Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Leuke wagen om mee te doen met de run!
Heb er 4 mee mogen maken maar voor aankomende editie helaas geen inschrijvingsbewijs :(Ha die Sjors! Hier de Maurice uit Breda ;) .
Knappe Calibra heb je zeg! Mooi dat zo’n onverprutst exemplaar bij de juiste persoon terecht komt.
Je bent een echte purist en ik kan dat goed waarderen!
Ik hoop dat je viel plezier van je auto kan beleven. :thumbupCheck! Zijn zaterdag teruggekomen uit Kirchberg, Tirol. Daar was de finish van de wintereditie.
Deze zomer doen we ook weer mee.Ons Carbagerun barrel is een Vectra B V6 station met 300.000+ op de teller!
Lekker bezig! Je bent in ieder geval even van de straat met zo’n project :thumb .
Succes man!Thnx voor de leuke reacties. Hij is inderdaad 70mm verlaagd en de achterwisser is in 2004 of 2005 al in de vuilnisbak beland :D .
Ik kan je niet helpen met je vlammenkit, maar wel tof dat je ook meedoet met de Carbagerun!
Ik heb vorig jaar ook meegedaan en dit jaar ga ik weer. Ik wilde eerst met mijn Ascona gaan maar uiteindelijk gaan we met een Volvo 850 automaat mee rijden. Vorig jaar ook vanalles aan de auto gedaan, dit jaar gaat het er kwa tijd bij inschieten denk ik….Succes met je vlammenkit!
Waarschijnlijk kun je dan je stekker van je achteruitrijlichten en die van een temperatuursensor uitwisselen en is dat ook gebeurt. Zijn allemaal 2 polige en waarschijnlijk kun je sommige uitwisselen.
Je hebt ook een PM trouwens….
Ik heb de afgelopen 3 dagen het blok terug in de Calibra gebouwd.
Kreeg een los onderblok en 2 lossen koppen terug van het revisiebedrijf en de aanbouwdelen lagen nog op de zelfde plek als anderhalf jaar geleden bij uitbouw. Het was een redelijk puzzel maar hij loopt weer….Knap dat je een trilling kan beoordelen via een forum. Ik zou, zoals Wim al aandraagt, daar eens naar ( laten ) kijken. En daar het beste door iemand die daar dan ook verstand van heeft. ;)
Wat was je kwijt voor koppelingsset en vliegwiel via Ebay als ik vragen mag?
9 van de 10 keer krijg je die diesel echt wel uit door het inschakelen van de hoogste versnelling en het op laten komen van de koppeling. Heb in de tijd dat ik op de bergingsauto zat zeker 2,3 op hol geslagen diesels per week opgehaald en als ze op tijd uitgezet waren was het een kwestie van nieuwe turbo ( incl. evt. voorgeschreven nieuwe zeefjes en leidinkjes ) en rijden maar weer. Tijdje volgas draaien kan een beetje frisse diesel wel aan, met de roetmeting gebeurt dat immers ook.
Nu ik weer in de garage zit merk ik dat je meestal kan volstaan met het vervangen van de turbo ( en uiteraard het olievrij maken van intercooler e.d. ) Afgebroken aandrijfassen of kapotte koppelingen hierdoor heb ik echt nog nooit van gehoord :wtf . Vaak hebben de mensen niet door dat ze hem zo uit kunnen zetten en raken in paniek….Meeste medelijden had ik nog met die man die bij de Renault dealer binnen kwam stappen met de sleutelkaart van zijn Renault Laguna diesel AUTOMAAT in zijn handen die vroeg of iemand zijn auto even uit kon zetten terwijl deze op de parkeerplaats voluit stond te brullen…. :shock: :wtf :hmmz
Heb onlangs een Ascona C Luxus geimporteerd vanuit België.
Het was origineel een 1.6. Hij is uit 1982 en inmiddels voorzien van een c20xe.
Inmiddels is ie door de mangel van de RDW gehaald waarbij de motor ook op kenteken is gekomen ….
En voorzien van het toepasselijke kenteken: 76-SRX-9
Ik heb een en ander gelezen over velgen, ik wacht af tot mijn Ascona weer laag ligt, dan kan ik tenminste passen.
Is er niemand die me op weg kan helpen met mijn vraag over de schokkers??Brus motoren in Schijndel, google maar eens, je hebt hem zo.
Waarom zou je ingrijpend in je auto gaan slijpen voor de uitlaat?
Waarom wil je überhaupt een duplex met 2 dempers? Wil je een stilte record met een Calibra v6 gaan vestigen?Mijn ervaring is dat een systeem 1 demper en 2 uitmondingen L en R prima werkt, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als je achterklep open staat kun je het cabriodak niet openen of sluiten, dus er zit zeker wel een schakelaartje wat doorgeeft of de klep open of dicht is. Ik zou het in dat circuit gaan zoeken.
Hier wat foto’s van mijn Astra tijdens mijn vakantie aan de Spaanse Costa king:
Ik heb nu zelf ruim een jaar een Astra G cabrio. Ik heb bij aankoop mezelf over de 1.6 motor heen gezet, het was toen ‘economisch’ verantwoord maar die fout maak ik geen 2e keer meer. De motor ben ik niet over te spreken, behalve over het verbruik ( 1 op 14 tot zelfs 1 op 17! ). Hij gebruikt echter flink olie en vind hem toch redelijk futloos ( 104 pk op 1250kg ).
Maar ik ben net terug van een flinke toer door Frankrijk, Spanje en Andorra, heb er 5000 km mee gereden maar hij heeft het perfect gedaan. Ook over de stoelen niks dan lof, is allemaal prima in orde. Ik vind de wegligging erg goed ondanks dat de koets minder stijf is doordat het een cabrio is. Ik denk dat als je kiest voor minimaal een 1.8, een exemplaar neemt die lekker in de opties zit dat je veel plezier aan een Astra G cabrio beleefd!
Topicstarter: met de juiste bandenmaat past dat gewoon, ook met verlaging.
Als de combinatie velgbreedte/bandenmaat/ET waarde goed is past 18″ en flinke verlaging makkelijk zonder, ook zonder enige aanpassing aan je schermen.
Goed bezig geweest Maus:-). Zal voor de zekerheid wat deeltjes van de sloper bewaren.
Normaal gezien zou ik deze zondag terug komen van vakantie, maar als de opkomst bij ons uit de buurt net zo groot is als vorig jaar ben ik van plan om een paar dagen eerder terug van vakantie te komen zodat ik bij deze meeting kan zijn!
Was vorig jaar een super meeting in elk geval!!!
We hebben mazzel gehad dacht ik zo, enkele druppels gehad maar verder was het prachtig weer.
Was een leuke meeting met een goede opkomst!!Gewoon een klein stukje van je kachelhuis wegzagen zodat het armpje er langs kan. Er is volgens mij geeneen wisser die zo ineens op een V6 past. In het ergste geval heb ik er nog wel een fotootje van.
Al meerdere keren hoor, prima te doen. Vandaag was het een grensgeval, wel open gereden maar nét iets te koud eigenlijk.
Heb ook mijn cabriovakantie al uitgestippeld, ga minimaal 4000 km toeren in Frankrijk, Spanje en Andorra. En zo veel mogelijk open natuurlijk king:
Je hebt echt een super dikke bak! Jouw auto is van een oud-CTNer geweest die hierna een capri yellow Astra coupé is gaan rijden. Heb nog foto’s van je auto op een meeting van een aantal jaren geleden.
Volgens mij heeft jouw auto erg lang te koop gestaan in Werkendam of zo? Een vriend van mij ging uiteindelijk naar dat bedrijf om hem te kopen en toen was ie nét verkocht ( aan jou denk ik ) -
AuteurBerichten