Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2015 om 20:55 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278830
Is dit niks voor je ?
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vauxhall-ecotec-x20xev/fuel-injection/qed-inlet-manifold-suitable-for-214135-or-dcoe-carbs
Kost ff 100 pond maar dan heb je wel een basis.
Dat originele spruitstuk is gemaakt van één of ander zacht poep-spul, wel gietwerk maar super zacht materiaal. (Lijkt aluminium ? ? ) Als je ‘m open zaagt dan moet je toch weer iets erop zien te maken om je home-built collector te verbinden… En zorgen dat het verbonden blijft.
Verstandig om niet je huidige spruitstuk te gaan verzagen bij je daily driver .. ;)
Heeft er iemand trouwens ervaring met die ‘reprofiled’ nokkenassen van QED ?? Benieuwd ….
25 maart 2015 om 18:28 In reactie op: Inlaatspruitstuk X20XEV "verbouwen" is zelf maken geworden.. #18278827Wesley,
De EGR, bij de X20XEV in mijn vrouw haar stationwagon, daarvan heb ik de vacuüm stuurslang ( die aan het spruitstuk zit ) losgekoppeld en afgedicht. Gaat zonder problemen, maar het losse slangetje wel een beetje vastbinden; als ‘ie loskomt van het spruitstuk heb je een lekje en gaat de ECU in de fout en in noodloop lopen..
Wij rijden al zowat 3 jaar met afgekoppelde EGR en nooit problemen. Ik heb dus alles gewoon laten zitten en de vacuum slang losgekoppeld en afgedopt. Samen met een 3.3 bar brandstofdrukregelaar trekt het ding gewoon lekker hard vanaf ongeveer 2500 toeren. Let wel, wij hebben onze Astra G station gewoon als suffe boodschappenauto, hebben er geen sport ambities mee, maar met een afgekoppelde egr kun je prima leven, als je het systeem in takt laat, en de vacuüm niet aansluit zal ‘ie gewoon dicht staan.Hoop dat je dr wat mee kunt. grt Arian.
1 oktober 2014 om 21:25 In reactie op: Kachel slang naar pijp snelkoppeling Astra G lekt.. #18249059Het originele klemmetje aan de andere kant van die slang is ook erg naar hoor, je kunt er ook zo lekker bij .. :)
Nee uitklikken en nieuwe inklikken ging hierzo erg goed en makkelijk. Ja er zit ook één lullig O ringetje in die snelkoppeling. Mensen met lef zouden de goede maat O ringetje kunnen zoeken, en het ouwe weer terugplaatsen met evt wat vloeibare pakking.
Ik heb ook braaf 2 x 50 euro afgetikt bij de dealer, dr tussen gefriemeld en de lekkage is GESTOPT ..
Iedereen blij … !19 augustus 2014 om 18:36 In reactie op: Kachel slang naar pijp snelkoppeling Astra G lekt.. #18249057Bedankt jongens.
De VOD kan een bezoek verwachten dus .. :)
Grts Arian.Het gebeurt weleens dat het motortje van de recirculatieklep de weg kwijt is.
Haal je dashboardkastje maar eens eruit ; daar zit de hele recirculatieklep achter.
Voor schone buitenlucht moet de klep dicht staan; dan mag je niet meer de ventilator bladen zien zitten.
Als het motortje niet goed werkt; net zolang op recirculatieknop drukken tot de klep goed staat en dan gauw het stekkertje lostrekken van het motortje. Eerlijk is eerlijk; das wel een beun de haas oplossing maar je ramen blijven wel netjes zuiver..Bij de 350.000 kms zie je wel eens dat er koppakkingen van die diesels stuk gaan. Mijn X20DTL staat nu met 390.000 kms even stil omdat ik de koppakking moet vervangen. Cilinders zien er nog allemaal wel redelijk uit van binnen; dus ik denk dat ‘ie terug in mekaar gaat en dat ik nog een eindje verder tuf met het masjien. Dus ik denk dat je pas bij de 350kkms eventuele problemen kunt gaan krijgen.. En dat duurt voor jou nog even.. !
Ik ben met mijn G combi’s ook gewend ongeveer 500 euro per jaar kwijt te zijn aan onderhoud / reparaties… 2000 in 4 jaar tijd komt aardig overeen met 500 per jaar toch ?? Vind er weinig vreemds aan. Onderdelen worden nu goedkoper van G’s ..
23 december 2013 om 17:59 In reactie op: Een te restaureren A-Manta te vinden in Kruisland. #18201570Ow ja, en géén NL kenteken.. Dat je het maar weet.
Injector reinigen kostte mij verleden jaar een 18 euro bij het revisiebedrijf.
Ja ik durf het te zeggen op een hobby forum dat ik het gewoon erg lui heb uitbesteed .. :)Krijg je d’r een testrapportje bij ook met een ‘before’ en een ‘after’ . Scheelt een hoop zoekwerk naar het juiste middeltje etc ;)..
16 mei 2013 om 10:25 In reactie op: Kleuradviesje gevraagd Steinmetz achterskirt op G Caravan #18144345@Silver wrote:
Ben ik dan de enigste die die lip wel leuk vind?
Hey ja ik voel ook een ‘minderheid voorstanders’.
Stootstripjes wil ik echt wel contrasterend donker laten, breekt de dag een beetje.
Ik heb er wel serieus over nagedacht een setje te laten meespuiten, maar wil ze toch liever donkergrijs/zwart hebben.
Mee eens: Een compleet donkere astra / of een spierwitte; dan moeten ze van mij ook zijn meegespoten, maakt het meer auto van.Grotere velgen gaan ‘m niet worden voor onze gezinsauto; alleen een bezoekje aan de poedercoater mogen deze velgjes wel hebben.
Het meespuiten van enkele delen gaat me gelukkig niet de wereld kosten; er komt toch al een nieuwe achterbumper op. De PDC is in werkelijkheid een setje van 30 eu van de conrad.
Ding kost geen drol maar wel super ontspannend achteruit fahren.. Dingen zijn helaas ‘niet geschikt om over te spuiten’, ik ben bang dat die sensors het fout gaan doen als er mettallic lak overheen wordt geblazen ..En ja het doel is een subtiel lipje, het is wennen aan de opening in het midden. Het meest interesseert me eigenlijk ook het aanzicht aan de zijkant, achterkant onder niet zo.
Maar het aanbod voor een G caravan is beperkt, andere optie is een dikkere achterlip van irmscher of een complete OPC achterbumber. Bij beide heb ik geen garantie of dit past met me trekhaak… Dit steinmetz setje is de enige subtiele achterlipje dat ik ken eigenlijk.Iemand nog andere voorstellen ? Evt de 2 helften verder inkorten zodat de achterkant weer vrij komt en je alleen die 2 delen aan de zijkanten overhoudt ?
Dit ding schroef je op bestaande bevestigingsgaten, dus zolang ik niks kit kan het er ook nog altijd weer af als ik het zelf geen porem vind.. ;)Schakelpook is helaas een ‘kwaaltje’ bij die dingen Jordy..
Hoesje eens omhoogtrekken en dan wordt het je wel duidelijk hoe en wat..
Het helpt bij het naar z’n één en twee schakelen dat je ook de pook naar beneden drukt.
Lijkt ff klote maar ook dat went wel hoor..
grt arian.Kijk ook naar het functioneren van de recirculatieklep. Al voldoende over gesproken in dit forum en bij alle g-tjes lijken de motortjes stuk te gaan.. Dashboardkastje dr uit, dan zie je de recirculatieklep zitten. Als ‘ie open staat ( op recirculatie ) kun je met je vingers de ventilatorbladen vd aanjager aanraken ( aanjager uitzetten anders auw.. ). Voor schone buitenlucht moet ‘ie DICHT staan; dat scheelt alles.
Sommige motortjes doen echt raar, sommige lopen vast; snelle oplossing is net zo lang op de recirculatieknop drukken tot die klep dicht staat en dan de stekker van de motor trekken.nope stuur hoeft er niet af.
stuurkapjes los, de hele schakelaar unit zit met 2 clipjes die je moet indrukken en dan trek je ‘m los.
Stekker lossen; nieuwe schakelaar pakken, stekker dr aan en terug in het gat klikken.
Stuurkapjes terug en klaar. Waarschijnlijk ook kwartiertje werk.26 januari 2013 om 23:47 In reactie op: Opgelost. Astra G probleem klep ventilatie/aangeslagen ramen #18100095Zit zover ik weet geen filter achter het plastic roosterje.
Ja dus… Bladeren in de herfst vallen zo naar binnen. Harstikke irritant. Voordat ze zijn fijngehakseld door de fan ben je je al wel ff aan het irriteren aan de herrie… Het echte interieurfilter zit NA de fan .26 januari 2013 om 20:39 In reactie op: Opgelost. Astra G probleem klep ventilatie/aangeslagen ramen #18100092Hmm, een motortje zonder iets erin dat had ik ook niet verwacht.
Ik heb net in de haynes manual gekeken ( niet dat dat het ultieme naslagwerk hoeft te zijn .. );
Maar daar staat in het elektisch schema dat het gewoon omgepoold wordt direct door de schakelaar in het kachel bedien paneel.
Ik heb dus nog niet het vermoeden dat er echt electronica achter zit; maar de motor wordt in ieder geval direct aangestuurd door het kachel bedien paneel ( unit met 3 kachel knoppen is één ding waar alles in zit; zit gewoon geklemd achter je middenconsole.
Als er geen electronica achter zit zou je verwachten dat er gewoon spanning op het motortje blijft staan zodat ‘ie altijd kracht uitoefend.. Maar dan gaat het spel elektrisch of mechanis vroeg of laat naar de vaantjes zou je denke…Pfff… om een lang verhaal kort te houden; ik zou ‘m ook voorlopig gewoon lostrekken; genieten van je aanslag vrije ruiten en er jezelf niet te veel druk over maken ..
26 januari 2013 om 17:27 In reactie op: Opgelost. Astra G probleem klep ventilatie/aangeslagen ramen #18100089Vaak is het zo bij Astra G dat het motortje van de recirculatieklep vast gaat zitten.
Als je het dashboardkastje eventjes dr uithaalt zie je ‘m zitten.
Ik druk altijd net zo lang op de recirculatieknop totdat het motortje een keer beweegt, zodat ‘ie ‘m dicht zet, dus lucht van buiten.
( Als ‘ie lucht van binnen pakt dan staat de klep open; en dan kun je met je vingers de ventilator aanraken zeg maar )
Als het motortje goed staat gewoon het stekkertje lostrekken..
Scheelt je een boel aanslag .. !Hij pakt pas lucht van buiten als je ‘m dicht hoort klappen ..! Als ‘ie open staat kun je met je vingers de bladen van de ventilator voelen; en als die hele toeter naar voren is geklapt sluit ‘ie af en pakt ‘ie lucht van buiten..
Ik heb ipv het motortje gangbaar gemaakt gewoon het stekkertje dr van losgetrokken. sleazy and dirty maar dat loste het wel op voor mij.Shane,
Nee helaas… Tis bij de dealer óf standaard donkergrijs ( ongelakt ) of in een primer.
Dan moet je toch nog zelf spuiten. ..
Met dat ene schroefje los kun je ‘m dr af schuiven; maar dat zie je gelijk van uit de binnenkant..
Bekledingspaneeltjes aan de binnenkant moeten dus eerst los.. best wel klerewerk, uitkijken dat er niks afbreekt en zo..Shane, je stootstrips zitten niet alleen geklikt, maar dr zit ook nog één lullig schroefje aan de binnenkant.. Dan moeten de bekledingspanelen aan de binnenkant d’r af en dan zie je het schroefje zitten..
Voor het mooi zou je een setje nieuwe kunnen kopen bij de dealer, kost je kleine 50 eu per strip denk ik.. :( . Of spuiten in donkergrijs of zilvergrijs.. ;)4 november 2012 om 11:55 In reactie op: ABS en TC lampjes gaan soms branden?? 1,8 16 sport(G) #17992896Vaak is het een storing in een ABS sensor.
Dit is dan weer vaak het resultaat van gewoon een versleten wiellager.
( afdichting gaat stuk; beetje vocht en de ellende komt vanzelf )
Je kunt de storing uit laten lezen; de desbetreffende foute wielsensor wordt opgeslagen in het fout geheugen.
Wiellager+sensor is één geheel met de naaf; vervangen is een klein klusje voor de garage..http://www.gm-tuningparts.nl/
Verkoopt ook naven.
FF checken of je 4 gaats of 5 gaats naven hebt.
grtHmm, je kilometerteller ook.. nee alleen linksvoor is verbonden met de km teller zover ik weet…
Dat zou dan weer betekenen dat er wellicht wat vuil in de stekkerverbinding van de wielsensor linksvoor zit.
Wellicht zou je naar je garage terug kunnen gaan als een soort garantie; als het meezit is inspuiten met een spraytje voldoende.
En in de foutenlijst zou dan die sensor linksvoor weer naar boven moeten komen als ze ‘m uitlezen..
Hoop voor je dat ze het dan snel gevonden krijgen…Hi,
Ik zou ‘m nogmaals laten uitlezen; dikke kans dat er nu een andere sensor je parten speelt..
Linksvoor zal wel goed zijn; maar er zijn 3 andere sensoren die net zo oud zijn en nog niet vervangen zijn ….Grts
Bij elk stoplicht elke eco-dieseltje grandioos kwijt rijden maakt ook dat het verbruik een ietsiepietsie stijgt.. :D
Moeders de vrouw doet hier met een x20xev stationwagen automaat rondjes rond de kerk met 1 op 10; alleen op de snelweg gaat ie zeker naar de 1 op 13.
Let wel, stationwagon én automaat, dus niet helemaal te vergelijken met een handgeschakelde hatch..22 september 2012 om 22:21 In reactie op: Airco, achterruitverwarming en recirculatie knop kapot? #18065687Zit een connector achterop het bedienblok; kan zijn dat die een beetje los is gegaan.
Onlangs iets aan je radio gedaan ofzo ? Anyway ff middenconsole los en stekkers ff checken.. -
AuteurBerichten