Semi-storing in m’n dagrijverlichting…

Forumindex Forums Modellen Astra Semi-storing in m’n dagrijverlichting…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257049
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hoi allemaal,

      Ik heb een hele vage “storing” in mijn dagrijverlichting die ik vandaag heb aangesloten.
      Het betreft een Astra H met AFL.

      Als de motor NIET draait en het contact op stand 2 staat (alles ingeschakeld) dan brand netjes de dagrijverlichting als de verlichting staat uitgeschakeld zodra ik stadslicht laat branden gaat ook netjes de dagrijverlichting uit eveneens bij xenon, so far so good!

      Maar nu komt het :hmmz :hmmz :hmmz

      Als de motor WEL draait en het contact dus ook op stand 2 staat dan brand netjes de dagrijverlichting als de verlichting staat uitgeschakeld maar zodra ik stadslicht inschakel gaat de dagrijverlichting niet uit maar brand dan gedimt?!?! Dit geldt ook als ik mijn xenon aan heb.

      Ik heb de draden van beide koplampstekkers verlengt naar de dagrijverlichting gezien de stekker situatie betekent dat dit: op pin 1 heb ik massa, op pin 4 stadslicht, op pin 6 geschakelde plus…

      Waarom werkt de dagrijverlichting nu wel correct bij stilstaande motor en bij een draaiende motor gedimt terwijl deze dan ook volledig uit zou moeten gaan.

      Mag eventueel de dagrijverlichting branden in combinatie met stadslicht & xenon tijdens APK (want het staat wel mooi) :angel

      Thanks already for the input!

      Gr.,

      Steven

      #18126479
      sander2.5v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2011

        Ja als deze drl dimt mag die tegelijk branden met dimlicht, denk dat het zo hoort wat jij beschrijft.
        Je zou dit softwarematig aan kunnen passen met opcom.

        #18126480
        Astranomic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2007

          Wat ik niet kan plaatsen is dat de opzet hetzelfde blijft: massa, geschakelde plus, signaaldraad van stadslicht of de motor nu wel of niet zou draaien… Waarom laat hij nu toch de DRL gedimt branden ipv uit? Het blijven toch dezelfde signalen die de DRL krijgt aangezien ze van de koplamp stekkers direct zijn afgetapt…?

          Als deze opzet al goed is, xenon / stadslicht / DRL (gedimt) voor APK dan ben ik ook zeer tevreden want nogmaals het staat erg mooi zo’n lichtpartij! :D

          En wie weet als een lichtschakelaar mistlampen “voor” knop/functie heeft of dit ook moet werken tijdens APK?
          Ik heb de mistlampen namelijk verwijderd juist voor de DRL….

          Bedankt!!!

          #18126481
          harrynijhof
            Lid sinds:
            29 March 2012

            Lijkt me precies zoals het hoort.
            Dagrijverlichting mag zachtjes branden bij ingeschakeld dimlicht. Ga maar es voor een willekeurige Audi staan, deze doet dat ook.

            #18126482
            sander2.5v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2011

              Bij audi dimt zelfs stadsverlichting met knipperlicht actief!
              Maar mag zo dus rijden hoor

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.