Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De 3,0 L maakt van een calibra een snelle auto, stoplichtsprinte word mooi Wark ! hihi de meeste auto ´s blijf je voor !
Heb zelf een 3,0 automaat, ben bezig om uitlaat te vergroten, vanaf spruitstuk ! tot het eind, met een sportkat !
Er zit nog meer ruimte op deze motor om er meer pk´s koppel uit te krijgen op redelijk eenvoudige wijze !
Dit vanwegen de Calibra die standaard is berekent op 2,5 ! uitlaat/inlaat !
Ook de krukaspoelie, poelie waar de mulitriem op zit, als ie nog standaard is van orginele bj. Vervangen door een nieuwe gemodificeerde, is de helft lichter, de oude wil wel eens het gevulcaniseerde rubber loslaten ! waarna je kans hebt, dat stukken rubber tussen de distubutie riem en poeli kunnen komen, met alle gevolgen van dien ! zelf ook gehad ! vandaar de 3,0 ; meende dat zo’n ding rond 125 euro kost (opel dealer) dit risico wil je niet lopen ! voor die paar centen ! op een geven moment is de materiaal verouderdmooie waardes ! kan je nog op 95 ron rijden ?
28 november 2015 om 21:18 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292628is al weer enkele jaren terug de ombouw voor mij ! maar behalve de aanzuigbuis en carterpan van de 2,5 en de oliepijlstok, zal je ook een blikje moeten wisselen wat net onder de krukas zit ! deze moet ook van de 2,5 komen ! staat me wat van bij .. vandaar !
28 november 2015 om 21:05 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292627is een hele sterke motor die 3,0 heb hem zelf ook in de Calibra ! ben zelf ook zo bezig geweest met nieuwe pakkings etc. het rubbertje van de aanzuigbuis ook vernieuwen !
Je kan op, YouTube mooi het verschil zien in toeren/snelheid van de Calibra F25/F28
Ook de Calibra VS de M3 tegen de 300 km beide ! vast met de F28Als je nou zorgt dat de 3,2 MEER koppel/pk krijgt ! worden de laaange versnellingen van de F25 ook korter ! hihi
denk aan slecht contakt van de aansluitingen van de censor op het blok ! mooi schoon en blank maken ! zou ook kunnen dat het koper gewoon volledig doorgeroest is door wegenzout !
Ok 2slow ! beide zijn er nog ! de groene voorzien van een 3.0 ! de uitlaat moet vervangen, en word zelf gemaakt van rvs. alleen moet effe een aktie punt worden ;
De DTM word nu gebruikt, denk dat k hem al een jaar of 6 heb, echter word NU pas door mij in gereden, altijd binnen gestaan ;
Hoe ist daar met de hobby ? Gr Anne
Heb er twee 2.0 16V DTM en 3.0 V6 beide van Finse lopende band ! (num 9 in chassis num) zijn behandeld in fabriek, er zullen daar niet snel gaten in de kokerbalken vallen !
Helaas is er aan de Calibra ‘s van Duitse lopende band weinig aan roestbehandeling gedaan ! en zijn de meesten al naar de hoogovens uitgezonderd, een aantal die de Calibra hebben gekoesterd ! en niet door de pekel hebben gereden ! (achterschermen )
Een goede roestbehandeling is b.v het bedrijf (geen aandelen) http://www.goslinga.com
Kijk ook eens bij (C20let !) hier zitten de meeste Turbo Calibra manneJe kan zien aan het chassis num waar JE Calibra van de lopende band is gekomen ! ergens in de midden staat een letter ! is het bj ! het cijfer daarna is het land waar die is gemaakt ! 9 is Finland de num 1 is Duitsland ! en er zijn nog een aantal landen waar de Calibra vandaan is gekomen .. een 4×4 maakt snelle eerste stappen !! hihi
Hoi ! mooie Calibra … turbo ! komt ie uit de finse fabriek ? zag hem op marktplaats staan, staat er nog op maaar verkocht ! Gr Tol de 3.0 V6 Calibra
man uit FRLmooi gedaan ! nu graag een optie dat het gemakkelijker word om foto ‘s hier te plaatsen ! Dank U
Ok, Drakos, dank je voor de uitleg, had al een voorgevoel ! natuurlijk elke kilo lichter is beters voor de sprint ! een 4×4 weegt wat extra, echter weegt wel op tegenover enkel voorwiel aandrijving, merk het snel, zelfs met de Calibra 3,0 automaat, de weg hoeft maar een beetje nat te zijn, je slipt door, en de Calibra gaat zoekken waar ie grip heeft, met alle gevaren van dien !
Heb je ook een 68 mm gasklephuis ? 100 kilo der af is ook een wegenbelasting klasse lager ;
Een turbo/compressor is wel de ultieme tuning ! denk echter niet dat de drijfstangen het houden ! Pauter heeft mooie setjes drijfstangen ….
Gr.@ Petrolhead Mooi stukje werk die trottelbodies, echter hoveel is de toename van het vermogen ? zit het op een 3,0 ?
meende dat de C2,0XE
DE motor is voor in de crossSamengevat, de aanbouwdelen zijn lang niet optimaal voor de beste prestaties ! inlaat/uitlaat, en laten we de automaatbak/versnellingsbak maar even buiten beschouwing ten opzichte van de nieuwe bakken met b.v de 8 traps automaat van merc/bmw !
Wat dacht je van de Eaton M62, of de Saab 9-5 V6 3,0 Turbo motor … 310 NM 2500 toeren ! een heel ander getal als het Opel inlaat systeem !
Echter ben ook op die manier bezig zoals bovenstaande liefhebbers van de 3,0/3,2/2,5 het gasklephuis vergroten, binnenzijde gladmaken en in lijn met elkaar (losse delen) uitlaat diameter dikker, betere flow kat/dempers, iridium bougies, en bougie kabels Magnecor KV85, Pipercross Viper kit luchtfilter, ecotec systeem verwijderen en afsluiten, zijn al dingen uitgevoerd, en zaken staan nog op het programma, om te worden uitgevoerd de komende maanden ! al met al zal het een aardig winst moeten opleveren Maar .. meten is weten !
Ben me er van bewust, dat het ECHTE werk is, Turbo/compressors, I profiel drijfstangen, gesmede zuigers, arp bouten, programeerbare ontsteking/motormagnement ! echter, daar hangt een flink prijskaartje aanBen wel nieuwsshierig naar het verhaal hier achter, over het doel hiervan
Gr de Tol
Hallo
Ben ook bezig, om mijn gasklephuis te vergroten bij de Calibra V6, met de Omega motor V6 3,0.
Gasklep huis van de Calibra V6 is 64 mm, het vergroten kan tot 68 mm, ga je verder .. dan kom je met de gasklep verwarming, te zitten, mocht je niet winters rijden ? dan zou 70 mm mogelijk zijnEchter, de luchtmassameter heeft een doorgang van 68 mm dus, groter heeft geen zin.
De traktie control klep en spindel, moet dan ook verwijderd worden, de twee gaten moeten dan worden dichtgemaakt ( alu lassen)Ben met deze twee dingen bezig op werk ! echter ben wat afhankelijk van collega’s , die zo nu en dan dit op de CNC draaibank bewerken !
Ook de diverse inlaat stukken geslepen inwendig ( ook de pakking ) zodat er geen hoogte verschil , en alles inwendig gladjes is !
Dat mantzel spruitstuk is mooi !!! maar tegenwoordig gaan de 3,0 V6 Omega motoren weg voor 400 euro …….. dan ga je geen mantzel spruitstuk kopen voor 600 …. lijkt me
Ook een Pipercross Viper kit lijkt me een hele goede optie voor meer frisse lucht, en iets meer pk sss ! het orginele luchtfilter van de Calibra is ongeschikt voor tunning
Mooi topic ! ga dit volgen !
– accuklem verwijderen, is niet verkeert .. veiligheid voor alles
– blokkeer dingen .. volstrekt overbodig ..
– bout van de rollen op moment draaien .. heel belangrijk !Hallo Drakos
De V6 wil nog wel eens nakoelen (ventilator) bedenk wel dat dat gebeuren wat stroom neemt !
Een 50/55 amp is ruim voldoende
Heb je de airco pomp er al af ?? dit ding is loodzwaar ;Gr.
de V6 3,0 Calibra TolHeb ook een V6, en op een warme zomerdag, kan de zelfdenkende ventilator inderdaad flink lang door draaien ! als je accu daardoor leeg word getrokken ! denk k dat het tijd is voor een nieuwe accu !
Hier ook de automaatbak van de x25xe op de x30xe ! wel de starterkransplaat gebruiken van 2,5 motor ! verders alles overzetten ! ook de 3.0 injektoren, ook de peilstok !
23 november 2013 om 06:21 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192769Een power calibra !
ga dit volgen ! vind dit leuk
De krukas poelie ‘s van, NU zijn een stuk lichter, dan het orgineel van ’97 op de Calibra ‘s V6
Het oude type is vrij zwaar te noemen !
Bij de Opel dealer, te koop rond 150 euro, zijn gemodificeerd dit omdat de oude type, ook wel uitmekaar wil gaan .. rubber er tussen uit met gevolg .. stukken rubber tussen distrubutie riem en krukas distrubutie tandwiel ! alles van tijd met kromme kleppen !
Ojah vergeet niet de rubber ringetjes ! daar, waar de bouten gaten zitten, binnenkant deksel deze moeten ook vervangen worden anders heb je daar olie lekkage !
-
AuteurBerichten