Accu / elektra probleem

Forumindex Forums Modellen Astra Accu / elektra probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268891
    blackX20XER
      Lid sinds:
      8 July 2012

      In mijn auto Astra zit een Bosch onderhoud vrije accu, afgelopen winter viel mij al eens op dat het groene ledje wat behoort te branden het niet meer deed.
      ook vond ik de auto een beetje sloom starten (startmotor gaat niet lekker fel rond). toen heb ik er even om te testen een andere opgeladen accu aan gehangen om dit te testen, en inderdaad daar starten hij wel normaal mee.

      Alleen toen het weer warmer weer werd branden het lampje ineens weer dus heb ik het deze zomer maar gelaten voor wat het was.

      Nu het weer iets frisser wordt viel me weer op dat hij weer wat sloom begon te starten.
      Dus gister de kap eens open gedaan nadat ik al een stukje gereden had om naar de accu te kijken en inderdaad wat ik al vermoede het lampje was weer uit (op zwart).
      wat ook gelijk op viel was dat de massa kabel/pool behoorlijk heet was.
      Nu ging ik gelijk een weekendje weg, dus gister 150km gereden en vandaag weer.
      Net thuis gekomen en weer gekeken, lampje brand wél weer maar de massa kabel is nog steeds heet, je kan ook zien aan de witte mantel dat de kabel erg heet geweest is.
      Als je voor de auto staat, gaan er vanaf de -pool klem 2 kabels weg, eentje naar de voorkant en eentje die naar de achterkant loopt.
      De kabel die naar achter loopt wat tevens de dikste is wordt dus heet, de ander niet.

      Dus waar loopt die kabel heen?

      #18259548
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Cables are hot because of the bad connection to the accu pole. You need new cables and cable shoes. No need to look where the cable goes, it needs replacement or if you are lucky, only new cable shoe.

        #18259549
        BlackbirdA
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 August 2011

          Slecht contact aan kabel -pool?
          Zeker de aansluiting reinigen, met contactcleaner evt opkuisen, zeer goed aandraaien, want er gaan grote stromen door bv bij het starten van de motor. Bij de minste weerstand begin je te “lassen”.

          #18259550
          Robak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 August 2012

            Het is een slechte knelverbinding van de dikkekabel aan de minklem, heb er al een paar gehad met de vreemste storing daar door.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.