Wiellager Monza

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253897
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      De rechter wiellager van men Monza heeft volgens mij de geest gegeven. Het wiel wordt bloedheet als je ermee gereden hebt. Als ik de wagen opkrik dan zitten de remmen los. Dus een de remmen die sluit ik uit. Er zit geen speling op het wiel als je aan het wiel trekt. Zou het nog een andere reden kunnen hebben waarom dit wiel warm loopt? Ik heb al begrepen dat het een rot klus is om deze lager te kunnen vervangen. Heb je er speciaal gereedschap voor nodig? De volledige arm vervangen zie ik niet zitten aangezien de draagarmen nog in perfecte staat zijn. Zijn er soms mensen die tegen betaling deze wiellager kunnen vervangen?

      #18088119
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        voor of achter ga van achter uit op zig valt het wel mee om te vervangen als je maaar kunt beschikken over een pers
        meeste werk is om de draagarm er onder weg te krijgen
        dacht dat je het subframe een eindje moet laten zakken om de bouten er uit te krijgen

        #18088120
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Sorry, het is rechts achter

          #18088121
          astraminator
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 August 2004

            Ik heb het laatst bij mijn monza ook vervangen. Viel eigenlijk best wel mee. Als je een beetje een goeie poelietrekker hebt en de juiste maat “torx” dan gaat dat redelijk eenvoudig. Ik heb de draagarm onder de auto laten zitten. Het lager met de poelietrekker uit het huis gedrukt nadat ik het huis een beetje had verwarmd met de gasvlam ende borgveer eruit had gehaald.
            Het lager lag al een tijdje in de vriezer langs de frikandellen om lekker koud te worden. Het huis goed schoonmaken en licht met schuurlinnen opschuren. Daarna gelijkmatig verwarmen en het koude lager valt er gewoon in. Zonder te persen dus.

            Kijk even in het werkplaatsboek dan zie je precies hoe het in elkaar zit. Klusje valt best mee, mits je alles goed loskrijgt en er geen beschadigingen aan de bouten e.d. zijn natuurlijk.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.