richtingaanwijzer gaat niet uit – Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra richtingaanwijzer gaat niet uit – Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254804
    Astra G X1.6SZR
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2013

      via de zoekfunctie niet het antwoord kunnen vinden, dus bij deze:

      Bij linksaf gaat de richtingaanwijzer niet vanzelf weer uit (rechtsaf wel).
      Ik ben een echte Opel newbie, waar moet ik het zoeken bij een Asra G ?

      #18099854
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        je bedoelt dat je hendel niet meer automatisch uit springt naar de 0 stand?

        schakelaar kapot in dat geval ;)

        #18099855
        Astra G X1.6SZR
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2013

          @GSI Racer wrote:

          je bedoelt dat je hendel niet meer automatisch uit springt naar de 0 stand?

          schakelaar kapot in dat geval ;)

          ja, dan doe je de richtingaanwijzer uit naar links en na de bocht springt de handle niet meer in de neutrale (0) stand.

          Bedoel je dat ik een nieuwe handle (het stokje) moet kopen?

          #18099856
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            helemaal correct.

            Bij een Astra F is het een kwartiertje werk om te vervangen.
            Bij een Astra G weet ik ff niet uit mijn hoofd of het stuur er ook af moet :oops:

            Hendel vervangen en klaar is Kees.
            Zal waarschijnlijk iets afgebroken zijn in de schakelaar zelf.

            #18099857
            akonings
              Lid sinds:
              9 November 2004

              nope stuur hoeft er niet af.
              stuurkapjes los, de hele schakelaar unit zit met 2 clipjes die je moet indrukken en dan trek je ‘m los.
              Stekker lossen; nieuwe schakelaar pakken, stekker dr aan en terug in het gat klikken.
              Stuurkapjes terug en klaar. Waarschijnlijk ook kwartiertje werk.

              #18099858
              Astra G X1.6SZR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2013

                bedankt!

                moet ik een nieuwe bij de dealer halen omdat een gebruikte sowieso slecht is geworden (oud plastic) of beter een gebruikte voor weinig bij de sloop halen?

                #18099859
                GSI Racer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 June 2009

                  ik zou persoonlijk een nieuwe halen (kan ook bij de betere automaterialenzaak)
                  dealer kan ook uiteraard. zal wel wat prijsverschil in zitten waarschijnlijk.

                  je kunt ook voor 2e hands gaan uiteraard, maar dan weet je niet hoe lang die nog mee gaat.
                  maar zo vaak gaan ze niet stuk bij een Astra G voor zover ik weet ;)

                  #18099860
                  HarrieAstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 October 2012

                    Heb ik ook gehad bij mijn vorige G. Was vooral bij koud weer (zoals nu). Bij wat warmer weer deed hij het weer prima! Gek genoeg was de linkerkant ook de boosdoener.

                    Je kunt het nog even afwachten wat hij nu doet met het opwarmende weer, of gelijk een nieuwe plaatsen.

                    Succes.

                    #18099861
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Kan ook zijn dat de lip aan het stuur aan het inslijten is, heb ik ook al een aantal keer gezien, zowel bij de corsa-B Astra-F Astra-G Vectra-B

                      Willem

                      #18099862
                      Astra G X1.6SZR
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 January 2013

                        @wim-v6 wrote:

                        Kan ook zijn dat de lip aan het stuur aan het inslijten is, heb ik ook al een aantal keer gezien, zowel bij de corsa-B Astra-F Astra-G Vectra-B

                        Willem

                        dus toch eerst het stuur controleren?
                        Kan die lip vervangen worden? Zou jammer zijn als het stuur waardeloos is geworden, is met leer.

                        Hoe moet zo’n stuur verwijderd worden, is er een how to?

                        #18099863
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          op een of andere manier, de lip wat dikker te krijgen, iets erop lijmen ofzo.

                          Willem

                          #18099864
                          joost_astra f
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 September 2015

                            Ik heb zelf een astra f en dat ook gehad. Dat hij alleen naar links niet meer uitgaat komt omdat inwendig het veertje lam is die hem in positie moet houden (in mijn geval was hij gebroken). Het stokje kan nog wel vanzelf omlaag (rechtsaf dus) maar niet meer omhoog (linksaf). Als je je stuur wat naar links draait en dan met een snelle beweging terug kreeg hij hem nog wel vanzelf uit doordat je hem als het ware omhoog gooit. Maarja, in het verkeer doe je dat niet.
                            Ik heb zelf dat kastje van de schakelaar uit elkaar gehaald en het duurde wel 2 uur voordat ik uitgevogeld had hoe hij überhaupt weer terug in elkaar moest omdat alle onderdelen eruit vielen voordat ik kon zien hoe het zat, maar nu lukt het me wel in een paar minuten;). Ik heb het kapotte veertje vervangen door eentje uit een lichtschakelaar die ik nog had liggen en nu doet hij het weer. Het is wel niet hetzelfde veertje maar het paste wel. Bij mij was niet die ring versleten. Meteen een nieuwe hendel kopen was een stuk makkelijker geweest, maar als hij dan al uit elkaar ligt moet je wel repareren;)

                            #18099865
                            Parqueted
                              Lid sinds:
                              11 August 2015

                              http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,3819774″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                              ^ Daar staat precies hoe je die hendel los kan krijgen. Kost je misschien 5 tot 10 minuten. Valt wel mee

                              #18099866
                              joost_astra f
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                16 September 2015

                                Ja, het uitbouwen van die hendel uit de auto valt idd wel mee (met de F is dat bijna hetzelfde als met de G), maar ik had het hendeltje daarna zelf ook uit elkaar gehaald om hem te repareren en om die daarna weer op de juiste manier in elkaar te krijgen is wat meer geduld nodig;)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.