Diep geworteld airco probleem…zucht zucht zucht…

Forumindex Forums Modellen Astra Diep geworteld airco probleem…zucht zucht zucht…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239641
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hey People,

      Ik heb echt een krankzinnige storing in mijn airco systeem zitten waar ik op dit moment blijf steken…
      Het is tijdens een rit gebeurt: heen rit prima werking – terug rit geen airco meer! :swear

      Om het kort te houden de magneetkoppeling schakelt niet in als ik hierom vraag er komt geen spanning op de stekker te staan…

      Dit zijn de dingen die ik al heb gecontroleerd/uitgeprobeert:

      — Zekeringen gecontroleerd —> allemaal intact
      — directe 12v op magneetkoppeling gezet —> magneetkoppeling slaat uit en werkt dus…lekkere koude lucht
      — druk van systeem gecontroleerd (koude kant / condensor —> is goed zelfs iets te hoog 7 Bar (700kpa) dit komt misschien omdat de temperatuur iets verwarmt is tijdens de rit naar de dealer toe waardoor de iets hogere druk…
      — koelmodule omgewisseld met een andere exemplaar —> geen resultaat probleem blijft
      — massa gecontroleerd —> goede aansluiting, geen hoge weerstand
      — stekker van druksensor afgehaald —> koelven springt naar vollast
      — bedrading van koelven/druksensor/aircocompressor tot aan koelmodule nagekeken/doorgemeten —> goede waardes (geen kabelbreuk)
      — motor ECU controle via Tech2 —> airco staat op aanwezig

      Ik sta dus nu met vraagtekens wat ik nog kan controleren misschien dat iemand op dit forum nog ideeën voor me heeft?
      Kan ik de druksensor misleiden (doorsluiting via draad) ik ga er zelf niet van uit omdat het volgens mij via druk/voltage werkt maar misschien heb ik dit mis???
      Hoeveel volt aan spanning op de bruin/paarse draad moet staan? Deze komt van de motor ECU (pin 30) en geeft een signaal aan de koelmodule (pin 17) om de magneetkoppeling in te schakelen…(ik meet nu 2,5v met in & uitgeschakeld airco).

      Auto gegevens zie mijn onderschift! :vertag

      Alvast bedankt voor het mee denken :thumbup

      Gr,

      Steven

      #17900065
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Steven,

        Ik had hetzelfde probleem, toen druksensor doorgelust met relais ertussen. Zo een tijd gereden en ging prima. Bij de laatste keer chippen bij vmax het probleem is aangekaart en hun hebben toen iets in mn ecu veranderd. Toen was het relais e.d niet meeer nodig en werkt de airco nu zoals t hoort.

        #17900066
        Astranomic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2007

          Laat ik jou nu eens vertellen dat dit tijdens een rit is gebeurt naar V-Max… Ik kreeg later het vermoeden dat het misschien bij hun is gebeurt aangezien ze in de ECU bezig zijn geweest en het probleem pas daarna is ontstaan heen rit was er niets aan de hand…
          Misschien eens even contact met hun opnemen…

          Hoe heb jij hem door gelust je hebt op de druksensor 3 draden zitten (blauw pin1, zwart pin2, groen pin3)???

          Alvast bedankt,

          Gr,

          Steven

          #17900067
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Bij mij was het inderdaad ook na de eerste keer bij vmax gekomen (vermoedde ik toen).

            Misschien een stomme opmerking hoor, maar is het knopje van je airco bediening niet gewoon kapot? Of een storing tussen je bedieningspaneel en koelmodule?

            #17900068
            Astranomic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2007

              Ik moet het nog meten tussen bedieningspaneel naar motor ecu naar koelmodule…
              bedieningspaneel gaat wel van ECO stand naar Airco (symbool lamp) ik vraag me dus af wat voor spanning ik daar tussen deze 3 modules moet meten stond me iets bij van 5 volt ivm motorstuurapparaat…

              Het is wel erg toevallig dat jij ook je vermoedens had bij V-Max ik ga ze vanavond ’n mail sturen hopelijk geven ze me duidelijke info aangezien ze het dus al vaker hebben gehad…

              Gr,

              Steven

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.