Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor zover ik weet zit alles erbij. Ook alles van de x14xe inclusief het motorblok en versnellingsbak zelf heb ik nog liggen.
Even dit oude topic omhoog schoppen…
Helaas staat de corsa er op dit moment wat droevig bij. Lang geen tijd gehad om aan de auto te werken. Zo staat de auto er nu bij, heerlijk vol met stof en met wat lekke banden:
Nu wil ik er toch weer aan verder maar ik weet niet waar ik moet beginnen met de elektronica en ben aan het overwegen hulp in te schakelen van iemand die wat meer ervaring heeft met corsa 2.0’s, uiteraard met vergoeding. Dat hok moet verdomme toch weer een keer de weg op..
Is er iemand omgeving venlo die mij (op weg) kan helpen? Motor + versnellingsbak zit er netjes in, waar het omgaat is computer + bekabeling, alle slangen en overige kabels, inlaat en uitlaat. Daarna ben ik een heel eind klaar denk ik.
Ja 3 rijen inderdaad. Dan ga ik de trekstangen zowieso met spacers monteren.
Ik heb exact dezelfde computer als deze:
Dat is dan m1.5 toch? Alleen staan er bij mij de letters GN op.Wat de foto’s betreft.. Photobucket is pas sinds kort zo aan het mieren, heeft altijd vlekkeloos gewerkt, maar ik ga nu inderdaad opzoek naar wat anders haha.
Gelijk nog een probleempje. Omdat ik een C20NE heb met 2 v-riemen, komt de sturbekrachtigingspomp tegen mijn trekstang rechtsvoor aan. Kan/mag ik beide trekstangen en dus ook de stabi voor ongeveer 2cm lager monteren aan de frontbalk? Dus met spacerblokken ertussen en 6 lagere bouten. En zoja, wat voor invloed kan dat hebben.
Ik heb een vraagje. De luchtmassameter of mafsensor van de c20ne is bij mij geïntegreerd in de luchtfilterbak.
Kan ik de luchtmassameter van een astra 2 liter gebruiken? Of is daar de stekker weer anders van? Of is er een andere oplossing om mijn standaard corsa luchtfilter te kunnen gebruiken?Lekker gebeund gisteren :)
Eerst de motorruimte een beetje netjes gemaakt.
Voor:
Na:
En daarna de C20NE op z’n beuns gemonteerd:
Nu begint het leuke werk. Aansluiten
Je kunt hem overnemen als je wil. Het blok op de foto heb ik vorige week uitgebouwd, en dus heb ik de steun over. Ik heb nu een andere steun namelijk.
Welk deel heb je nodig? Alleen dat uit de link van Chriske? Of de hele steun met het deel op foto 2?
X16XEL is voor zover ik weet nooit geleverd in een corsa b.
Dit is de motorsteun die ik heb, en de jij waarschijlijk zoekt, heb even wat foto’s gemaakt. Stuurbekrachtiging zit hierbij op de steun geschroefd:
Het maakt verder niet uit of de blokken hetzelfde zijn. Het gaat erom dat het uit een corsa B komt, en daarbij zijn er 2 varianten.
Mijn 1.4 16v met stuurbekrachtiging (uit een corsa b dus) heeft (/had) dezelfde variant (variant 2 genoemd) als jou 1.6 16v. Dan is de “spanner” waar jij het over hebt ook niet je spanner, maar je stuurbekrachtigingpompIk heb een steun van een X14XE over. Die zou moeten passen lijkt me. Waar woon je ergens?
En dan her volgende:als ik de ombouwhandleiding van de welbekende site volg, da staat er dat er een spacer tussen de bak en baksteun moet van 12mm, en het versnellingsmechaniek (halve maan en bovenste stang) moet met 15mm verlengd worden.
Nou heb ik een spacer gemaakt en er tussen gezet. De baksteun zit nu weer vast. Maar naar mijn mening zit het versnelligsmechaniek precies zoals het hoort, en hoef ik niks meer te verlengen, wat mooi uit zou komen. Plaatje bij het praatje:
Hier is de baksteun te zien met spacer:
En het versnellingsmechaniek:
Lijkt mij zo perfect te zitten, dus verlengen is overbodig denk ik, of is er iets wat ik over het hoofd zie?
Oke, wordt dus direct van de startmotor naar de accu, aangezien de kabelboom die ik gebruik van de corsa zo bedoeld is. Lintkabel vanaf de dynamo zoek ik een mooi plekje voor op het motorblok.
Thanks!
Langzaam wordt het steeds minder puzzelwerk haha.Oke het is me niet helemaal duidelijk nu. Moet de kabel van de dynamo (lintkabel) naar de carosserie, of op het motorblok?
De massakabel van de startmotor moet naar de minpool van de accu en vandaaruit weer naar carosserie.Bedankt voor de snelle reactie! Ga ik dat doen.
Die lintkabel zit bij mij op de dynamo, maar die moet ik dus ergens gewoon aan de carosserie maken?Ik wil de kabelboom van de startmotor en dynamo van de corsa gebruiken op de c20ne. Dit onder andere om mijn elektronische teller te houden, de 3 polige stekker met pulsgever van mijn x14xe zit in dezelfde kabel. Nu valt mij op dat de startmotor van de c20ne 2 aansluitingen heeft, en de x14xe kabelboom heeft er 3..
De kabel die ik overhoud is een dikke massakabel die weer naar de minpool van de accu zou moeten lopen, terwijl de c20ne kabelboom alleen een pluskabel naar de accu heeft.
Wat te doen met deze massakabel, kan ik die gewoon achterwege laten?
[quote quote=18342853]Mooi spul!
Zou bij de motor ook de keerringen gelijk doen, monteren met dikke laag vet er in, is veel makkelijker nu te doen dan eenmaal ingebouwd.
[/quote]
Keerringen was ik vergeten te noteren, maar wil ik inderdaad ook vervangen :)
Even een update:
Heb op dit moment zo goed als alles compleet.
C20NE compleet met kabelboom en computer, F16 bak afkomstig uit een calibra.
GSI aandrijfassen met homokineten t.b.v. F16 bak
Motorsteun voor corsa b variant 2.
De benodigde spacers en het verlengen van het schakelmechanisme wil ik zelf gaan doen.
Donderdag als het even meezit de 1.4 uitbouwen.
De 2.0 komt nog eerst een nieuwe riem, spanrollen en waterpomp op. Motorruimte wordt nog even schoon gemaakt en het motorblok zelf ook.
Hopelijk binnen niet al te lange tijd lopend en dan op naar de rdw :)Dat ik dat niet gezien heb.. ?
Ik zit nu echter toch te overwegen een setje uit Engeland te laten komen via ebay. Dan hb ik gelijk alles wat ik nodig heb en geheel pasklaar. Kost wat meer, maar misschien zijn motorsteunen ook niet het juiste om op te gaan besparen. Mijn ingeschatte budget van 600 euro voor alles compleet wordt dan wel wat aan de lage kant, omdat ik de motor ook nog een beurt ga geven. Maar soit.Als het goed is heb ik binnenkort:
– C20NE + F16 bak
– GSI aandrijfassen + homokineten t.b.v. F16 bakNu ben ik wat rond aan het kijken voor de motorsteun. Dit is het enige stukje wat mij niet echt duidelijk is op corsa-novatuning.nl
Ik heb carosserievariant B (stuurbekrachtiging). Heb ik dan alleen de motorsteun nodig, alleen de adapterplaat, of allebei?
Als iemand overigens tekeningen van heeft zodat ik het zelf na kan maken zou helemaal super zijn.
[quote quote=18341586]Hoppa in 1 keer te koop:
http://corsaa.forum2go.nl/corsa-b-gsi-aandrijfassen-met-2-0-bakzijde-homokineten-t8225.html
Wegens wijzigingen in de planning heb ik een set corsa B GSi aandrijfassen over.
Er zitten homokineten op t.b.v. F16 – F18 – F20 – F28
Prijs, biedt maar eens realistischIk heb eventueel het GSM nummer van de aanbieder voor je.
[/quote]
Bedankt! Ben overeen gekomen met Freek dus het setje komt deze kant op!:)
[quote quote=18341565]Als het goed is heeft de x14xe al een stabilisatorstang in de achteras en op de voorzijde.
Mogelijke dat de Sport en GSi versies dikkere hadden, mogelijk heb je hetzelfde met de trekstangen.Al zou ik mee daar niet al te druk om maken, investeer eerder in goede kwaliteit dempers en veren.
[/quote]
Ik heb een “sport”. Wellicht dat die van een gsi wat dikker en stugger zijn.
De aandrijfassen heb ik wel nodig van een gsi als ik nexia 16V kineet wil gebruiken?
Mijn corsa heeft verder aan de voorkant veren en schokdempers van KW, dus dat zit wel snor. Verder heb ik ook al astra “gsi” remmen.Zijn er onderdelen waar ik goed aan zou doen om ze van een gsi te nemen zodat ik nu alvasf meer in één koop zou kunnen doen?
Ik dacht zelf al aan de stabilisatorstang. Radiateur heb ik als het goed is al hetzelfde als een gsi. Maar wellicht zijn er nog andere onderdelen waar ik niet aan denk.Na wat zoeken v.w.b. de mogelijkheden voor de aandrijfassen ben ik van plan corsa gsi aandrijfassen i.c.m. Daewoo Nexia 16V homokineten toe te passen.
Nu ben ik wat rond aan het zoeken maar zo makkelijk zijn de gsi aandrijfassen niet te vinden hehe. Tigra 1.6 aandrijfassen moeten ook passen lijkt me.
Wat is jullie mening over deze aanpak?
Ik hou me tevens aanbevolen als iemand zulke aandrijfassen (of eventueel homokineten) nog heeft liggen.14 en 15 inch is beiden genoeg in te vinden. 16 inch (en als het echt moet 17 inch) kan ook, maar vind ik persoonlijk niet zo mooi passen bij een corsa b. Zelf vind ik 15 inch het mooiste. Met corsa gsi (256mm x 20mm) of astra gsi (256mm x 24mm) zijn je wielen nog best aardig “gevuld” met de remschijf.
Zo ziet het eruit met 15 inch en astra gsi remmen:
En verder zou je er inderdaad goed aan doen om je huidige materiaal lekker op te gebruiken. Ik kocht pas lichtmetalen velgen toen de banden op het 13 inch origineel staal op waren. De remmen heb ik ook pas gekocht toen mijn originele 236mm schijven op waren. Destijds voor een leuke prijs een complete set remmen met “gereviseerde” klauwen en nieuwe schijven en blokken van een astra 2.0 kunnen kopen. Was net zo duur als 2 nieuwe 236mm schijven kopen dus voor mij was de keuze toen zo gemaakt.
Zojuist geweest kijken naar de c20ne met lexmaul spaghetti. Motor was koud en niet gepoetst ?
Motor loopt netjes. Geen gekke lekkages. In de loop der jaren wel wat gezweet maar wat verwacht je van een motor van 20 jaar oud.
Geen getik, koelvloeistof mooi van kleur.Eind van het verhaal. Ik heb besloten het blok over te nemen. Hij gaat nu uitgebouwd worden uit de calibra waar hij in hangt, en binnenkort gaat mijn corsatje plaats maken voor een heuse 2 liter ?
Astra f “gsi” remmen zijn ook een leuke upgrade. Is 1 op 1 over te zetten. Hou wel rekening met de minimale velgmaat van 14″ na zo’n upgrade.
Remt als een malle! -
AuteurBerichten