Opel Insignia B – betrouwbaarheid

Forumindex Forums Modellen Insignia Opel Insignia B – betrouwbaarheid

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18481669
    reid88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 October 2022

      Hallo iedereen,

      Ik overweeg serieus om de Opel Insignia B-, Grand Sport- of Grand Tourer-versie te worden als mijn volgende auto. Aangezien ik voornamelijk in de stad rijd, maar toch een vrij grote auto nodig heb (we zijn een gezin van 4), ben ik de 1.5l Turbo Benzine met de automatische transmissie aan het onderzoeken.

      Ik ga een gebruikte auto kopen, dus ik wil weten wat de meest voorkomende problemen zijn met de 1,5l B15XFT-motor? Is het een nieuwe ontwikkeling? Wat is het verschil met de 1.6l B16SHT?

      Welke automaat is met die motor uitgerust? Is het de GM 6T40 6-versnellingsbak? Zijn er bekende problemen met de overdracht van tat? Is het een gewone automaat of een transmissie met dubbele koppeling?

      Zijn er algemene problemen met de Insignia B die geen verband houden met de motor en transmissie waarvan ik op de hoogte moet zijn?

      De Insginia B ziet er op papier veel beter uit dan concurrenten als de Skoda Superb en Ford Mondeo. Voor hetzelfde geld kon ik een auto krijgen met LED “IntelliLux” koplampen, HUD, gekoelde en verwarmde stoelen en een verwarmde voorruit. Ik sta dus heel hoog op de shortlist, maar ik heb wat twijfels, aangezien ik nog nooit een Opel heb gehad en geen ervaring heb met het merk. Ik probeer veel te onderzoeken, maar een paar goede oude ervaringen uit de eerste hand zouden leuk zijn om aan de berekening toe te voegen.

      Bedankt voor de antwoorden!

      #18482115
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        Ik heb onlangs een  Insignia B tourer aangeschaft.

         

        1.6 turbo automaat met HUD, matrix led koplampen, AGR stoelen, 360 camera, verwarmbare voorruit, stoelmassage, achterbankverwarming, panoramadak, etc etc. gewoon goed in de spullen.

        1.5 heb ik eens mee gereden, was prima maar voor mij persoonlijk miste ik de ‘bite’ . Ik kwam uit een mercedes C350 dus zelfs een 1.6 turbo is al een flinke stap terug qua vermogen. Ook daar weinig gekke dingen over te vinden.

        6T40 automaat is gewoon een volautomaat net zoals bij je BMW, mercedes en vele andere merken ook veel ziet. Hij is gewoon prima, niet super snel of iets maar ook niet slecht. staat ook gewoon als goed te boek.

        Problemen zijn er niet veel.  Ik heb een auto van 12/2018 (dus MY19) en dan krijg je het verbeterde navi pro ipv intellilux waar je heel enkel wel eens iets over leest. gaspedaal storing komt wel eens voor. Meeste problemen die ik tegen kwam waren met name bij de diesels en dan de sensoren, olielekkage , koppeling, etc. Hoe meer er op zit hoe meer er stuk gaat. Dus zou wel alles goed controleren. Hier en daar word er wel eens geklaagd over een kraakje maar daar heb ik geen last van. De eerste 2 bouwjaren zijn de sideskirts van het OPC line pakket niet netjes gemonteerd. volgens mij zijn de meeste onder garantie opgelost. Ik heb er eentje van MY19 dus hier geen problemen daar mee.

         

        #18482126
        AsconaC20NE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2004

          Qua rij eigenschappen zit de Insignia beetje tussen de Mondeo en Superb in. Vrij dynamisch maar niet super sportief. Qua ruimte redelijk vergelijkbaar met de suberb. De automaat in de superb vond ik iets fijner schakelen (iets sneller met name) maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de klokkenwinkel dan ziet zo’n superb er behoorlijk goedkoop uit. Zijn sowieso veel goedkope details. HUD is niet eens leverbaar volgens mij.  Pas na de facelift van de superb kwamen er wat fraaiere tellers, andere koplampen en ook HUD dacht ik, maar dat is dus pas vanaf ergens in 2020.

          Mondeo is ook een fijne auto maar vergeleken met een Insignia B of Skoda superb helemaal gedateerd. rijd verder wel fijn en veel spullen voor je geld + hybride mogelijk in de latere bouwjaren.

           

          HUD is wel een aanrader , AGR stoelen ook en matrix led koplampen ook. Doorgaans op iets luxere uitvoeringen zit dit er vaak al wel op. En weet niet of dat in het 360 graden camera pakket zit maar de camera aan de voorzijde gebruik ik ook best vaak aangezien het een lange auto is en je daardoor haast op de centimeter nauwkeurig de auto lekker kunt aanschuiven in een parkeervak

          #18482129
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            https://www.reekersautomotive.nl/occasions/opel/insignia/opel-insignia-1-5t-innovation-165pk-aut-navi-camera-hud-rijklaar/2708476/

             

            Deze staat hier om de hoek te koop, niet super luxe maar wel met HUD, automaat en belangrijkste zaken zitten er wel op. ziet er netjes uit en prijs is volgens mij heel redelijk

            #18483985
            reid88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 October 2022

              [quote quote=18481669]Hallo iedereen, Ik overweeg serieus om de Opel Insignia B-, Grand Sport- of Grand Tourer-versie te worden als mijn volgende auto. Aangezien ik voornamelijk in de stad rijd, maar toch een vrij grote auto nodig heb (we zijn een gezin van 4), ben ik de 1.5l Turbo Benzine met de automatische transmissie aan het onderzoeken. Ik ga een gebruikte auto kopen, dus ik wil weten wat de meest voorkomende problemen zijn met de 1,5l B15XFT-motor? Is het een nieuwe ontwikkeling? Wat is het verschil met de 1.6l B16SHT? Welke automaat is met die motor uitgerust? Is het de GM 6T40 6-versnellingsbak? Zijn er bekende problemen met de overdracht van tat https://omegle.onl/ https://xender.vip/? Is het een gewone automaat of een transmissie met dubbele koppeling? Zijn er algemene problemen met de Insignia B die geen verband houden met de motor en transmissie waarvan ik op de hoogte moet zijn? De Insginia B ziet er op papier veel beter uit dan concurrenten als de Skoda Superb en Ford Mondeo. Voor hetzelfde geld kon ik een auto krijgen met LED “IntelliLux” koplampen, HUD, gekoelde en verwarmde stoelen en een verwarmde voorruit. Ik sta dus heel hoog op de shortlist, maar ik heb wat twijfels, aangezien ik nog nooit een Opel heb gehad en geen ervaring heb met het merk. Ik probeer veel te onderzoeken, maar een paar goede oude ervaringen uit de eerste hand zouden leuk zijn om aan de berekening toe te voegen. Bedankt voor de antwoorden![/quote]

               

              I got this,…

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.