Krakende armsteun in voorportier

Forumindex Forums Modellen Grandland X Krakende armsteun in voorportier

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 135)
  • Auteur
    Berichten
  • #18439028
    CJX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2011

      @ Tjerk Visser: Balen dat je deze ervaring hebt met Opel.

      Tsja, je kunt geluk en pech hebben met de aankoop van een (tweedehands) auto.

      Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de GLX, en de service van de Opel-dealer. Uiteindelijk is dit misschien niet zo heel vreemd omdat de auto nog in de fabrieksgarantie zit. Zien hoe het gaat als deze verlopen is. Als vervangend vervoer kreeg ik vandaag een gloednieuwe handgeschakelde full options Crossland mee. Leuke auto, maar hij haalt het absoluut niet in vergelijk met de GLX.  Mijn GLX rijdt veel stiller, strakker en comfortabeler. Dan zie je toch wel dat de hogere prijs een verschil maakt.

      #18439181
      BaertenF
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2020

        Mijn wagen is momenteel binnen voor onderhoud, ik heb gevraagd om de krakende armsteunen eens te bekijken. We hebben de garantieverlenging in 2018 erbij genomen dus is hij nog onder garantie. Het kraken is eigenlijk het voorbije jaar erger geworden. Ben benieuwd wat het vervolg gaat zijn…

        #18439211
        Tjerk Visser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 July 2020

          [quote quote=18439181]Mijn wagen is momenteel binnen voor onderhoud, ik heb gevraagd om de krakende armsteunen eens te bekijken. We hebben de garantieverlenging in 2018 erbij genomen dus is hij nog onder garantie. Het kraken is eigenlijk het voorbije jaar erger geworden. Ben benieuwd wat het vervolg gaat zijn…[/quote]

          Ik ook, hou ons op de hoogte aub.

          Groet Tjerk

          #18439244
          BaertenF
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2020

            Na onderzoek bij de dealer is er onmiddellijk beslist om de 4 deurpanelen te vervangen (zowel voor als achter). Blijkbaar komt het volgens hun sporadisch voor dat de armsteunen kraken, het is niet afhankelijk van bouwjaar of uitvoering. Er is geen terugroepactie voor opgestart omdat niet elke GLX het probleem heeft, ze zeiden dat bij wie er problemen zijn de deurpanelen worden vervangen. Uiteraard zijn we er zeer gelukkig mee want het werd steeds erger…
            Jammer dat niet iedereen op deze manier behandeld wordt bij zijn dealer voor dit of andere problemen, het is tenslotte allemaal Opel!!

             

            #18439359
            Hans GLX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2018

              [quote quote=18439016] Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met het merk Opel. Ik had die auto nooit moeten kopen. Maar je doet soms een miskoop. Groet Tjerk[/quote] Dag Tjerk, ik heb toen mijn Grandland Innovation nieuw gekocht, en in die 3 jaar niks geen ellende gehad. (Dan alleen die krakende deurpanelen.) Daar de garantie al na 2 jaar afloopt,en ik geen garantie bijgekocht heb,ben ik misschien op tijd geweest met inruilen. Ik geef je de tip (al kan ik niet over je budget oordelen natuurlijk) Kijk eens naar een Volvo XC 40 automaat, en maak eens een proefrit. ;-)

              #18439363
              Tjerk Visser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 July 2020

                [quote quote=18439359]

                Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met het merk Opel. Ik had die auto nooit moeten kopen. Maar je doet soms een miskoop. Groet Tjerk

                Dag Tjerk, ik heb toen mijn Grandland Innovation nieuw gekocht, en in die 3 jaar niks geen ellende gehad. (Dan alleen die krakende deurpanelen.) Daar de garantie al na 2 jaar afloopt,en ik geen garantie bijgekocht heb,ben ik misschien op tijd geweest met inruilen. Ik geef je de tip (al kan ik niet over je budget oordelen natuurlijk) Kijk eens naar een Volvo XC 40 automaat, en maak eens een proefrit. ;-)[/quote]

                Hoi hans, leuk om te zien dat je nog steeds meeleest. :toppie:

                Ok, ellende is een groot woord. Ergenis is beter op zijn plaats.

                Ik vind de Volvo ook mooi, maar helaas is mijn vrouw daarover het met mij niet eens.Zij vindt hem te hoekig. Tja over smaak valt niet te twisten.

                Daarbij komt ook nog eens dat vanwege allerlei omstandigheden ik bijna geen kilometers maak.

                Eerlijk gezegd weerhoudt dat mij van de overweging om verlies te maken op de auto en voor een andere te gaan.

                Groeten Tjerk :cheers:

                #18439461
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  Inderdaad één en al ellende.  Alhoewel er zijn die wel correct werken…  zoals die van mijn schoonbroer en talloze vervangwagens die ik reed.

                  #18439473
                  Quadrijder2
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2015

                    Ja ik rijdt mijn 2de GLX en echt ik heb buiten de beurten 0 klachten.

                    Helaas moet nu de distributieriem al vervangen worden na 82.500 km. Ik hoop niet dat de ellende nu begint.🙄

                    1 keer hebben ze de navigatie updat gedaan , maar had voor mij geen meerwaarde.

                    Hoe kan toch een nieuwe GLX die van de band rolt door de eindcontrole komen met zo veel klachten ?

                    #18439623
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      [quote quote=18439363] Hoi hans, leuk om te zien dat je nog steeds meeleest. Ok, ellende is een groot woord. Ergernis is beter op zijn plaats. Ik vind de Volvo ook mooi, maar helaas is mijn vrouw daarover het met mij niet eens. Zij vindt hem te hoekig. Tja over smaak valt niet te twisten. Daarbij komt ook nog eens dat vanwege allerlei omstandigheden ik bijna geen kilometers maak. Eerlijk gezegd weerhoudt dat mij van de overweging om verlies te maken op de auto en voor een andere te gaan. Groeten Tjerk [/quote] ja Tjerk, ik snap je redenering. Elke overstap kost geld. Veel geld. Ik heb destijds misschien net op tijd de overstap gemaakt. Of ik had of voor € 18K bijleggen, weer in een zelfde Grandland X gereden, (maar dan in rood met zwart dak) of voor €18K in een XC 40 die ook nog een een flinke slok duurder was. Dat was niet moeilijk rekenen. ;-) En als ik de stroom van ellende lees bij andere forummers, wie weet had ik een probleemloze GLX ingeruild voor een nieuwe, met nieuwe problemen?? Dat is natuurlijk koffiedik kijken. Maar nu heb ik opnieuw een probleemloze auto. Vandaar mijn tip. Maar over smaak valt niet te twisten. Dat staat. :yes:

                      #18439630
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        [quote quote=18439473]Ja ik rijd mijn 2e GLX en echt ik heb buiten de beurten 0 klachten. Hoe kan toch een nieuwe GLX die van de band rolt door de eindcontrole komen met zo veel klachten ?[/quote] Omdat bij de eindcontrole, de “zichtbare”fabricage-fouten worden uitgefilterd. De inwendige en technische mankementen, komen helaas buiten de fabriek, in de praktijk van alledag pas aan het licht. Daar valt de fabriek niets te verwijten. Daarom is het oplossen van mogelijke problemen, heel belangrijk, zowel in de garantie periode, als ook daarna, om de kracht en het vertrouwen van de klant in het merk te waarborgen. ;-) Degelijke Duitse kwaliteit, heeft helaas plaats gemaakt voor: een auto met de Franse slag geproduceerd.

                        #18454323
                        BaertenF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2020

                          Na een tijdje te moeten wachten op de deurpanelen zijn ze vandaag vervangen. Wat een verschil met de vorige.
                          Ze zijn merkelijk steviger en geen gekraak meer :applause02:
                          Had vandaag ook het probleem gemeld van een krakende bestuurderszetel.
                          Het gaat om de AGR lederen uitvoering, er is niets stuk… maar ze bestellen toch het onderdeel om te vervangen.
                          Van de service van mijn dealer kan ik echt niet klagen :good:

                           

                          #18454435
                          Tjerk Visser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 July 2020

                            [quote quote=18454323]Na een tijdje te moeten wachten op de deurpanelen zijn ze vandaag vervangen. Wat een verschil met de vorige. Ze zijn merkelijk steviger en geen gekraak meer :applause02: Had vandaag ook het probleem gemeld van een krakende bestuurderszetel. Het gaat om de AGR lederen uitvoering, er is niets stuk… maar ze bestellen toch het onderdeel om te vervangen. Van de service van mijn dealer kan ik echt niet klagen :good:[/quote]

                            Mag ik vragen uit welk jaar jou auto is en welke dealer jij hebt? Zijn de deurpanelen zonder kosten vervangen?

                            Groet Tjerk

                            #18454490
                            BaertenF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2020

                              [quote quote=18454435]

                              Na een tijdje te moeten wachten op de deurpanelen zijn ze vandaag vervangen. Wat een verschil met de vorige. Ze zijn merkelijk steviger en geen gekraak meer :applause02: Had vandaag ook het probleem gemeld van een krakende bestuurderszetel. Het gaat om de AGR lederen uitvoering, er is niets stuk… maar ze bestellen toch het onderdeel om te vervangen. Van de service van mijn dealer kan ik echt niet klagen :good:

                              Mag ik vragen uit welk jaar jou auto is en welke dealer jij hebt? Zijn de deurpanelen zonder kosten vervangen? Groet Tjerk[/quote][quote quote=18454435]

                              Na een tijdje te moeten wachten op de deurpanelen zijn ze vandaag vervangen. Wat een verschil met de vorige. Ze zijn merkelijk steviger en geen gekraak meer :applause02: Had vandaag ook het probleem gemeld van een krakende bestuurderszetel. Het gaat om de AGR lederen uitvoering, er is niets stuk… maar ze bestellen toch het onderdeel om te vervangen. Van de service van mijn dealer kan ik echt niet klagen :good:

                              Mag ik vragen uit welk jaar jou auto is en welke dealer jij hebt? Zijn de deurpanelen zonder kosten vervangen? Groet Tjerk[/quote]

                               

                              Onze GLX is van 2018, onze dealer is Opel Garage Boden (Tongeren of Hasselt).
                              Tijdens de aankoop hebben we 3 jaar extra garantie erbij gekocht (ik dacht voor €750) dus alle deurpanelen zijn kosteloos vervangen.
                              Ook het huidig gekraak van de bestuurderszetel wordt kosteloos hersteld.

                              #18454936
                              CJX
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 December 2011

                                @BaertenF:

                                Hopelijk blijven de panelen bij jou wel solide.

                                Zelf merk ik dat de kwaliteit van de nieuwe panelen, na een aantal maanden, hetzelfde is als voorheen. Blijkbaar moet je hier als GLX-rijder mee kunnen leven. Ik ga me er in ieder geval niet meer druk om maken.

                                Ik vind het echter wel opvallend dat Opel niet “leert” van deze klachten, en bij de facelift van de GLX gewoon dezelfde panelen en constructie blijft gebruiken. :negative:

                                #18455131
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  [quote quote=18454936] @BaertenF:  Ik vind het echter wel opvallend dat Opel niet “leert” van deze klachten, en bij de facelift van de GLX gewoon dezelfde panelen en constructie blijft gebruiken. [/quote] Ik vrees dat dit komt, omdat in deze tegenwoordige Opel,s teveel Peugeot aanwezig is. Opel heeft het binnen PSA helaas niet meer alleen voor het zeggen. Zeker bij garantie kwesties. ;-)

                                  #18460527
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Vandaag in showroom had zelfs de gefacelifte hiervan last, voelde wederom niet solide. Echt een van grootste irritatie punten bij mij de afwerking en betrouwbaarheid.

                                    wilde ze nog een kans geven, dit deed letterlijk en figuurlijk de deur dicht bij mij, direct die middag bij ander merk een andere auto van short list besteld, helaas na 2 echte Opels zonder enig probleem en daarna een mislukte Franse kruising geen vervolg meer, werd ook gelijk gestraft, auto voor 3e keer in de noodloop toen ik wegreed bij andere dealer….

                                    #18460532
                                    jopsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 May 2019

                                      Blij te horen dat iemand ook nog een klacht durft formuleren.  met quandor in de buurt niet evident.

                                      Natuurlijk jammer dat er zoveel klachten zijn.

                                      Veel plezier met het ander merk.

                                      #18460539
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        -krakende stoelen

                                        -krakende deuren

                                        -los latende bekleding

                                        -water verf slecht gespoten auto

                                        -2 aandrijfassen zonder enige aanwijsbare oorzaak kappot

                                        -automaat (6traps) die echt k*t schakelt, echt bonken

                                         

                                        TOPPUNT:

                                        -met 130km linker baan Frankrijk uitvallen(is ook lever stop geweest voor dit probleem, iets met een relais veroorzaakte dit, start stop ging dan in werking ! Dus ook met 130km uur! )

                                        -motor storingen oorzaak iets met olie heb al 8liter zelf bijgevuld. Nu staat hij ook weer in nood shit, turbo werkt niet, weer naar de dealer…

                                        eerst altijd melding olie bijvullen, en daarna week later motorstoring

                                        – ook een mooie, had keer 95 getankt ipv v-power ook direct storing, was een bug , auto kon wijziging niet zelf handelen !!!

                                        maar goed, auto kraakt en piept alle kanten, zal wel maandag morgen exemplaar hebben gehad…..

                                        ga mijn heil zoeken bij de Ster, maken algeheel een veel betere indruk, ook qua ontvangst en deskundigheid! Een keer niet zelf hoeven te vertellen wat er voor opties opzit en kan!

                                         

                                        #18460553
                                        jopsa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 May 2019

                                          ik begrijp je volledig Grandsteef.  Hieronder volgt mijn lijst met mankementen voor en na de laatste “reparatie”

                                          Ik mag de mijne momenteel niet verkopen daar er een gerechtelijk onderzoek gaande is.  En…ik zou hem zeker niet particulier willen verkopen want dan staat er binnen de kortste keren een boze koper aan de deur.

                                          Waarschijnlijk zal er hier eentje weer alles ontkennen en zeggen dat ik met een containerzout genomen moet worden maar die heeft een relatie met OPEL

                                           

                                           

                                          PROBLEMEN VOOR LAATSTE REPARATIE

                                          –          Spraaktechnologie hapert

                                          –          Zwart blijven touchscreen

                                          –          Verkeerde zekering in zekeringkastje waardoor leeslampjes niet werkten ( vervangen door technieker Bariseau en dan ok)

                                          –          Snel oplichten en verdwijnen gevaren driehoek op display tijdens het rijden (niks in omgeving)

                                          –          Krakende rechter voordeur bij openen

                                          –          Stuurverwarmingsindicatielampje gaat plots uit het niets knipperen

                                          –          Geen beeld bij achteruitrijden op touchscreen

                                          –          Pieptonen bij achteruit rijden maar niks in het rond

                                          –          Meerdere keren na elkaar spontaan openen en afsluiten van de wagen (sleutel lag los op brievenbus naast de wagen aan de oprit.

                                          –          Externe DVD speler werkt niet bij deze wagen (bij andere, meerdere wagens getest en daar werkt de DVD-speler wel.)

                                          –          Start-stop functie werkt niet meer

                                          –          Dode hoek werkt niet correct (licht soms op wanneer er niks is, licht soms niet op wanneer er wel iets is)

                                          –          Spontaan,uit zichzelf sluiten van de wagen

                                          –          Onderhoudsweergave verspringt op dashboard.  Plots mag ik meer maanden rijden maar wel heel wat kilometers minder

                                          –          Wagen wil niet sluiten (noch met vingertouch, noch met afstandsbediening)

                                          –          Zetelverwarming voor, zetelkoeling voor

                                          –          Zetelverwarming achter

                                          –          Plots uitzichzelf openen van raam bestuurderskant tijdens het rijden

                                          –          Niet reageren van linker bedieningselement aan stuur

                                          –          Wagen opent spontaan uit zichzelf

                                          –          Begeleidende lijnen op touchscreen achteruitrijcamera spontaan van scherm verdwenen,enkele dagen later verschijnen ze terug

                                          –          Soms flikkeren digitale weergave kilometerteller op display (werd vervangen maar nog steeds probleem)

                                          –          Achterkofferklep opent niet, noch met handbediening noch met voetsensor

                                          –          Loshangende onderdelen onder zetel bestuurder

                                          –          Loszittende schakelaar zetelverwarming achteraan en losse vloerbekleding

                                          –          Regensensorproblemen (droog weer treedt plots in werking, bij (hevige) regen soms niet)

                                          –          CD speler werkt niet

                                          –          Achterkofferklep opent zonder manipulatie

                                          –          Wiswassers (gaan plots wissen, wagen afgesloten geparkeerd zonder draaiende motor)

                                          –          Navigatieproblemen (grote steden niet vinden,nochtans correcte instelling,volledig andere richting uitsturen)

                                          –          Plots warm worden zetel medepassagier (warme zomerdag in augustus 2020)

                                          –          Wagen wil niet openen

                                          –          Blauw oplichten touchscreen terwijl wagen in garage afgesloten gestald is

                                          –          Airco weigert dienst, dag erna werkt deze opnieuw (geen instellingen veranderd)

                                          –          Wagen valt uit tijdens het rijden en gaat in stuurslot !!!   Melding “storing automatisch remsysteem”

                                          –          Vervangwagen gekregen :  ALLES werkt hier perfect

                                           

                                           

                                           

                                           

                                           

                                          PROBLEMEN NA LAATSTE REPARATIE (video’s,foto’s en getuigenissen beschikbaar)

                                          –          Eerste rit naar huis na reparatie : Start-stop werkt niet

                                          –          Spraaktechnologie hapert

                                          –          Zetelverwarming noch zetelkoeling vooraan werkt

                                          –          Zetelverwarming achter werkt niet

                                          –          Dodehoeklampje knippert te pas en te onpas, soms knipperen als een richtingaanwijzer

                                          –          Wiswassers flippen (droog = wissen     regen = niet wissen)

                                          –          Boordcomputer  weergave onderhoudsbeurt verspringt plots enorm qua tijd en afstand

                                          –          Stuurverwarming wordt plots spontaan warm of werkt soms niet bij opzetten

                                          –          Oranje driehoek licht in een flits op in display (niet de waarschuwing dat een obstakel te snel dichtbij komt)  zelfde driehoek als toen melding gegeven werd “storing automatisch remsysteem” voor de laatste reparatie)

                                          –          Ventilatie werkt niet

                                          –          Pieptoon weerklinkt.  Echter niks in het rond,geen verkeer en geen melding op dashboard

                                          –          Navigatieproblemen

                                          –          Regensensor werkt niet

                                          –          De motor start niet

                                          –          Achteruitrijcamera werkt niet en scherm blijft zwart

                                          –          Digitale uurweergave flipt (verkeerde weergave van de tijd)

                                          –          Wagen opent spontaan uit zichzelf

                                          –          Problemen met ophanging opgemerkt door technieker

                                          –          Problemen achterklep (niet openen)

                                          –          Binnenverlichting licht niet op

                                          –          Haperende display

                                          –          Knipperende kilometerweergave op display

                                          –          Display blijft zwart

                                          –          Koplampen vallen uit tijdens het rijden (pikdonker buiten, lichten op automatische stand)

                                          –          Achterklep sluit plots vanzelf bij inladen en wagen sluit (niks gemanipuleerd)

                                          –          De wagen sluit plots uit zichzelf

                                          –          Voetsensor achterklep werkt soms niet

                                          –          Afstandsbediening werkt soms niet

                                          –          Boordcomputer flipt. Deze verspringt plots fenomenaal.  Na 6000 km rijden opnieuw onderhoudsbeurt weergave

                                          –          Achterklep staat open bij terugkomst op parking UZ Gent

                                          –          Plots knipperen van de 4 richtingsaanwijzers  (draaiende motor en wij in de wagen)

                                          –          Achterkofferklep sluit niet bij drukken op rode  bedieningsknop

                                          –          geparkeerde wagen,motor af,  plots licht touchscreen op en dooft weer

                                          –          motor start soms pas na meerdere pogingen

                                          –          Radio hapert soms

                                          –          Voorste ramen openen vanzelf na vingertouch, auto zelf ontsluit niet

                                          –          Cruise control problemen  (na indrukken koppeling,afremmen op motor door versnelling lager te schakelen schiet de wagen weer vooruit bij het volledig lossen van de koppeling.  Soms valt de cruise control uit en andere keer weer niet bij ontkoppelen,  uitgetest op lange rechte baan

                                          –          Constructiefout deuren.  Lak beschadigd daar voor- en achterdeur elkaar raken op bepaald moment bij openen en sluiten.

                                          –          Wagen ongesloten op oprit ; bij handmatig willen openen van achterkofferklep gaat de klep niet open maar sluit de wagen…… ???

                                          –          Spraaktechnologie hapert

                                          –          Geen beeld bij achteruitrijden op touchscreen

                                          –          Pieptonen bij achteruit rijden maar niks in het rond

                                          –          Lane assist lampje op bedieningsknop licht plots op uit het niets     25 juni 21

                                          –          Krakend deurpaneel aan kant bestuurder (stijgt boven motorgeluid uit)

                                          –          Cruisecontrol die uit zichzelf  grijs oplicht zonder iets gemanipuleerd te hebben

                                          –          Navigatie : tijdens de rit begint het touchscreen te knipperen.  Niks aan te verhelpen.  Geen navigatie meer,enkel flikkerende beelden.

                                          –          Wagen “slingert”  op autosnelweg (gaat heel zacht van links naar rechts of omgekeerd, er waren vroeger al problemen met de voorophanging)

                                          –          Op display verschijnt zonder reden “gelieve het stuur over te nemen” (26 juli 21)

                                          –          Telefoongebruik hapert

                                          –          Zacht gepiep via dashboard zonder reden (geen meldingen)

                                          –          Wiswassers gaan plots interval wissen tijdens tankbeurt (motor af en heel zonnig droog weer)

                                          –          Koffer opent niet via handbediening aan koffer (na 6 pogingen lukt het wel)

                                          –          Lane assist treedt niet op tijdens rit op E17 en overschrijden van de markeringslijnen zonder knipperlicht op te zetten.  Lane assist staat echter altijd ingeschakeld.

                                          –          Active brake system doet het niet steeds (geen pieptoon,geen melding op dashboard,geen afremmen vd wagen)

                                          –          Kort Oplichten van een oranje indicatielampje op dashboard (links onder analoge kilometerteller)

                                          –          BLUETOOTH valt plots uit (waarvan melding op scherm verschijnt)

                                          –          knipperen van indicatielampje dodehoek op dashboard (niet het lampje in de spiegels)

                                          –          uitvallen van motor na het starten (motor draait na het starten, maar valt plots uit),gebeurde vroeger ook al maar tijdens het rijden zoals reeds gemeld

                                          –          radio vindt geen zenders meer

                                          –          achterruitverwarming weigert dienst

                                          –          Vragen bij werking van spiegelverwarming

                                          –          Instellingsweergave dodehoek op touchscreen knippert constant van on naar off

                                          –          koplampen lichten niet op bij starten van de wagen bij pikdonker

                                          –          wiswassers starten niet (noch intervalstand noch constante stand)

                                          –          geheugen stand bestuurderszetel volledig weg.  2 instellingen zijn verdwenen uit geheugen

                                          –          Uurweergave foutief.  Na starten voor een nieuwe verplaatsing geeft het uurwerk het uur weer van afzetten van de motor van de vorige rit.

                                          –          Weigeren te starten ; melding  “sleutel niet gedetecteerd” maar de sleutel ligt op de passagierszetel naast mij op dat moment

                                          –          Electrische zetelinstelling wijzigt plots spontaan tijdens het rijden

                                          –          Volgetankte wagen ; brandstofweergave op dashboard foutief.

                                           

                                           

                                          OPMERKING : Al deze problemen komen natuurlijk niet dagelijks voor.  Het is een opsomming van welke mankementen wij als vaste gebruiker zien optreden.  Het ene probleem al meer dan het ander.

                                          #18460607
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            Beste Opel vrienden,

                                            Het is in en intriest wat ik hier allemaal lees. Zeker de droevige ervaringen van @Jopsa, en óok @Grandsteef. Als ze nu alleen maar het front hebben verandert van de Grandland, en verder alles ongewijzigd hebben gelaten (dus niet verbeterd hebben, wat de klanten hebben aangegeven) dan kan ik helaas maar één conclusie trekken, namelijk: Blij, dat ik geen Opel meer rij. ;-)

                                            Met vriendelijke groet, Hans.

                                            #18460643
                                            jopsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 May 2019

                                              Hans

                                              Ik ben blij dat je al die miserie niet moest doormaken.  Plus dan nog de opmerkingen van sommige “kenners” (opel gerelateerde personen) die denken alles te weten wat iemand anders voor heeft.  maar wagenruilen willen ze waarschijnlijk ook niet……

                                              Volvo is een stuk degelijker….laat ons zeggen een heel stuk.  Ik reed met de XC 40 net voor hij op de markt kwam via een bevriende werknemer van volvo.  Subliem maar duurder natuurlijk.

                                              #18460658
                                              Hans GLX
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 May 2018

                                                Hallo Jopsa, Ja, dat kun je wel stellen zeg?! En dan dat bijten naar elkaar, onder Opel rijders, kan ik al helemaal niet volgen. Waarom zou je over problemen moeten zwijgen, als ze niet redelijk opgelost (kunnen) worden door je dealer? En waarom moeten sommigen kosten wat het kost, Opel de hand boven het hoofd houden? De feiten liegen er toch niet om? Zelf heb ik blijkbaar in die 3 jaar geluk gehad met een probleemloze Grandland X. Anderen hebben helaas meer pech, zelfs onder de Opel hybride rijders! Hoeveel zijn er intussen al niet afgehaakt op dit forum? En Volvo is een solide en veilige auto, maar word óok door mensen gemaakt. (Ik heb tot nu toe in anderhalf jaar met dik 17.500 km nog geen enkel probleem gehad.) En waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Maar dit dient wel netjes opgelost te worden, toch? En als je dan zonder goede oplossing het bos word ingestuurd, zakt de moed je in de schoenen. En kom je zelfs zoals in jouw geval, zelfs tot voor de rechter. Ik hoop van harte dat het goed opgelost gaat worden. En ik heb werkelijk te doen, met allen die in hun verwachting zijn teleurgesteld. Want op zich is de Grandland een prachtige wagen. Veel sterkte met alles. :good:

                                                #18460685
                                                Quadrijder2
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  26 July 2015

                                                  Ja het is bizar wat ik allemaal lees aan mankementen.

                                                  En ieder mag zijn mening geven ook als het wel goed gaat. Ik heb mijn 2de Grandland alweer en na 110.000 km geen klachten. Ja de distributieriem was net op tijd vervangen na 80.000 km. Daarna wat olieverbruik maar is nu weer in orde. De automaat heeft een keer een update gehad.

                                                  Ik heb al zoveel merken gereden maar bij elk merk was het wel iets.

                                                  Ik vind het een fijne auto stil en ruim. Als ik mag kiezen ga ik zeker voor nummer 3 het nieuwe model. Ziet er prachtig uit. :good:

                                                  #18460703
                                                  quandor
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 November 2017

                                                    @Quadrijder2 : ik kan jouw mening alleen maar onderschrijven. Als je gaat Googlen dan kun je vinden dat er vele duizenden GLX’en zijn verkocht.

                                                    Vanzelfsprekend / logisch dat er tussen zitten die wat fouten hebben.

                                                    Hetzelfde geldt ook voor TV’s, wasmachines, stofzuigers, vliegtuigen (!) en noem het allemaal maar op.

                                                    Ik geloof dat er sinds 2017 veel meer dan 10.000 GLX’en zijn verkocht. Als er 1 procent ernstige problemen heeft, dan praat je over +/- 100 auto’s.

                                                    Als het je auto betreft, jammer. Sommigen klagers slagen er echter in om continue naar de tissues te grijpen en hier te pas en te onpas en dat bij herhaling, herhaling en herhaling hun kommer en kwel te posten.

                                                    #18460713
                                                    Supermotard
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 April 2011

                                                      Hier ook al bijna drie jaar met de Grandland X. Zijn altijd wel kleine kwaliteits puntjes, die “bekende” armsteunen heb ik ook. Voor de rest prima auto.

                                                      Maar om nu elk topic aan te grijpen om over je eigen auto te klagen. :-) . Stop die energie in het oplossen van je problemen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 135)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.