Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie auto. Heb dezelfde in het donkerblauw. Mbt het verbruik, dat valt idd erg mee. De mijne rijdt ca 1:9 op korte stukken en 1:11 op lange stukken. Ben wel iemand die houdt van doorrijden.
siliconenspray vervliegt ook. Bij rubber is talkpoeder het beste voor onderhoud.
Als het op korte termijn terugkomt zet ik er andere rubbers in.
De radiateur en de condensor zitten aan de bovenzijde met veertjes en een v vormig rubber opgesloten. De rubbers waren uitgedroogd en schuurden langs de metalen zitting.
Heb hier wat talkpoeder op gedaan en het euvel is verholpen. Nooit gedacht dat zo’n rubbertjes zoveel geluid kunnen maken.Opgelost.
10 juli 2014 om 05:29 In reactie op: Vectra C 2006 – Eerste (koude motor) opstart probleem #18242149Hoi ik heb een 1.9 120pk vectra. Deze starte ook slecht met de koude start. Heb nu de accu gewisseld voor een met meer vermogen. Ondanks dat de vorige accu nog niet slecht was toch gewisseld en hij start nu weer zoals het hoort. Motor draait veel sneller rond bij het starten, je merkt duidelijk het verschil met de vorige accu.
Heb ongeveer hetzelfde bij een 1.4 gehad.
Auto is van familie die verder weinig tot geen kennis van auto’s hebben. Bij hun wilde de auto niet starten en na tijdje wachten werkte alles weer normaal. Hiermee zijn ze ook naar de garage gegaan die o.a. bougiekabels en bougie’s vervangen hebben zonder enig resultaat. Hiermee hebben ze bijna een half jaar rondgereden met geregeld afslaan van de motor, en wachten en weer normaal lopen. Garage kon niks vinden en dus bleef het probleem bestaan.
Ze wilde de auto verkopen vanwege dit probleem. Ik heb toen een nieuwe onstekingsmodule ( niet origineel opel koste ca 35,- euro) besteld en die gemonteerd. Vanaf die tijd is het probleem verholpen.Je kan proberen om zodra de motor afslaat een bougiekabel los te trekken en even tegen de massa te houden. Daarna weer monteren en proberen te starten. Op de een of andere manier werkte dit bij mijn familie zijn auto ook.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
SuccesNiemand die het even kan meten???
Oliedruk was te laag waardoor idd de ketting niet goed op spanning gehouden wordt. Dit i.c.m. wellicht een ketting die in de loop van de tijd wat langer is geworden en je kleptiming steeds wat verloopt. (klapperen van de ketting) Op het ene moment gaat de olie door het filter en het ander moment langs de bypass. Hierdoor wisselt dus steeds de oliedruk en daardoor de spanning en kleptiming.
Door hogere oliedruk blijft je kettingspanner meer constant waardoor er ook minder afwijkingen in de kleptiming zijn.Mocht er nog iemand afvallen ik wil er ook wel 1 voor mijn astra gtc. Ik zie dit topic helaas te laat.
Dus mocht iemand ervanaf zien dan laat het maar weten. :D
Tja op gas moet je koken zeggen vele mensen. Maar daar ben jij niet mee geholpen.
Ik zou ook eerst de bobine’s een goed na laten kijken en je LPG systeem.
Ben er zelf namelijk ook achter gekomen dat ook bij de opel dealer niet de lpg installatie wordt nagekeken bij een beurt. Dus waarschijnlijk zijn de lpg filters ook goed verstopt geraakt.Van de 6 cilinder moet volgens mij wel passen. Ook met de oliepeilstok. Blok van een 6cil is wel langer maar dat is vooral naar voren toe.
Kan volgens mij ook met de opcom
Hoi ik heb er nog eentje liggen van een 6 cilinder. Kun je voor weinig overnemen want ik heb geen cih meet. En idd zoals haico zegt als ie op het blok gemonteerd zit moet ie passen.
Cim modificatie ben ik niet mee bekend. Wat je wel even kunt proberen is de accuklem loshalen en een uurtje laten staan. Daarna met de opcom je sleutel opnieuw inleren.
Ik had wat liggen klooien met de opcom in de immobiliser en kreeg ook steeds een foutmelding waardoor starten niet meer ging. Na de accupool een tijdje los te hebben gehad en de sleutels opnieuw inleren wilde het weer draaien.Zeker niet kopen op LPG. Heb zelf zo’n leaseauto gehad. Na 30.000 kleppen stellen ( geen goedkoop grapje als je het moet laten doen) daatna bij 60000 koprevisie tussendoor stelmotoren voor de kleppen vervangen. Daarna dus elke beurt kleppen stellen en om de 60000 koprevisie.
Ik had geluk dat het een leaseauto betrof maar zelfs dan wordt je er niet vrolijk van.Ben 43 en mijn opel lijstje:
Kadett C sedan 1200 later omgebouwd naar 1900. bj 1975
Kadett C sedan 1200 bj 1976
Kadett C coupe 1200 lpg bj 1975
Kadett C coupe 1977 1900 GTE
GT 1900 bj 1973
Kadett C coupe 2.0 E met getrag en sper omgebouwd bj 1975
Monza 3.0E automaat bj 1979
Astra GTC 1.8 cosmo bj 2005Leaseopels:
Astra Pearl station 1.7 dti bj 2000
Zafira 2.0 dti elegance bj 2002
Zafira B 1.8 executive LPG bj 2007Daarnaast altijd een Kawasaki gehad,
Kawasaki z400 bj 1975
Kawasaki 650 csr bj 1982
Kawasaki ZL1000 bj 1987Enkele uitstapjes m.b.t. leaseauto,
2x Ford escort station diesel
Huidige leaseauto Peugeot 5008 2.0 dieselVolgende wordt toch weer een Opel.
8 januari 2013 om 08:26 In reactie op: Hallo Opel rijders – Vragen over Astra GTC 1.8i 16V (140pk) #18092423WAt dat rammelen betreft bij het starten. Als het maar snel genoeg weg gaat is er volgens mij niks aan de hand. Ik heb een zafira B (lease) gehad met de x18xer motor en die had dat ook. Leek bij het starten net een diesel.
Overigens erg veel problemen gehad met het blok. Nooit ombouwen op LPG want daar kan dat blok absoluut niet tegen.M.b.t. de uitvoering: dat “probleem” had ik ook. Ik ging af op een advertentie voor een GTC sport en dat bleek uiteindelijk een Cosmo te zijn met het IDS+ onderstel. Ik heb in de originele folder gekeken en kwam er zo achter dat het geen sport kon zijn. Daarna op het typeplaatje in de deur gekeken. Daar staat hoe de auto geleverd is en met welke bekleding en kleur.
Kijk maar eens op de onderstaande link. Daar vindt je nagenoeg alle info omtrent uitvoeringen en specificatieshttp://opeltis.spaghetticoder.org/nav/de/ASTRA-H/0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En hier de diverse uitvoeringen met elk foto’s van het interieur.
http://astra-h-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=24074″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb de verstevigde (staal) via internet voor euro 27,50 besteld
Mistlampen zojuist binnen gekregen dus vanavond ben ik weer van de straat.
Ik zal even een plaatje bij het praatje zetten.
De monza heeft dus plaats moeten maken voor deze GTC.
Wat moet er op korte termijn nog gedaan worden:
1 Beide stabi stangetjes vervangen (idd de MOOG stangetjes gaan het worden geen plastic meer)
2 Links en rechts wat steenslag bijwerken
3 Veerpoot kommetjes ontroesten en bijwerken
4 Nieuwe mistlampen. (Reeds besteld) Huidige zijn beide stuk
5 De gootlijsten demonteren en roest op de uiteinden bijwerken (moet even kijken hoe deze losgaan)
6 PDC monteren. (toch weinig zicht bij het achteruit parkeren)
7 Op-com om alles uit te lezen en te resettenVerder wil ik nog een keer:
1 Subtiele achterklep spoiler
2 Setje mooie winterwielen
3 Radio met navigatie en blauwe tanden (zenec o.i.d.)Ik weet niet of er van de GTC ook een werkplaatsboek of CD verkrijgbaar is.
ER staat namelijk van de carrosserie niet veel in de autodata.Nog een vraagje, ik heb de auto gekocht met de gedachte dat het een sport uitvoering was. Echter als ik alles goed bekijk dan lijkt het eigenlijk meer een Cosmo uitvoering maar wel met het sport knopje.
Waarom een cosmo? Omdat ik half lederen bekleding heb, donker dash strips en afwerking, chrome strips onder de ramen en de chrome grill.
In het boekje dat erbij zit staat niet vermeld welke uitvoering het is. Kijk ik op onderdelenzoeker dan komt er sport tevoorschijn.Die kunstof stabi stangetjes daar was ik ook al aan het denken. Verder voel ik geen speling op de wielen. Ik zal die eens gaan vervangen kosten maar euro 10,- per twee dus dat zal me de kop niet kosten.
27 december 2012 om 07:56 In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #1748666016 stuks lijkt mij wel erg weinig. Volgens mij moeten er dat een stuk meer zijn. Staan misschien niet bij de rdw als monza genoteerd.
Maar de mijne is er in elk geval eentje van.
Ik heb het laatst bij mijn monza ook vervangen. Viel eigenlijk best wel mee. Als je een beetje een goeie poelietrekker hebt en de juiste maat “torx” dan gaat dat redelijk eenvoudig. Ik heb de draagarm onder de auto laten zitten. Het lager met de poelietrekker uit het huis gedrukt nadat ik het huis een beetje had verwarmd met de gasvlam ende borgveer eruit had gehaald.
Het lager lag al een tijdje in de vriezer langs de frikandellen om lekker koud te worden. Het huis goed schoonmaken en licht met schuurlinnen opschuren. Daarna gelijkmatig verwarmen en het koude lager valt er gewoon in. Zonder te persen dus.Kijk even in het werkplaatsboek dan zie je precies hoe het in elkaar zit. Klusje valt best mee, mits je alles goed loskrijgt en er geen beschadigingen aan de bouten e.d. zijn natuurlijk.
Eruit persen met poulietrekker. Het nieuwe lager dagje in de vriezer leggen en het huis verwarmen.
Dan valt het lager zonder prrs te gebruiken zo in het huis. As kin je daarna eventueel ook in de vriezer leggen dan steek je deze ook eenvoudig door het lager.
Natuurlijk wel even alles goed schoonmaken ( licht opschuren ) en een beetje vet erop.Of je koopt een monza kant en klaar.
Weet er nog wel eentje :D :D
Voor de ombouw heb je in het volgende nodig:
Pedalerie
Vliegwiel
4 bak automaat incl. koppelomvormer en kick downkabel
Cardanas
Afdekplaat onderkant vliegwiel
Radiateur met oliekoeler en olieleidingen
Tunnelbak van automaat
Automaatpook met incl schakelaars en kabelboom
Beugeltje en gasmechanisme (eventueel ook zelf te maken)Mocht je bovenstaande uit verschillende auto’s gebruiken dan vergeet niet de radiateur en olieleidingen en automaat goed te spoelen en te voorzien van een nieuw filter voordat je ermee de straat opgaat. Als je rommel in je oliesysteem hebt gaat je bak niet lang mee.
-
AuteurBerichten