Problemen Vivaro 2015

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273286
    Tagrijen
      Lid sinds:
      25 August 2015

      Wil graag weten of er nog meer mensen dezelfde problemen hebben met hun nieuwe Vivaro

      Ik heb sinds mei de 120 pk biturbo l2h1 sport

      Ik heb ondertussen al 5 keer bij de dealer gestaan

      De auto start op twee cilinders waarbij het onderstel van de auto hevig op en neer klappert
      De auto verbruikt boven matig veel en dan niet op de boordcomputer want die wijkt standaard op een volle tank 6 liter af dus is het gemiddelde ook niet wat hij aangeeft
      Trailer assist doet niks
      Deur klinken moet je erg hard aan trekken om de deur te openen
      Was geleverd met de verkeerde koplampen ,die zijn nu vervangen maar zitten scheef en ze krijgen het niet beter bij de dealer
      Kachel blower gaat op en neer in toeren als deze gewoon op drie staat
      Bij de carkit vaak geen contact met Bluetooth moet je handmatig weer selecteren en geluid staat zo zacht dat je niks hoort en steeds volume hard moet zetten als je gebeld word. Bij ophangen reageerde hij traag en als je dan na 3 seconden nog een keer op het rode hoorntje drukt hangt hij wel op maar geld dan ook gelijk terug.

      Armsteun is niet verstelbaar dus heb je niks aan en als je het midden stuk van het bankje neerklapt voor de schrijftafel te gebruiken moet je nooit vergeten de ekerhouder in het dashboard in te klappen anders breekt deze af, de flessenhouder in de deur is ook nutteloos want als je de fles eruit haalt valt alles wat er achter ligt in het gat van de fles.

      Ben erg teleurgesteld in deze nieuwe Vivaro zoek mensen die ook deze problemen er mee hebben, heb al een traffic rijder die ook het starten op twee cilinders klinken en kachel en hoog brandstof verbruik heeft :argue

      #18294466
      johnny0503
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 March 2015

        Beste,
        Ik heb tot op heden niet veel problemen gehad, verbruik ligt rond de 8 liter, deurklinken geen probleem, trailer assist nog niet getest…
        Car kit is inderdaad een ramp!! Het is volgens mij de goedkoopste radio die ze maar konden vinden, geluid trekt op niets, telefoon is enorm vervelend via bluetooth telefoneren, inderdaad telkens volume hoger zetten.
        Armsteun niet verstelbaar maar indien je je zetel zodanig stelt kan je deze wel gebruiken. Heb geen bank staan als voorzetel dus kan ik daar niet over meespreken.
        De enige problemen die ik gehad heb probeer ik zelf op te lossen, zoals dit weekend, schuifdeur die niet meer sluit, blijkbaar vonden ze het niet nodig in Luton om alles goed aan te draaien want de arm bovenaan schuifdeur zat volledig los..
        Geluid radio, tweeters bijgeplaatst , en ben nog aan het kijken om de bluetooth via alle luidsprekers te laten lopen. Desnoods zelf nieuwe 2din radio kopen.

        #18294467
        Tagrijen
          Lid sinds:
          25 August 2015

          Ondertussen nog geen enkele oplossing vanuit de dealer start probleem komt nu steeds vaker voor en brandstof verbruik blijft hoog de boordcomputer klopt niet, dus de meldingen van verbruik op de computer kloppen ook niet, dus handmatig uitrekenen en je zal zien dat deze ver afwijkt. Op volle tank wijkt de verbruikte liters met minimaal zes liter af dus ook in je gemiddelde klopt het dan niet meer.
          Nu na 11000km is de voermat al voorzien van een flink gat en de rubber van het koppelingspedaal is al versleten, hier komt het ijzer al door terwijl ik geen stadsrijder of koppelingsrijder ben, deze bus in een groot fiasco en gaat binnenkort terug naar de dealer die er iemand anders blij mee mag proberen te maken.

          #18294468
          Autodelta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 April 2015

            Start problemen kan de dealer oplossen door nieuwe firmware in het motormanagent te laden.
            koppelings rubber was bij vorige model vivaro ook al een ramp.

            Bij de huur Vivaro 90 PK was rubber en mat ook al versleten bij 20.000 km

            #18294469
            arnovariante
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2015

              Mijn Vivaro staat nu 1400 km op en je kunt al zien dat de vloermat het niet lang gaat uithouden….. :swear

              #18294470
              Autodelta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 April 2015

                Bij mijn tijdelijke Vivaro moest je ook aan de deuren zwaar trekken om te openen.
                Bij mijn eigen daar de deuren normaal open zonder er hard aan te hoeven trekken.

                #18294471
                Autodelta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 April 2015

                  Vanmiddag wilde bij mij start/stop systeem niet werken kwam een streep door het A symbool.
                  En vanavond werkte het weer.
                  Wel vaag

                  #18294472
                  Tagrijen
                    Lid sinds:
                    25 August 2015

                    Startprobleem is niet op te lossen met software

                    #18294473
                    120pkbiturbo
                      Lid sinds:
                      21 September 2015

                      hallo allemaal,

                      net nieuw op dit forum, maar zit toch met een paar vragen/meningen dieik met jullie wil delen.
                      rij nu sinds eind juli in een vivaro 120 pk biturbo verlengd sportive uitvoering, en heb ook al ervaren dat de kwaliteit van de carkit te wensen overlaat, dat de armleuning niet in hoogte verstelbaar is is ook een gemis, maar daar kan de garage niks aan doen zeggen ze.
                      wat mij verbaasd is dat na 3a4 weken het stuur begon te trillen tijdens remmen, voral op hogere snelheid, (terug remmen van 120 naar 80 km/h), dit is door de garage opgelost door nieuwe remschijven te monteren. (dit is toch niet normaal bij bij 5000 km? snelweg kilometers??)
                      nu staat er inmiddels 12000 kilometer op de teller en het stuur trilt alweer enorm tijdens remmen, dit aan de garage gemeld, antwoord: breng de bus maar dan zetten we er nieuwe remschijven op!! alweer? moet ik om de 5000 6000 kilometer nieuwe schijven?
                      mijn collega heeft precies dezelfde bus en heeft nu ongeveer 4000 kilometer gereden en heeft ook al deze klacht.
                      nu zitten er geen kosten aan verbonden maar die dag kan je niet op de weg zijn.
                      mijn vraag: komt dit vaker voor of heeft iemand er ervaring mee?

                      ik kijk uit naar de reactie(s)
                      groet

                      #18294474
                      arnovariante
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 March 2015

                        Voor wat betreft de armleuning.
                        Mijn garage gaat de gehele stoel uit elkaar halen om de armleuning zo in te stellen dat deze 6 cm hoger komt.
                        Hij kan dan nog wel naar boven maar niet meer zo ver naar beneden.
                        Trillend stuur heb ik nog geen problemen mee, staat ook nog maar 2500 km op.
                        Geluidskwaliteit pak ik zelf aan door er een fatsoenlijke set speakers en een versterker in te laten plaatsen.
                        Voor de microfoon kwaliteit ben ik van plan om aan te sturen op een externe microfoon, deze kan dan worden gemonteerd tegen het plafond en kan dan naar beneden worden gebogen als je erin moet praten.
                        De huidige kwaliteit van ontvangst, ook aan de andere kant van de lijn is echt schandalig slecht!!!

                        #18294475
                        Autodelta
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 April 2015

                          Bij mij staat de teller onder tussen op 1350 km. ( 5 weken stilgestaan i.v.m Vakantie)
                          Heb een trillend stuur rond de 100 km/h zal wel in de banden zitten.

                          Hij is echt behoorlijk zuiniger dan de 90 PK eerste tank heb ik flink gas gegeven
                          Eerste paar honderd kilometer lekker flink belast is hij meteen snel ingelopen. ( Niet bij benzine auto’s doen)
                          Volgen de board computer heb ik nu 350 km met een gemiddelde van 6,4 l per 100 km ;)


                          @120pkbiturbo

                          Als je schijven steeds krom raken is er een probleem tussen de schijf en de naaf waar hij op komt als ze dit niet oplossen
                          blijf je schijven wisselen.

                          #18294476
                          lore
                            Lid sinds:
                            14 March 2016

                            beste vivaro gebruikers,
                            heb sinds enkele weken een vivaro model 2015 L2H1 gekocht met 140pk
                            vind het een zalige wagen om mee te rijden,
                            maar kort na men aankoop begon men wagen al te rillen, de trillingen waren in begin niet zo erg , maar hoe meer ik bleef rijden, hoe meer de trillingen erger werden, zo erg dat het onmogelijk werd te blijven rijden boven de 50km/u
                            heb men wagen binnen gestoken bij Opel , daar zeggen ze dat ze het probleem niet vonden en hebben wel een test rit mee gereden en de trillingen goed gevoeld hebben, waar ze van zeggen dit niet normaal is,
                            ze hebben voor zekerheid men cardan vervangen, sinds dien geen klachten meer van trillingen, maar kreeg wel te horen dat het van men nieuwe velgen zou komen en dat ik een paar velgen bij hen moest kopen om geen trillingen meer te voelen,
                            daar heb ik toch men bedenkingen over,
                            wat ik nog erg vind is , dat het deuren achteraan veel kraken en geluiden maken alsof iets los is
                            en toch rij ik graag met een vivaro en denk dat al deze problemen toch moet kunnen hersteld worden, ??

                            #18294477
                            arnovariante
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 March 2015

                              Ik heb nu een 14000 km gereden met de 140 PK versie.
                              Ook met after market (17″) LMV eronder.
                              Tot nu geen trillingen gevoeld.
                              Ik rijd met Michelin Cross Climate, veel snelle snelweg km.
                              Vervelender vind ik het moeilijk openen van de portieren, vaak moet je 2 x trekken voordat ze openen.
                              En het windgeruis door de portierrubbers! Irritant!

                              #18294478
                              lore
                                Lid sinds:
                                14 March 2016

                                @arnovariante wrote:

                                Ik heb nu een 14000 km gereden met de 140 PK versie.
                                Ook met after market (17″) LMV eronder.
                                Tot nu geen trillingen gevoeld.
                                Ik rijd met Michelin Cross Climate, veel snelle snelweg km.
                                Vervelender vind ik het moeilijk openen van de portieren, vaak moet je 2 x trekken voordat ze openen.
                                En het windgeruis door de portierrubbers! Irritant!

                                ik heb de zelfde banden erop zitten,,
                                ik zou anders wel een foto willen posten maar weet niet hoe ik dit moet doen , ben nieuw trouwens ,, hihi :thumb

                                #18294479
                                arnovariante
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 March 2015

                                  Foto plaatsen is mij ook niet gelukt.
                                  Ik ben ook actief op het caravan-forum.
                                  Daar gaat het plaatsen van een foto heel erg makkelijk.

                                  #18294480
                                  lore
                                    Lid sinds:
                                    14 March 2016

                                    @arnovariante wrote:

                                    Foto plaatsen is mij ook niet gelukt.
                                    Ik ben ook actief op het caravan-forum.
                                    Daar gaat het plaatsen van een foto heel erg makkelijk.

                                    is me gelukt na wat rond kijken op forum hoe ze dit doen is het me gelukt denk ik,,

                                    #18294481
                                    arnovariante
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 March 2015

                                      Vertel!
                                      Ik had ook al eens geprobeerd maar niet gelukt.

                                      #18294482
                                      lore
                                        Lid sinds:
                                        14 March 2016

                                        @arnovariante wrote:

                                        Vertel!
                                        Ik had ook al eens geprobeerd maar niet gelukt.

                                        ik heb een account aangemaakt op photobucket.com
                                        dan kan je zeggen delen , gewoon link copy zeggen en hup plaatsen hierop
                                        simpel

                                        #18294483
                                        arnovariante
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 March 2015

                                          Vanavond eens kijken.

                                          #18294484
                                          arnovariante
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 March 2015

                                            http://i1322.photobucket.com/albums/u578/arnovariante/73aad3ce-c6c0-444f-9d11-5b7e95afc3e1_zpsjw4c7qeg.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            Zou het nu gelukt zijn om de foto te plaatsen?

                                            #18294485
                                            arnovariante
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 March 2015

                                              Hey, het is gelukt!

                                              #18294486
                                              lore
                                                Lid sinds:
                                                14 March 2016

                                                @arnovariante wrote:

                                                Hey, het is gelukt!

                                                Prachtig gedaan met die twee strepen erop
                                                Proficiat

                                                #18294487
                                                arnovariante
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 March 2015

                                                  Dank je wel Lore, je hebt zelf ook geen klagen.

                                                  Tip van de dag: als je reageert op iets of iemand hoef je niet altijd te quoten.
                                                  Zeker met die foto’s is het forum anders snel onleesbaar en gevuld.

                                                  #18294488
                                                  Autodelta
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 April 2015

                                                    Als je deuren moeilijk opengaan met je het scharnierende gedeelte van je deur handle even een beetje WD-40 op spuiten
                                                    dan gaan ze weer spoepeltjes open.

                                                    #18294489
                                                    arnovariante
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      27 March 2015

                                                      Ga ik proberen!
                                                      Thnx!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.