Opknappen Astra G 1999

Forumindex Forums Modellen Astra Opknappen Astra G 1999

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263649
    Maatie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2014

      Beste mensen,

      Stapsgewijs ben ik mijn eerste auto, een Opel Astra G uit 1999, aan het opknappen. Kleine dingen zoals niet werkende interieur-/dashboardverlichting vervangen voor LED en zo voorts. Ik zit er over te denken om mistlichten en/of xenon verstralers er op te zetten.

      Voordat ik meer geld ga uitgeven is mijn vraag hoe lang deze auto nog mee gaat? Er staat 295.000 km op de teller en ik wil er nog veel mee gaan rijden. Bijvoorbeeld een tocht naar Zweden en een wintersport. Kan ik dit van de auto verwachten of staan de jaren van aftakeling om de hoek?

      #18210844
      Juffer1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2006

        Veel hangt van onderhoud en type motor af.

        Om mij heen zie ik veel benzine motoren (x16xel) met km standen van boven de 300.000 die nooit problemen hebben maar ook turbo’s die van het een in het ander vallen.

        #18210845
        sjoerdie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          295dkm is al een redelijk stand.

          Maar had je niet beter na kunnen denken wat je met de auto wil gaan doen.

          Als je veel gaat rijden, dan niet een met hoge kan stand nemen.

          Maar het ligt aan de staat van de auto, is ie goed onderhouden?
          Eens een compressiemeting doen zodat je weer of dat nog een beetje goed is

          #18210846
          Maatie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2014

            Ok, dat had ik er niet bijverteld. De auto heb ik voor niks overgenomen van een vriend die naar het buitenland is verhuisd. Ik heb de auto dus niet zelf uitgezocht.

            Het is een stationwagon met diesel motor (2.0 liter, zonder turbo). De auto is goed onderhouden, alle rapporten zitten er bij.

            Die compressiemeting ga ik uitzoeken. Ik ken wel iemand die dat misschien voor mij kan doen.

            #18210847
            Astra F Vaassen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 February 2010

              En dan nog, goed onderhoud geeft nog geen garantie op een probleemloze auto. Het is altijd een gok en maar zien hoelang die het volhoud, zolang die prima rijd is het goed toch.

              #18210848
              akonings
                Lid sinds:
                9 November 2004

                Bij de 350.000 kms zie je wel eens dat er koppakkingen van die diesels stuk gaan. Mijn X20DTL staat nu met 390.000 kms even stil omdat ik de koppakking moet vervangen. Cilinders zien er nog allemaal wel redelijk uit van binnen; dus ik denk dat ‘ie terug in mekaar gaat en dat ik nog een eindje verder tuf met het masjien. Dus ik denk dat je pas bij de 350kkms eventuele problemen kunt gaan krijgen.. En dat duurt voor jou nog even.. !

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.