Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Gisteren de auto gaan halen van de garage.
Het was inderdaad de krukassensor die vervangen is.
Tot hiertoe (gelukkig) geen startprobleem meer gehad!
[quote quote=18353614]ik denk eerder aan uw krukassensor.[/quote]
Auto wilde daarstraks weer niet starten.
Met het bekijken en opzoeken van de foutcode en het feit dat de motor verder perfect draaide, denk ik nu inderdaad ook in deze richting.Ga de auto morgen laten afslepen naar de garage…
Bedankt alvast voor feedback.
De auto stond ongeveer 9u stil op het werk. Daags voordien was ik ook gaan tanken, bij het tankstation waar ik altijd tank (als dit er iets mee te maken kan hebben).
18 januari 2017 om 23:12 In reactie op: Astra H break 1.7CDTI Z17DTH: structurele gebreken #18337112De auto daarstraks gaan afhalen na herstel van de slangen. Hij rijdt zoals het hoort, niets aan de motor te merken.
Echter, de geur van koelvloeistof komt binnen via de ventilatie, en op diverse plekken onder de motorkap ruik en zie je de restanten van de lekkage, in kuiltjes is nog zelfs vloeistof aanwezig… Hoe kan ik dit het best reinigen en aanpakken? Koelvloeistof dat blijft hangen, creëert weeral mogelijk roest…
Ik was aan het denken, naar de carwash en bodemreiniging al zeker te laten doen, en onder de motorkap reinigen met een afwasmiddel, of wat? Ik zie ook mensen die onder hoge druk onder hun motorkap gaan.Heb je je koelvloeistofcircuit gecontroleerd, of daar geen lekkage, verlies ofzo zit?
De warmte van je koelvloeistofcircuit moet gewoon direct in de binnenverluchting terechtkomen… Zeker als je de verwarming gewoon aanzet op “high”.
Ik heb nu net op mijn Astra H een groot lek ontdekt tijdens het rijden, omdat er geen warmte kwam.Ik had ook regelmatig last van meldingen “koelvloeistof niveau controleren” op mijn astra H 2009 1.7 CDTI, alhoewel er steeds genoeg vloeistof in zat.
Na wat gezocht te hebben op het forum, heb ik de sensor los kunnen maken. Ik wou hem openen maar ben daar niet in geslaagd, wel met een soldeerbout op de zichtbare pinnetjes gezeten, maar verder niets gedaan en zo terug gemonteerd.
Ik was ervanuit gegaan dat ik de sensor misschien helemaal defect heb gemaakt, maar ik krijg nu geen meldingen meer van het koelvloeistof niveau. Volgens mij zijn er dus 3 opties
– sensor is helemaal dood <– kan dit? zit er soms toch een automatische controle op aanwezigheid van de sensor?
– sensor werkt terug
– sensor is nooit defect geweest, maar het probleem kwam door vervuiling ofzoHeeft er iemand een suggestie, of iets meer inzicht?
Bedankt.
Hallo,
Kan er mij iemand via PM de laatste versie (2014/2015?) van de CD70 navi bezorgen?
Wij vertrekken nl. morgen op reis, een nieuwe versie zou welkom zijn :)Bedankt.
19 mei 2015 om 19:52 In reactie op: [HOW-TO] – Astra-H – Universele parkeersensoren inbouwen #18281692Interessante how-to.
Mag ik vragen vanwaar al je onderdelen komen aub?Bedankt.
@LanderV wrote:
Ok, ik heb de gloeiboegies gemeten, en ze zitten allemaal op 1.5 Ohm, behalve de meest rechtse (wanneer je voor de auto staat en naar de motor kijkt), meet 47 Ohm. Ik vermoed dat deze dus kapot is?
Waarom is het best om ze allemaal te vervangen wanneer 1 kapot is?
Zo goed als zeker gloeibougie kapot. Mijn defecte gloeibougie had 46 Ohm, zie viewtopic.php?f=5&t=187847.
Alle gloeibougies te vervangen dus.Heb onlangs een defect gehad aan mijn gloeibougies, zie mijn ervaring op viewtopic.php?f=5&t=187847
Ik heb eveneens nog een goede gloeirelais die ik gekocht heb maar het probleem niet heeft opgelost, zie buysell/single_ad.php?ad_id=9948Ik weet niet juist of er tussen de sensor en de elektronica een zekering tussenzit.
Het loont misschien wel de moeite om eens alle zekeringen te controleren in je wagen. Zijn er nog dingen die niet meer werken na vervanging van de batterij?
Misschien is er tijdens het vervangen van de batterij een kortsluiting ergens gemaakt.Sensor goed aangesloten, onderaan de bumper kant motorkap in het midden?
9 januari 2015 om 20:13 In reactie op: Linker richtingaanwijzer astra H doet het soms niet met koud #17603698In het topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=726890#p726890″ onclick=”window.open(this.href);return false; heeft iemand volgende feedback geschreven ivm vervangen van richtingaanwijzer:
“Ik heb hem eruitgehaald en vervangen door een vrij nieuwe.
In het begin leek het beter te gaan, maar na 1 dag is alles weer hetzelfde.”8 januari 2015 om 22:55 In reactie op: Linker richtingaanwijzer astra H doet het soms niet met koud #17603695Heeft er iemand soms al een oplossing voor dit probleem?
Ik heb met de temperaturen van de laatste dagen exact dezelfde problemen als hierboven geschreven: linker richtingaanwijzer pinkt maar 1 keer.5 december 2014 om 21:12 In reactie op: Astra H foutcode P0380 fout in het voorgloeisysteem #18263161Ik heb zopas ook deze fout gehad: P0380-08, op mijn Astra H. Als de temperatuur op 70° kwam, ging het lampje motormanagement steeds uit. Hoe heb je getest of je gloeibougies nog goed zijn?
Volgens een ohmse meting waren mijn gloeibougies goed, maar bij nader inzien bleek toch dat de gloeibougie van cilinder 2 niet goed was (de multimeter versprong van 1,2 ohm naar 46 ohm na een paar seconden).
Ik had eerst de glow control unit vervangen, vooraan de batterijbak, maar dat heeft het probleem niet opgelost (heb die hier te koop gezet een tijd geleden: buysell/single_ad.php?ad_id=9948 ).
Dan overgegaan tot de- en montage van nieuwe gloeibougies.
Bij het testen van de gloeibougies gezien dat die van cilinder 2 toch niet warm werd. Na het vervangen van de gloeibougies was het probleem opgelost.
Bij jou zou je dus ook nog kunnen proberen om de glow control unit te vervangen.25 november 2014 om 13:04 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095045@mauricee93 wrote:
@BlackbirdA wrote:
Vandaag is m’n M32 versnellingsbak gedemonteerd, gereviseerd en opnieuw gemonteerd + uitgelijnd bij Van Loon.
Er waren een 3-tal lagers beschadigd, maar nog niet dramatisch slecht (had erger verwacht na 42k km met geluiden).
Er zat ook speling op de as, wat zou moeten opgelost zijn door toevoeging van een klein lager, waarbij het hoofdtandwiel zeer lichtjes wordt ingefreesd.
Na de revisie: geen bijgeluiden meer, en het schakelen gaat messcherp, eindelijk!mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor de revisie ?
1025 €: bestaand uit
– de- en hermontage versnellingsbak
– volledige revisie versnellingsbak met olie
– volledige uitlijning 4 wielen (bleek noodzakelijk na hermontage bak)
– huurauto voor 1 dag; ‘s morgens binnen en ‘s avonds halen (ze rekenen 2 dagen, als het meezit kan het op 1 dag)24 november 2014 om 20:17 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095042Vandaag is m’n M32 versnellingsbak gedemonteerd, gereviseerd en opnieuw gemonteerd + uitgelijnd bij Van Loon.
Er waren een 3-tal lagers beschadigd, maar nog niet dramatisch slecht (had erger verwacht na 42k km met geluiden).
Er zat ook speling op de as, wat zou moeten opgelost zijn door toevoeging van een klein lager, waarbij het hoofdtandwiel zeer lichtjes wordt ingefreesd.
Na de revisie: geen bijgeluiden meer, en het schakelen gaat messcherp, eindelijk!
Wel 1x vlak na het vertrek bij “plankgas” een moment gehad waarbij de koppeling precies even niet meewilde (hoger toerental en minder tractie, vlak daarna gevolgd door 500 toeren minder en volledige tractie). Dit echter niet meer voorgehad.21 november 2014 om 21:48 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095036Ik ga maandag binnen bij revisiebedrijf Van Loon met mijn Astra H.
Er wordt tijdens de revisie van de versnellingsbak een gemodificeerde lagerset gemonteerd met een nieuw tandwiel en extra lager die de axiaal speling voorkomt.19 november 2014 om 21:20 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258420Gloeibougies losgekregen en vervangen door nieuwe, en het probleem blijkt opgelost!
Het was de gloeibougie van cilinder 2 die een hogere weerstand mat na 1 à 2 seconden (46 Ohm), en die ook niet warm werd bij het testen aan een autobatterij.Belangrijke bemerking hierbij: de gloeibougies van cilinder 1 en 2 stonden vrij los. Mogelijk was dit reeds zo af fabriek (constructiefout?). Mogelijk is hierdoor de goeibougie van cilinder 2 defect gegaan.
Aandachts- of nacheckpuntje voor andere Astra rijders lijkt mij!Ik heb mistlampen + LED lampen ingebouwd in m’n astra h.
Roosters, kabels, lampen en schakelaar ingebouwd, en aangesloten in de UEC zoals een af fabriek gewijzigde. Daarna geprogrammeerd met Opcom. De relais en zekering waren aanwezig.
Zie in dit topic voor m’n howto:
viewtopic.php?t=17842210 november 2014 om 19:01 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258419Met een nieuwe multimeter, alle bougies nog eens een keer gemeten.
Hierbij heb ik gemerkt dat bij de gloeibougie van cilinder 2, de meting eerst 1 Ohm geeft, maar 1 à 2 seconden daarna verspringt naar 64 Ohm.
Ik ga dus eerst en vooral alle gloeibougies vervangen voor de zekerheid.Ik heb m’n UEC ook opengehaald, incl. met demontage van de connectoren (die heb ik er eens af gehad om mistlampen OEM in te bouwen), en ik zie ook nergens problemen: alle contacten zijn proper, geen corrosie te zien.
Ik spuit wel niet met ‘n hogedrukreiniger onder de motorkap ;)Slecht contact aan kabel -pool?
Zeker de aansluiting reinigen, met contactcleaner evt opkuisen, zeer goed aandraaien, want er gaan grote stromen door bv bij het starten van de motor. Bij de minste weerstand begin je te “lassen”.27 oktober 2014 om 21:38 In reactie op: Astra H Z17DTH: lamp motormanagement -> P0380 gloeisysteem #18258418Bedankt nog voor de PM, ZakhooiTM.
Massapunt (draad 6) zit goed.
De relais (wat eigenlijk geen pure relais is maar een module) vervangen, geeft geen oplossing voor het probleem.
Dus blijft nog verder over: bougies (nochtans meten die minder dan 1 Ohm dus lijkt ok), kablageprobleem ergens, of motormanagement zelf.27 oktober 2014 om 20:44 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095030Ik heb toevallig dit tegengekomen op het net:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/k__clutch_and_transmission/technical_service_bulletins/noise_vibration_rattle/m32_transmission_rattling_noise_and_vibrations_gearshift_lever_3rd_gear/” onclick=”window.open(this.href);return false;Complaint: Rattling noise and vibrations gearshift lever 3rd gear.
Cause: Tumbling of shift sleeve inside transmission causes vibration of internal shift system. This vibration is transmitted to the shift cable.
Production: Introduction of damped shift cables with 3 crimped steel sleeves in production to reduce vibrations with the following VIN´s: For Astra-H: – Plant Bochum with VIN W0L0AHL4872238037 (11.07.07); – Plant Ellesmereport with VIN W0L0AHL4878117587 (11.07.07); – Plant Antwerp with VIN W0L0AHL0875215657 (17.08.07). For Zafira-B: – Plant Bochum with VIN W0L0AHM7582142073 (10.03.08); – Plant Gleiwitz with VIN W0L0AHM758G129336 (10.03.08). For Vectra-C, Signum: – Plant Rüsselsheim with VIN W0L0ZCF6881053097 (21.01.08).Hier spreekt men niet over revisie versnellingsbak?
-
AuteurBerichten