Vraagje schokbrekers Ascona C

Forumindex Forums Modellen Ascona Vraagje schokbrekers Ascona C

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243485
    Calibrainpower
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hallo heren,

      Ik ben sinds afgelopen zondag de trotse eigenaar van een witte 2 deurs Ascona C. Aangezien het Belgische auto betreft ben ik deze week naar de RDW geweest voor een invoerkeuring, tevens heb ik meteen de C20XE op kenteken laten zetten. Enige puntje was dat de auto ook bij de RDW een APK keuring MOEST ondergaan omdat deze als oldtimer ingeschreven heeft gestaan in België. Op zich ook geen punt daar de vorige eigenaar de auto prima onderhouden heeft. Belangrijkste afkeurpunt, buiten een paar kleinigheidjes, was dat de verlagingsveren, bij het uitveren van de auto, los kwamen te liggen. De vorige eigenaar had nog niet zo lang geleden de K.A.W. verlagingsset gekocht in de veronderstelling dat deze ook kortere voorschokbrekers had. Bij het monteren van de originele veren bleek dat de K.A.W. dempers dezelfde lengte hebben als de originele, daardoor lagen de veren dus los.
      Nu mijn vraag:
      Weet iemand een bedrijfje welke wel kortere dempers kan leveren voor de Ascona? De veren zijn cilindrisch, dit zou volgens mijn info alleen geleverd zijn op Ascona’s van ’81 – ’84. Is er misschien een type Opel waarbij de schokdempers uitwisselbaar zijn? Passen de veerpoten van een Kadett wellicht onder de Ascona?

      Had ik nog een vraagje:

      Wat is er mogelijk onder een C met velgen kwa ET waarde? Kan ik er hetzelfde onder kwijt als onder bv een Kadett E of een Astra F? Ik speel met de gedachten om er 8×15 Revo’s of 14″ verbreed staal onder te zetten. Gaat dit passen met een redelijke verlaging?

      Ik kijk uit naar de reacties!

      #17945166
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        ik heb 7×15 ET25 en dat is echt maximaal met 195-50-15 banden.

        Maar…….ga eerst eens zoeken hier……………..want er is het afgelopen jaar HEEL VEEL langsgekomen op velgengebied voor de C-Ascona. :thumbup

        #17945167
        Calibrainpower
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik heb een en ander gelezen over velgen, ik wacht af tot mijn Ascona weer laag ligt, dan kan ik tenminste passen.
          Is er niemand die me op weg kan helpen met mijn vraag over de schokkers??

          #17945168
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            Ik heb deze vraag ook een tijdje terug gesteld… Moet je even zoeken naar dat topic… Zit nu op het werk dus gaat beetje lastig

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.