Krakende armsteun in voorportier

Forumindex Forums Modellen Grandland X Krakende armsteun in voorportier

10 berichten aan het bekijken - 76 tot 85 (van in totaal 85)
  • Auteur
    CJX
    Bijdrager
    • Topics 11
    • Reacties 260

@ Tjerk Visser: Balen dat je deze ervaring hebt met Opel.

Tsja, je kunt geluk en pech hebben met de aankoop van een (tweedehands) auto.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de GLX, en de service van de Opel-dealer. Uiteindelijk is dit misschien niet zo heel vreemd omdat de auto nog in de fabrieksgarantie zit. Zien hoe het gaat als deze verlopen is. Als vervangend vervoer kreeg ik vandaag een gloednieuwe handgeschakelde full options Crossland mee. Leuke auto, maar hij haalt het absoluut niet in vergelijk met de GLX.  Mijn GLX rijdt veel stiller, strakker en comfortabeler. Dan zie je toch wel dat de hogere prijs een verschil maakt.

Grandland X 1,2 Business Executive. Pearl White. 8 traps automaat. Leder, elektr. AGR. AFL. Stoelverwarming + ventilatie. Stuur-voorruitverwarming. Intelligrip. 19 inch met Continental Sport Contact 5 suv, 18 inch winter met Continental all-season MS

BaertenF
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 6

Mijn wagen is momenteel binnen voor onderhoud, ik heb gevraagd om de krakende armsteunen eens te bekijken. We hebben de garantieverlenging in 2018 erbij genomen dus is hij nog onder garantie. Het kraken is eigenlijk het voorbije jaar erger geworden. Ben benieuwd wat het vervolg gaat zijn…

GLX 2018 Innovation 1.2 manueel

Tjerk Visser
    Bijdrager
    • Topics 6
    • Reacties 112

Mijn wagen is momenteel binnen voor onderhoud, ik heb gevraagd om de krakende armsteunen eens te bekijken. We hebben de garantieverlenging in 2018 erbij genomen dus is hij nog onder garantie. Het kraken is eigenlijk het voorbije jaar erger geworden. Ben benieuwd wat het vervolg gaat zijn…

Ik ook, hou ons op de hoogte aub.

Groet Tjerk

Opel Grandland X Ultimate 07-2018 1,2 turbo 130pk automaat 6 traps Lederen interieur met AGR stoelen. Kleur:Golden Sunstone

BaertenF
    Bijdrager
    • Topics 0
    • Reacties 6

Na onderzoek bij de dealer is er onmiddellijk beslist om de 4 deurpanelen te vervangen (zowel voor als achter). Blijkbaar komt het volgens hun sporadisch voor dat de armsteunen kraken, het is niet afhankelijk van bouwjaar of uitvoering. Er is geen terugroepactie voor opgestart omdat niet elke GLX het probleem heeft, ze zeiden dat bij wie er problemen zijn de deurpanelen worden vervangen. Uiteraard zijn we er zeer gelukkig mee want het werd steeds erger…
    Jammer dat niet iedereen op deze manier behandeld wordt bij zijn dealer voor dit of andere problemen, het is tenslotte allemaal Opel!!

GLX 2018 Innovation 1.2 manueel

Hans GLX
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 461

Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met het merk Opel. Ik had die auto nooit moeten kopen. Maar je doet soms een miskoop. Groet Tjerk

Dag Tjerk, ik heb toen mijn Grandland Innovation nieuw gekocht, en in die 3 jaar niks geen ellende gehad. (Dan alleen die krakende deurpanelen.) Daar de garantie al na 2 jaar afloopt,en ik geen garantie bijgekocht heb,ben ik misschien op tijd geweest met inruilen. Ik geef je de tip (al kan ik niet over je budget oordelen natuurlijk) Kijk eens naar een Volvo XC 40 automaat, en maak eens een proefrit. ;-)

Tjerk Visser
    Bijdrager
    • Topics 6
    • Reacties 112

Eerlijk gezegd ben ik helemaal klaar met het merk Opel. Ik had die auto nooit moeten kopen. Maar je doet soms een miskoop. Groet Tjerk

Dag Tjerk, ik heb toen mijn Grandland Innovation nieuw gekocht, en in die 3 jaar niks geen ellende gehad. (Dan alleen die krakende deurpanelen.) Daar de garantie al na 2 jaar afloopt,en ik geen garantie bijgekocht heb,ben ik misschien op tijd geweest met inruilen. Ik geef je de tip (al kan ik niet over je budget oordelen natuurlijk) Kijk eens naar een Volvo XC 40 automaat, en maak eens een proefrit. ;-)

Hoi hans, leuk om te zien dat je nog steeds meeleest. :toppie:

Ok, ellende is een groot woord. Ergenis is beter op zijn plaats.

Ik vind de Volvo ook mooi, maar helaas is mijn vrouw daarover het met mij niet eens.Zij vindt hem te hoekig. Tja over smaak valt niet te twisten.

Daarbij komt ook nog eens dat vanwege allerlei omstandigheden ik bijna geen kilometers maak.

Eerlijk gezegd weerhoudt dat mij van de overweging om verlies te maken op de auto en voor een andere te gaan.

Groeten Tjerk :cheers:

Opel Grandland X Ultimate 07-2018 1,2 turbo 130pk automaat 6 traps Lederen interieur met AGR stoelen. Kleur:Golden Sunstone

jopsa
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 203

Inderdaad één en al ellende.  Alhoewel er zijn die wel correct werken…  zoals die van mijn schoonbroer en talloze vervangwagens die ik reed.

Grandland X innovation 1.2 turbo ecotec manueel
    moonstone grey,lederen zetels,donker getinte ruiten,cd-mp3 speler,18" velgen elegant style,park & go 2,executive pack,vaste trekhaak

Quadrijder2
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 140

Ja ik rijdt mijn 2de GLX en echt ik heb buiten de beurten 0 klachten.

Helaas moet nu de distributieriem al vervangen worden na 82.500 km. Ik hoop niet dat de ellende nu begint.🙄

1 keer hebben ze de navigatie updat gedaan , maar had voor mij geen meerwaarde.

Hoe kan toch een nieuwe GLX die van de band rolt door de eindcontrole komen met zo veel klachten ?

Nu in bezit Grandland X 1.2 130 PK Business Executive , Diamond Black. Met camera en agr stoel (model 2020) automaat en afneembare trekhaak.
    Vorige auto dezelfde maar dan een handbak.

Hans GLX
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 461

Hoi hans, leuk om te zien dat je nog steeds meeleest. Ok, ellende is een groot woord. Ergernis is beter op zijn plaats. Ik vind de Volvo ook mooi, maar helaas is mijn vrouw daarover het met mij niet eens. Zij vindt hem te hoekig. Tja over smaak valt niet te twisten. Daarbij komt ook nog eens dat vanwege allerlei omstandigheden ik bijna geen kilometers maak. Eerlijk gezegd weerhoudt dat mij van de overweging om verlies te maken op de auto en voor een andere te gaan. Groeten Tjerk

ja Tjerk, ik snap je redenering. Elke overstap kost geld. Veel geld. Ik heb destijds misschien net op tijd de overstap gemaakt. Of ik had of voor € 18K bijleggen, weer in een zelfde Grandland X gereden, (maar dan in rood met zwart dak) of voor €18K in een XC 40 die ook nog een een flinke slok duurder was. Dat was niet moeilijk rekenen. ;-) En als ik de stroom van ellende lees bij andere forummers, wie weet had ik een probleemloze GLX ingeruild voor een nieuwe, met nieuwe problemen?? Dat is natuurlijk koffiedik kijken. Maar nu heb ik opnieuw een probleemloze auto. Vandaar mijn tip. Maar over smaak valt niet te twisten. Dat staat. :yes:

Hans GLX
    Bijdrager
    • Topics 9
    • Reacties 461

Ja ik rijd mijn 2e GLX en echt ik heb buiten de beurten 0 klachten. Hoe kan toch een nieuwe GLX die van de band rolt door de eindcontrole komen met zo veel klachten ?

Omdat bij de eindcontrole, de “zichtbare”fabricage-fouten worden uitgefilterd. De inwendige en technische mankementen, komen helaas buiten de fabriek, in de praktijk van alledag pas aan het licht. Daar valt de fabriek niets te verwijten. Daarom is het oplossen van mogelijke problemen, heel belangrijk, zowel in de garantie periode, als ook daarna, om de kracht en het vertrouwen van de klant in het merk te waarborgen. ;-) Degelijke Duitse kwaliteit, heeft helaas plaats gemaakt voor: een auto met de Franse slag geproduceerd.

10 berichten aan het bekijken - 76 tot 85 (van in totaal 85)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.