Terugroepactie roest spoorsstangen (afbreekgevaar)

Forumindex Forums Modellen Insignia Terugroepactie roest spoorsstangen (afbreekgevaar)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18479871
    Aartvanes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 September 2022

      Op 21 februari is door Opel een wereldwijde terugroepactie voor de Insignia aangekondigd: De achterste spoorstangen kunnen als gevolg van corrosie breken. Dat klinkt mij in de oren als serieus issue, ze zullen niet voor niets terugroepen? Maar sinds de aankondiging is het doodstil. Mijn merkdealer verwijst naar Opel zelf. Opel’s klantenservice heeft geen flauw benul (u hoort het vanzelf via uw dealer). De RDW verwijst ook naar Opel.

      Is dit een normale gang van zaken? (Opel zal hier niet meelezen?)

      #18479919
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        Indien er een euvel is dat betrekking heeft tot veiligheid dan geeft opel het probleem door aan de RDW. De RWD weet immers exact wat in nederland rond rijd. Opel Nederland niet.

        De RDW verwerkt de terugroepactie. als je je kenteken invoert bij de RDW kun je zien of jou auto ook onder die selectie valt. Vaak is het slechts een bepaalde batch. Zolang je niks hoort zou ik mij ook geen zorgen maken.

        Heb je een link naar het artikel waar opel dat heeft aangekondigd ?

        #18479920
        AsconaC20NE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2004

          Indien er een euvel is dat betrekking heeft tot veiligheid dan geeft opel het probleem door aan de RDW. De RWD weet immers exact wat in nederland rond rijd. Opel Nederland niet.

          De RDW verwerkt de terugroepactie. als je je kenteken invoert bij de RDW kun je zien of jou auto ook onder die selectie valt. Vaak is het slechts een bepaalde batch. Zolang je niks hoort zou ik mij ook geen zorgen maken.

          Heb je een link naar het artikel waar opel dat heeft aangekondigd ?

          #18479921
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            Al gevonden, https://ec.europa.eu/safety-gate-alerts/screen/webReport/alertDetail/10005578

             

            Het gaat slechts uit voorzorg. Er is van alle honderdduizenden Insignia’s nog geen enkele die daadwerkelijk een gebroken stang heeft gehad.

             

            je moet je ook voorstellen dat voordat men auto’s terug roept men niet zomaar 500.000 nieuwe spoorstangen leverbaar hebben. Voordat RDW bericht uit stuurt gaat dit in samenspraak met opel, om er zeker van te zijn dat er ook de juiste onderdelen zijn

            #18480007
            Aartvanes
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 September 2022

              Top! Bedankt voor de informatieve reactie!

              #18542854
              OlafK
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 November 2013

                Vandaag de brief gehad van Opel over de terugroepactie van mijn Insignia.

                #18542917
                Chefke1986
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2023

                  Mijn ouders ook deze week, rijden een insignia uit 2011 diesel. Ik een benzine uit 2011, maar ik heb nog geen bericht gehad.

                  #18543067
                  buenoshermanos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 August 2009

                    Ik heb de link bekeken, en als ik zo de codes bekijk valt mijn facelift van 2015 hier niet onder. Ook bij RDW geen melding bij mij, mogelijk voor andere facelift rijders niet nodig dan :unsure:

                    #18544222
                    Insigniauser
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 November 2014

                      Vorige week ook brief gehad ivm terugroepactie voor mijn Insignia A MY 2011. Gaat waarschijnlijk alleen om modellen tot 2013 (Insignia A MY 2009- facelift).

                      Voordat bij sommigen acute paniek uitbreekt: het gaat hier om een voorzorgmaatregel, omdat men bij een aantal (oude) exemplaren zodanige roestvorming heeft gevonden waardoor een mogelijke breuk kan leiden tot onveilige situaties. Van een daadwerkelijk probleem of voorgekomen gevallen van daadwerkelijke breuk is nog geen sprake. Voor hen die een oproep krijgen, afspraak maken (alleen bij de grotere dealers) en laten controleren. Daarna wordt aangegeven of de spoorstangen vervangen moeten worden.

                      #18547905
                      cewn
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2016

                        Hier enkele weken geleden ook een brief over ontvangen. Vandaag door de dealer na laten kijken bij een stand van 236.000. Ze hebben beide stangen uit voorzorg vervangen.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.