onregelmatig lopen

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255087
    Freestyler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2006

      Ik heb een vraag.

      Mijn senator (2.5E) loopt vrij onregelmatig stationair, en vrij onregelmatig op toeren.
      Dat wil zeggen, het blok blijft niet stil liggen, maar schudt enigszins.

      Uiteraard ben ik daar niet tevreden over.

      Met de voorkeuring is gebleken dat het CO goed staat, maar dat er teveel onverbrande mengsel naar buiten geblazen wordt.
      Als gevolg hiervan, ben ik met remmenreiniger gaan zoeken, en heb ontdekt dat de voetrubbers van de injectoren hun beste tijd gehad hebben.

      Nu zijn deze inmiddels vervangen, evenals alle slechte luchtslangen die ik maar kon vinden.
      Ook heb ik vandaag nog eens met remmenreiniger gezocht. Maar nu dus niets kunnen vinden.
      Kortom, de nieuwe slangen en rubbers doen hun werk.

      Maar desondanks wil hij niet rustig blijven liggen. Ook hoor ik af en toe een soort van gorgel geluid uit de kop komen.

      Kleppen zijn van de zomer nog gesteld.
      Bougies, verdeler, rotor zijn vervangen, en kabels zien er op het oog nog nieuw uit (heb ze nog niet door gemeten).

      Ook heb ik geprobeerd door het los trekken van de bougie kabels, erachter te komen of er 1 specifieke cilinder niet goed mee werkt. Ook hier geen resultaat.
      Wel is mij opgevallen dat de voorpijp op de voorste 3 cilinders een stuk rustiger hangt dan die van de achterste 3 cilinders, wat mij doet vermoeden dat het probleem op de achterste 3 zou moeten liggen.

      Compressie ook gemeten, en alle 6 de cilinders zitten tussen de 10-11 barr (min 10 en max 11, en de rest er tussen in)

      Iemand ideeën?????? want ik ben er een beetje doorheen….

      #18102953
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        hoe is je nokkenstok chris ?

        die krengen wouden nog wel eens slijten achterop.
        lpg zeker :D

        #18102954
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          betreft dus inderdaad een lpg gestookte bolide, weet ik inmiddels :D

          ben het dus aardig met Ben eens :D

          #18102955
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Haha eindelijk eens een keer iemand die op dezelfde golf lengte zit ;)

            #18102956
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              gebeurt je nie vaak he ;)

              (volgens mij valt dat wel mee )

              #18102957
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                Idd gas gestookt. Was al zo aant hopen dat de deksel er niet af hoefde (net nieuwe pakking onder) :(

                #18102958
                Freestyler
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  Bij deze dan enkele filmpjes.

                  De stoters:
                  [youtube:1dscw0vt]http://www.youtube.com/watch?v=dmoqJWsyRGI[/youtube:1dscw0vt]

                  De uitlaat:
                  [youtube:1dscw0vt]http://www.youtube.com/watch?v=iR3J8T4qIVc[/youtube:1dscw0vt]

                  De motor (goed luisteren dan hoor je ook een gorgelend bij geluid op ongeveer 3/4 van het filmpje)
                  [youtube:1dscw0vt]http://www.youtube.com/watch?v=b6HSiha-beE[/youtube:1dscw0vt]

                  Helaas is het geluid niet echt super :(

                  #18102959
                  GSE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 August 2006

                    Kleppen zijn het niet zo te zien doen ze allemaal wat ze moeten doen al had ik daar de fout gezocht,ik had ook ooit eens zo,n geval bij mijn Monza die had dezelfde klachten,maar daar kon je duidelijk een stoter zien die niks deed.

                    Als ie op LPG loopt en je geen vacuum lekkages hebt en je bougie/kabels zijn goed en je verdeler is okay.
                    Zoals eerder vermeld heb je per cil willen kijken maar der was geen verschil te vinden welke cilinder.

                    Zou het nog de kleptiming kunnen zijn door een gebroken geleider,zodat je kleptiming onderin slecht is.
                    Of je lpg systeem meer kan ik nu niet bedenken:

                    http://www.youtube.com/watch?v=YMlWGNE3HG8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Mijn motor die nu stil staat loopt ook op lpg zoals in dat filmpje.

                    #18102960
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      bij die 6 pitters heb je toch een rubberen pakking ?? die kun je tenminste nog een keer weer gebruiken ;)

                      je gaf aan dat de bougiekabels nog niet vervangen zijn…
                      toch maar een keer doen denk ik zelf.
                      dat die dingen voor elkaar zijn, is vooral bij lpg bittere noodzaak.
                      en zo sluit je problemen van nu, of de toekomst enigzins uit.

                      (zeldzaamheid dat filmpje Ben, of is er lijm in het spel :D )

                      mijn eigen, op vloeibaar goud, gestookte c30ne ligt er ook niet zo rustig bij hoor.
                      het klapperd nog niet onder de kap, maar zuk stil ist ook nie :D

                      #18102961
                      Freestyler
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 January 2006

                        Hans, de bougiekabels zien er op het oog nog niet zo oud uit en voelen ook nog zacht aan. Maar moet ze idd nog een keer door meten om ze uit te kunnen sluiten.

                        De rubber pakking zit bij de alu NE deksels. De oude die er nu op zit, heeft nog kurk

                        #18102962
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          De dingen die van het weekend gemeten/gecontroleerd gaan worden

                          – ketting geleiding
                          – weerstandwaardes bougiekabels
                          – verkleuring bougies
                          – timing van de distributie

                          #18102963
                          Freestyler
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 January 2006

                            kleine update.

                            Net ff snel het olie filter vervangen, en volgens mij zat de oude er al een eeuwigheid op.

                            We hebben ineens 3 barr druk bij 850 rpm en een motor die een pak rustiger loopt (varieerde voorheen tussen 1,5 en 2 bar, zat daar steeds tussen te springen)

                            Hopen dat het probleem nu passé is :)

                            Het filmpje voor erbij:

                            [youtube:14bu0pmg]http://www.youtube.com/watch?v=XF-ikoPoNTM[/youtube:14bu0pmg]

                            #18102964
                            Ghanz
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 July 2005

                              :thumb

                              #18102965
                              GSE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 August 2006

                                Snap niet helemaal wat een oliefilter met onregelmatig lopen te maken heeft..
                                Je pomp word aangedreven door de motor..al zou je pomp veel weerstand hebben omdat de filter dichtzit..dan zou dit nog continu zijn en je algemeen toerental omlaag moeten halen maar niet onregelmatig moeten zijn..Na mijn visie dan..

                                Ik geloof je wel maar snap niet dat de motor gelijkmatig gaat lopen na filter vervangen..

                                #18102966
                                Freestyler
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 January 2006

                                  Ik snap het ook niet helemaal. Enige dat ik me kan voorstellen is dat er nu meer druk in de kop overblijft, waardoor de stoters beter gevuld worden, en de kleppen beter open gaan…

                                  Meer druk in het blok algemeen, dus betere smering. Maar verder dan dat komt mijn redenatie ook niet ;)

                                  En ja, ik stond er zelf ook van te kijken van :wtf :wtf :wtf

                                  #18102967
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Neem aan dat je de olie nu ook heb ververst ;)

                                    Heb eens een Opel 16i met lpg gehad met lekke koppakking,
                                    althans, ik had namelijk last van weinig koelvloeistof verlies.
                                    koelvloeistof kwam met kleine beetjes in het olie terecht,
                                    ik hoefde toendertijd niet veel koelvloeistof bij te vullen. :shock:

                                    Het onregelmatig lopen ervan was er wel het het gevolg van,
                                    heb de kopreparatie een tijdje uit weten te stellen, door regelmatig de olie te verversen,
                                    waarna het blokje weer een periode netjes in de toeren liep.

                                    Wat ik ermee wil zeggen is het volgende, hou de regelmaat van je blok in de gaten,
                                    want echt zuiver en simpel is je oplossing met je oliefilter naar mijn gevoel niet. :hmmz

                                    succes iig, en veel rijplezier gewenst ;)

                                    #18102968
                                    Ghanz
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2005

                                      het mag dan wel wat mal zijn, Freestyler is niet helemaal gek, dus hij houd m wel in de gaten,
                                      en meld zich weer als het euvel zich weer voordoet.
                                      gewoon even aanzien.

                                      #18102969
                                      Freestyler
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        29 January 2006

                                        @Ghanz wrote:

                                        Freestyler is niet helemaal gek

                                        Quote van de dag :thumb :jerry

                                        En nee, olie heb ik niet ververst. Reden is simpel. Heb de laatste 10K km 10 ltr olie erbij moeten kieperen agv lekkages en verbruik. Hoop dat die nu eindelijk eens verleden tijd zijn. Maar olie is nu dus nog mooi helder. Dus nog geen reden tot vervangen.

                                        Ook koelvloeistof blijft na aandraaien van 2 slangklemmen ook weer mooi op peil.
                                        Maar zal het zeker in de gaten houden.

                                        Wat ik me wel bedacht als mogelijke oorzaak. Door meer druk zal de spanner ook beter werken. Mogelijk dat dat ook mee speelt.

                                        #18102970
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          :thumb

                                          Hoe meer er aan het blok hangt, waar olie in geperst wordt,
                                          des te minder je druk binnen het blokje wordt,
                                          want je pomp ken niet meer power leveren dan de normale waardes, lijkt me :hmmz

                                          Met een dichtgeslipte of verstopte filter zou je miss iets teveel druk hebben gehad,
                                          [wat eigenlijk niet zoveel uit zou mogen maken, maar toch]
                                          nu met nieuwe filter zou de druk binnen het blok weer zn normale waardes hebben bereikt. :wors

                                          #18102971
                                          astraminator
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 August 2004

                                            Oliedruk was te laag waardoor idd de ketting niet goed op spanning gehouden wordt. Dit i.c.m. wellicht een ketting die in de loop van de tijd wat langer is geworden en je kleptiming steeds wat verloopt. (klapperen van de ketting) Op het ene moment gaat de olie door het filter en het ander moment langs de bypass. Hierdoor wisselt dus steeds de oliedruk en daardoor de spanning en kleptiming.
                                            Door hogere oliedruk blijft je kettingspanner meer constant waardoor er ook minder afwijkingen in de kleptiming zijn.

                                            #18102972
                                            Freestyler
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 January 2006

                                              Dat was mijn idee ook ja.

                                              Vandaag de timing eens precies checken, dan weten we ook wat de staat van de ketting zelf is, want het onregelmatige is welliswaar minder geworden (veel minder zelfs) maar helemaal weg is het nog niet.

                                              #18102973
                                              Freestyler
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 January 2006

                                                timing gecheckt en vermoeden bevestigd. ketting is te lang geworden. Nokkenas is een halve tand verlopen.

                                                Ook hebben de bougie kabels teveel verschil in weerstand(tussen 4.8K en 12,5K)

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.