Astra GTC 1.8 sport

Forumindex Forums Modellen Astra Astra GTC 1.8 sport

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254093
    astraminator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 August 2004

      Na sinds mijn rijbewijs altijd opel gereden maar na 2 dagen opelloos te zijn geweest een Astra GTC opgehaald.
      Deze heeft wel al redelijk wat km’s op de klok maar ziet er nog goed uit. Heb er nog wel wat werk aan maar daar was de prijs ook naar.
      Auto rijdt op de snelweg en mooie gladde wegen goed, alleen op klinkerwegen en wegen die niet perfect zijn hoor ik wat rammelen.
      Lijkt op een stabi stang maar die heb ik gecontroleerd en daar zit geen voelbare speling op.

      Wellicht dat er iemand ervaring mee heeft en de oplossing weet.

      #18090271
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Ja lastig te zeggen, vaak zijn het inderdaad die kunstof stabi stangetjes.

        Draag arm bussen even controleren auto even opkrikken en aan het wiel sjorren en kijken voor spelling veren bekjiken aandrijf assen etc.

        #18090272
        astraminator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 August 2004

          Die kunstof stabi stangetjes daar was ik ook al aan het denken. Verder voel ik geen speling op de wielen. Ik zal die eens gaan vervangen kosten maar euro 10,- per twee dus dat zal me de kop niet kosten.

          #18090273
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Inderdaad eerst maar eens de stabi stangen vervangen dan zal ie al wat minder lawaai maken op slechtere wegen.

            #18090274
            darknight2003
              Lid sinds:
              25 July 2012

              Ik zou ze vervangen voor die van MOOG zijn niet meer van plastic haha. En gaan daardoor ook wat langer mee!

              Kosten een 10tje of 3/4 geloof ik. Ben je er wel meteen vanaf!!! Ookal zit er geen speling op willen ze nog wel eens rammelen!:) Die van mij lagen er compleet naast zo versleten waren ze :(. Niet opgelet toen ik hem kocht! Heb ze zelf maar vervangen omdat ze anders toch weer van die meuk er op zouden zetten..

              #18090275
              astraminator
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 August 2004

                Ik zal even een plaatje bij het praatje zetten.

                De monza heeft dus plaats moeten maken voor deze GTC.

                Wat moet er op korte termijn nog gedaan worden:

                1 Beide stabi stangetjes vervangen (idd de MOOG stangetjes gaan het worden geen plastic meer)
                2 Links en rechts wat steenslag bijwerken
                3 Veerpoot kommetjes ontroesten en bijwerken
                4 Nieuwe mistlampen. (Reeds besteld) Huidige zijn beide stuk
                5 De gootlijsten demonteren en roest op de uiteinden bijwerken (moet even kijken hoe deze losgaan)
                6 PDC monteren. (toch weinig zicht bij het achteruit parkeren)
                7 Op-com om alles uit te lezen en te resetten

                Verder wil ik nog een keer:

                1 Subtiele achterklep spoiler
                2 Setje mooie winterwielen
                3 Radio met navigatie en blauwe tanden (zenec o.i.d.)

                Ik weet niet of er van de GTC ook een werkplaatsboek of CD verkrijgbaar is.
                ER staat namelijk van de carrosserie niet veel in de autodata.

                Nog een vraagje, ik heb de auto gekocht met de gedachte dat het een sport uitvoering was. Echter als ik alles goed bekijk dan lijkt het eigenlijk meer een Cosmo uitvoering maar wel met het sport knopje.
                Waarom een cosmo? Omdat ik half lederen bekleding heb, donker dash strips en afwerking, chrome strips onder de ramen en de chrome grill.
                In het boekje dat erbij zit staat niet vermeld welke uitvoering het is. Kijk ik op onderdelenzoeker dan komt er sport tevoorschijn.

                #18090276
                AsconaC20NE
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 December 2004

                  Half lederen stoelen –> cosmo

                  sport is standaard stoffen sportstoelen en optioneel volleder, nooit geen half leer

                  en blijkbaar hebben ze het IDS pakket daar bovenop besteld de eerste eigenaren.

                  Een cosmo is in mijn ogen ook een mooiere uitvoering dan sport. heel veel plezier met deze mooie wagen

                  #18090277
                  astraminator
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 August 2004

                    Mistlampen zojuist binnen gekregen dus vanavond ben ik weer van de straat.

                    #18090278
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Heb toevallig zaterdag bij onze astra H 2x kunstof stabi stangetjes vervangen was €41,- kwijt met 35% korting bij de gamo.

                      #18090279
                      astraminator
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 August 2004

                        Ik heb de verstevigde (staal) via internet voor euro 27,50 besteld

                        #18090280
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          zo dat is geen geld, en ik maar denken dat ik goedkoop uit ben met me 35% korting :jerry

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.