Ombouw van X25XE naar X30XE

Forumindex Forums Modellen Calibra Ombouw van X25XE naar X30XE

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263181
    re2flex
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 October 2011

      Zoals sommige van jullie al gelezen hebben, staat er voor de planning om een X30XE in mijn calibra te bouwen.

      Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal overzetten van een X25XE naar een X30XE en wat past niet?
      Past de automaatbak van de X25XE ook op de X30XE?
      Kan je de ECU van de X25XE gebruiken op de X30XE?
      Moet je de auto afstellen op de testbank?

      Het zijn wel wat vragen, maar als ik het doe wil ik het goed doen. Bedankt alvast voor jullie hulp.

      Gr. Reda

      #18205921
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        ff zoek functie gebruiken, meen me te herinneren dat er al een aantal topics hierover zijn in zowel Calibra als Vectra gedeelte.

        Maar samenvattend;

        @re2flex wrote:

        Zoals sommige van jullie al gelezen hebben, staat er voor de planning om een X30XE in mijn calibra te bouwen.

        Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal overzetten van een X25XE naar een X30XE en wat past niet? –> je moet niks, maar p&p is je 2.5 aanbouwdelen overzetten, inlaat, uitlaat, draadboom, ecu etc. wil je ’t uitdagender maken kan je voor kiezen aanbouwdelen als inlaat, draad boom en ecu van omega passend te maken, of Vectra B inlaat met toebehoren..
        Past de automaatbak van de X25XE ook op de X30XE? –> ja
        Kan je de ECU van de X25XE gebruiken op de X30XE? –>ja
        Moet je de auto afstellen op de testbank? –> wederom, je moet niets, is wel het mooiste. Easy way is een ‘van de plank’ uiteraard

        Het zijn wel wat vragen, maar als ik het doe wil ik het goed doen. Bedankt alvast voor jullie hulp.

        Gr. Reda

        #18205922
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004
          #18205923
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            @Jerremy wrote:

            ff zoek functie gebruiken, meen me te herinneren dat er al een aantal topics hierover zijn in zowel Calibra als Vectra gedeelte.

            Maar samenvattend;

            @re2flex wrote:

            Zoals sommige van jullie al gelezen hebben, staat er voor de planning om een X30XE in mijn calibra te bouwen.

            Nu is mijn vraag, wat moet je allemaal overzetten van een X25XE naar een X30XE en wat past niet? –> je moet niks, maar p&p is je 2.5 aanbouwdelen overzetten, inlaat, uitlaat, draadboom, ecu etc. wil je ’t uitdagender maken kan je voor kiezen aanbouwdelen als inlaat, draad boom en ecu van omega passend te maken, of Vectra B inlaat met toebehoren..
            Past de automaatbak van de X25XE ook op de X30XE? –> ja
            Kan je de ECU van de X25XE gebruiken op de X30XE? –>ja
            Moet je de auto afstellen op de testbank? –> wederom, je moet niets, is wel het mooiste. Easy way is een ‘van de plank’ uiteraard

            Het zijn wel wat vragen, maar als ik het doe wil ik het goed doen. Bedankt alvast voor jullie hulp.

            Gr. Reda

            Ik raad het afstellen ten zeerste aan !

            #18205924
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              Afstellen is niet perse nodig. Loopt prima op de 2.5ecu

              Wel als je er meteen wat meer vermogen uit wil halen.

              #18205925
              re2flex
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 October 2011

                Bedankt voor de snelle reacties! De meeste topics ken ik al, maar in alle topics hebben de mensen een handgeschakelde bak op een Topic na.
                Dus weet ik nog niet of de automaatbak 1 op 1 past op de X30XE. En in een topic werd zelfs genoemd dat de kabelboom ook overgezet moest worden.. :wtf

                #18205926
                Vannos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2010

                  Bak zou toch moeten passen, Je zet alle sensoren( elektronica ) over van x25 naar x30, Geen reden om je kabelboom over te zetten

                  #18205927
                  sjoerdie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2005

                    Alles overzetten.

                    Alleen kaal blok met koppen gebruiken, dus ook geen carterpan.

                    De rest alles van je 2.5 overzetten.

                    Blokken zijn exact hetzelfde, op de Boring na.

                    Dus ja, je bak past ertegen

                    #18205928
                    ANJO TOL
                      Lid sinds:
                      22 December 2008

                      Hier ook de automaatbak van de x25xe op de x30xe ! wel de starterkransplaat gebruiken van 2,5 motor ! verders alles overzetten ! ook de 3.0 injektoren, ook de peilstok !

                      #18205929
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Heeft de cali x25xe andere injectoren dan de 3liter dan??

                        De injectoren van de vectra-b / omega-b x25xe en x30xe zijn hetzelfde namelijk.
                        Zo ook de 3bar drukregelaar.

                        Maar je moet de rails toch overzetten, kan je ze makkelijk wisselen.

                        Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

                        #18205930
                        re2flex
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 October 2011

                          Mijn huidige bak gaat dus passen. Dankjewel allemaal, jammer dat niemand een how to heeft geplaatst hierover :angel .

                          #18205931
                          Jerremy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2004

                            Volgens mij heb ik een goede voorzet gedaan dmv links van lieden die het eerder gedaan hebben.
                            Het meeste (meest belangrijke) is er inmiddels over gezeged en geschreven.
                            Voor de rest komt het aan op gereedschap, plek, tijd, zin en sleutelen. Als één of meerdere hiervan of kennis ontbreekt, dan zou ik me maar goed bedenken om aan zoiets als dit te uberhaupt te beginnen.

                            Praat anders is met mensen die je voor gegaan zijn, stuur ze een PM voor evt. (specifieke) vragen.

                            En anders kan je het ook nog laten doen door mensen die vaker met dit bijltje gehakt hebben.
                            Bijvoorbeeld Wim-V6, en Carlo Astra hebben veel ervaring en kennis van zaken van deze motoren, ook van ombouws als deze.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.