verwarming astra H 2005

Forumindex Forums Modellen Astra verwarming astra H 2005

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336752
    h67racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2008

      Hi forumleden

      Van mijn astra H (2005) word de verwarming niet warm. Kachelmotor draait wel in alle standen (van laag naar hoog) Zou de kachelweerstand kapot zijn of kan het bv ook de thermostaat zijn als die bv niet helemaal opengaat.

      Edit;14-01-17. Kachelthermostaat gecontroleerd. Er zitten 3 gloeisspiraaltjes in de weerstand. Ze werken alle 3 maar op stand 4 word het niet echt warm. Ik zou denken dat in stand 4 alle 3 de spriralen moeten branden, nu is het enige verschil dat de aanjager wat harder blaast. Weet iemand voor mij of bij stand 4 alle 3 de spiralen moeten gloeien?
      Tevens nog een vraag; in hoeverre werkt het koelsysteem mee in de verwarming? (gezien het vlg mij alleen een kwestie is van lucht langs de kachelweerstand jagen.)

      #18337000
      BlackbirdA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 August 2011

        Heb je je koelvloeistofcircuit gecontroleerd, of daar geen lekkage, verlies ofzo zit?
        De warmte van je koelvloeistofcircuit moet gewoon direct in de binnenverluchting terechtkomen… Zeker als je de verwarming gewoon aanzet op “high”.
        Ik heb nu net op mijn Astra H een groot lek ontdekt tijdens het rijden, omdat er geen warmte kwam.

        #18338382
        h67racing
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 August 2008

          waar komt de warmte van het koelvloeistofciruit dan het interieur in? Waar zat je lekkage? Misschien wel een zwakke plek in alle astra,s maar ik kan vooralsnog nog geen lekkage vinden. Bedankt iig voor je antwoord in zoverre

          #18338387
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Kachelweerstand staat daar niet voor verwarming! Maar voor kachelmotor toeren regelen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.