Vragen over Astra Cabrio

Forumindex Forums Modellen Astra Vragen over Astra Cabrio

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236814
    astra cabriolet
      Lid sinds:
      21 June 2011

      Hallo liefhebbers,

      ik had m’n zinnen gezet op een roadstertje, namelijk een Mazda Mx-5. Toch begin ik de Astra G cabrio ook wel interessant te vinden. Niet zo sportief qua rijden, wel praktischer en 2de hands inmiddels heel goed betaalbaar. Vandaar dat ik hier nu wat specifieke vraagjes kom stellen om er wat meer over te weten te komen.

      Het zal dan w.s. de 2.2 worden (vriend had ooit een 2.2 coupé; fijne motor, en de Turbo is erg zeldzaam en duur. Er staan dan best wat automaten te koop (vind ik geen nadeel), maar weten jullie of deze automaat fijn en betrouwbaar is?

      Zijn er nog specifieke dingen om op te letten bij de G Astra (cabrio)? Roest misschien? Klopt het dat de 2.2 een ketting heeft in plaats van riem? En wat zou een nieuwe kap kosten?

      Maken de bouwjaren nog uit qua standaarduitrusting of wijzigingen? Dat op afstand openen v/d kap ziet er fijn uit, dat is niet standaard geloof ik?

      Alvast dank voor jullie hulp!

      #17869991
      Hier_boe
        Lid sinds:
        9 June 2011

        Ik weet niets over de astra G…maar wel over de MX5. Ik heb zelf de NA gehad…..en wat mis ik die auto. Echt heerlijk puur rijden. Ik reed bijna altijd open, ook in de winter. De wegligging is echt geweldig en zelfs met een 1.6 trek je lekker flink op.
        Maar wat jij aangeeft dat de astra practischer is…..dat is ook de reden dat ik hem weg gedaan heb. Je kan er met zijn tweeën in en een boodschappen tas in de kofferbak….en dat is hij ook vol.

        Dus heb je bijna nooit bagage en heb je nooit meer als 1 bijrijder…dan is de MX5 echt wat voor je…..anders zal ik inderdaad op een 4 zits cabrio uitkomen. Veel succes met je keus in ieder geval.

        #17869992
        astra cabriolet
          Lid sinds:
          21 June 2011

          wahaha, de eerste reactie die ik krijg op een Opel forum is van een Mx-5 rijder :D

          Ik zou dan opzoek zijn naar een NB 10th anniversary of NBFL 1.8 Sportive, maar die is nog wat prijzig. Ben wel meestal alleen geef ik toe, maar de Astra Cabrio vind ik ook mooi, niet zo puur, wel relatief goedkoper qua comfort, en krijg ik niet de neiging om altijd te scheuren, waar de Mx-5 wel voor gemaakt is ;-)

          #17869993
          Hier_boe
            Lid sinds:
            9 June 2011

            :D :D :D Mooi he…. NB 10th is inderdaad een hele mooie auto!… Wat met scheuren betreft…..daar heb je best gelijk in….je kan heel relaxed touren over landweggetjes en dijkjes…maar eenmaal in de stad had ik altijd het gevoel als eerste weg te moeten… Is wel een kwestie van jezelf onder de duim te houden…maar bochtjes zijn leuk met achterwielaandrijving :D . En de MX5 rijdt pas echt lekker als je hem flink op zijn staart trapt…tenminste in de hoge toeren rijdt ie het lekkertst.

            Nou ik zal je niet lekkerder maken over de MX5…ik hoop dat je hier wat goeie adviezen krijgt over de Astra.

            #17869994
            EddyReuneker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 September 2007

              2.2 i.c.m automaat is een fijne motor, houd er alleen wel rekening mee dat de 2.2 behoorlijk wat lust (lees: zuipt!)…ook bij rustig rijden! Meen me te herinneren dat dat van origine een amerikaanse motor is, dus vandaar het “drinkgedrag” king:

              Verder zijn astra G’s niet erg gevoelig voor roest, als je bij de auto gaat kijken wel even goed naar de wielranden kijken, deze willen een enkele keer roesten en ook de veerschotels (achter) even inspecteren. verder is de astra G vanaf de fabriek in een soort bad ondergedompeld waardoor de bodem niet meer roest…kijk alleen wel goed of de auto geen schade heeft gehad, want dan is die “coating” weg en kan ook de bodem gaan roesten!

              verder zijn het fijne auto’s en over het algemeen goed te betalen….succes! :thumb

              #17869995
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                zuinig:

                als je redelijk zuinig wil rijden is de 1.8 een mooie motor, deze is niet heel vlot, maar wel zuinig.

                de 2.2 is een fijne soepele motor, maar zeker niet zuinig inderdaad, zeker niet met een automaatbak erachter..

                de turbo is dan weer wat onderhouds gevoeliger.

                en de 1.6 is eigenlijk net te weinig voor het mooie.

                en ja, de 2.2 diesel, beer van een motor, geen strepentrekker, en voor een diesel niet heel zuinig.

                Willem

                #17869996
                astra cabriolet
                  Lid sinds:
                  21 June 2011

                  Dank voor de reacties.

                  Denk dat ik opzoek ga naar een 2.2 met handbak. Ik maak niet zoveel km’s, dus verbruik van 1 op 10/11 vind ik okee.

                  Ze zijn wel bijna allemaal uit Duitsland; staan nauwelijks NL-auto’s te koop ook niet voor hogere prijzen :???:

                  #17869997
                  Calibrainpower
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik heb nu zelf ruim een jaar een Astra G cabrio. Ik heb bij aankoop mezelf over de 1.6 motor heen gezet, het was toen ‘economisch’ verantwoord maar die fout maak ik geen 2e keer meer. De motor ben ik niet over te spreken, behalve over het verbruik ( 1 op 14 tot zelfs 1 op 17! ). Hij gebruikt echter flink olie en vind hem toch redelijk futloos ( 104 pk op 1250kg ).

                    Maar ik ben net terug van een flinke toer door Frankrijk, Spanje en Andorra, heb er 5000 km mee gereden maar hij heeft het perfect gedaan. Ook over de stoelen niks dan lof, is allemaal prima in orde. Ik vind de wegligging erg goed ondanks dat de koets minder stijf is doordat het een cabrio is. Ik denk dat als je kiest voor minimaal een 1.8, een exemplaar neemt die lekker in de opties zit dat je veel plezier aan een Astra G cabrio beleefd!

                    #17869998
                    AsconaC20NE
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 December 2004

                      Ik heb zelf een 2.2 cabrio met handbak. Rijd echt super! verwacht geen snelle auto, hij is rap zat hoor, maar het snelle gevoel krijg je niet. Wel een heerlijke motor, helemaal in een wat zwaardere cabrio.

                      verbruik ligt bij mij rond de 1 op 10, wat ik prima vind gezien ik max 10.000 km rijd per jaar

                      paar tips;
                      parkeersensoren zijn niet noodzakelijk, maar wel erg handig omdat je slecht zicht hebt naar achteren (zoals met de meeste cabrio’s)
                      lederen bekleding is makkelijk schoon te maken, rij je veel open zoals ik, dan is dat toch wel erg makkelijk. Daarnaast profiteer je dan ook van stoelverwarming wat ht rijden bij iets lagere tempratueren ook zeker mogelijk maakt

                      als laatste; kijk of er een windscherm bij zit, absolute must en kun je zo opbergen in de kofferbak

                      alle andere opties zijn ook lekker mooi meegenomen ;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.