problematiek bij de grandland wagens

Forumindex Forums Modellen Grandland X problematiek bij de grandland wagens

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 250)
  • Auteur
    Berichten
  • #18512767
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019
      #18512769
      jopsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 May 2019
        #18512851
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Er zijn mensen die menen dat alles wat in de handleiding staat ook voor hun auto is, terwijl er zeer duidelijk in de handleiding wordt beschreven dat de uitleg / beschrijving van toepassing is, voor zover de voorziening aanwezig is. Da’s niet alleen bij Opel zo, maar bij alle merken.

          Grappig voorbeeld is bijv. de elektrische stoelverstelling. Niet alle uitvoeringen hebben die, maar het staat wél in de universele handleiding, dus wanneer een koper achteraf aanvoert dat íe geen elektrische stoelverstelling heeft, dan tja, is dat geen issue voor Opel of een fout in de handleiding, maar meer een issue van de gekochte versie auto.

          Dit geldt dus ook voor die 12v aansluitingen.

          #18512929
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            Feit is dat er wel eens fouten/onvolledigheden/niet correcte info (noem het zoals je wil) in de handleidingen staan

            zelfs dat lukt hen blijkbaar niet

            #18512942
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Of mensen die een auto kopen verdiepen zich vooraf niet voldoende in de features van de auto en lezen in de brochure vaak de mooiste dingen en die mooiste dingen zijn nu net veelal alleen standaard bij de duurdere uitvoeringen. Vandaar ook dat er soms  sterretjes staan bij bepaalde features en onder de tekst in de (web)brochure staat dan achter het sterretje dat de voorziening alleen standaard is op uitvoering X en / of als optie op sommige andere types is te configureren (of niet).

              #18513095
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                schandalige service OPEL

                 

                fabricagefout die door opel garage foutief hersteld wordt en niet meer opgelost achteraf door die garage….

                service, onkunde….. ????  Het zal uw wagen maar zijn…..

                #18513385
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019
                  #18513532
                  Schipper1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2023

                    Ik blijf hier toch wel een beetje om lachen, al je energie die je in deze onzin stopt had je in de auto moeten stoppen.

                    Elk topic op je eigen problemen betrekken!

                    En natuurlijk komen er weer excuses en krijgt een ander de schuld.

                    Ik heb de Grandland (diesel) bijna 4 jaar gereden, waarom de diesel vraag je je af.

                    Nou ik doe meestal men huiswerk als ik een andere auto koop, en de driecilinder stond toen al niet bekend als heeeel betrouwbaar.

                    En helemaal niet als trekauto!

                    Maar goed, dus bijna 4 jaar gereden en NOOIT problemen gehad.

                    Altijd tevreden, nee natuurlijk niet. Ik ben ook van mening dat de kwaliteit geen Opel meer is.

                    Maar om nou continue een Forum daar mee lastig te vallen.

                    Succes, ik blijf wel meelezen natuurlijk.

                    Er zal zo wel een reactie komen en dan wordt ik ipv Schipper, Schiphol genoemd waarschijnlijk. (zo kinderachtig)

                    Ik ben hier al jaren lid maar kom helaas niet meer in men oude gegevens. (Ook niet via de Moderator)

                    :bye: :yes:

                     

                    #18513741
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019

                      Leuk dat je kan lachen….

                      Blij dat je volgt

                      graag on topic blijven….   het gaat hier om problemen met de wagen

                      Maar, lees eens goed na.  Ook diesels hebben electronica en dus ook problemen

                       

                      grtn

                      #18513761
                      quandor
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2017

                        @Schipper : ook ik rijd de 1.6 diesel, bouwjaar ’17, nieuw gekocht en in 11-2017 geleverd gekregen.

                        Daar we zo nu en dan (1x in de 4 a 5 jaar) toch weer aan een andere koets toe zijn, heb ik mijn Grandland X maar eens ingeruild. Ik kreeg 10 dagen geleden bericht dat de opvolger ‘geboren’ is en bij de fabriek staat. Aflevering zal over een week of 4 gaan plaatsvinden al verwacht de dealer dat er wel een week of 2 bij kan komen omdat er tijdens de Coronaperikelen heel erg veel vrachtautochauffeurs zijn ontslagen, zodat het transport nu niet direct helemaal soepeltjes verloopt.

                        En ja, ik onderschrijf hetgeen jij constateert : ook ik heb, zoals vele andere duizenden bezitters, ruim 5,5 jaar met heel veel plezier in de 1.6 diesel rondgereden.

                        De grote grap is natuurlijk ook wel een beetje dat je op forums veelal de ontevredenen tegenkomt. Tevreden bezitters zullen maar zelden op forums uitgebreid gaan posten. Maar, da’s oud nieuws, je komt het bij allerlei produkten tegen, niet alleen bij auto’s. En idd. sommige mensen willen dan nog wel eens in de Calimero rol schieten.

                        #18513765
                        jopsa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 May 2019

                          weinig trotse bezitters over hier op dit forum blijkbaar…..  velen trapten het moedeloos af door onopgeloste problemen.

                          Maar goed dat jullie tevreden zijn.  Dat bewijst dat er toch enkele degelijk werkende rondrijden.  Gelukkig horen jullie tot die krans.

                          Het moge jullie en jullie probleemloze wagen goed gaan.

                          Veel anderen klaarblijkelijk niet.

                          Maar enfin, terug on topic en naar de vele geregistreerde problemen door veel verschillende eigenaars dan maar ??

                          En die problemen gaan veel verder dan een lekke band…………

                          Waar jij de “grap” ziet dat er veel ontevreden eigenaars zijn is me een raadsel.

                           

                          #18513771
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            Opel Grandland (X) Probleme | Mängel, Schwachstellen & Krankheiten

                            toch wel wat aan de hand… (bij elk motortype).  Ik herken alvast meerdere vermelde problemen

                            #18513775
                            jopsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 May 2019

                              https://nl-be.trustpilot.com/review/opel.nl?page=2

                              citaat :

                              “Opel Grandland
                              In maart een Opel Grandland gekocht waarvan de bumper al na 1 week begon te bladeren. Na vijf maanden wachten en veel aandringen werd de bumper eindelijk vervangen.Na 3 maanden werd een ratelend geluid in de versnellingsbak waargenomen. Opel heeft de auto 2 weken ter reparatie ingenomen en gaf aan diverse onderdelen vervangen te hebben. Het probleem was echter niet verholpen, waarna Opel aangaf dat ermee geleefd moest worden omdat het geluid bij de Grandland hoort.
                              Inmiddels zijn er al 8 overige Grandland eigenaren die aangeven dat dit kul is, want zij herkennen het gebrek totaal niet. Verder hebben reeds 4 erkende bovag garages te kennen gegeven dat het defect in de versnellingsbak zit en zeker niet bij de auto kan horen.
                              Op basis daarvan is Opel in gebreke gesteld, maar hebben deze brief totaal genegeerd. Vier weken later is er nog steeds geen reactie.
                              De stappen om er een zaak via de rechter van te maken zijn daarom helaas in gang gezet.
                              Zeer slechte ervaring met Opel”

                              Datum van ervaring: 03 november 2020

                               

                              wat een service…………

                               

                              https://nl-be.trustpilot.com/review/opel.nl    (van service gesproken……..)

                              #18514261
                              BaertenF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 January 2020

                                Gisteren start mijn vrouw de wagen, na enkele seconden branden de lampjes van de airbag, gordelspanners en elektronische handrem. De ruitenwissers beginnen ook van zelf te werken (niet uit te zetten). Na enkele keren uit te zetten en terug in te schakelen is het probleem nog niet weg. Dan zo maar naar huis gereden en in de garage geparkeerd, uitgestapt en de wagen gesloten, de ruitenwissers bleven werken…
                                Uiteindelijk zijn ze vanzelf gestopt, wel niet in de normale positie. Toen ik terug kwam van het werk nog eens geprobeerd, alles terug normaal.
                                Overmorgen eens laten uitlezen in de garage… ben benieuwd! :negative:

                                #18514278
                                Jan Driebeen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 February 2018

                                  BaertenF, welk type GLX heeft u en welk bouwjaar?

                                  #18514283
                                  jopsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 May 2019

                                    Beste BaertenF

                                    uitlezen zal weinig helpen vermoed ik.  Niet alles (lees : weinig) kan door de dealer uitgelezen worden.  Iets meer door OPEL Nederland en alles door de fabriek waar hij gemaakt werd.   Dat werd mij toch zo uitgelegd.

                                    Ik noteerde zelf  zelfs bepaalde verschijnselen (onder andere zoals wat u beschrijft) met dag en uur en minuut….  bij het uitlezen werd nergens gewag van gemaakt ook al had men de tijdsgegevens van mij doorgekregen.

                                     

                                    Maar dit maakt me wel blij dat eindelijk nog iemand deze bizarre verschijnselen wil en durft delen……  Uiteraard ben ik niet blij met dit fenomeen bij uw wagen…  Hopelijk blijft het hier bij..

                                    #18514485
                                    BaertenF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 January 2020

                                      @JanDriebeen onze GLX is een innovation van het bouwjaar 2018

                                      Zoals gepland vandaag naar de dealer geweest en idd zoals ik verwachtte hebben ze niets gevonden/kunnen loggen.
                                      Wel stellen ze voor om de laatste nieuwe software in te laden, zoals ze zelf aanhalen zal deze geen verbetering zijn voor onze problemen, een pleister op de wonde dus “Als hij nog eens kuren heeft komt u maar terug naar de garage gaan, dan moeten we verder zoeken” :scratch:
                                      Ga de update wel laten uitvoeren.

                                      Eerder had ik hier al een post geplaatst ivm de krakende binnenbekleding en bestuurderszetel, toen opgelost, nu weer terug een probleem.

                                      Jammer…

                                      #18514506
                                      jopsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 May 2019

                                        heeeel herkenbaar………..

                                        “als ie nog eens kuren heeft komt u maar terug………..”  opgelost dus :negative:     Dat is de service waarvan reeds meerdere personen klaagden.

                                        Ze zouden moeten zoeken tot ze het probleem vinden.  Anders……..terugnemen of ruil.

                                        Ik vrees voor het verder verloop maar hoop voor u het beste

                                        #18516752
                                        jopsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 May 2019
                                          #18516756
                                          Corsaliefhebber
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 February 2012

                                            begint op SPAM te lijken, plopsa jopsa, je beseft je blijkbaar ondanks je tirades niet!!! dit dit forum geheel los staat van de fabrikant en een particulier zelfbetaald initatief is van en voor liefhebbers??

                                            Al een donatie over gemaakt na zoveel berichten spam of ben je daar gewoon te gierig voor???

                                            #18516758
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              gewoon negeren dit topic dan toch………

                                              toch blij dat je meeleest over  problemen met deze wagen en opel in het algemeen.  Misschien steek je er iets van op.

                                              Wil je aub uw eerste regel hierboven eens vertalen ?

                                              #18516964
                                              quandor
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 November 2017

                                                @Corsaliefhebber : ik begrijp je volkomen en onderschrijf hetgeen je schrijft.
                                                Het goede nieuws is wellicht dat Jopsa al een keer een formele forumwaarschuwing heeft gehad.
                                                Een ban is dus mogelijk naderende.
                                                Misschien is spam niet helemaal de juiste bewoording? Wellicht is trollen beter beschreven?

                                                #18516971
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Waarom mogen problemen niet gemeld worden?

                                                  heb echt nog nooit iemand gesproken die enthousiast was over zijn Grandland, hoor heel veel horror verhalen.

                                                  Het is echt kwalitatief de slechtste auto die ik ooit gereden heb! Doodzonde want als er niks aan de hand is, is het een fijne auto.

                                                  Het is dood zonde dat de betrouwbaarheid welke mijn vorige echte Opels hadden met de Grandland totaal nergens te vinden. Het is gewoon echte Franse meuk, en als je na gaat denken over de opties op de auto, het doet het, maar dan heb je ook alles gehad, niks door dacht.

                                                  Heb inmiddels meer en 4 a4tjes met reparaties gehad. een kleine greep heiruit: 3 aandrijfassen vervangen, waarvan 1 finaal afgebroken, schijnt een bekend probleem te zijn, op Rijksweg in Frankrijk start stop systeem in werking terwijl je meer dan 100km uur rijdt. Hiervoor is lever stop geweest. Je kan niet switchen van benzine met octaan gehalte, altijd auto in storing. Deuren kraken, lak bladdert eraf. Stoelen gaan steeds los, bekleding komt los. Rij ik van utrecht naar Rotterdam, rijdt de auto op navigatie van Utrecht naar Amsterdam, laat me 2a3x per week afslag Rijksweg nemen om vervolgens weer Rijksweg op te sturen, flikkerend display tussen tellers, op de Raarste en gevaarlijke momenten reageert hij niet op gas geven, olie om de paar duizend km bijvullen, al 11x motorstoring gehad wat na Reset auto weg is door dealer, niemand heeft een clue. Stel je cruise control in op 100km, geeft display 99km of 101km aan,

                                                  Geen wonder dat ik nooit, maar dan echt nooit meer een auto wil met een Franse roets.

                                                  mijn leed duurt nog gelukkig  +\- 3 weken, mijn nieuwe auto is geproduceerd en kan niet wachten om deze rampen bak vroeg tijdig in te leveren, heb niet de illusie dat mijn nieuwe auto of volgende auto geen probleem zal ervaren, blijft een gebruiksvoorwerp wat slijt, maar zoveel problemen zoals de Grandland, het is gewoon een kwaliteitsissue. Alles moet goedkoper gemaakt worden en dat gaat nu eenmaal snel kapot…………

                                                   

                                                  #18516997
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    @Grandsteef : als iemand een slechte auto heeft dan is dat heel vervelend voor betrokkene. Maar, ieder produkt (televisies, strijkijzers, stofzuigers en ja, óók auto’s) heeft in zijn range slechte exemplaren. Dit melden is oké en er op reageren als er een reactie komt is ook oké, maar steeds maar weer blijven zeuren, klagen, linkjes opzoeken van andere probleemhouders en ook niet misselijk, élk topic aanwenden / projecteren op de eigen auto-problemen is wat op het WWW simpelweg ’trollen’ wordt genoemd.

                                                    Dat een moderator van een forum daar op enig moment wel zijn buik vol van heeft is dientengevolge héél begrijpelijk.

                                                    #18517002
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Helemaal mee eens. Je kan doorslaan. Als je Googled kan je die artikelen zelf ook wel vinden, heb ik geen hulp nodig van Jopsa.

                                                      Wat heb jij als vervanger gekocht ? Want jij hebt ook geen Opel besteld las ik volgens mij, uit onvrede? Of welke andere reden ?

                                                      persoonlijk vind ik 40k de Max voor een Opel, dit kosten mijn huidige Grandland precies. als  ik precies zelfde Grandland met opties nu zou willen, zou die bijna 10k meer zijn, dan krijg je een auto die je niet ziet staan als je kijkt in de straat. Naar mijn mening zijn ze zwaar en zwaar overpriced de Opel Grandland.

                                                      Verkopen überhaupt van Grandland zijn behoorlijk slecht. Heb nog maar 3 nieuwe Grandlandx gezien.

                                                      mijn opvolger kan, mag en ga ik niet vergelijken, is iets van totaal andere klasse en een totaal andere prijs kaartje.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 250)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.