tunen insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia tunen insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 142)
  • Auteur
    Berichten
  • #17538760
    Opel4all
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 August 2006

      Hallo,

      Dan mag Opel zelf ook wel oppassen, met wat ze doen :hmmz :cool: ;)

      Ik ken iemand uit Duitsland met een 1.6 Turbo, deze heeft onlangs op een vermogenbank een uitdraai laten maken, en zijn Insignia heeft bijna 200PK :vertag :cool:

      Het enigste wat hij aan zijn Insignia heeft gedaan, (buiten de optiek om dan ;)), is dat hij twee nieuwe achterdempers heeft laten maken!

      Groetjes, Joche

      #17538761
      jorisor
        Lid sinds:
        30 June 2004

        origineel gepost door tijgetje57

        origineel gepost door autogek Edwin
        Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
        wel 200pk?:):)
        Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
        Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

        Dus jij denkt dat je 60pk meer kan krijgen door te tunen??:hmmz :hmmz

        Hou het er maar op max 30 en dan mag je blij zijn bij een diesel.

        Bij eds halen ze 205 pk uit de 160 pk versie.
        Eds tunen alleen opel, en deze weten echt wel wat ze doen.

        EDS is opel specifiek en zijn naar mijn menig het beste afgestemd op de software van opel.

        kijk maar een op http://www.eds-motorsport.de/. klik op productubersicht en dan op leistungsteigersteuringen.

        Er zijn diverse mensen op het vectra forum die hun auto bij EDS hebben laten tunen. Ook wordt er voor en na de tuning op de vermogensbank een test gedaan.

        #17538762
        Opel4all
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 August 2006

          EDS is opel specifiek en zijn naar mijn menig het beste afgestemd op de software van opel.

          kijk maar een op http://www.eds-motorsport.de/. klik op productubersicht en dan op leistungsteigersteuringen.

          Er zijn diverse mensen op het vectra forum die hun auto bij EDS hebben laten tunen. Ook wordt er voor en na de tuning op de vermogensbank een test gedaan.

          [/quote]

          Hallo,

          Vergeet Klasen-Motors uit Oberhausen niet , deze tuned ook voor Steinmetz, dat zegt toch ook wel wat.

          http://www.klasen-motors.com/index.php?article_id=1

          Ik ken wat jongens die eerder bij EDS waren, maar nu naar Klasen gaan, met een Insignia ;)

          Groetjes, Joche

          #17538763
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            Daarom rijden ontzettend veel opel-rijders rond met chip-tuning zonder problemen, een blok kan echt wel wat hebben. Als je wilt dat er niets gebeurd met de auto moet je hem maar altijd in de garage laten staan.

            #17538764
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              origineel gepost door tijgetje57

              origineel gepost door autogek Edwin
              Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
              wel 200pk?:):)
              Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
              Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbup

              Dus jij denkt dat je 60pk meer kan krijgen door te tunen??:hmmz :hmmz

              we doen bij ons zelf ABT tunen; 1.8TSFI van 122 naar 211 pk
              via pintunen

              #17538765
              cloguk
                Lid sinds:
                26 February 2010

                Mensen

                Tuning van motoren wordt geregistreerd in het voertuig, klanten die denken dat ze het beter weten lullen uit hun nek.
                Als een klant een tuning laat uitvoeren en het voertuig gaat kapot, en de kans is zeer groot, dan zal de klant zelf voor de kosten opdraaien.

                Voorbeeldje:
                Gek gaat naar Beun en laat aan zijn ECM rommelem voor een extra paar pk’s, alle injectoren gaan kapot (min 1000 euro per stuk), pomp gaat kapot ( 1000 euro) DPF gaat kapot en CAT ( 1500 euro), gloei stiften zijn gesmolten (500 euro) als de kop er niet af hoeft.
                Dat is als de zuigers heel blijven.

                Alleen een idioot vindt dit een aanvaardbaar risico, zelfs al gaat er niets kapot, je bent je garantie kwijt.

                Ik zie die lul verhaaltjes op forums, mijn auto heeft zoveel en de mijne heeft zoveel, wanneer deze figuren 6 – 7 duizend uit eigen zak moeten betalen zie je ze niet meer op het forum opscheppen hoeveel vermogen de motor heeft.
                Het autotje staat voor de deur stil omdat ze de rekening niet kunnen betalen, een lease maatschappij wacht niet tot je kan betalen die komt het halen.

                Mensen luister niet naar die lul praatjes van die wannabee’s, geniet van je auto zoals hij is, zo is hij ontworpen.

                CS

                #17538766
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  origineel gepost door cloguk
                  Mensen

                  Tuning van motoren wordt geregistreerd in het voertuig, klanten die denken dat ze het beter weten lullen uit hun nek.
                  Als een klant een tuning laat uitvoeren en het voertuig gaat kapot, en de kans is zeer groot, dan zal de klant zelf voor de kosten opdraaien.

                  Voorbeeldje:
                  Gek gaat naar Beun en laat aan zijn ECM rommelem voor een extra paar pk’s, alle injectoren gaan kapot (min 1000 euro per stuk), pomp gaat kapot ( 1000 euro) DPF gaat kapot en CAT ( 1500 euro), gloei stiften zijn gesmolten (500 euro) als de kop er niet af hoeft.
                  Dat is als de zuigers heel blijven.

                  Alleen een idioot vindt dit een aanvaardbaar risico, zelfs al gaat er niets kapot, je bent je garantie kwijt.

                  Ik zie die lul verhaaltjes op forums, mijn auto heeft zoveel en de mijne heeft zoveel, wanneer deze figuren 6 – 7 duizend uit eigen zak moeten betalen zie je ze niet meer op het forum opscheppen hoeveel vermogen de motor heeft.
                  Het autotje staat voor de deur stil omdat ze de rekening niet kunnen betalen, een lease maatschappij wacht niet tot je kan betalen die komt het halen.

                  Mensen luister niet naar die lul praatjes van die wannabee’s, geniet van je auto zoals hij is, zo is hij ontworpen.

                  CS

                  denk jij wel n beetje om je teel gebruik??
                  heb net ff paar reactie,s van je gelezen

                  maar stel je eerst eens voor:o;)

                  jij zult wel iets met n dealer te maken hebben
                  maar hier zitten liefhebbers
                  die veelal zelf de dingen aan hun auto,s doen

                  en jij zeurt enkel over beun dit beun dat

                  je onderbout je reactie,s niet
                  maar met je taalgebruik
                  wil je hier de mensen haast dwingen

                  zo zijn we niet gewend met elkaar om te gaan hiero:o;)

                  #17538767
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    ik vraag me af wat er mis met een BEUN is, en zijn BEUN oplossingen..

                    Vaak worden er in de BEUN wereld oplossingen gevonden voor problemen die de dealer niet of maar half kan oplossen….

                    er zit wel verschil in PRUTS WERK en BEUN WERK..

                    de beste vindingen worden vaak in een schuurtje uitgevonden…

                    dat is het mooie van de vele liefhebbers en hobbyïsten

                    Beetje op het Taalgebruik mag ook wel gelet worden..

                    Willem

                    #17538768
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      tjah deze “man” viel mij op door z,n opmerkingen

                      weet niet wat ik van denken moet:hmmz

                      #17538769
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        eehhhhhh KASSA weer een dealer rekening..

                        Daarbij een Taalkundig laag nivo hanterend..

                        Dealers en dure berdijven zijn dus niet alleen voor de Gooise R bedoeld??

                        Willem

                        #17538770
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          origineel gepost door wim-v6
                          eehhhhhh KASSA weer een dealer rekening..

                          Daarbij een Taalkundig laag nivo hanterend..

                          Dealers en dure berdijven zijn dus niet alleen voor de Gooise R bedoeld??

                          Willem

                          he willem moet je deze laatste post es lezen
                          http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121278&goto=search&pid=1608964
                          ken jij dat type motor?????

                          maaar eeuuh hierna weer back on topic;)

                          #17538771
                          RonaldH
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            er zijn ook merken die garantie geven als er via hun word getuned.

                            het hoeft geen probleem te zijn.

                            kijk als er een handigerd op zn zolderkamer wat schrijft en het gaat fout dan is dat niet te vergelijken natuurlijk

                            #17538772
                            Geldrop e.o.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 February 2009

                              Er zijn heel wat tuners met een goede reputatie die toch al een jaar of vijf tot tien bezig zijn.
                              Ik had hiervoor een volvo en daar stond het vol met succesvolle tuningsverhalen.
                              Collega van me rijdt al vier jaar met een abt-chip zonder problemen.

                              Nog maar vijf jaar geleden verklaarde ook iedereen je voor gek met een 1.6 met 180pk. Dat zou ook zwaar over de limiet zijn. Tegenwoordig levert opel ‘m zelf zo af en soms met nog wel iets meer. (heb een uitdraai op 192pk voor een 1.6t)

                              #17538773
                              Opel4all
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                27 August 2006

                                origineel gepost door cloguk

                                Mensen luister niet naar die lul praatjes van die wannabee’s, geniet van je auto zoals hij is, zo is hij ontworpen.

                                CS

                                Hallo,

                                Hij kan wel zo ontworpen zijn, maar daarom kun je hem wel verbeteren, dat moet jij toch ook weten als GM technisch adviseur.

                                Opel doet dit toch zelf ook, denk aan de update van het motormanegment van de 1.6 Turbo van de Insignia.
                                Dit kun je gewoon vergelijken, met het Tunen van de motor!

                                Of de Update voor het ratelen bij het starten van de 1.8 van de Insignia, dan word de Software ook aangepast, dus was het ontwerp dan toch niet goed.

                                Maar is het dan wel goed van Opel, dat hij een Insignia 1.6 Turbo afleverd met bijna 200PK!!!
                                Dit moet dan toch ook niet kunnen, want het blokje blijft nog steeds het zelfde, als die af fabriek met 180PK :hmmz

                                Groetjes, Joche

                                #17538774
                                2e-c14nz
                                  Lid sinds:
                                  5 June 2009

                                  Zo is de passat 1.9 tdi van familie van me ook gechipt bij pon zelf. Deze zou volgens hun nu op 160 pk moeten zitten. Dit verschil is zo ontzettend goed te merken. Volgens mij heeft meneer/mevrouw cloguk slechte ervaring hiermee oid…

                                  #17538775
                                  OPCdriver
                                    Lid sinds:
                                    1 August 2009

                                    Zoals met alles is het niet zwart/wit maar eerder grijs , waarmee ik bedoel dat er wel een deel van waarheid in z’n (Cloguk) verhaal zit , al drukt ie het wel wat ongelukkig uit.
                                    Er is en dat zal altijd wel zo blijven een hoop verprutst worden met “tuning” en een auto kopen die direct dat vermogen heeft lijkt idd dan de oplossing maar dat zit vaak niet in de natuur of portemonnee v/d koper hij wil vaak iets aparts en dat aanpassen aan zijn eigen smaak (al heel oud , noemde men vroeger customizen)
                                    Ik zelf zit momenteel ook met een tuningsprobleem in mijn auto de tuner heeft mij al gemeld dat hij er niet meer uitkomt!!!!!!! (En die zit dichterbij dan jullie misschien vermoeden.)
                                    Maar ik ga natuurlijk niet bij de pakken neer zitten en zoeken naar een bedrijf wat hier wel mee uit de voeten kan , en daar zijn er heb ik hier op het forum gelezen ook genoeg van.
                                    Dat is nou eenmaal ook de uitdaging en doe dit al me hele leven zolang ik auto’s boten etc heb gehad.
                                    Het blijft een kwestie van de bruikbare van het verkeerde te filteren oftewel tunen..
                                    Groeten Marcel.

                                    #17538776
                                    Opel4all
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 August 2006

                                      origineel gepost door OPCdriver
                                      Ik zelf zit momenteel ook met een tuningsprobleem in mijn auto de tuner heeft mij al gemeld dat hij er niet meer uitkomt!!!!!!! (En die zit dichterbij dan jullie misschien vermoeden.)
                                      Groeten Marcel.

                                      Hallo,

                                      Mag ik vragen, welk Tuningsprobleem je hebt dan?

                                      Groetjes, Joche

                                      #17538777
                                      OPCdriver
                                        Lid sinds:
                                        1 August 2009

                                        Hoi Joche, nou daar gaat ie.
                                        Ik heb een Astra OPC II na een defecte turbo die ik eerst heb geprobeerd te kopen via onze
                                        “huistuner” noem ik hem maar , kon deze niet leveren en ben uiteindelijk bij EDS terecht gekomen
                                        ben er prima geholpen met een update voor mijn nieuwe H versie turbo.
                                        Echter toen een keer bij onze huistuner langsreed om wat andere onderdelen van hem te kopen
                                        melde deze dat mijn motor gevaar liep stuk te lopen als ik niet andere injectoren en drukregelaar en
                                        een passende andere update er op liet zetten.
                                        Nou sindsdien heb ik een auto die volledig in de war is en na een 2e pogings wel iets minder erg maar nog steeds niet normaal maar hij melde ermee te stoppen want hij wist ook niet meer wat hij eraan kon doen!!!!
                                        Hij heeft wel het EDS program gekopieerd van mijn oude update en verkocht dit opeens enkele weken later!!!!!!
                                        Ook probeeerde ie mij een uitlaatsysteem met deuken en krassen in de dempers te verkopen , was ie kwaad dat ik het retouneerde!!!
                                        Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)
                                        Triest verhaal he , ik ben inmiddels wel klaar met deze firma .
                                        Ik hoop en dat vertrouwen heb ik wel dat EDS in Marl het motorprobleem waar ik mee ben blijven zitten wel kan oplossen.
                                        Dus wees gewaarschuwd , groeten Marcel

                                        #17538778
                                        Opel4all
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 August 2006

                                          Hallo Marcel,

                                          Ja dat is niet echt een mooie ervaring :thumbdown daar zagen ze mij ook nooit meer terug :puke

                                          Maar wat ik wel vaker gehoord heb over EDS, is dat ze te veel pk’s uit zo’n motor willen persen.

                                          Dus niet veel Tolerantie meer, zeg maar.

                                          Daarom gaan er ook veel duitse voormalige Vectra C rijders, die nu een Insignia hebben, naar klasen-motors.

                                          http://www.klasen-motors.com/index.php?article_id=1

                                          Wat ik er over gehoord en gezien heb, is deze ook zeer goed.

                                          Groetjes, Joche

                                          #17538779
                                          Opel4all
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 August 2006

                                            origineel gepost door OPCdriver

                                            Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)

                                            Hallo,

                                            Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)

                                            Groetjes, Joche

                                            #17538780
                                            OPCdriver
                                              Lid sinds:
                                              1 August 2009

                                              origineel gepost door Opel4all

                                              origineel gepost door OPCdriver

                                              Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)

                                              Hallo,

                                              Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)

                                              Groetjes, Joche

                                              Wel Joche , ik heb deze info van de EBC remmen site en ik heb een vergelijkbare set ook op mijn Z28 Camaro , die wel goed staan qua richting.
                                              Dat betekend dat er een linker en rechterzijde bestaat.
                                              Daar ik het niet vertrouw meer ga ik ze zowiezo vervangen
                                              met remmen en stuurinrichting spot ik absoluut niet!
                                              Ik weet niet waar jij de set betrokken van hebt maar zou toch even goed om je heen vragen of dit wel klopt.
                                              Dan kun je ze nog retouneren als je ze nog niet gemonteerd hebt , ik kan ze niet meer terugsturen en doorverkopen vind ik onverantwoord , ik bewaar ze als goede les dat je altijd zelf ook goed moet opletten , en niet alles moet geloven wat
                                              een verkoper verteld maar dit ook moet checken alvorens tot koop over te gaan.:vertag
                                              Succes en groet Marcel.

                                              #17538781
                                              Opel4all
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 August 2006

                                                origineel gepost door OPCdriver

                                                origineel gepost door Opel4all

                                                origineel gepost door OPCdriver

                                                Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)

                                                Hallo,

                                                Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)

                                                Groetjes, Joche

                                                Wel Joche , ik heb deze info van de EBC remmen site en ik heb een vergelijkbare set ook op mijn Z28 Camaro , die wel goed staan qua richting.
                                                Dat betekend dat er een linker en rechterzijde bestaat.
                                                Daar ik het niet vertrouw meer ga ik ze zowiezo vervangen
                                                met remmen en stuurinrichting spot ik absoluut niet!
                                                Ik weet niet waar jij de set betrokken van hebt maar zou toch even goed om je heen vragen of dit wel klopt.
                                                Dan kun je ze nog retouneren als je ze nog niet gemonteerd hebt , ik kan ze niet meer terugsturen en doorverkopen vind ik onverantwoord , ik bewaar ze als goede les dat je altijd zelf ook goed moet opletten , en niet alles moet geloven wat
                                                een verkoper verteld maar dit ook moet checken alvorens tot koop over te gaan.:vertag
                                                Succes en groet Marcel.

                                                Hallo Marcel,

                                                Daar geef ik je gelijk in, daar moet je niet mee knoeien!

                                                Bij de Brembo schijven zijn ze toch allemaal gelijk, ik heb eens gegoogelt naar foto’s van de Insignia OPC, en daar kun je het ook op zien.

                                                Valt nog niet mee om dan een foto te vinden van twee kanten, maar ik heb ze gevonden ;)

                                                Ik kon eens een set wielen kopen, met verkeerd gemonteerde banden (draairichting), toen ik dit zij verklaarden ze me voor gek :D

                                                Nog bedankt voor de info :thumbup

                                                Groetjes, Joche

                                                #17538782
                                                OPCdriver
                                                  Lid sinds:
                                                  1 August 2009

                                                  Hoi Joche , ik heb ook even bij Brembo gekeken en vond er de gegroevde uitvoering die je idd zowel
                                                  links als rechts kunt plaatsen , maar bij de Brembo big brake kits kun je zien dat er een linker en een rechter versie is die specifiek ivm de draairichting voor die zijde bestemt is.
                                                  Hierbij de foto van Brembo.

                                                  Groeten Marcel

                                                  #17538783
                                                  Opel4all
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    27 August 2006

                                                    origineel gepost door OPCdriver
                                                    Hoi Joche , ik heb ook even bij Brembo gekeken en vond er de gegroevde uitvoering die je idd zowel
                                                    links als rechts kunt plaatsen , maar bij de Brembo big brake kits kun je zien dat er een linker en een rechter versie is die specifiek ivm de draairichting voor die zijde bestemt is.
                                                    Hierbij de foto van Brembo.


                                                    Groeten Marcel

                                                    Hallo Marcel,

                                                    Het gaat hier ook om de Insignia Brembo’s met de koelgaten, dus niet de gegroevde versie’s, deze zijn dus allemaal gelijk :hmmz

                                                    Ik heb hier wat foto’s, van de Brembo’s op de Insignia:

                                                    Rechtsvoor.



                                                    Linksvoor.



                                                    Het zal dan wel geen verschil maken, anders word het een dure terugroep aktie :D ;)

                                                    Groetjes, Joche

                                                    #17538784
                                                    OPCdriver
                                                      Lid sinds:
                                                      1 August 2009

                                                      Hee Joche
                                                      Mooie foto’s en de verwarring is daarmee nu wel compleet denk ik.
                                                      Opel zelf zal toch idd wel weten of dit ok is?
                                                      Maar als ik bij EBC kijk en diverse andere leveranciers tonen ze schijven voor
                                                      een specifieke kant!
                                                      What the ### :wtf
                                                      Maakt dit idd niets uit en is dat alleen een cosmetische zaak of niet dat is de kwestie!
                                                      Ik ga er verder mee , en zal er achter komen!

                                                      Groet en bedankt marcel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 142)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.