Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6-cilinder icm turbo zorgt voor een geweldig mooi vermogen verloop. Daarnaast is de V6 altijd voorzien van 4×4 en dus altijd grip en stabiliteit. Top trekauto dus
Verbruik, als je gewoon rijd is het 1 op 10. Als je zuinig doet is 1 op 12 ook wel goed haalbaar. Ga je er flink wat achter hangen en veel stadsritjes of je loopt flink te trappen moet 1 op 7 ook wel mogelijk zijn.
Ik zou bouwjaren 2008 / begin 2009 wel beetje mijden. Zeker 2008 zijn vaak importeursauto’s geweest of fabrieksauto’s en vaak dik uitgerust maar heb daar vaak de nodige probleempjes mee gezien. Geen grote dingen maar kleine dingen. vanaf MY2010 (zomer 2009) is het meeste er wel uit. Ik zou de ketting wel even goed beluisteren
Deze staat hier om de hoek te koop, niet super luxe maar wel met HUD, automaat en belangrijkste zaken zitten er wel op. ziet er netjes uit en prijs is volgens mij heel redelijk
Qua rij eigenschappen zit de Insignia beetje tussen de Mondeo en Superb in. Vrij dynamisch maar niet super sportief. Qua ruimte redelijk vergelijkbaar met de suberb. De automaat in de superb vond ik iets fijner schakelen (iets sneller met name) maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de klokkenwinkel dan ziet zo’n superb er behoorlijk goedkoop uit. Zijn sowieso veel goedkope details. HUD is niet eens leverbaar volgens mij. Pas na de facelift van de superb kwamen er wat fraaiere tellers, andere koplampen en ook HUD dacht ik, maar dat is dus pas vanaf ergens in 2020.
Mondeo is ook een fijne auto maar vergeleken met een Insignia B of Skoda superb helemaal gedateerd. rijd verder wel fijn en veel spullen voor je geld + hybride mogelijk in de latere bouwjaren.
HUD is wel een aanrader , AGR stoelen ook en matrix led koplampen ook. Doorgaans op iets luxere uitvoeringen zit dit er vaak al wel op. En weet niet of dat in het 360 graden camera pakket zit maar de camera aan de voorzijde gebruik ik ook best vaak aangezien het een lange auto is en je daardoor haast op de centimeter nauwkeurig de auto lekker kunt aanschuiven in een parkeervak
Ik heb onlangs een Insignia B tourer aangeschaft.
1.6 turbo automaat met HUD, matrix led koplampen, AGR stoelen, 360 camera, verwarmbare voorruit, stoelmassage, achterbankverwarming, panoramadak, etc etc. gewoon goed in de spullen.
1.5 heb ik eens mee gereden, was prima maar voor mij persoonlijk miste ik de ‘bite’ . Ik kwam uit een mercedes C350 dus zelfs een 1.6 turbo is al een flinke stap terug qua vermogen. Ook daar weinig gekke dingen over te vinden.
6T40 automaat is gewoon een volautomaat net zoals bij je BMW, mercedes en vele andere merken ook veel ziet. Hij is gewoon prima, niet super snel of iets maar ook niet slecht. staat ook gewoon als goed te boek.
Problemen zijn er niet veel. Ik heb een auto van 12/2018 (dus MY19) en dan krijg je het verbeterde navi pro ipv intellilux waar je heel enkel wel eens iets over leest. gaspedaal storing komt wel eens voor. Meeste problemen die ik tegen kwam waren met name bij de diesels en dan de sensoren, olielekkage , koppeling, etc. Hoe meer er op zit hoe meer er stuk gaat. Dus zou wel alles goed controleren. Hier en daar word er wel eens geklaagd over een kraakje maar daar heb ik geen last van. De eerste 2 bouwjaren zijn de sideskirts van het OPC line pakket niet netjes gemonteerd. volgens mij zijn de meeste onder garantie opgelost. Ik heb er eentje van MY19 dus hier geen problemen daar mee.
Gewoon originele ? Bij de Opel dealer? Irmscher heeft ook wel iets voor jou
Aftermarket is ook genoeg te vinden. Waar heb je al gezocht?
Of zoek je een sportuitlaat. Dan zou je altijd gewoon op maat laten maken. Mijn ervaring is dat het het niet duur hoef te zijn. Vaak goede kwaliteit (RVS) en je kunt de eindstukken zelf uitkiezen.
Zeker een jaar of 10 geleden hier geweest, was echt prima prijs/kwaliteit
13 september 2022 om 21:39 In reactie op: Terugroepactie roest spoorsstangen (afbreekgevaar) #18479921Al gevonden, https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/10005578
Het gaat slechts uit voorzorg. Er is van alle honderdduizenden Insignia’s nog geen enkele die daadwerkelijk een gebroken stang heeft gehad.
je moet je ook voorstellen dat voordat men auto’s terug roept men niet zomaar 500.000 nieuwe spoorstangen leverbaar hebben. Voordat RDW bericht uit stuurt gaat dit in samenspraak met opel, om er zeker van te zijn dat er ook de juiste onderdelen zijn
13 september 2022 om 21:33 In reactie op: Terugroepactie roest spoorsstangen (afbreekgevaar) #18479919Indien er een euvel is dat betrekking heeft tot veiligheid dan geeft opel het probleem door aan de RDW. De RWD weet immers exact wat in nederland rond rijd. Opel Nederland niet.
De RDW verwerkt de terugroepactie. als je je kenteken invoert bij de RDW kun je zien of jou auto ook onder die selectie valt. Vaak is het slechts een bepaalde batch. Zolang je niks hoort zou ik mij ook geen zorgen maken.
Heb je een link naar het artikel waar opel dat heeft aangekondigd ?
13 september 2022 om 21:33 In reactie op: Terugroepactie roest spoorsstangen (afbreekgevaar) #18479920Indien er een euvel is dat betrekking heeft tot veiligheid dan geeft opel het probleem door aan de RDW. De RWD weet immers exact wat in nederland rond rijd. Opel Nederland niet.
De RDW verwerkt de terugroepactie. als je je kenteken invoert bij de RDW kun je zien of jou auto ook onder die selectie valt. Vaak is het slechts een bepaalde batch. Zolang je niks hoort zou ik mij ook geen zorgen maken.
Heb je een link naar het artikel waar opel dat heeft aangekondigd ?
Ik heb beide wel, of het achteraf te installeren is. Vast wel, maar het zal absoluut geen plug and play zijn. De spiegels kopen is 1. Voor 360 camera moet je ook de camera in de neus hebben. Kabelbomen, computers en een stuk programmeerwerk. Dat laatste moet weer bij de dealer. Hele dashboard moet gestript worden voor het fatsoenlijk aanleggen van de kabelbomen. Kost zeer veel tijd en kennis. Liefst een dealer of iemand met opel software die vaker aan retrofitten doet.
[quote quote=18459293]Vanmorgen deed hij het, na gebruik startkabels en goed gas geven, weer. Dus nu bij de garage gebracht en daar laten we hem staan tot de oorzaak gevonden is. Voor ons gevoel is dat, zeker naar wat ik hierboven lees, niet duidelijk. Dus ik wil dat ze eerst de oorzaak vinden, voordat ze “zomaar” wat doen.[/quote]
heel goed!
Vergeet ook niet dat het voor de garage lastig is. Immers; als de auto goed is, dan kun je meten wat je wil, dan gaan ze ook niets vinden. De auto moet daar bij de garage ook daadwerkelijk het probleem vertonen.
Zit te denken; mijn zwager heeft dat met zijn BMW 5-serie ook gehad. Toen was er een of andere module die storing gaf als ik het mij goed herinner. kwam de garage ook eerst niet uit, pas na paar keer bij de garage te zijn geweest was het opgelost. Voor de garage is zoiets ook lastig vinden. Maar als het ‘probleem’ zich voordoet bij de garage moet een goede garage dit moeten kunnen lokaliseren.
Heel vervelend, dat zeker. Terwijl het vaak iets kleins is.
[quote quote=18459201]Nou, uiteindelijk is er een nieuwe accu ingezet die goed is afgesteld met de nieuwe dynamo. Dat scheen namelijk met de vorige nieuwe accu niet eens mogelijk te zijn. Dus nieuwe dynamo, nieuwe accu, alles goed op elkaar afgestemd. Het ging 1,5 week goed. We willen net wegrijden, helemaal dood. Reageert niet op knopje van afstandsbediening, kofferbak gaat niet open niks. Handmatig geopend, niks reageert. Startkabels erop, niks 0,0 Heb het gevoel dat ons niks anders rest dan weg doen [/quote]
Maar naar welke garage ga je dan?
Die accu raakt dus op een of andere manier leeg. Soms wel, soms niet.
Je kunt dan wel de accu vervangen door en vers exemplaar, maar dan verhelpt het probleem niet. (als deze oud is wel een goed idee) waarom dynamo vervangen? is dat gewoon gokken geweest of is daadwerkelijk de laadstroom gemeten? Je kunt gewoon meten of de dynamo goed laad, of niet. Vaak brand dan ook een acculampje als de laadspanning te laag is.
Je hebt dus blijkbaar last van lekspanning die de accu soms leeg trekt. je moet dus gaat meten waar het hem in zit. Beetje fatsoenlijke garage kan zoiets zo nagaan/meten en dingen uitsluiten.
Om een voorbeeldje te noemen wat ik ooit heb gezien bij een astra H; exact de zelfde symptomen als jij hebt. Maar wat bleek, soms bleef het lampje in het dashboardkastje aan staan terwijl hij wel dicht zat. Dat zie je niet als het kastje dicht zit en viel dus niet gelijk op. Er werd wel bovengemiddeld lekstroom gemeten en dan is het gewoon uitsluiten en uitsluiten (zekeringen uittrekken) en op een gegeven moment lektroom opgeheven. Je weet dan in welk circuit je moet zoeken.
Toen telefoon op filmopname gezet in dashboardkastje. Soms met sluiten ging het lampje uit, soms bleef het lampje branden, dat icm al een oudere accu genoeg om de auto soms helemaal leeg te trekken in een nacht. Nieuw dashboardkastje schakelaar van 10 euro of zo en probleem was verholpen.
Het kan dat zijn, maar ook zomaar helemaal iets anders waar stroom lekt. Lukraak zomaar een dynamo of accu vervangen lost het probleem niet op. Je moet eerst goed diagnose stellen.
Een nieuwe goede accu er is overigens altijd een goed startpunt. Als die slecht is kun je tijdens het rijden ook gezeur krijgen.
succes!
en er zijn er redelijk wat geïmporteerd, in duitsland zie je ze ook niet veel overigens, maar wel wat meer dan hier. Denk dat er zeker wel enkele tientallen van rondrijden, maar veel idd niet
en dat is niet zo gek, mensen die de ruimte nodig hebben kozen eerder voor een zafira, en mensen die dat niets uit maakte kochten de gewone 3 deurs
17 september 2013 om 20:05 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173719Astra H is canbus, dan kun je gewoon alles programmeren.
Astra G is dat niet, en dat gaat dus nooit niet werken. Ook niet door wat zelf aan te passen
idd, wat wim V6 zegt,
daarnaast; je gewone lichten mogen niet werken als je de DRL aan hebt, en ze moeten automatisch doven zodra je gewoon dimlicht op zet.
Theoretisch moet het kunnen met canbus als je een module op je grootlicht zet, maar omdat het niet mag verwacht ik ook niet dat er modules daarvoor zijn
los daarvan; waarom zou je? kun je toch net zo goed gewoon dimlicht op zetten? Zien mensen jou nog beter en het verschil in verbruik is nihil.
Ik denk dat je het moet zoeken in jou stuurkolom. Op deze auto zit elektronische stuurbekrachtiging, in jou stuurkolom zitten sensoren die zijn stuk. Ik weet niet in hoeverre je die sensoren los kunt vervangen, bij de corsa/meriva kan dit niet en zit je aan een nieuwe kolom vast (of een gebruikte)
op youtube heb je genoeg filmpjes, dan kun je zien wat ik bedoel mocht het niet duidelijk zijn.
idd, zoals nick GSI gezegd, eerst het opnieuw laten inleren bij de dealer, en uit laten lezen hoe de actuatoren reageren
klopt, zafira’s 1.8 hebben dit ook, mijn collega heeft zijn versnellingsbak vervangen door een WR type, is hij wat minder vel maar ook zuiniger en maakt aanzienlijk minder toeren op de snelweg.
Maar het is inderdaad wel normaal, en kan geen kwaad.
20 augustus 2013 om 19:57 In reactie op: Astra g bertone 16v xe Raar doen, enkele probleempjes #18168026Thermostaat is niet echt belangrijk denk ik ofwel?
als je de kans wil hebben dat hij te heet word en je motor in de soep loopt, of als hij open blijft staan en je het in de winter niet warm krijgt in de auto, dan moet je het zo laten. Maar thermostaatjes zijn niet heel duur over het algemeen, vervangen dus. DIng zit er ook niet voor niets op natuurlijk.
Over je olieverbruk, zorg eens voor goede schone olie, je hebt dan ook de kans dat je kleppen niet meer tikken en goed gevuld worden. Daarnaast zou je een addetief kunnen proberen zoals hierboven aangegeven. Over het algemeen vebruiken de 1.6 en 1.8 altijd wel wat olie, maar niet zoveel als die van jou wat duid dat er mogelijk niet echt zuinig er mee is omgegaan in het verleden
Astra F of G ?
beide hatchback?
moet volgens mij wel passen, check anders even op de website van bosal.nl, daar vind je een uitlaatcatalogus. Zijn de artikelnummers gelijk van beide uitvoeringen dan weet je 100% zeker of het past
20 augustus 2013 om 19:45 In reactie op: Astra G Z18xe andere uitlaat Bescheiden maar sportief welke? #18165384zolang je de rest van het uitlaat systeem origineel houd krijg je met de meeste einddempers geen brulpijp.
Ik zou er wel een zoeken die voor jou astra gemaakt is, dus geen universeel spul
Ik heb die van Irmscher, goede kwaliteit, iets sportive geluid met doortrekken maar verder stil
kan zo veel zijn, is niet te zeggen,
heb je een volautomatisch dak of een halfautomatisch dak?
De deksel die open gaat (waar het dak in verdwijnt) gaat niet open als bijvoorbeeld de kofferklep open staat, of als hij ‘ziet’ dat de kofferdeksel open staat. DIe schakelaar kan gammel zijn, maar ook de bedrading.
Het kan ook de hydropomp zijn die zorgt voor oliedruk voor jou dak systeem die niet goed functioneert, die treed normaal in werking zodra de ontgrendeling er af gaat
Het kan ook de computer zijn die regelt en alles aanstuurt, als die de pomp niet aanstuurt heb je het zelfde
Het kan ook ergens in de bedrading zitten die beschadigd is, of een defecte /losse stekker
Het kan ook een zekering zijn die niet goed is, van bv de pomp
Hoor je nog iets van pieptonen of zo tijdens openen of helemaal niets?
Met andere woorden, het kunnen 1001 dingen zijn, is helaas niet zo 123 te zeggen. Daarnaast is het systeem van de astra G betrouwbaar, weinig gekke dingen komen voor over het algemeen dus zonder enige technische kennis zit je aan een garage vast. Ik zou niet zomaar wild van alles gaan vervangen
19 augustus 2013 om 17:38 In reactie op: Astra g bertone 16v xe Raar doen, enkele probleempjes #18168011ik zou eerst eens even nieuwe olie + filter er in doen, dit kan tikkende kleppen voorkomen (weet niet waneer deze voor het laatst een goede beurt heeft gehad?) En liefst ook even andere bougies
En een andere thermostaat, alle symptomen dat daar jou motortempratuur zo raar van doet
voor het onregelmatig lopen even je gasklephuis goed schoonmaken en kijken of er geen slangetjes uitgedroogd zijn of zoiets
al met al kleine dingen die relatief eenvoudig opgelost zijn waarschijnlijk
ben het niet met je eens asconaC20NE , want men kijkt naar de max toegestane massa en dus naar de 1350 kg en niet naar het leeggewicht van de caravan wat jij zegt .
ik rij regelmatig met aanhangers, geen caravans maar auto ambu’s. Leeg wegen die 650 kilo en mogen een maximaal totaal gewicht hebben tot 3500 kg. (hij mag nog wel meer hebben maar is tot 3500kg max totaalgewicht gekeurd)
Dat zou dus betekenen dat je dit met geen enkele auto kunt trekken. Immers mag vrijwel geen enkele auto 3500 kg trekken. Ik reed veel met vivaro’s, die mogen max 2000 kg trekken, zolang de auto die er op staat maar niet zwaarder is dan 1350 (2000 – 650) dat geen probleem. Ben meerdere malen door de politie aangehouden en nooit geen problemen. Ze keken altijd naar het huidige totaal gewicht, niet het max toelaatbare.
je mag gerust een aanhanger met een maximaal totaal laadvermogen van 1350 kg achter een astra hangen die maar max 1100 mag trekken. Zolang de massa leeg van de aanhanger maar lager is dan die 1100.
On Topic:
De topicstarter heeft een diesel = dus hoog koppel ivm de turbo. Dus qua vermogen kun je er prima mee weg!qua massa mag je 1400 kg trekken, dus al laad je je caravan tot de maximaal van 1350 toegestane vermogen dan nog komt de auto er goed mee weg
geen probeem dus
voor de liefhebber of als iemand nog een liefhebber weet, de mijne staat te koop, zie te koop gedeelte ;)
met gemenge gevoelens, ondanks de cabrio een ruimte auto is word het tijd voor een station king:
-
AuteurBerichten