Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vermoed dat je de EGR klep bedoeld
De Vivaro wordt op Continantal banden geleverd die zeer moeilijk zijn te balanceren. of eigenlijk helemaal niet.
Op mijn Michelin winterbanden loopt hij als een zonnetje 2.5 jaar en 110.000 km zonder problemen.Ik heb een 120 PK Biturbo en daar fluit helemaal niets verschil met 145 PK is alleen software.
Fluitoon heb ik nog nooit gehoord bij de Vivaro
Dan zou ik maar op zoek naar een andere dealer gaan die wel kundig is.
Bij de eerste series zijn er problemen geweest met sensoren en software.Bij ons op de zaak hebben we er een 20 tal probleem loos rijden.
De mijne is de oudste van Juli 2015, 75.000 km gereden en en drie maal bij de dealer geweest
voor omderhouds beurt en een defecte accu en airco condensor.Loopt nog mooier dan nieuw.
Als je deuren moeilijk opengaan met je het scharnierende gedeelte van je deur handle even een beetje WD-40 op spuiten
dan gaan ze weer spoepeltjes open.Ik zou niet te lang wachten, het gaat een aantal keer goed dat hij weer werkt met het omhoog halen.
Zonder koppeling rijd nogal lastig in de spits.Naar de dealer brengen voor garantie, als je pech hebt is de hulp koppelings cylinder in de versnellingsbak lek.
Heb het al bij twee Vivaro’s gehadMotoren zijn normaal gesproken haast niet stuk te krijgen, heb zelfs een 2.5 gezien met 900.000 km
Die ging nog vrolijk verder. een koerier die spullen kris kras door Europa levert.Ik weet niet wat de kilometer stand van de ruil motor is, maar als alles los is, is het te overwegen om de koppeling en hulp cylinder mee te pakken.
Ken de 2.5 bak niet maar als hij het zelfde is als de 1.9/2.0Jawel maar die komen niet op dit forum.
Heb twee collega’s die het zelfde probleem hadden met Vivaro’s uit dec 20145 december 2015 om 22:12 In reactie op: Automatische dag/nacht schakeling NAV 50 Vivaro 2015 #18303492Arno,
Navi 50 is gewoon bagger, heb de Tomtom al een paar keer moeten pakken omdat ik mij klemreed
een paar collega’s van mij zijn al aan het uitvogelen hoe ze netjes een andere navigatie kunnen plaatsen op de plek van de Navi 50.
De simpelste tomtom schakelt over van dag naar nacht de Navi 50 gaat op nacht als de verlichting aangeschakeld wordt.Helaas Wim die tijd is voorbij, de nieuwe BiTurbo motoren zijn heel zuinig als je er rustig mee rijd.
Achter een vrachtwagen hangen met 84 km op de cruise control meer dan 1 op 20Met mijn oude 115 PK haalde in in Duitsland makkelijk 1 op 12 bij gemiddeld + 150 KM/H.
De BiTurbo gaat dat denk ik niet redden zag behoorlijk meer verbruiken. De 5 PK meer is goed te merken hij loopt in een ruk door naar de 180 KM/H
Je kan ook de ruiten sluiten als je ze een stukje open hebt staan daar moest je eerst het contact weer aan zetten.
Bij mij blijven ze wissen, met contact uit, maar open je de deur dan stoppen ze direct.
Hij is behoorlijk zuiniger dan de 90 PK ik haal nu gemiddeld 7,3 l per 100km over 7000 km
Verbruik ligt volgens mij hoger bij veel tegenwind dan het vorige model.Maar las je rustig rijd kan je erg zuinig rijden.
Je kan voelen aan de radiateur op de thermostaat open springt als hij op bedrijfs temperatuur is.
Lastiger wordt het als er lucht in je kachelradiator zit, je thermostaat kraam kan het ook zijn en tevens de binnen temperatuur sensor.
Ik zou hem bij de dealer uit laten lezen misschien kunnen ze het zo zien.Ik zal morgen eens kijken bij mijn Vivaro hoelang het duurt voordat je warme lucht waarneemt.
5 november 2015 om 20:46 In reactie op: New Vivaro 2015: kinderziektes en voor verbetering vatbaar #18291734Na een aantal weken bemerkte dat ik steeds harder aan de deur hendels moest trekken op de deuren te kunnen openen.
Dit heb ik opgelost door een beetje witte teflon vet te spuiten op het gedeelte wat geleid en je uittrekt.Nu gaan ze weer soepeltjes open
6 oktober 2015 om 20:26 In reactie op: New Vivaro 2015: kinderziektes en voor verbetering vatbaar #18291733Ik heb exact de zelfde banden, heb altijd continentals er onder gehad. Wat ik geen fijne banden vond 2 x klapband op + 130 km/h
En ik heb meerdere collega’s waarbij dit gebeurd is.Pas ook de was straat in geweest, als je hem op start/stop uitzet blijft de stuurbekrachtiging werken. rolde de hele straat gewoon uit.
Wel mis ik soms vermogen tussen de overgang van eerste turbo naar de tweede tussen de 2000 en 2500 rpm.
Hierboven gaat hij als de brandweer :thumb6 oktober 2015 om 19:51 In reactie op: New Vivaro 2015: kinderziektes en voor verbetering vatbaar #18291731Jean Marc, wat voor banden heb jij ik heb het zelfde euvel bij +/- 100 km/h
Bij twee eerdere Vivaro’s nooit last gehad.Ik zit nu op bijna 3000 km en brandstof verbruik is flink gedaald zit nu op 6,3 L per 100 KM
Dit incl file rijden en veel stadsverkeer van rood stoplicht naar rood stoplicht in Amsterdam.Een auto met start stopsysteem heeft speciale geharde krukas lagers normale kunnen hier niet tegen.
Wil je lang genieten van de motor uit laten zetten, iedere keer als je start staat hij altijd aan.Ik heb er de laatste update opstaan 2014 Q4 en nog moet je oppassen dat je niet verkeerd rijd.
Maar kaarten zijn veel ouder helaas, jammer dat er geen TomTom in zit dat werkt ten minste.Bij mij staat de teller onder tussen op 1350 km. ( 5 weken stilgestaan i.v.m Vakantie)
Heb een trillend stuur rond de 100 km/h zal wel in de banden zitten.Hij is echt behoorlijk zuiniger dan de 90 PK eerste tank heb ik flink gas gegeven
Eerste paar honderd kilometer lekker flink belast is hij meteen snel ingelopen. ( Niet bij benzine auto’s doen)
Volgen de board computer heb ik nu 350 km met een gemiddelde van 6,4 l per 100 km ;)
@120pkbiturbo
Als je schijven steeds krom raken is er een probleem tussen de schijf en de naaf waar hij op komt als ze dit niet oplossen
blijf je schijven wisselen.Vanmiddag wilde bij mij start/stop systeem niet werken kwam een streep door het A symbool.
En vanavond werkte het weer.
Wel vaagIs ondertussen gelukt, was niet duidelijk dat je nogmaals op update moest klikken.
Prive heb ik een Alfa GT 3.2 V6 met Bose installatie en als head unit een Kenwood DNX 5280BT.
Geluid is waanzinnig mooi, bellen is als of iemand naast je zit. Bediening is soms lastig.Bestuurdersstoel vind ik ook maar niks, geen zijdelinkse steun in je benen, heb nog een mooie Recaro stoel uit mijn vorige auto.
Moet alleen een ander onderstel onder.Ik ga het zien van de week zal wel druk worden met minimaal 1500 km
Johnny hoe heb je het op de USB stick gekregen, mij lukt het niet heb meerdere USB sticks geprobeerd.
fat, Fat32 etc.
Heb wel een systeem update gedaan van 4.0.3 naar 4.0.5.
De nieuwe Vivaro staat al een 5 weken stil i.v.m vakantie maar morgen ga ik weer werken.Bij mijn tijdelijke Vivaro moest je ook aan de deuren zwaar trekken om te openen.
Bij mijn eigen daar de deuren normaal open zonder er hard aan te hoeven trekken.Start problemen kan de dealer oplossen door nieuwe firmware in het motormanagent te laden.
koppelings rubber was bij vorige model vivaro ook al een ramp.Bij de huur Vivaro 90 PK was rubber en mat ook al versleten bij 20.000 km
-
AuteurBerichten