BaertenF

Aangemaakte reacties

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: wie hier aanwezig rijdt nog met een grandramp X ? #18547057
    BaertenF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2020

      Geen GLX meer, sinds 2 maanden overgestapt naar KIA Sportage.

      In reactie op: problematiek bij de grandland wagens #18514485
      BaertenF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2020

        @JanDriebeen onze GLX is een innovation van het bouwjaar 2018

        Zoals gepland vandaag naar de dealer geweest en idd zoals ik verwachtte hebben ze niets gevonden/kunnen loggen.
        Wel stellen ze voor om de laatste nieuwe software in te laden, zoals ze zelf aanhalen zal deze geen verbetering zijn voor onze problemen, een pleister op de wonde dus “Als hij nog eens kuren heeft komt u maar terug naar de garage gaan, dan moeten we verder zoeken” :scratch:
        Ga de update wel laten uitvoeren.

        Eerder had ik hier al een post geplaatst ivm de krakende binnenbekleding en bestuurderszetel, toen opgelost, nu weer terug een probleem.

        Jammer…

        In reactie op: problematiek bij de grandland wagens #18514261
        BaertenF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2020

          Gisteren start mijn vrouw de wagen, na enkele seconden branden de lampjes van de airbag, gordelspanners en elektronische handrem. De ruitenwissers beginnen ook van zelf te werken (niet uit te zetten). Na enkele keren uit te zetten en terug in te schakelen is het probleem nog niet weg. Dan zo maar naar huis gereden en in de garage geparkeerd, uitgestapt en de wagen gesloten, de ruitenwissers bleven werken…
          Uiteindelijk zijn ze vanzelf gestopt, wel niet in de normale positie. Toen ik terug kwam van het werk nog eens geprobeerd, alles terug normaal.
          Overmorgen eens laten uitlezen in de garage… ben benieuwd! :negative:

          In reactie op: Krakende armsteun in voorportier #18454490
          BaertenF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2020

            [quote quote=18454435]

            Na een tijdje te moeten wachten op de deurpanelen zijn ze vandaag vervangen. Wat een verschil met de vorige. Ze zijn merkelijk steviger en geen gekraak meer :applause02: Had vandaag ook het probleem gemeld van een krakende bestuurderszetel. Het gaat om de AGR lederen uitvoering, er is niets stuk… maar ze bestellen toch het onderdeel om te vervangen. Van de service van mijn dealer kan ik echt niet klagen :good:

            Mag ik vragen uit welk jaar jou auto is en welke dealer jij hebt? Zijn de deurpanelen zonder kosten vervangen? Groet Tjerk[/quote][quote quote=18454435]

            Na een tijdje te moeten wachten op de deurpanelen zijn ze vandaag vervangen. Wat een verschil met de vorige. Ze zijn merkelijk steviger en geen gekraak meer :applause02: Had vandaag ook het probleem gemeld van een krakende bestuurderszetel. Het gaat om de AGR lederen uitvoering, er is niets stuk… maar ze bestellen toch het onderdeel om te vervangen. Van de service van mijn dealer kan ik echt niet klagen :good:

            Mag ik vragen uit welk jaar jou auto is en welke dealer jij hebt? Zijn de deurpanelen zonder kosten vervangen? Groet Tjerk[/quote]

             

            Onze GLX is van 2018, onze dealer is Opel Garage Boden (Tongeren of Hasselt).
            Tijdens de aankoop hebben we 3 jaar extra garantie erbij gekocht (ik dacht voor €750) dus alle deurpanelen zijn kosteloos vervangen.
            Ook het huidig gekraak van de bestuurderszetel wordt kosteloos hersteld.

            In reactie op: Krakende armsteun in voorportier #18454323
            BaertenF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2020

              Na een tijdje te moeten wachten op de deurpanelen zijn ze vandaag vervangen. Wat een verschil met de vorige.
              Ze zijn merkelijk steviger en geen gekraak meer :applause02:
              Had vandaag ook het probleem gemeld van een krakende bestuurderszetel.
              Het gaat om de AGR lederen uitvoering, er is niets stuk… maar ze bestellen toch het onderdeel om te vervangen.
              Van de service van mijn dealer kan ik echt niet klagen :good:

               

              In reactie op: Halogeen lampen vervangen door LED. #18445951
              BaertenF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2020
                In reactie op: Veiligheidswaarschuwingen Opel Connect #18443740
                BaertenF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 January 2020

                  Heb ook de veiligheidswaarschuwingen bijgekocht (voor 1 jaar).
                  Tomtom is zichtbaar, de waarschuwingen staan aan maar ik krijg niets te zien op het display noch op het scherm van de navigatie…
                  Geen vaste flitspalen, geen rode lichten… Heb ik iets over het hoofd gezien?

                  In reactie op: Krakende armsteun in voorportier #18439244
                  BaertenF
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2020

                    Na onderzoek bij de dealer is er onmiddellijk beslist om de 4 deurpanelen te vervangen (zowel voor als achter). Blijkbaar komt het volgens hun sporadisch voor dat de armsteunen kraken, het is niet afhankelijk van bouwjaar of uitvoering. Er is geen terugroepactie voor opgestart omdat niet elke GLX het probleem heeft, ze zeiden dat bij wie er problemen zijn de deurpanelen worden vervangen. Uiteraard zijn we er zeer gelukkig mee want het werd steeds erger…
                    Jammer dat niet iedereen op deze manier behandeld wordt bij zijn dealer voor dit of andere problemen, het is tenslotte allemaal Opel!!

                     

                    In reactie op: Krakende armsteun in voorportier #18439181
                    BaertenF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2020

                      Mijn wagen is momenteel binnen voor onderhoud, ik heb gevraagd om de krakende armsteunen eens te bekijken. We hebben de garantieverlenging in 2018 erbij genomen dus is hij nog onder garantie. Het kraken is eigenlijk het voorbije jaar erger geworden. Ben benieuwd wat het vervolg gaat zijn…

                      BaertenF
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2020

                        Hans GLX, ik heb er niet veel vertrouwen in….

                        Ik vind wel dat ze vrij snel geregeerd hebben, meestal gaat het niet zo vlotjes.

                        Hopen dan maar zeker!

                        BaertenF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2020

                          Voor mij hetzelfde probleem, glx van 2018 en wagen niet “compatibel” met Connect. Heb hierover een mailtje naar Opel Belgie gedaan met onderstaand antwoord, eigenlijk wel jammer voor de zoveel Onstar Opel auto’s, voor mij laat Opel hier toch een steek vallen…:

                          “Hartelijk dank voor uw e-mail van 15 september jongstleden waarin u aangeeft te willen weten wat Opel doet als OnStar Limited, een GM service, in Europa stopt.

                          Helaas is het niet mogelijk voor Opel om services aan te bieden op OnStar daar wij niet over de licenties beschikken om dat te mogen doen. General Motors heeft besloten om OnStar Limited in heel Europa stop te zetten en daarmee komt er definitief een einde aan deze service en gerelateerde functionaliteiten.

                          PSA-Grouppe heeft, om Opel rijders tegemoet te komen een soortgelijke dienst ontwikkeld die dit jaar gefaseerd ingevoerd wordt, genaamd Opel Connect.

                          DIt systeem is bij aankoop van een nieuwe auto leverbaar. Het is helaas niet mogelijk om dit buiten de fabriek om te laten inbouwen.

                          Meer informatie over OnStar en wat er gebeurd als het stopt:

                          https://www.onstareurope.com/nl/faq-2020/

                          Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

                          Met vriendelijke groet,

                          OPEL BELGIUM NV”

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)