Cabrio Probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Cabrio Probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238902
    Ingmar_v_V
      Lid sinds:
      14 April 2011

      Dag Heren,

      Ik heb een astra g cabrio, al een aardige tijd een probleem met mn dak.
      Het probleem is dat mijn achterklepslot niet wil sluiten/(openen) waardoor mijn dak niet open wilt. (met mijn afstandsbediening wil mijn slot ook niet sluiten)
      Ik heb de kabelbundel die in de achterklep zelf zit doorgemeten en gecontroleerd, daar is niks aan te zien, de stekker in de auto waar deze bundel op wordt aangesloten heb ik doorgemeten. Op de aansluiting voor het slot heb ik af en toe spanning, maar vaker niet dan wel. Nou heb ik ook de kabelbundel in de kofferbak gecontroleerd maar ook daar is niets aan te zien.
      Het probleem met mn slot begon toen ik hem net had gekocht, toen deed hij het soms niet, maar dat werd dus steeds vaker totdat ie het helemaal niet meer deed.
      Nu ben ik naar de opel dealer geweest maar die zei dat ze volgens een heel stappenplan diagnose zouden gaan stellen en dat het 5 a 6 uur zou kosten 80 € ex. oftewel al snel 600 euro.

      Daarom dacht ik nu mijn probleem hier voor te stellen om te kijken of jullie er ervaring mee hebben.

      ps: de motoren van me dak zijn gewoon in orde want de werking van het systeem is gewoon goed, maar het is gewoon dat ie mn dak niet wil openen omdat ie waarschijnlijk in de computer de melding krijgt dat mn achterklep niet op slot wil.

      alvast bedankt

      #17892620
      red-bull
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hallo,

        je klepslot heeft niets te maken met je dak.

        mijn klepslot is ook een tijd stuk geweest doordat de kabelboom was doorgesleten net na de geleiderail, ook mijn 3e remlicht deed het niet meer maar mijn dak deed het gewoon .

        verder heb ik wel problemen gehad met het dak doordat me achterraampje niet wilde zakken , daarom wilde het dak soms niet open .

        nadat dat verholpen te hebben ging het weer goed :thumbup

        check je ramen even , misschien het zelfde probleem.

        mvrg Rob

        #17892621
        Calibrainpower
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Als je achterklep open staat kun je het cabriodak niet openen of sluiten, dus er zit zeker wel een schakelaartje wat doorgeeft of de klep open of dicht is. Ik zou het in dat circuit gaan zoeken.

          #17892622
          JHR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik heb geen ervaring met een G, alleen met een F cabrio, maar moet je niet eerst je handrem er op zetten.
            pas als ik mijn handrem er op zet krijgt het hydrolische motertje stroom en kan mijn dak open.

            ik heb mijn auto eigenlijk nooit op de handrem staan en had in het begin daar problemen mee en dacht dat de bedrading niet goed was.

            groetjes jurrian

            #17892623
            Ingmar_v_V
              Lid sinds:
              14 April 2011

              @Calibrainpower wrote:

              Als je achterklep open staat kun je het cabriodak niet openen of sluiten, dus er zit zeker wel een schakelaartje wat doorgeeft of de klep open of dicht is. Ik zou het in dat circuit gaan zoeken.

              IDD het achterklepslot heeft wel degelijk te maken met het dak, zoals ik al zei heb ik dus alleen het probleem als mn achterklepslot niet werkt tijdens het bedienen van de vergrendeling.
              Het slot zelf heeft ook een sensor want er loopt een kabeltje naar toe.
              Toen ik de accupolen los had gehaald om de storing te wissen, deed mn dak het weer.
              Toen ik het de volgende dag dicht ging bouwen en alle stekkertjes had aangesloten deed hij weer moeilijk.
              Vervolgens had ik alle stekkers losgekoppeld behalve het motortje voor mn slot en mn 3e remlicht.
              Toen deed hij het weer een stuk beter, alleen weigert hij af en toe, maar meestal werkt mn dak.
              Ik denk dat de sensor/schakelaar in het slot zelf problemen levert, en dat het daardoor soms niet wil werken.

              Zoals ik al zei, het systeem van mn dak werkt verder prima, ramen werken naar behoren, motoren werken naar behoren, het enige probleem is dat hij zo nu en dan niet wil openen en dat is alleen als mn achterklep dus niet werkt zeg maar.

              maargoed eens kijken of die sensor/schakelaar defect is en of er daardoor een permanente storing in zit o.i.d.

              #17892624
              EddieAstraG
                Lid sinds:
                15 March 2014

                Hang de Op-Com eraan en kijk naar de uitgangen, deze kun je via de laptop allemaal aansturen, weet je gelijk waar het probleem zit. Overigens mijn kofferklep slot werkt ook niet echter mijn dak gaat gewoon open en dicht. Ik ben op hetmoment aan het zoeken waarom mijn ramen niet doen wat ze moeten doen.

                #17892625
                gerben rsv
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2011

                  De kabelboom tussen de carrosserie en de kofferklep wil nog weleens kapot gaan heb je alle draden gecontroleerd??? Dus ook de massa?

                  Als dit in orde is zou ik het toch in het slot zelf zoeken.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.