Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › tunen insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2013 om 12:29 #17538810
Bij wie heb je het laten doen?
24 augustus 2013 om 15:03 #17538811Nee een auto is op de veiligste manier afgesteld.
Hierin is een compromie gemaakt tussen vermogen en duurzaamheid.Er zit nog zat rek in de afstelling. Wanneer je dit met mate veranderd zal er qua levensduur en betrouwbaarheid niets aan de hand zijn mits je maar voldoende onderhoudt uitvoerd.
Ga je grenzen opzoeken weet je gewoon dat onderdelen meer op de donder krijgen dus zul je hier ook je onderhouds interval op aan moeten passen.
Hele topic trouwens net even doorgelezen.
Jammer dat ik het nu pas lees. Wel een aantal leuke posts. Goed voor de buikspieren. Haha25 augustus 2013 om 09:02 #17538812Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen met chiptuning van EDS op de Insignia 2.0 turbo… Ik weet dat hpp bijvoorbeeld erg positief is.
Zijn er ook andere mensen die ervaring hebben met deze tuning?19 september 2013 om 12:30 #17538813mijn insignia 110pk is getuned naar 180 pks
en dat van die dealers die ook laten chippen is ook wel waar zeker hier in belgie!maar volgens mij heb ik een beetje te veel koppel ;)
25 augustus 2014 om 15:09 #17538814@Bart Hoedemaker wrote:
kompressor toevoegen voor de lage toeren icm de turbo voor hoge
hoe en waar kan je dit verkrijgen? :)
18 januari 2015 om 19:28 #17538815Iemand hier ooit en 1.8 laten chiptunen? Hoor graag wat de ervaringen zijn. Pro’s en con’s.
Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
18 januari 2015 om 20:34 #17538816Vermogenswinst is minimaal bij een 1.8, en je bent toch al gauw tussen de 300 en 400 euro kwijt. Het wordt pas interessant om te chippen als je een turbo hebt. 10 pk o.i.d. merk je bijna niet.
18 januari 2015 om 20:38 #17538817Eens met het bovenstaande, een atmosferisch blok is mijn inziens niet de moeite waard om te chippen puur omdat de vermogens/koppel winst minimaal is.
19 januari 2015 om 09:56 #17538818Ik was al een beetje sceptisch, maar wilde het hier ook bevestigd zien. Heeft dus weinig zin en als ik lees hoe slecht elektronica kan zijn, bobine al een keer mogen vervangen, dan kan ik beter niet aan rommelen.
Iets anders, een K&N luchtfilter, doen?
19 januari 2015 om 11:56 #17538819Ik heb in december een stage 1 herprogrammatie laten uitvoeren voor mijn 2014 Sports Tourer 2.0CDTI 130pk, 300Nm (automaat). Nu beschikt de wagen over 190pk en 420Nm, hetgeen wel een enorm verschil geeft. De 130pk is teweinig voor het gewicht van de toch wel zware Sports Tourer. Motor klinkt beter, wagen rijdt veel soepeler en het verbruik in normaal gebruik is van 6.9 naar 6.1 gedaald.
Er werd mij gegarandeerd dat de stage 1 herprogrammatie zo ontwikkeld is dat dez 100% betrouwbaar is en geen risico of extra slijtage voor de motor of aandrijflijn geeft. Natuurlijk zal enkel tijd hier een antwoord op kunnen geven.
19 januari 2015 om 17:59 #17538820Ik wacht nog op de 140 pk (diesel) herprogramering. Kan al bij EDS, maar is erg aan de prijs (645 euro) en je moet perse naar Marl (Duitsland) omdat ze het alleen ter plaatse kunnen uitvoeren. :fy1
19 januari 2015 om 18:25 #17538821ik heb zelf zes jaar geleden mijn omega 6 cillinder diesel laten chippen bij een automat,hier in de buurt.ben van 150 pk naar 180 pk gegaan en koppel van 300 nm naar 360 nm.en alweer ruim 150 duizend probleemloze kilometers er op zitten. en verbruik is een keurige 1:14 geworden.en mijn vorige vectra b1 2.0 dti heeft zelfs 550 duizend kilometer gechipt rond getoerd. met een verbruik van 1:18 gem…en 30 pk winst king:
20 januari 2015 om 10:50 #17538822@ dePross, waar heb je de herprogrammatie laten doen?
20 januari 2015 om 14:24 #17538823@polle90, bij BR-Perfomance in Willebroek (België)
22 januari 2015 om 11:00 #17538824@hpp wrote:
Ik wacht nog op de 140 pk (diesel) herprogramering. Kan al bij EDS, maar is erg aan de prijs (645 euro) en je moet perse naar Marl (Duitsland) omdat ze het alleen ter plaatse kunnen uitvoeren. :fy1
Dat is wel een leuk stukje om te rijden. Bij Marl is er ook nog eens geen snelheidslimiet…
22 januari 2015 om 15:50 #17538825@NelisZ20LER wrote:
@hpp wrote:
Ik wacht nog op de 140 pk (diesel) herprogramering. Kan al bij EDS, maar is erg aan de prijs (645 euro) en je moet perse naar Marl (Duitsland) omdat ze het alleen ter plaatse kunnen uitvoeren. :fy1
Dat is wel een leuk stukje om te rijden. Bij Marl is er ook nog eens geen snelheidslimiet…
Dat is waar Nelis, maar je bent gewoon een hele dag kwijt. Tis wel de moeite waard.
Ik heb een offerte aangevraagd bij BR performance in Belgie. En wat blijkt, die kunnen het ook, werken met dezelfde software als EDS Motorsport, naar wat ik begreep gebruiken ze elkaars software en schrijven ook de programma’s zelf. Dan op vermogensbank verder afstellen. Is ook niet goedkoop, maar is een stuk minder ver. En ik heb vol vertrouwen in de software, ik heb er al 2 eerder laten doen. Ik ga binnenkort naar Belgie. Ik laat wel weten hoe het gegaan is.22 januari 2015 om 19:43 #17538826Oke, ik ben benieuwd! :thumb
23 januari 2015 om 05:01 #17538827Ik ben ook benieuwd.
Nog een paar uurtjes en dan kan ik ook mijn nieuwe insignia ophalen. king: Nu heb ik ook een insignia welke ik heb laten tunen bij digicar. Prima bedrijf trouwens, ging van 110 pk naar circa 160.Hoor graag wat je ervaring is ;)
23 januari 2015 om 09:18 #17538828Gisteren bij BR-performance geweest met de Bi Turbo.
Goede service en uitleg en natuurlijk mooie resultaten
240 pk en 460nm.Greetz,
Brocky23 januari 2015 om 17:58 #17538829Brocky, wat zijn de grootste verschillen voor jou? :thumb
24 januari 2015 om 09:42 #17538830@hpp wrote:
Brocky, wat zijn de grootste verschillen voor jou? :thumb
Het grootste verschil is voor mij toch de koppelwinst, heel goed voelbaar in de lage toeren.
De pk’s zijn een leuke extra.
Hopelijk daalt hierbij ook het verbruik, was gem tussen 8.5 en 9.0 liter.
Heb mijn vorige auto ook laten herprogrammeren en daarbijwas het verbruik toch bijna 1l gezakt ( Vectra C2 Break 1.9 CDTI 150pk )Greetz,
Brocky24 januari 2015 om 14:48 #17538831Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb
Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?24 januari 2015 om 17:36 #17538832@hpp wrote:
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb
Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).
25 januari 2015 om 08:59 #17538833@dePross wrote:
@hpp wrote:
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb
Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).
Hoe is het met het verbruik?
25 januari 2015 om 09:25 #17538834@dePross wrote:
@hpp wrote:
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb
Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).
Weet jij zeker dat het dezelfde motor is? De ecoflex motor 140 pk is er alleen in handgeschaleld, en de automaat is meestal i.c.m. 131 pk motor. Dat is dan toch een andere motor. Tevens heb ik standaard 350 nm en jij 300.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.