Problemen Vivaro 2015

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342333
    groningen808
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 April 2017

      sinds november 2016 in het bezit van de nieuwe vivaro L2H1 sport 120 pk
      best teleurgesteld in opel!!!

      1- richtingaanwijzer vervangen, helaas het stuurkapje niet goed terug gemonteerd
      2- vanwege een barst in de voorruit de ruit laten vervangen, helaas hebben ze de ruitenwissers niet in de juiste stand terug gemonteerd waardoor sávonds de pechhulp langs kwam om de ruitenwissers te laten functioneren
      3- door de ruitvervanging werkte de regensensor niet meer, wat bleek: een kabelbreuk van de sensor
      4- nog maar net opgehaald en het kapje om de sensor donderde op het dashboard, bleken de klipjes afgebroken
      5- ook na een paar duizend km trilling in het stuur, inmiddels al 2 keer nieuwe remschijven gekregen!
      6- helaas staat hij nu weer bij opel wegens trilling in het stuur, nu geen kromme schijven, maar worden de remklauwen vervangen in de hoop dat dit het probleem veroorzaakt?????

      vandaag (dinsdag) gebracht, donderdag vermoedelijk klaar.

      waardeloos………. kan mijn werk amper op halve kracht uitvoeren!!!

      DAN PRATEN WE OVER EEN NIEUWE AUTO!!!

      gelukkig valt dit onder de garantie, maar wie betaald de schade van mijn verloren uren????????????????????????????

      #18343566
      info@hoogendamcompressoren.nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2017

        Waarschuwing bij het kopen van een nieuwe Opel Vivaro !!
        Let er op dat als je een Opel Vivaro wil gaan kopen dat je na + – 26000 een geheel andere
        Opel rijd als dat je tijdens de proefrit heb gedaan, De Opel gaat op een gegeven moment
        nadat hij zeer stil en tevreden zijn werk deed veranderen in een brommende en trillende Opel Vivaro,
        dat doet hij vooral als moet werken en in zijn 4,5,en 6 versnelling.
        Het is dan net of hij op 3.1/2 cilinder gaat lopen.
        Volgens de Opel importeur / technische dienst is dit een bekent bij de Vivaro maar dit is geen probleem , maar een product eigenschap en ze gaan er niets aan doen ?
        .
        Dus Bezint eer ge begint .

        #18343577
        Autodelta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 April 2015

          Dan zou ik maar op zoek naar een andere dealer gaan die wel kundig is.
          Bij de eerste series zijn er problemen geweest met sensoren en software.

          Bij ons op de zaak hebben we er een 20 tal probleem loos rijden.
          De mijne is de oudste van Juli 2015, 75.000 km gereden en en drie maal bij de dealer geweest
          voor omderhouds beurt en een defecte accu en airco condensor.

          Loopt nog mooier dan nieuw.

          #18348008
          Martrad
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2017

            Hey ik ben nieuw hier en heb mezelf ingeschreven omdat ik wat problemen heb met mijn Vivaro heb. De vivaro heb ik nieuw gekocht in 2015 en er staat inmiddels 38.000 op de teller. Ik zocht op Google naar mijn problemen en kwam zo hier terecht.
            Na wat leeswerk hier boven kan ik voor de meeste probleempjes de conclusie trekken dat ik niet de enige ben. Zo zijn de meest voorkomende de deurklinken,hands-free, en op en neer springende ventilatie.
            Verder zal ik mijn problemen apart benoemen.
            – na een ‘nood’ remactie heeft de auto een afwijking bij rechtuit.(dit mag nooit voorkomen)
            – start-stop in de tress omdat de auto nog licht rolde wat resulteerde in een heftig bokkende motor.
            -verstopte turbo actuator slang wat enorm feel vermogen koste en wat later een zogenaamde kinderziekte bleek te zijn.

            En de ergste tot nu toe en waarom hij nu bij de dealer staat is dat de versnellingsbak op het moment gereviseerd wordt omdat het differentieel lager op aan het geven is.
            Dit is echt bizar omdat de eerste set banden er nog onder zitten maar dit dus al gebeurd.
            Gelukkig vervalt de garantie volgende maand pas dus op het nippertje zeg maar. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat dit nu al opspeelt maargoed mechanische componenten kunnen kapot.
            Mensen luister goed naar een huilerige fluit toon die niet toeren gerelateerd is maar oploopt met snelheid en niet verandert net belasting van de motor.

            Al met al afgezien van de problemen ben ik toch relatief tevreden met de bus en ik hoop dat mijn grote probleem gewoon netjes opgelost wordt.

            #18351864
            Arian23
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 January 2018

              Beste Vivaro rijders,

               

              Sinds een paar maanden een nieuwe Vivaro 146 pk.

              Tot nu toe weinig lol ervan.

              Het trillen waar over bericht wordt is bij mij ook een probleem.

              Eerst lag het aan de schokdempers , deze zijn al bij 300 km vervangen.

              Al 2 x gebalanceerd maar ook geen succes.

              Verder een verschrikkelijk hoge fluit toon , waarschijnlijk van de turbo.

              Misschien hoort dat wel zo, maar is er iemand met een 146 pk die dit herkend of niet ?

              De dealer is wel welwillend maar komt niet echt veel verder.

              Gr Arian

              #18351869
              Autodelta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 April 2015

                De Vivaro wordt op Continantal banden geleverd die zeer moeilijk zijn te balanceren. of eigenlijk helemaal niet.
                Op mijn Michelin winterbanden loopt hij als een zonnetje 2.5 jaar en 110.000 km zonder problemen.

                Ik heb een 120 PK Biturbo en daar fluit helemaal niets verschil met 145 PK is alleen software.

                Fluitoon heb ik nog nooit gehoord bij de Vivaro

                 

                 

                #18351883
                Yvo72
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 January 2018

                  Ik heb ook een 146 pk en herken het probleem met de fluittoon! Bij mijn bus bleek dat de EDR box te zijn.
                  Zeer irritant en vooral bij belasting of veel gas geven komt het te voorschijn.
                  Na het vervangen van de box is het probleem opgelost.

                   

                   

                   

                  #18351891
                  Autodelta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 April 2015

                    Vermoed dat je de EGR klep bedoeld

                    #18353687
                    Adri8872
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 August 2017

                      Het antwoordt van Auto Delta klopt,

                      ik heb bij afleveren van mn vivaro in 2017 de stalen velgen vervangen  voor licht metaal,( ik ben zelf in bezit van de benodige machines) en zag dat er op de stalen velgen al balanceer lood van  45 gram aanwezig was, ik heb ze vervolgens op de balanceer machine gezet en kwam toen nog niet op 0 uit.

                      gezien het feit dat wij ca 200 van deze bussen hebben rijden bij diversen gecontroleerd en daar zitten ook veel lood aan.

                      ik heb nieuwe lm velgen eronder, eerst gecontroleerd  wat de afwijking is, dit was nihil, vervolgens de banden erom heen en zit nu wederom met gewichten van 40/ 45 gram lood.

                      nu staat hij op 33000 km en het gaat tot op heden goed.

                      conclusie bij nieuwe banden geen continental allweathers  nemen.

                       

                      #18353688
                      Adri8872
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 August 2017

                        Ik rij een DC  1.6 120 pk biturbo.

                        Navi 50 erin echter ik heb niet gekozen voor de dubbele cabine met speakers achterin, er zit dus ook geen bedrading achterin, wel een kind dat aan geeft geen muziek te horen, nu bedrading aangebracht en speakers in de hemel gemonteerd, de bedrading aan gesloten op de navi 50 , deze heeft dus wel 4 uitgangen maar de set voor achter is niet geactiveerd, ook niet in display, geen balance voor en achter alleen links en rechts.

                        Nu aan gesloten op de voor speakers werkt overigens super en nu hoeft de geluidssterkte maar naar 5 om een mooi geluid achterin te verkrijgen.

                        belangrijkste is kind is tevreden en voorin kunnen we normaal bijven praten. B-)

                        #18358406
                        Arian23
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 January 2018

                          Even een kleine update .

                          Na het vervangen van 1 van de turbo ’s is het probleem met de hoge fluittoon verdwenen.

                          De oorzaak van het trillen is ook bekend.

                          Na 6 x balanceren, aandrijfassen  vervangen, en schokdempers,  blijkt het in de lichtmetalen velgen te zitten.

                          Verschillende originele lichtmetalen uitprobeert door de dealer, alle van dezelfde soort maar alle met trillingen.

                          Met een setje stalen velgen is het trillen over.

                          De dealer kan er allen niets mee aangezien deze lichtmetalen velgen de enige zijn die ze kunnen ( willen ) leveren.

                          Wat nu …….

                          Wordt vervolgd maar wees gewaarschuwd…

                          #18372322
                          Aad v E
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2020

                            Hallo allemaal, ik kwam deze site tegen en dacht ik ga eens vragen.

                            Ik heb een opel vivaro uit 2003, nu is het geval dat deze de laatste tijd problemen geeft bij het afremmen en ontkoppelen.

                            Als je dit doet gaat regelmatig het toerental naar 0 maar de motor blijft wel draaien, laat je nu de rem los en je trap hem weer in gaat het wel goed.

                            Is er iemand die mij het kan vertellen wat dit is, mijn garage weet het niet.

                            grtjes Aad

                            #18471145
                            VAN BELLE Jean Marc
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 April 2015

                              Zie mijn andere topic en ga nu boven de 350.000 km al.

                               

                              Dus suuuper tevreden van de Vivaro of Traffic zoals je wil.

                              Wel verving ik enkel de boxen in de deuren door hele dure en nu is iedereen verstomd van de hoge kwaliteit van die installatie.

                               

                              De GPS was erg vreemd in het begin maar nu vind ik het de beste die er is. Wel verloor ik West Europa nadat ik volledige Oost Europa en Turkije installeerde, maar ik ben toch maar om de drie maanden in de BeNeLux, Duitsland en Oostenrijk en Waze is een nieuwe app die meer doet dan de meest dure auto GPS…

                              Dus super tevreden! +je

                              #18471153
                              VAN BELLE Jean Marc
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 April 2015

                                RTFM of Read The Fucking Manual

                                Dacht dit ook maar start/stop werkt enkel in ideale omstandigheden:

                                • Batterij voltage hoog genoeg
                                • Buitentemperatuur niet te laag en niet te hoog
                                • Met eco knop soms afhankelijk van airco stand
                                • bij mij PTO (power take off) mag niet ingeschakeld zijn op hoger stationair toerental
                                • remdruk mag niet te laag zijn (tweemaal op rem drukken bij uitgeslagen motor aan lichten en je weet wat ik bedoel)
                                • Heel wat andere software instellingen en zelfs te veel opladen van dingen intern via 12 volt…
                                • Rest ben ik vergeten maar in de handleiding stond een hele waslijst…

                                +je

                              14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.