geluidsinstallatie opel vivaro 2015

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) geluidsinstallatie opel vivaro 2015

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
  • Auteur
    Berichten
  • #18289925
    Autodelta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 April 2015

      Is ondertussen gelukt, was niet duidelijk dat je nogmaals op update moest klikken.

      #18289926
      johnny0503
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 March 2015

        Ben van plan om een pioneer 2 din in de wagen te stoppen, heeft 4×50 watt, in plaats van nu 2×20 watt plus uitgang subwoofer ( voor onder de zetel ) en zelfs extra mogelijkheid frontcamera. Kost wel een aardige duit… zou rond de 900 euro kwijt zijn. Maar het bluetooth gedeelte ( telefoneren ) zou ook opgelost zijn!!

        #18289927
        arnovariante
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2015

          Heeft er al iemand ervaring met een betere geluidskwaliteit voor de bluetooth verbinding bij een gemodificeerde luidspeaker situatie?
          Ik vind de kwaliteit belachelijk slecht!
          Ook ikzelf ben slecht te verstaan voor degene die ik bel.

          #18289928
          johnny0503
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 March 2015

            Die ga je niet vinden bij de navi 50, is niets aan te doen volgens opel. Is de software van de bluetooth module in de autoradio, die is afgestemd naar 1 luidspreker. Ook de microfoon kan beter werken maar mits wat handigheid kan je dit zelf. Meer naar vooruit plaatsen, en lager tegen de dakhemel plaatsen, en isolatie rond stoppen zodat er geen lawaai bij komt.
            Ik weet niet wat de navi80 brengt ten opzichte van de navi50 en of dit beter is. Ik weet wel dat de optie van de navi 50 duur is maar dat het niet voor kwaliteit staat. Er zijn er volop die hierover klagen. Hopelijk doet opel een update.
            Normaal gezien zorg ik zelf voor een nieuwe 2 din radio maar die zijn dan weer erg prijzig als je iets deftigs wilt.

            #18289929
            arnovariante
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2015

              Is er al een dubbel din systeem dan?
              In deze pasvorm….

              #18289930
              johnny0503
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 March 2015

                Ja hoor, 2 din bestaat al een tijdje, het is nog even wachten op het juiste frame maar volgens mijn audio manneke komt dat begin volgende maand binnen.

                #18289931
                Autodelta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 April 2015

                  Ik heb er de laatste update opstaan 2014 Q4 en nog moet je oppassen dat je niet verkeerd rijd.
                  Maar kaarten zijn veel ouder helaas, jammer dat er geen TomTom in zit dat werkt ten minste.

                  #18289932
                  paparazzie
                    Lid sinds:
                    24 September 2015

                    Hoi,

                    Ik zit net dit forum te lezen en kan jullie mening delen,
                    ik heb vivaro l2h1 120 pk biturbo 2015 sport uitvoering
                    en ik vind het muziek ook niet echt top, dus mijn vraag is welke boxen kun je het er het beste in laten zetten.
                    en is de nav 50 straks ook te vervangen voor nav 80 en zo ja wat kost dat.
                    en ik lees iets over een update , waar kan ik die vinden??

                    Frans

                    #18289933
                    johnny0503
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 March 2015

                      Beste, je kan 16.5 cmters in de deuren stoppen in plaats van de originele. Dat klinkt wel beter maar verwacht er niet teveel van. Opel is er van uit gegaan dat het een werkbeest moet zijn in plaats van een meer luxe-werkbeest…, de navi50 geeft, als ik het goed voorheb 2x 20 watt uitgang, en ik vermoed de navi80 zal niet veel beter zijn. De prijs om deze aan te kopen weet ik niet maar wat ik wel weet is dat ik geld opzij zet voor een deftige 2 din radio met gps inbegrepen en die heeftd an 4×50 watt uitgang, en zelfs een woofer-uitgang.
                      Ik heb nog gewerkt met aparte tweeters die boven in de deur staan en waardoor ik de klank toch al een stuk beter vind.
                      De update voor de navi50 vind je , als je je serviceboekje gelezen hebt, via internet, programma downloaden. Dan heb je je gps kaarten van 2014 in plaats van 2012. Deze kan je gratis downloaden tot en met 90 dagen na eerste gebruik, daarna is het betalend.

                      #18289934
                      paparazzie
                        Lid sinds:
                        24 September 2015

                        oke dankje wel ik ga ff met die update aan de gang, en er maar even rustig over nadenken wat ik met het geluid ga doen.

                        #18289935
                        arnovariante
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 March 2015

                          Zoals eerder gemeld heb ik de speakers voor laten vervangen en een subwoofer/versterker geplaatst onder de voorstoel/bank.
                          Het resultaat is verbluffend!
                          De audio expert had verwacht met de versterker de frequenties van de achterste speakers te kunnen verbeteren maar dit is niet gelukt.
                          Nu gebruik ik dus tijdelijk (tot hij passende speakers voor achter heeft gevonden) alleen de voorste speakers in de deuren met separate tweeters.
                          Het geluid is nu al 200% verbeterd!
                          Zodra je de fader ook maar 1 tikje naar achteren verplaatst wordt het geluid gelijk weer zeer blikkerig, zo slecht is die Koreaanse zooi!

                          Ik denk dat ik bij deze audio expert ook een zwanenhals microfoon laat monteren om de telefoon verbinding te verbeteren.
                          Zelfs als ik 40 km/uur rijd ben ik niet te verstaan aan de andere kant van de lijn.
                          Zo’n ding zou iets van €60 kosten.

                          #18289936
                          VAN BELLE Jean Marc
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            22 April 2015

                            Mij begrijpen ze langs de telefoon met de NAV50 ook zeer goed maar best tot camionsnelheid, maar let op: richting NAV50 links boven babbelen want daar zit de microfoon, en het geluid niet TE luid zetten. Aan 120 km/h wordt het minder. Ook als ik met de houder van de smartphone babbel en de Iphone 6plus instel op ‘handsfree’ zonder bluetooth, gaat het gesprek heel goed. Beter zelfs dan gewoon babbelen met de Iphone tegen mijn wang en oor, maar dat komt misschien om dat ik die al eens onder een graafmachine per ongeluk heb laten vallen tijdens graafwerken met mijn zoon en die toch uit mijn zak glipte terwijl ik aan het nivelleren was. Maar ben zot tevreden van de kwaliteit en speel nu zeer goede Bulgaarse muziek op een oude Ipod (Ipod via mediaverbinding kiezen) terwijl ik de teksten leer begrijpen en ook kan ik de apps van mijn Iphone (dan kies ik BT van Bluetooth naar mijn Iphone) om Bulgaars te leren en te oefenen, langs de luidsprekers laten lopen.

                            Doordat ik ook Wifi aan boord heb, heb ik in dat opzicht de NAV80 niet meer nodig waar je enkel stilstaand een videoclip zou kunnen spelen, doordat ik de houder manueel vergrootte dat de Iphone6plus erin kon (zijdelingse pinnetjes eruit halen en schuifsysteem losklikken en met bout op grotere hoogte vastzetten weer op dat precieze formaat), draai ik gewoon de Iphone en kan mijn medepassagier (ik mag dat immers niet volgens de verkeersrichtlijnen) gewoon naar Youtube de liggende video’s heel helder bekijken (met Mobistar abonnement van 15 of 10 EUR per maand, naargelang je een ander Mobistar abonnement heeft, en binnen België de absoluut beste Wifi verbinding voor tot 4 toestellen per wagen aan te sluiten, gelijk wie een Iphone heeft kan dan op Wifi verder doen, als ik tenminste het paswoord geef van mijn ‘BELLEGEM’ netwerk).

                            Nu nog mijn PTO aansluiting afwerken met een 230 watt converter die 1000 Watt en 1500 piek kan geven (PTO zelf geeft maximaal 40 ampère, dus 40 X 12 = 480 Watt, maar als je daar een andere batterij tussenstopt, volgens handleiding best met schakelaar want tweedraads PTO kabel onder zetel zou rechtstreeks naar hoofdbatterij lopen, kun je volgens mij zelfs 1500 Watt nominaal nemen zoals Eandis in hun wagen heeft).

                            Nu heb ik mijn kantoor helemaal bij mij altijd (wel nog iets grotere portable maar goedkope Windows 7 32_bit vinden op het juiste formaat met numeriek klavier om definitief in de tweede stoel vast te maken voor mijn oud boekhoudpakket).

                            Enige negatieve dat ik kan melden is dat boordcomputer van gebruik niet meer exact is zoals die van Trafic 2012 en er maar 75 liter meer in kan versus 112 liter, en dus toch niet zo ver raakt, ook al rij je zuiniger met dit model (zoals ik voorspelde in mijn wereldrecord op dit forum).

                            +je

                            #18289937
                            arnovariante
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 March 2015

                              Richting NAV 50 linksboven babbelen?

                              Bij mij zit de microfoon in het dak, recht voor/boven mijn gezicht.
                              Je denkt toch niet dat ik met mijn hoofd in mijn nek (gezicht naar boven) als een malloot richting dat microfoontje ga babbelen omdat Opel geen fatsoenlijke microfoon plaatst?

                              Vooralsnog ga ik er van uit dat ik van Opel een zwanenhals microfoon krijg, zo niet, dan laat ik dat bij mijn audio expert doen.

                              #18289938
                              VAN BELLE Jean Marc
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 April 2015

                                Nee, is verschillend van vroeger: De microfoon zit in de display zelf in de linkerbovenkant.

                                Kijk op de videoclip https://www.youtube.com/watch?v=XqdCiIL0RN8″ onclick=”window.open(this.href);return false; en dan naar 0:12 (12 seconden gaan) en dan zie je linksboven de AAN/UIT knop, wel volgens mij zit links daarvan in dat rondetje de microfoon. Vandaar wellicht ook het probleem om het gefluit tegen te gaan als de boxen te geweldig zouden zijn (iedereen kent dit probleem als je binnen eenzelfde ruimte van gsm naar gsm belt). Dus je mag gewoon blijven zitten, maar moet NIET naar het plafond babbelen zoals vroeger, maar naar de NAV50. Bij mij bovenaan zie ik GEEN microfoon meer en zitten enkel extra controlelampjes voor o.a. gordel en airbags, heb het net nog eens gaan checken (dus wel in mijn vorige Trafic 2012 met bluetooth systeem). Maar in de handleiding vind ik inderdaad geen tips voor telefoneren meteen terug. +je

                                #18289939
                                arnovariante
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 March 2015

                                  Als dat ding in het dak recht boven/voor mijn gezicht geen microfoon is….., wat zou het dan zijn?
                                  Er zitten draadjes aangesloten, zit een roostertje voor, dit is gewoon een microfoon hoor.
                                  Maar het is idd niet gek dat het ding zo’n belachelijk slechte geluidskwaliteit geeft.
                                  De ruimte tussen het metalen dak en de hemelbekleding is natuurlijk gewoon een klankkast.
                                  Ik las hier ook al ergens een tip over het plaatsen van isolatiemateriaal om de microfoon heen.
                                  Dat zou idd deze klankkast wat kunnen verminderen.

                                  #18289940
                                  johnny0503
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 March 2015

                                    @Arnovariante,

                                    Welke sub heb je gebruikt en is deze aangesloten op de bestaande navi50?

                                    #18289941
                                    pjotter
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2013
                                      johnny0503 wrote:
                                      Ik heb een dubbele cabine, cosmo uitvoering, nu heb ik 2 luidsprekers vooraan in de deuren en 2 achteraan ( achter de voorzetels ). Nu is mijn probleem, de voorste zitten onderaan in de deuren en geven precies enkel bas weer terwijl de achterste bovenaan zitten en middentonen en hoge tonen geven. Ik heb dit aangepast via de radio zodat ik meer muziek heb rondom mij, dus meer afgesteld op de voorkant. Kan ik hier andere luidsprekers plaatsen of extra plaatsen, zoals aparte midden en hoge tonen? Zonder versterker eventueel….ik heb de navi 50 zitten als systeem.


                                      #18289942
                                      arnovariante
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        27 March 2015

                                        @ Johnny0503,
                                        De versterker/woofer is een Ampire Active 8 pro.
                                        Dit is een combi en is idd aangesloten op de Nav 50.

                                        #18289943
                                        Michel03
                                          Lid sinds:
                                          31 October 2015

                                          @arnovariante wrote:

                                          @ Johnny0503,
                                          De versterker/woofer is een Ampire Active 8 pro.
                                          Dit is een combi en is idd aangesloten op de Nav 50.

                                          Zit hier een subwoofer aansluiting op dan?
                                          Heeft er iemand een afbeelding van de achterkant van de navi 50?
                                          of kan iemand me vertellen hoe de navi 50 uit het dashboard gehaald kan worden?

                                          :D

                                          #18289944
                                          pjotter
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 November 2013

                                            @Michel03 wrote:

                                            @arnovariante wrote:

                                            @ Johnny0503,
                                            De versterker/woofer is een Ampire Active 8 pro.
                                            Dit is een combi en is idd aangesloten op de Nav 50.

                                            Zit hier een subwoofer aansluiting op dan?
                                            Heeft er iemand een afbeelding van de achterkant van de navi 50?
                                            of kan iemand me vertellen hoe de navi 50 uit het dashboard gehaald kan worden?
                                            bedoel je cd50 staat in deze link

                                            http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/OPEL-Car-Radio-Wiring-Connector.htm

                                            #18289945
                                            arnovariante
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 March 2015

                                              @Michel03,
                                              Hoe het allemaal aangedaan weet ik niet, geen verstand van.
                                              Ik weet wel dat de nav 50 eruit is geweest en dat de combi (versterker/subwoofer) is aangesloten op deze nav 50.

                                              #18289946
                                              Michel03
                                                Lid sinds:
                                                31 October 2015

                                                Ok, ik heb nog even gezocht en ben er grotendeels achter.
                                                Ik weet niet of het geluid heel veel verbeterd, maar laten we er het beste van hopen.

                                                Ik heb nog niet aan de achterkant van de radio gekeken, maar hier zal uiteraard geen subwoofer uitgang op zitten.
                                                Hier kan je een Hi-Low converter tussen zetten en hier kan wel een sub op aangesloten worden. (linkje voor een voorbeeld) http://carwirefire.com/images/hi%20low%20level%20converter%20installation/hi-low-level-line-converter-1.jpg

                                                Originele speakers ga ik vervangen voor speakers met losse tweeters en dan een kleine subwoofer erbij.

                                                Nu nog er achter komen hoe de Navi 50 uit de nieuwe Opel Vivaro gaat…

                                                #18289947
                                                johnny0503
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 March 2015

                                                  Navi 50 is gemakkelijk los te maken, frame rondom zit er op geclipst. Daarna is de radio los te maken met 4 vijzen, voorzichtig met uithalen want er hangen heel wat kabels aan. Bij mij krijg ik er hem zelf niet volledig uit, ik zal het laten doen door een hifi- dude…

                                                  #18289948
                                                  arnovariante
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    27 March 2015

                                                    De achterste speakers zijn nu ook vervangen, prima geluid nu, ik ben tevreden!
                                                    De dealer heeft de microfoon voor de bluetooth verbinding vervangen, die werkt nu ook goed, zelfs bij 160 km/uur ben ik nu goed verstaanbaar.
                                                    Nu nog afwachten of de geweldige Opel organisatie iets gaat verbeteren aan het belachelijke feit dat je eerst het volume flink verhogen moet voordat je de bellende partij verstaan kunt.

                                                    #18363081
                                                    VAN BELLE Jean Marc
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      22 April 2015

                                                      [quote quote=18289919]Ben er in geslaagd om via usb stick thema’s toe te passen op de navi 50, alsook film te bekijken weliswaar in beperkte grootte maar goed zichtbaar. Wat ik wel niet kan is naar de radio luisteren via de usb stick, wel mp3tjes en foto’s bekijken. Is tof om zien , zal zien of ik het veel ga gebruiken. Bij niet selecteren van de usb werkt de gewone navi50 zoals gewoonlijk.[/quote]

                                                       

                                                      Hallo Johnny,

                                                       

                                                      Hopelijk leef je nog. Ik ben 180.000 km verder en geniet nog van die super camionette!  Enige kost die ik al had, waren beide schokdempers vooraan, volgens mijn dealer is dat van in Bulgarije te rijden.  Nu lijken mijn schokdempers veel beter, want de remafstand is ook korter.  Heb voor het eerst ook speciale M+S banden (all season), want zo’n landklimaat tussen minus 30 en plus 40 is wel iets anders dan ons milde zeeklimaatje hier.

                                                       

                                                      Mens ben ik verliefd op dat land.  Zit door mijn vechtscheiding compleet absurd echter met enkelband opzettelijk gevangen weer tot eind februari 2019 in Belgenland (waanzin, ik haal dan alles op het einde, en nog maken ze je eigenlijk kapot, gewoon omdat ze hun te hoogmoedig zijn om ook de geleden schade recht te zetten, correctioneel wist de rechter duidelijk niet eens wat ‘afstand van geding’ is), maar daar spreek ik je niet voor aan.

                                                      Ging mijn NAVI50 net updaten na heel lange tijd (ik heb alle updates meteen na de aankoop besteld en ook Bulgarije erbij), maar vermoed dat er geen nieuwe kaarten meer werden uitgebracht door de Hongaarse programmeurs.  De NAV80 blijkt ook iets meer problemen te hebben dan onze NAVI50 en de vervangen luidsprekers blijven een droom qua muziek in de auto. Soms mis ik even een CD speler, maar via iTunes lukt dat ook wel naar de iPhone.

                                                      Vraag: Heb je nog de mapstructuur hoe je die films op je USB stick zette?  Gewoon 1 map of zitten er in de root ook andere bestanden.

                                                       

                                                      Op dit moment, vertoont de NAV update deze mappen:

                                                      Root: upgrade.lgu en synctool_log (beide verborgen bestanden)

                                                      Submappen: .fseventsd (hidden) en .spotlight-V100 (hidden) met twee submappen Store-V1 en Store-V2

                                                       

                                                      Misschien is die laatste map NIET van de NAVI want er staan ook nog veel andere bestanden van mij op.

                                                       

                                                      Mocht je een mailtje ontvangen, help je me nog even, zou het toch leuk vinden een clipje ergens op de NAV50 te kunnen zien…

                                                       

                                                      Jean Marc VAN BELLE
                                                      Bulgaar in wording!

                                                       

                                                       

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 50)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.