ANJO TOL

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 177)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292652
    ANJO TOL
      Lid sinds:
      22 December 2008

      De 3,0 L maakt van een calibra een snelle auto, stoplichtsprinte word mooi Wark ! hihi de meeste auto ´s blijf je voor !
      Heb zelf een 3,0 automaat, ben bezig om uitlaat te vergroten, vanaf spruitstuk ! tot het eind, met een sportkat !
      Er zit nog meer ruimte op deze motor om er meer pk´s koppel uit te krijgen op redelijk eenvoudige wijze !
      Dit vanwegen de Calibra die standaard is berekent op 2,5 ! uitlaat/inlaat !
      Ook de krukaspoelie, poelie waar de mulitriem op zit, als ie nog standaard is van orginele bj. Vervangen door een nieuwe gemodificeerde, is de helft lichter, de oude wil wel eens het gevulcaniseerde rubber loslaten ! waarna je kans hebt, dat stukken rubber tussen de distubutie riem en poeli kunnen komen, met alle gevolgen van dien ! zelf ook gehad ! vandaar de 3,0 ; meende dat zo’n ding rond 125 euro kost (opel dealer) dit risico wil je niet lopen ! voor die paar centen ! op een geven moment is de materiaal verouderd

      In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292648
      ANJO TOL
        Lid sinds:
        22 December 2008

        mooie waardes ! kan je nog op 95 ron rijden ?

        In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292628
        ANJO TOL
          Lid sinds:
          22 December 2008

          is al weer enkele jaren terug de ombouw voor mij ! maar behalve de aanzuigbuis en carterpan van de 2,5 en de oliepijlstok, zal je ook een blikje moeten wisselen wat net onder de krukas zit ! deze moet ook van de 2,5 komen ! staat me wat van bij .. vandaar !

          In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292627
          ANJO TOL
            Lid sinds:
            22 December 2008

            is een hele sterke motor die 3,0 heb hem zelf ook in de Calibra ! ben zelf ook zo bezig geweest met nieuwe pakkings etc. het rubbertje van de aanzuigbuis ook vernieuwen !

            In reactie op: Vraag betreffend een 6 bak. #18299635
            ANJO TOL
              Lid sinds:
              22 December 2008

              Je kan op, YouTube mooi het verschil zien in toeren/snelheid van de Calibra F25/F28
              Ook de Calibra VS de M3 tegen de 300 km beide ! vast met de F28

              In reactie op: Vraag betreffend een 6 bak. #18299618
              ANJO TOL
                Lid sinds:
                22 December 2008

                Als je nou zorgt dat de 3,2 MEER koppel/pk krijgt ! worden de laaange versnellingen van de F25 ook korter ! hihi

                In reactie op: oliedrukmeter werkt niet #18269232
                ANJO TOL
                  Lid sinds:
                  22 December 2008

                  denk aan slecht contakt van de aansluitingen van de censor op het blok ! mooi schoon en blank maken ! zou ook kunnen dat het koper gewoon volledig doorgeroest is door wegenzout !

                  In reactie op: Calibra Turbo #18263540
                  ANJO TOL
                    Lid sinds:
                    22 December 2008

                    Ok 2slow ! beide zijn er nog ! de groene voorzien van een 3.0 ! de uitlaat moet vervangen, en word zelf gemaakt van rvs. alleen moet effe een aktie punt worden ;

                    De DTM word nu gebruikt, denk dat k hem al een jaar of 6 heb, echter word NU pas door mij in gereden, altijd binnen gestaan ;

                    Hoe ist daar met de hobby ? Gr Anne

                    In reactie op: Calibra Turbo #18263538
                    ANJO TOL
                      Lid sinds:
                      22 December 2008

                      Heb er twee 2.0 16V DTM en 3.0 V6 beide van Finse lopende band ! (num 9 in chassis num) zijn behandeld in fabriek, er zullen daar niet snel gaten in de kokerbalken vallen !
                      Helaas is er aan de Calibra ’s van Duitse lopende band weinig aan roestbehandeling gedaan ! en zijn de meesten al naar de hoogovens uitgezonderd, een aantal die de Calibra hebben gekoesterd ! en niet door de pekel hebben gereden ! (achterschermen )
                      Een goede roestbehandeling is b.v het bedrijf (geen aandelen) http://www.goslinga.com
                      Kijk ook eens bij (C20let !) hier zitten de meeste Turbo Calibra manne

                      In reactie op: Calibra Turbo #18263536
                      ANJO TOL
                        Lid sinds:
                        22 December 2008

                        Je kan zien aan het chassis num waar JE Calibra van de lopende band is gekomen ! ergens in de midden staat een letter ! is het bj ! het cijfer daarna is het land waar die is gemaakt ! 9 is Finland de num 1 is Duitsland ! en er zijn nog een aantal landen waar de Calibra vandaan is gekomen .. een 4×4 maakt snelle eerste stappen !! hihi

                        In reactie op: Calibra Turbo #18263534
                        ANJO TOL
                          Lid sinds:
                          22 December 2008

                          Hoi ! mooie Calibra … turbo ! komt ie uit de finse fabriek ? zag hem op marktplaats staan, staat er nog op maaar verkocht ! Gr Tol de 3.0 V6 Calibra
                          man uit FRL

                          In reactie op: Nieuw! Geef aan of jij een topic/post leuk vindt #18239837
                          ANJO TOL
                            Lid sinds:
                            22 December 2008

                            mooi gedaan ! nu graag een optie dat het gemakkelijker word om foto ’s hier te plaatsen ! Dank U

                            In reactie op: welke accu? (gel,lichtgewicht) #18258173
                            ANJO TOL
                              Lid sinds:
                              22 December 2008

                              Ok, Drakos, dank je voor de uitleg, had al een voorgevoel ! natuurlijk elke kilo lichter is beters voor de sprint ! een 4×4 weegt wat extra, echter weegt wel op tegenover enkel voorwiel aandrijving, merk het snel, zelfs met de Calibra 3,0 automaat, de weg hoeft maar een beetje nat te zijn, je slipt door, en de Calibra gaat zoekken waar ie grip heeft, met alle gevaren van dien !
                              Heb je ook een 68 mm gasklephuis ? 100 kilo der af is ook een wegenbelasting klasse lager ;
                              Een turbo/compressor is wel de ultieme tuning ! denk echter niet dat de drijfstangen het houden ! Pauter heeft mooie setjes drijfstangen ….
                              Gr.

                              In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257704
                              ANJO TOL
                                Lid sinds:
                                22 December 2008

                                @ Petrolhead Mooi stukje werk die trottelbodies, echter hoveel is de toename van het vermogen ? zit het op een 3,0 ?

                                In reactie op: egr verwijder x20xev #18224128
                                ANJO TOL
                                  Lid sinds:
                                  22 December 2008

                                  meende dat de C2,0XE
                                  DE motor is voor in de cross

                                  In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257703
                                  ANJO TOL
                                    Lid sinds:
                                    22 December 2008

                                    Samengevat, de aanbouwdelen zijn lang niet optimaal voor de beste prestaties ! inlaat/uitlaat, en laten we de automaatbak/versnellingsbak maar even buiten beschouwing ten opzichte van de nieuwe bakken met b.v de 8 traps automaat van merc/bmw !

                                    Wat dacht je van de Eaton M62, of de Saab 9-5 V6 3,0 Turbo motor … 310 NM 2500 toeren ! een heel ander getal als het Opel inlaat systeem !
                                    Echter ben ook op die manier bezig zoals bovenstaande liefhebbers van de 3,0/3,2/2,5 het gasklephuis vergroten, binnenzijde gladmaken en in lijn met elkaar (losse delen) uitlaat diameter dikker, betere flow kat/dempers, iridium bougies, en bougie kabels Magnecor KV85, Pipercross Viper kit luchtfilter, ecotec systeem verwijderen en afsluiten, zijn al dingen uitgevoerd, en zaken staan nog op het programma, om te worden uitgevoerd de komende maanden ! al met al zal het een aardig winst moeten opleveren Maar .. meten is weten !
                                    Ben me er van bewust, dat het ECHTE werk is, Turbo/compressors, I profiel drijfstangen, gesmede zuigers, arp bouten, programeerbare ontsteking/motormagnement ! echter, daar hangt een flink prijskaartje aan

                                    In reactie op: welke accu? (gel,lichtgewicht) #18258171
                                    ANJO TOL
                                      Lid sinds:
                                      22 December 2008

                                      Ben wel nieuwsshierig naar het verhaal hier achter, over het doel hiervan

                                      Gr de Tol

                                      In reactie op: inlaatspruitstuk vergroten mogelijk? #18257698
                                      ANJO TOL
                                        Lid sinds:
                                        22 December 2008

                                        Hallo

                                        Ben ook bezig, om mijn gasklephuis te vergroten bij de Calibra V6, met de Omega motor V6 3,0.
                                        Gasklep huis van de Calibra V6 is 64 mm, het vergroten kan tot 68 mm, ga je verder .. dan kom je met de gasklep verwarming, te zitten, mocht je niet winters rijden ? dan zou 70 mm mogelijk zijn

                                        Echter, de luchtmassameter heeft een doorgang van 68 mm dus, groter heeft geen zin.
                                        De traktie control klep en spindel, moet dan ook verwijderd worden, de twee gaten moeten dan worden dichtgemaakt ( alu lassen)

                                        Ben met deze twee dingen bezig op werk ! echter ben wat afhankelijk van collega’s , die zo nu en dan dit op de CNC draaibank bewerken !

                                        Ook de diverse inlaat stukken geslepen inwendig ( ook de pakking ) zodat er geen hoogte verschil , en alles inwendig gladjes is !

                                        Dat mantzel spruitstuk is mooi !!! maar tegenwoordig gaan de 3,0 V6 Omega motoren weg voor 400 euro …….. dan ga je geen mantzel spruitstuk kopen voor 600 …. lijkt me

                                        Ook een Pipercross Viper kit lijkt me een hele goede optie voor meer frisse lucht, en iets meer pk sss ! het orginele luchtfilter van de Calibra is ongeschikt voor tunning

                                        In reactie op: Distributie vervangen. #18256764
                                        ANJO TOL
                                          Lid sinds:
                                          22 December 2008

                                          Mooi topic ! ga dit volgen !

                                          – accuklem verwijderen, is niet verkeert .. veiligheid voor alles
                                          – blokkeer dingen .. volstrekt overbodig ..
                                          – bout van de rollen op moment draaien .. heel belangrijk !

                                          In reactie op: welke accu? (gel,lichtgewicht) #18258169
                                          ANJO TOL
                                            Lid sinds:
                                            22 December 2008

                                            Hallo Drakos

                                            De V6 wil nog wel eens nakoelen (ventilator) bedenk wel dat dat gebeuren wat stroom neemt !
                                            Een 50/55 amp is ruim voldoende
                                            Heb je de airco pomp er al af ?? dit ding is loodzwaar ;

                                            Gr.
                                            de V6 3,0 Calibra Tol

                                            In reactie op: x25xe koeling draaid lang door #18255505
                                            ANJO TOL
                                              Lid sinds:
                                              22 December 2008

                                              Heb ook een V6, en op een warme zomerdag, kan de zelfdenkende ventilator inderdaad flink lang door draaien ! als je accu daardoor leeg word getrokken ! denk k dat het tijd is voor een nieuwe accu !

                                              In reactie op: Ombouw van X25XE naar X30XE #18205928
                                              ANJO TOL
                                                Lid sinds:
                                                22 December 2008

                                                Hier ook de automaatbak van de x25xe op de x30xe ! wel de starterkransplaat gebruiken van 2,5 motor ! verders alles overzetten ! ook de 3.0 injektoren, ook de peilstok !

                                                In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192769
                                                ANJO TOL
                                                  Lid sinds:
                                                  22 December 2008

                                                  Een power calibra !

                                                  ga dit volgen ! vind dit leuk

                                                  In reactie op: krukas poelie c25xe hetzelfde als c20let ? #18125768
                                                  ANJO TOL
                                                    Lid sinds:
                                                    22 December 2008

                                                    De krukas poelie ’s van, NU zijn een stuk lichter, dan het orgineel van ’97 op de Calibra ’s V6

                                                    Het oude type is vrij zwaar te noemen !

                                                    Bij de Opel dealer, te koop rond 150 euro, zijn gemodificeerd dit omdat de oude type, ook wel uitmekaar wil gaan .. rubber er tussen uit met gevolg .. stukken rubber tussen distrubutie riem en krukas distrubutie tandwiel ! alles van tijd met kromme kleppen !

                                                    In reactie op: Vectra Aluminium kleppendeksels V6 SPOED !! #18166589
                                                    ANJO TOL
                                                      Lid sinds:
                                                      22 December 2008

                                                      Ojah vergeet niet de rubber ringetjes ! daar, waar de bouten gaten zitten, binnenkant deksel deze moeten ook vervangen worden anders heb je daar olie lekkage !

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 177)