Welke versnellingsbakolie voor F23 & M32…

Forumindex Forums Modellen Astra Welke versnellingsbakolie voor F23 & M32…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259944
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hey People,

      Ik zou graag willen weten welke van deze 2 olieën in de F23 & M32 bak kan:
      Spirax S2 ATF AX of Spirax S6 AXME 75W90 ???

      Waarom ik niet bij de Opel Dealer koop is omdat ik deze olieën binnen handbereik heb.
      Volgens mij is de ATF van Opel ook 75W85 correct me if wrong!
      Voor de gene die er verstand van hebben: Wie kan me hier meer over vertellen?

      Alvast bedankt!

      Gr,

      Steven

      #18166512
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Opel olie, omdat de olie in de OPEL bakken GEEN ATF is, maar wel het beste schakelt in de Opel bakken.

        heb alleen maar slechte ervaringen met voorgeschreven NIET OPEL olie, zeker bij de F23 en M32,
        de F23 gaat s’winters schakelen als een Vrachtwagen, ook met normale 75w85 olie
        en de M32 gaat al zo gauw kapot!!! moet je daar risico’s voor gaan nemen

        Willem

        #18166513
        Astranomic
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2007

          Het gaat ook om het feit dat ik in mijn M32 een Wavetrac LSD heb gemonteerd en diverse tuners synthetische 75w90 olie aanbevelen vooral voor circuit / hoog koppel vandaar mijn vraag…
          Wil deze olie gewoon vaak verversen en dan is het uiteraard beter voor mijn portomonee als ik het met deze olie kan bewerkstellen.

          #18166514
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            jup, maar let wel op dat ie (zeker in de winter) zwaarder gaat schakelen, en dat dus betekend uiteindelijk dat je de schakelmoffen, het schakelmechaniek, en de Sychromesh ringen meer gaat belasten.

            de F23 zou ik zowiezo op de Opel olie houden, deze hoef je dan alleen op advies iedere 100.000km of 10jaar te verversen..

            Willem

            #18347603
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Even aanhaken oud bericht, Hoeveel olie gaat er in de M32 bak.
              Ik lees/hoor verschillende hoeveelheden.
              En daarbij ook nog eens een tip om 0,2 liter extra boven de aan te bevelen hoeveelheid.
              Op internet kom ik getallen van 1.6 tot 2.2 liter tegen, oa bij de M32 van Alfa.
              Hoeveel olie in de M32 van de meriva B, 140pk uit 2011.
              En klopt de tip van 0,2 liter extra?

              #18347685
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                [quote quote=18166513]Het gaat ook om het feit dat ik in mijn M32 een Wavetrac LSD heb gemonteerd en diverse tuners synthetische 75w90 olie aanbevelen vooral voor circuit / hoog koppel vandaar mijn vraag…
                Wil deze olie gewoon vaak verversen en dan is het uiteraard beter voor mijn portomonee als ik het met deze olie kan bewerkstellen.
                [/quote]

                Ik heb via Noviol Kendall Kendall bakolie gekocht met speciale LSD toevoeging voor mijn F28 met Quaife ATB. Vroeger gebruikte ik altijd de originele Opel olie voor deze combinatie, maar na de overgang naar Kendall + toevoeging heb ik nog nooit zo’n goed schakelende F28 gehad.

                #18349230
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Na wat uitpluiswerk hier en op het Duits Opel forum, en andere merken die de M32 gebruiken, extra olie bij de bak ingegooid.
                  is prima te doen zonder de accu en de accubak te verwijderen bij een Meriva B.
                  Vraagt wel wat creativiteit, trechtertje en olie bestendige slang.
                  Heb 350cc toegevoegd. Bij de wissel had de garage 1.9 l gebruikt.
                  Er blijft altijd wat oude olie in de bak zitten begreep ik.
                  Al met al schat ik dat er nu 2.4 – 2.5 liter in zit.
                  Het schakelen in 5 en 6 gaat voor mijn gevoel wat soepeler.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.