Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › tunen insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2010 om 13:11 #17538785
Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.
De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)
Dit is rechtsvoor
Dit is linksvoor
27 maart 2010 om 13:33 #17538786origineel gepost door PloPPloP
Ik heb dit gisteren gevraagt bij mijn garage.
De schijf links en rechts zijn dezelfde. (partnr was gelijk)Hallo,
Ben blij dat het zo is, anders had ik een probleem ;)
Groetjes, Joche
28 maart 2010 om 14:17 #17538787Er zit geen verschil in de schijven.
Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.Kijk maar naar de foto’s
28 maart 2010 om 15:01 #17538788origineel gepost door arjontje
Er zit geen verschil in de schijven.
Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.Kijk maar naar de foto’s
Hallo,
Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto’s ;)
Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)
Groetjes, Joche
28 maart 2010 om 18:39 #17538789origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door arjontje
Er zit geen verschil in de schijven.
Maar er zit verschil in de plaatsing van de rem klauw.Kijk maar naar de foto’s
Hallo,
Ja maar dat is normaal hé :D als je tenminste rechts en links met elkaar gaat vergelijken ;) daarom ook de vele foto’s ;)
Het gaat erom of dat normaal is met de schijven, omdat de één tegen de draad ingaat , wat de gaatjes betreft dan hé ;)
Groetjes, Joche
Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.
Ik ken geen auto’s waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.
28 maart 2010 om 18:55 #17538790[/quote]
Sorry maar bij mijn auto zitten ze beide aan de voorkant.
Ik ken geen auto’s waar bij de een aan de voorkant zit en de ander aan de achterkant. (behalve de insignia opc dan)Wat ik daar mee wou zeggen is dat, omdat de klauwen verschillend zitten, je geen twee verschillende schijven nodig hebt.
[/quote]Hallo,
Bij de Insignia OPC zitten ze ook bijde aan de voorkant hoor ;) daarom ook de verwarring over de gaatjes in de schijven, deze corsponderen niet met de looprichting ;)
Groetjes, Joche
28 maart 2010 om 18:56 #17538791Oja stom. denk dat ik even naar de hans anders moet. :jerry
28 maart 2010 om 19:18 #17538792origineel gepost door arjontje
Oja stom. denk dat ik even naar de hans anders moet. :jerryIs ook wel een beetje verwarrend, al die foto’s ;)
Groetjes, Joche
29 maart 2010 om 17:59 #17538793Sorry links en rechts is gewisseld.
Foutje van mij
Heb dit al aangepast.2 augustus 2010 om 18:38 #17538794jonges ik moet hier soms hard lachen wat sommigen verkondigen .
een goede chiptuning is op MAAT ! niet ff standaard programeren , elke motor is anders . ga je de 110 pk en 130 pk tunen en vrij hoog , laat dan het gas mooi opkomen , nooit ineens naar beneden , je zal zelf voel na een tijd dat dit niet gezond is .
ikzelf rij mnu met 202 pk en 440 NM , normaal was het 470 maar heb het laten afvlakken op aanraden naar 440 NM , maar breder gespreid .Het turbo gat op 1800 toeren in pk en NM grafiek is helemaal weggewerkt .
ik heb enkel full power op de sportknop en dat is mooi meegenomen .
ik laat altijd het gas even mooi opkomen om dan vol door te gaan . een goede tuner doet dat op een testbank , mijn wagen heeft 2 uur op de bank gestaan met 10 tallen runs .ik ben 10000% tevreden het blok voelt vrij en soepel aan en gaat als een buffel door .
vragen , laat het mij weten aubopel insignia sport 160 pk CDTI
chiptuning HEINZ
202 pk / 440 NM
standaard reeds 160 pk en 400 NM!30 augustus 2010 om 15:57 #17538795zit er zelf ook hard aan te denken om dit te laten doen.
zal waarschijnlijk op aanraden van meerdere mensen gebeuren bij klasen motors.
( is ook de huistuner van steinmetz en voor opel zelf )
dan zal mijn 16 turbo van 180 naar 210 pk gaan.
ook daar word het van horen zeggen op de testbank gedaan en word je auto geheel af en bijgesteld.
bij de ene auto word bv het koppel iets naar beneden bijgesteld en bij de ander weer iets hoger.
en zo zijn er nog meer dingen wat echt per auto kan schelen.
vandaar dat het ook belangrijk is dat ze de auto ook testen op de testbank en bijstellen wat bijgesteld moet worden.30 augustus 2010 om 17:17 #17538796als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..
31 augustus 2010 om 07:53 #17538797origineel gepost door alphox
als je het hebt laten doen, laat dan effe je bevindingen horen? ik ben daar wel erg benieuwd naar namelijk..zal ik dan zeker hier melden.
gr. eugene
18 oktober 2010 om 21:34 #17538798Hi Mark,
ook ik herken het enorme turbo gat dat de 2.0 cdti 160pk heeft. Het is bij mij zelf zo erg dat hij me al meerdere keren in z’n twee is afgeslagen en ik in de bergen als het echt stijl wordt terug moet naar de één. Verder ben ik het vermogen wel eens kwijt in z’n 5 en 6 wanneer ik bij rustig rijden het gas volledig intrap. (alleen het aantal toerental loopt op, maar de power wordt niet overgebracht op de wielen……..vol in de slipkoppeling?)
overigens wil mijn dealer proberen om dit te verhelpen (en hebben ze daar toestemming voor gekregen van opel nl) door het 2 massa vliegwiel te vervangen.
overigens heb ik nu ook al een paar keer het vermogen niet volledig tot mijn beschikking gehad, doordat de auto in “service” mode stond. na het uitlezen en verhelpen van de storingen in de boordcomputer alles weer prima
6 november 2010 om 10:59 #17538799Hallo,
Voor wat Optische Tuning, heb ik nog wel wat liggen;)
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=136491&page=1#pid1793755
Groetjes, Joche
27 november 2010 om 11:37 #17538800Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)
2 december 2010 om 11:01 #17538801305PK is niet mis! Denk dat je nu met het winterweer er alleen maar nadeel van ondervindt, of valt dat mee?
Kan je ons vertellen waar je de tuning hebt laten uitvoeren? Overweeg zelf om in 2011 mijn 1.6T te laten chippen, ook al is het alleen al voor het brandstofverbruik.
Ik dacht te herinneren dat het mogelijk is dat de aangepaste software van de chip ook te programmeren is onder de zogenoemde ‘sport’ knop, voor degene die Flexride hebben. Is dit een fabeltje of echt mogelijk?
5 december 2010 om 14:12 #17538802Is wel 4 keer opletten, maar de TC pakt wel goed op om in de rechte te blijven. Bochtjes is een ander verhaal, maar met de winter schoenen aan kun je het wel aardig in bedwang houden.
Mijne heeft een flashtune van EDS tuning ondergaan (EDS-motorsport.de). Het is inderdaad mogelijk de software alleen onder de Sport knop te plaatsen in het Flexride systeem. Dit is alleen niet voor alle typen mogelijk, zelfs niet wanneer de motorisering hetzelfde is. Met andere woorden; het is auto afhankelijk. Ik heb de tune in het gehele bereik laten doen, zeker met oog op het afgenomen (beloofde) brandstof verbruik. Hiervan heb ik nog niet echt een groot verschil waargenomen, loopt nu 10,3l/100km gemiddeld. Wanneer je nu de “sport” activeert is het net of je in een raket zit, is wel leuk (kijken naar pedaal alleen volstaat dan) maar zeker niet praktisch. In het NL verkeer is de “Normale”modus met update beter te rijden. Motor is wel veel soepeler, ook in lage toeren (statsverkeer) en je hoeft niet meer te wachten tot er wat gebeurd.
Succes met je keus.
11 januari 2011 om 17:52 #17538803Weet iemand hoeveel Nm de koppeling van de 2.0 cdti 130Pk max. kan verwerken ?
14 januari 2011 om 23:33 #17538804Heeft iemand ervaring met FastTech?
1.6T naar 215pk en 330Nm klinkt niet verkeerd toch?
15 januari 2011 om 09:26 #17538805Hoi ik heb ook een 2.0 cdti insignia (sportstourer) heb hem nu een half jaar ongeveer ben er zeer tevreden mee .Ik heb geen last van het turbogat de auto loopt retestrak alleen wat ik jammer vindt is dat mijn versnellingspook soms heel stroef gaat waar zou dat aan kunnen liggen moet er wel bij zeggen dat een duitse auto is mvg :cool:
26 februari 2011 om 19:01 #17538806[rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]
Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?[edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup
6 maart 2011 om 15:47 #17538807hallo, ik de oplossing voor jullie.
ikwerk voor een opeldealer als diagnostieker en werk samen met een ecu herschrijver.
wij kunnen ALLE insignia’s ook na nov. 2009 herschrijven.als je interesse hebt kun je me PMmen.
wij testen 1st op 4×4 testbank
dan herschrijven
dan terug op testbank
en eventueel fijn tunen.
iedere wagen is anders dus iedere wagen wordt appart geschreven.wij doen alle opels…vorige week nog een corsa C z13dt 75 pk herschreven…enorme koppel winst en 96 pk.
ook roetfilters en egr kunnen weggeschreven worden en uitlaat wordt dan ook aangepast.
groeten,
12 maart 2011 om 02:23 #17538808[rquote=1878482&tid=114201&author=2000][rquote=1808568&tid=114201&author=LoodsjeB]Sinds 2 maanden is mijn ST gechipt van 220 naar 305pk. Brandstof verbruik is iets gunstiger geworden. Auto rijdt vele malen soepeler, ook in de lage toeren (stads verkeer). Pas geleden met een Insignia ST OPC gereden, gechipte 2.0T is sneller weg. Nadeel is snel wielspin bij doorrijden, bij nat wegdek tot ruim in 3e versnelling. Tevens nu noodzakelijk 98 te tanken. :angelAl met al zeker aan te raden (wel goed warm rijden en uit laten draaien)[/rquote]
Gaat het hier om een 2.0 turbo? Bij mij speelt het (nog lang) niet, maar wil in de toekomst een 2.0 turbo kopen, en meteen laten tunen. Ik kom wel veel tunings bedrijven tegen die wat doen met de 1.6 turbo, maar de 2.0T vind je niet zo veel over?[edit]: ik heb even bij EDS gekeken, niet gek, 305 pk voor net geen 600 euro :thumbup[/rquote]
Staat er nu een bij de dealer in Hellevoetsluis, 2.0 Turbo 305pk
24 augustus 2013 om 12:09 #17538809@autogek Edwin wrote:
Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
wel 200pk?:):)
Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbupik heb de mijne insignia sports tourer 110pk ook laten chippen in het begin was ik erg tevreden lekker 190pk
426nm hij deed het echt lekker maar na een tijde begon de miserie tubo naar de kloten turbo druk viel continu weg!goede raad laat het zo niks anders dan miserie de auto is van fabriek af afgesteld op de beste manier
groetjes uit belgie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.