Linker richtingaanwijzer astra H doet het soms niet met koud

Forumindex Forums Modellen Astra Linker richtingaanwijzer astra H doet het soms niet met koud

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216962
    frenkseltje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2010

      Goede dag,

      Ik probeer de oorzaak van onderstaand probleem te zoeken.
      Ik ben beland op een ander forum, maar daar ontbreekt blijkbaar de kennis van de Astra.

      De Astra H (2005) heeft 2 standen in de hendel van de richtingaanwijzers; als je hem aantikt knippert hij enkele seconden, als je hem helemaal doordrukt knippert hij normaal (constant).

      Sinds het zo koud is heb ik last van bovenstaand probleem.
      Als ik hem helemaal doordruk knippert hij slechts 1 keer (ipv constant)
      Na een aantal keren proberen blijft hij wel aan.
      Mijn gevoel zegt: hoe kouder, hoe vaker het probleem voorkomt.
      Erg irritant!

      Vandaag bij de garage geweest en hebben ze hem aan de computer gehangen.
      Er was alleen een foutmelding in de startonderbreker te vinden.
      Ze hebben de CIM(?) opnieuw geprogrammeerd.
      Dit heeft niks geholpen.

      Wanneer dit probleem zich blijft voordoen willen ze de CIM en de sleutel vervangen, en zou het “waarschijnlijk” opgelost moeten zijn; ze kunnen het dus niet met zekerheid zeggen.
      Kosten: dik 400 euro!

      Gezien dit een ernstig bedrag is, zoek ik mensen die ervaring met dit probleem hebben.
      De oplossing is nog niet gevonden.

      Er is èèn persoon die denkt dat het aan de geschakelde voeding ligt, doordat veel betrokkenen achteraf een carkit hebben aangesloten.

      Ik hoop dat iemand mij (ons) verder kan helpen!

      Meer info is te vinden op:
      http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=726890#p726890

      Alvast bedankt voor alle hulp en reacties!

      #17603690
      OPC Turbo
        Lid sinds:
        7 June 2009

        Ik had het probleem ook met mijn Astra H precies zoals jij beschrijft, ook met naar links (rechts weet ik niet omdat het dus 1 keer is en ik altijd eerst links aangeef als ik de straat verlaat)

        Ik had soms ook dat mijn alarmlichten soms niet mee knipperden met op slot doen van de auto (ook 1 keer en daarna wel net zoals de richting aanwijzer)

        Ik heb de oplossing nooit gevonden.

        Ik betwijfel of het probleem in de CIM zit, bij mijn auto was deze al eens vervangen (maar de nieuwe kon natuurlijk ook dat probleem hebben)

        Ook de carkit geloof ik absoluut niet in!

        Er zijn meer Astra H en Zafira B die dit probleem hebben (ik zie het probleem vaker)

        #17603691
        OPC Turbo
          Lid sinds:
          7 June 2009

          Ik heb net even het stukje op Problemcar gelezen en moet je zeggen dat ik het schandalig vind dat ze je 84 euro hebben laten betalen voor het programmeren van de CIM…

          Hoe lang zijn ze bezig geweest?

          #17603692
          frenkseltje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2010

            Ze belde me om 9.15 uur op dat de auto klaarstond, dus dat kan niet lang geweest zijn…

            #17603693
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              Ik had het ook al eens opgemerkt dat soms men knipperlichten niet gaan als ik men GTC dicht zap, ofwel gaan ze héél erg kort. Voor de rest geen hinder ondervonden

              #17603694
              OPC Turbo
                Lid sinds:
                7 June 2009

                Als je hem om 8:00 hebt gebracht en ze hebben 80 euro uur tarief dan kan dat nog eens kloppen… uitlezen, storing zoeken en vervolgens programmeren.

                #17603695
                BlackbirdA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 August 2011

                  Heeft er iemand soms al een oplossing voor dit probleem?
                  Ik heb met de temperaturen van de laatste dagen exact dezelfde problemen als hierboven geschreven: linker richtingaanwijzer pinkt maar 1 keer.

                  #17603696
                  opel-mark
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2011

                    ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, die van ons doet het ook af en toe met het linker knipperlicht, ik heb niet het vermoeden dat het aan de cim zou liggen want de rest van de functies doen het wel normaal, ik denk eerder een slecht contact in de knippelichthandel zelf

                    #17603697
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Tja, een nieuwe kost 75 euro, maar misschien zou je hem eens kunnen uitwisselen met een ander.. Van de dealer of sloop bijvoorbeeld. Wellicht dat het inderdaad in de hendel zit. Meerdere auto’s hebben dat soort dingen(toevallig gisteren bij de Polo de hendel vervangen die slecht werkte, kost maar 13 euro bij zo’n gebakkie)…

                      #17603698
                      BlackbirdA
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 August 2011

                        In het topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=726890#p726890″ onclick=”window.open(this.href);return false; heeft iemand volgende feedback geschreven ivm vervangen van richtingaanwijzer:
                        “Ik heb hem eruitgehaald en vervangen door een vrij nieuwe.
                        In het begin leek het beter te gaan, maar na 1 dag is alles weer hetzelfde.”

                        #17603699
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Dan zou ik toch gauw naar die CIM wijzen… Kan amper wat anders bedenken… knipperlicht relais??

                          #17603700
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            volgens mij zit er geen knipperlicht relais in, allemaal electronisch en zelfs een klein speakertje om het klikken van het relais na te doen.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.