Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2014 om 22:17 In reactie op: Originele banjobout voor olie toevoer op Z20LEx turbo’s #18250256
Het is nr. 4 dus met leiding & banjobout iemand die zo’n ding nog heeft liggen?
26 augustus 2014 om 11:01 In reactie op: Originele banjobout voor olie toevoer op Z20LEx turbo’s #18250254Mij is verteld bij de Dealer dat ik alleen de banjobout kan bemachtigen als ik ook de olieleiding koop á €120,- dat is uiteraard van de zotte! De k.w. Banjobout is wel weer los leverbaar dus als jij voor mij een onderdeelnr hebt dan kan ik hem als nog bestellen.
En anders mocht iemand er eentje over hebben dan wil ik hem graag overnemen.
Gr.,
Steven
Het gaat ook om het feit dat ik in mijn M32 een Wavetrac LSD heb gemonteerd en diverse tuners synthetische 75w90 olie aanbevelen vooral voor circuit / hoog koppel vandaar mijn vraag…
Wil deze olie gewoon vaak verversen en dan is het uiteraard beter voor mijn portomonee als ik het met deze olie kan bewerkstellen.Wat ik niet kan plaatsen is dat de opzet hetzelfde blijft: massa, geschakelde plus, signaaldraad van stadslicht of de motor nu wel of niet zou draaien… Waarom laat hij nu toch de DRL gedimt branden ipv uit? Het blijven toch dezelfde signalen die de DRL krijgt aangezien ze van de koplamp stekkers direct zijn afgetapt…?
Als deze opzet al goed is, xenon / stadslicht / DRL (gedimt) voor APK dan ben ik ook zeer tevreden want nogmaals het staat erg mooi zo’n lichtpartij! :D
En wie weet als een lichtschakelaar mistlampen “voor” knop/functie heeft of dit ook moet werken tijdens APK?
Ik heb de mistlampen namelijk verwijderd juist voor de DRL….Bedankt!!!
Tja je geeft zelf al aan dat je de originele Lexmauls wilt hebben dan vind ik dat je niet moet “klagen” maar gewoon de knip moet trekken. Lexmauls zijn +/- 350,- euro waard op dit moment.
Zijn uiteraard een echte aanrader ook voor zo’n bedrag! :thumbup
Gr,
Steven
Deurslot is redelijk snel te vervangen en hoeft niet geprogrammeerd te worden.
Maar jou probleem zal hoofdwaarschijnlijk een kabelbreuk wezen hier hebben Astra H’s met achterportieren veel last van.
Bij mij deed links achter het elektrisch raammechaniek niet meer —> kabelbreukSucces met je reparatie,
Gr,
Steven
@NoFear1696 wrote:
@Basgsi wrote:
als je een originele leh chipt heb je toch ook al een pk of 270 dus waarom zou het niet kunnen?
dat klopt bijna 280/285pk als je mazzel hebt. dus van 240 naar 285 en dan zou de lel met leh turbo en fase 1 chip van 200 naar 257 gaan.
ik geloof al heel lang niet meer in sprookjes. maar ik gun het astronomic wel hoor. dat is het nietIk vind het toch lastig dat er altijd mensen zijn die zich ergens inmengen (zoals jij) terwijl ze er totaal geen enige ervaring & verstand van hebben. :thumbdown
Dus lees dit topic alleen ipv te reageren aangezien je er NUL verstand van hebt… :pukeHierbij een vermogens grafiek (speciaal voor NoFear1696) van de desbetreffende Astra H Station met alleen een LEH turbo en verder geen mods:
Gr,
Steven
ik rij met een Astra H Station 2.0 Turbo (Z20LER – 200pk) met een LEH turbo en verder geen mods na software wijziging heeft de Astra ‘n vermogen van 257pk prima update dus!
Gr,
Steven
Kun je gewoon demonteren van je turbohuis is geen enkel probleem, als ik jou was zou ik dan een “defecte” LEx turbo opkopen op Ebay.de hiervan zijn meestal de olieafdichting van de as lek vandaar dat ze verkocht worden en geen drol meer waard…
Succes,
Gr,
Steven
Hey Opel-Motorsport,
Heb je daar eens duidelijke foto’s van en onderdeel nummers en de fabrikant?
Gr,
Steven
Als ik kijk naar ‘n originele astra g coupé irmscher dtm uitvoering (z20let) dan zitten ook daar “normale” buitenspiegels op zie autoscout24.de terwijl Irmscher op de foto van ReneGrobbee wel een uitvoering toont met “OPC” spiegels…
Zelf heb ik ook de voorste 345mm & achterste 284mm Vectra C OPC remmerij op m’n Astra G echt een vooruitgang als je vaststeld dat ik eerst een voorste remmerij van 278mm had en 264mm achter… :wors :wors :wors
Wat je moet doen om het passend te kunnen krijgen is je brackets aanpassen anders lukt het niet…plaatje bij het praatje:
Gr,
Steven
Als je ‘n REC hebt is deze hoofd bepalend voor alle aansturingen in je interiëur. Een UEC is hoofd bepalend voor het motorruim “maar” als je NIET in het bezit bent van een REC neemt de UEC deze functies over. Hierdoor in het verwarrend als je een REC & UEC hebt dat sommige dingen in de REC wel ingeschakeld staan terwijl deze weer uitgeschakeld zijn in de UEC dit komt omdat in deze situatie de UEC NIET de functies van de REC hoeft over te nemen…
Conclusie: je moet het in de UEC uitschakelen en in je REC inschakelen met versie 5 (ik doe het overigens met een Tech2 en weet dus niet of er verschil in zit met de OpCom)
Succes,
Gr,
Steven
De UEC kast heeft geen betrekking bij jou qua sommige programmering zoals “regenlicht sensor” Deze functies worden pas gebruikt als je geen REC hebt maar in dit geval heb jij hem wel en staat hij dus in de UEC kast uitgeschakeld.
Gr,
Steven
Mooi project! :thumbup
Ik vraag me alleen af of het streef vermogen van 350pk gehaald gaat worden (aan de wielen) aangezien de Z20LEH turbo maximaal 310pk aan kan hierna zal het uitlaatspruitstuk niet meer toereikend zijn voor hogere vermogens door de geringe doorlaat van het spruitstuk…
Ben wel benieuwd naar je vermogens grafiek!
Succes! :afro
Gr,
Steven
Daarom moet je eerst vast stellen of je ABS pomp geschikt is er zijn namelijk pompen die het niet ondersteunen.
Een ABS pomp met ESP functie kun je herkennen aan dikkere leidingen met een flex stuk er in en een druksensor op het aluminiumblok aan de voorkant (daar gaat deze TC schakelaar altijd op werken en hoef je verder niet uit te zoeken dan).Gr,
Steven
Het enigste waar je rekening mee moet houden is of je ABS pomp/software het ondersteund voor de rest is het allemaal mogelijk.
Astra H’s zijn Can-Bus gestuurt de Astra G’s niet.Gr,
Steven
Voor een GPS versie met sproeikop & opc-line (hoger) betaal je al 100,- euro :swear
En dat voor een rubbertje….Gr,
Steven
Deze Z20LET motor rijd kennelijk op LPG de groene stekkers zijn namelijk van de LPG injectoren…
Gr,
Steven
Ik heb ook een nieuwe nodig voor mijn Astra H Station (gps-voet) moest ik ook een complete antennevoet kopen, echt van de zotte! belachelijk dat dit “niet” los te leveren is volgens de Opel Dealer ben dus benieuwd of andere mensen wel toegang kunnen krijgen tot een los rubber…
Gr,
Steven
Makkelijkste oplossing als je dit door wil zetten is het totale dak overzetten. Nou lijkt dat een ramp maar het valt allemaal erg mee je moet alleen de durf hebben om het te doen…
Dakplaat kun je verwijderen door de puntlassen door te boren (speciale boor voor) waarna je “nieuwe” dak ook alleen met kit vast kunt zetten volgens mij raamkit (misschien dat iemand kan vertellen wat voor kit) stevig genoeg!
Gr,
Steven
De rechter is voor je alarmschakelaar de linker heeft volgens mij iets met een diesel te maken.
Gr,
Steven
Ik kan je vertellen dat deze Astra gewoon 140kw heeft met misschien ‘n software aanpassing oke maar dat is het dan wel…
Jou wagen staat vaak bij Boal in De Lier toch? Heb eens om je auto heen gelopen omdat ie nogal de aandacht trok en me (ex)chef vertelde dat ie 378pk had. Maar met een standaard intercooler & turbocharger ga je dat niet redden hoor (kon het namelijk allemaal mooi bekijken door je loze “luchtrooster” in je voorbumper) Dus ik weet niet wat die vent je wijs heeft gemaakt waar jij hem van hebt gekocht maar daar was ik niet ingetrapt…Niettemin is is in het echt een stuk mooier vind hem qua exteriëur apart en is toch weer wat anders zo’n Zender voorbumper maar ik zou wel een gaas spannen voor je luchtrooster van je voorbumper (evenals de achterbumper) want nu is dat toch wel een afbreuk op je wagen evenals (naar mijn mening) die verschrikkelijke grote overdreven turbodrukmeter bovenop je dash… :shock:
Voor de rest een mooi opzichtig karretje voor al met zulke velgen zul je zeker de aandacht trekken! :thumb
Gr,
Steven
Ik moet het nog meten tussen bedieningspaneel naar motor ecu naar koelmodule…
bedieningspaneel gaat wel van ECO stand naar Airco (symbool lamp) ik vraag me dus af wat voor spanning ik daar tussen deze 3 modules moet meten stond me iets bij van 5 volt ivm motorstuurapparaat…Het is wel erg toevallig dat jij ook je vermoedens had bij V-Max ik ga ze vanavond ‘n mail sturen hopelijk geven ze me duidelijke info aangezien ze het dus al vaker hebben gehad…
Gr,
Steven
-
AuteurBerichten