeft aan dat hij vrij onstabiel is op zijn top maar dat gaven ze aan slechte diesel, rijd daarom sindsdien Esso en is nu geen probleem meer :D


                        #17538870
                        hpp
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2011

                          Ik heb inmiddels 1.5 week gereden met de tuning. Ik rij op een tank bijna 1300 km. BC geeft aan 5.0 op 100 km, (was 5.2) bij normaal rijgedrag en 80 % snelweg en natuurlijk heb ik in het begin flink doorgetrapt. Het kan nog zuiniger als je niet teveel gas geeft, maar daar heb ik de tuning niet voor genomen. Als het nodig is moet het vermogen er zijn en gebruik ik het ook. Nog steeds erg tevreden.

                          #17538871
                          Marclu
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 January 2015

                            Ben benieuwd hoe het met Goran is gegaan.

                            #17538872
                            goran
                              Lid sinds:
                              24 January 2015

                              Zo, ben terug van een leerzame dag.

                              Vanochtend zoals afgesproken aangekomen met een maat van mij (Seat Exeo 2.0TDI) en ik met de Insignia 2.0CDTI 130pk bij de tuner. :D

                              Die zou samen met de auto monteur tegelijkertijd de DPF leegmaken en wegschrijven (preventief).
                              Wij konden de auto’s laten staan en ze zouden met de roetfilters beginnen.
                              2 uur later kwamen we terug om te kijken. Mijn computer lag los op de tafel, hun software werkte er niet lekker op en de computer was een x los geweest. De Insignia was al getuned door middel van de chiptuning. De man die er mee bezig was had al zo iets van hmmmmm, maar garandeerde mij dat aan het einde van de dag mijn auto top en volgens verwachting zou lopen.
                              De hele dag was die bezig met het herschrijven en het aanpassen van de software, eerst software matig alles terug brengen naar de originele waardes en dan alles aanpassen aan de verwachte curves.
                              Ik had al aangegeven dat de Insignia naar mijn gevoel wel rap was maar begon pas bij 1800/2000 toeren echt te trekken echt boven in maar nog steeds niet heel rap. Kom van een 272pk benzine auto. Insignia was wel rapper dan een A4 2007 1.9TDI met chip van mijn maat maar nog steeds niet heel bijzonder. :swear
                              En toen kwam de verlossende app. na 9 uur bezig te zijn geweest met 2 auto`s met de DPF en tuning waren de auto`s klaar.
                              Mijn inhoud van de roetfilter daar was niets meer van over, dikke prut en bende. De DPF van de Seat was nagenoeg nieuw.
                              Wat een klomp was dat, kan niet zijn dat dat goed is, dat het in een uitlaat zit, wat zal dat een druk tegenhouden.

                              Insignia nu :wors 193pk en 410nm wow wat een koppel en bij 1500tpm een echte klinker trekker. Had niet verwacht dat zo`n lompe auto :D zo rap vooruit kon gaan.
                              DPF leeg en wegschrijven
                              Stage2 tuning optimalisatie brandstof zuurstof € 525 euro

                              verbruik cruise control 80km/h in de 5 4.1/100
                              verbruik cruise control 100km/h in de 6 4.3/100
                              verbruik cruise control 150km/h in de 6 4,9/100
                              volgens de man 12% brandstof besparing door het niet te hoeven regenereren.

                              Ik was zo blij dat ik vandaag ook een set nieuwe velgen heb gekocht. 20inch 9,5J met 255/35/20 bandjes

                              Dit worden ze, snel even een foto gegoogeld
                              Nu de Intraxx verlaging en dan ben ik eerst klaar. :D

                              #17538873
                              Marclu
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 January 2015

                                Ziet er goed uit Goran. Alvast veel rijplezier toegewenst.

                                #17538874
                                predator
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 June 2005

                                  Broem broemmmmmmm.

                                  Ja ja eindelijk de insignia getuned.
                                  En wel bij unlimited tuning.

                                  Mijn insignia sport tourer is van 132 pk 334Nm naar 185pk 427nm gegaan.

                                  Totaal andere auto gekregen!

                                  Foto’s volgen zsm

                                  #17538875
                                  Marclu
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 January 2015

                                    Hehe, Digicar kan ook eindelijk de nieuwe insignia tunen. Morgen een afspraak staan. :D ben benieuwd ;)

                                    #17538876
                                    Henkieo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 February 2011

                                      Jongens jongens .. Het is ook overal hetzelfde :thumb
                                      Mijn huidige bolide is ook ontdaan van, nou ja, alles in de uitlaat zeg maar :D EGR, DPF en de kat zijn allemaal weg, vanaf de turbo’s is het een open traject totaan de sportdemper.
                                      Rijd fantastisch, probleemloos :thumb
                                      Maar : http://www.autoblog.nl/nieuws/er-komt-een-verbod-op-het-verwijderen-van-roetfilters-78450 ben al gewaarschuwd, “volgend jaar keur ik deze wagen zo niet goed”

                                      Hou er ff rekening mee als je je roetfilter laat leeghalen, is een duur grapje :thumb

                                    17 berichten aan het bekijken - 126 tot 142 (van in totaal 142)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.