Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › tunen insignia
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2010 om 20:48 #17538760
Hallo,
Dan mag Opel zelf ook wel oppassen, met wat ze doen :hmmz :cool: ;)
Ik ken iemand uit Duitsland met een 1.6 Turbo, deze heeft onlangs op een vermogenbank een uitdraai laten maken, en zijn Insignia heeft bijna 200PK :vertag :cool:
Het enigste wat hij aan zijn Insignia heeft gedaan, (buiten de optiek om dan ;)), is dat hij twee nieuwe achterdempers heeft laten maken!
Groetjes, Joche
16 februari 2010 om 21:04 #17538761origineel gepost door tijgetje57
origineel gepost door autogek Edwin
Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
wel 200pk?:):)
Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbupDus jij denkt dat je 60pk meer kan krijgen door te tunen??:hmmz :hmmz
Hou het er maar op max 30 en dan mag je blij zijn bij een diesel.
Bij eds halen ze 205 pk uit de 160 pk versie.
Eds tunen alleen opel, en deze weten echt wel wat ze doen.EDS is opel specifiek en zijn naar mijn menig het beste afgestemd op de software van opel.
kijk maar een op http://www.eds-motorsport.de/. klik op productubersicht en dan op leistungsteigersteuringen.
Er zijn diverse mensen op het vectra forum die hun auto bij EDS hebben laten tunen. Ook wordt er voor en na de tuning op de vermogensbank een test gedaan.
16 februari 2010 om 21:38 #17538762EDS is opel specifiek en zijn naar mijn menig het beste afgestemd op de software van opel.
kijk maar een op http://www.eds-motorsport.de/. klik op productubersicht en dan op leistungsteigersteuringen.
Er zijn diverse mensen op het vectra forum die hun auto bij EDS hebben laten tunen. Ook wordt er voor en na de tuning op de vermogensbank een test gedaan.
[/quote]
Hallo,
Vergeet Klasen-Motors uit Oberhausen niet , deze tuned ook voor Steinmetz, dat zegt toch ook wel wat.
http://www.klasen-motors.com/index.php?article_id=1
Ik ken wat jongens die eerder bij EDS waren, maar nu naar Klasen gaan, met een Insignia ;)
Groetjes, Joche
16 februari 2010 om 21:46 #17538763Daarom rijden ontzettend veel opel-rijders rond met chip-tuning zonder problemen, een blok kan echt wel wat hebben. Als je wilt dat er niets gebeurd met de auto moet je hem maar altijd in de garage laten staan.
18 februari 2010 om 18:56 #17538764origineel gepost door tijgetje57
origineel gepost door autogek Edwin
Vrijdag gaat die van mij naar de tuner. nu 130pk straks 190pk of misschien
wel 200pk?:):)
Ik denk dat ie dan wel een stuk sneller en soepeler is.
Ik heb mijn volvo destijds ook door hun laten tunen en daar was ik erg tevreden over.:thumbupDus jij denkt dat je 60pk meer kan krijgen door te tunen??:hmmz :hmmz
we doen bij ons zelf ABT tunen; 1.8TSFI van 122 naar 211 pk
via pintunen26 februari 2010 om 21:24 #17538765Mensen
Tuning van motoren wordt geregistreerd in het voertuig, klanten die denken dat ze het beter weten lullen uit hun nek.
Als een klant een tuning laat uitvoeren en het voertuig gaat kapot, en de kans is zeer groot, dan zal de klant zelf voor de kosten opdraaien.Voorbeeldje:
Gek gaat naar Beun en laat aan zijn ECM rommelem voor een extra paar pk’s, alle injectoren gaan kapot (min 1000 euro per stuk), pomp gaat kapot ( 1000 euro) DPF gaat kapot en CAT ( 1500 euro), gloei stiften zijn gesmolten (500 euro) als de kop er niet af hoeft.
Dat is als de zuigers heel blijven.Alleen een idioot vindt dit een aanvaardbaar risico, zelfs al gaat er niets kapot, je bent je garantie kwijt.
Ik zie die lul verhaaltjes op forums, mijn auto heeft zoveel en de mijne heeft zoveel, wanneer deze figuren 6 – 7 duizend uit eigen zak moeten betalen zie je ze niet meer op het forum opscheppen hoeveel vermogen de motor heeft.
Het autotje staat voor de deur stil omdat ze de rekening niet kunnen betalen, een lease maatschappij wacht niet tot je kan betalen die komt het halen.Mensen luister niet naar die lul praatjes van die wannabee’s, geniet van je auto zoals hij is, zo is hij ontworpen.
CS
26 februari 2010 om 21:30 #17538766AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door cloguk
MensenTuning van motoren wordt geregistreerd in het voertuig, klanten die denken dat ze het beter weten lullen uit hun nek.
Als een klant een tuning laat uitvoeren en het voertuig gaat kapot, en de kans is zeer groot, dan zal de klant zelf voor de kosten opdraaien.Voorbeeldje:
Gek gaat naar Beun en laat aan zijn ECM rommelem voor een extra paar pk’s, alle injectoren gaan kapot (min 1000 euro per stuk), pomp gaat kapot ( 1000 euro) DPF gaat kapot en CAT ( 1500 euro), gloei stiften zijn gesmolten (500 euro) als de kop er niet af hoeft.
Dat is als de zuigers heel blijven.Alleen een idioot vindt dit een aanvaardbaar risico, zelfs al gaat er niets kapot, je bent je garantie kwijt.
Ik zie die lul verhaaltjes op forums, mijn auto heeft zoveel en de mijne heeft zoveel, wanneer deze figuren 6 – 7 duizend uit eigen zak moeten betalen zie je ze niet meer op het forum opscheppen hoeveel vermogen de motor heeft.
Het autotje staat voor de deur stil omdat ze de rekening niet kunnen betalen, een lease maatschappij wacht niet tot je kan betalen die komt het halen.Mensen luister niet naar die lul praatjes van die wannabee’s, geniet van je auto zoals hij is, zo is hij ontworpen.
CS
denk jij wel n beetje om je teel gebruik??
heb net ff paar reactie,s van je gelezenmaar stel je eerst eens voor:o;)
jij zult wel iets met n dealer te maken hebben
maar hier zitten liefhebbers
die veelal zelf de dingen aan hun auto,s doenen jij zeurt enkel over beun dit beun dat
je onderbout je reactie,s niet
maar met je taalgebruik
wil je hier de mensen haast dwingenzo zijn we niet gewend met elkaar om te gaan hiero:o;)
26 februari 2010 om 21:46 #17538767ik vraag me af wat er mis met een BEUN is, en zijn BEUN oplossingen..
Vaak worden er in de BEUN wereld oplossingen gevonden voor problemen die de dealer niet of maar half kan oplossen….
er zit wel verschil in PRUTS WERK en BEUN WERK..
de beste vindingen worden vaak in een schuurtje uitgevonden…
dat is het mooie van de vele liefhebbers en hobbyïsten
Beetje op het Taalgebruik mag ook wel gelet worden..
Willem
26 februari 2010 om 21:48 #17538768AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah deze “man” viel mij op door z,n opmerkingen
weet niet wat ik van denken moet:hmmz
26 februari 2010 om 22:04 #17538769eehhhhhh KASSA weer een dealer rekening..
Daarbij een Taalkundig laag nivo hanterend..
Dealers en dure berdijven zijn dus niet alleen voor de Gooise R bedoeld??
Willem
26 februari 2010 om 22:09 #17538770AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
eehhhhhh KASSA weer een dealer rekening..Daarbij een Taalkundig laag nivo hanterend..
Dealers en dure berdijven zijn dus niet alleen voor de Gooise R bedoeld??
Willem
he willem moet je deze laatste post es lezen
http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=121278&goto=search&pid=1608964
ken jij dat type motor?????maaar eeuuh hierna weer back on topic;)
26 februari 2010 om 22:14 #17538771er zijn ook merken die garantie geven als er via hun word getuned.
het hoeft geen probleem te zijn.
kijk als er een handigerd op zn zolderkamer wat schrijft en het gaat fout dan is dat niet te vergelijken natuurlijk
3 maart 2010 om 07:36 #17538772Er zijn heel wat tuners met een goede reputatie die toch al een jaar of vijf tot tien bezig zijn.
Ik had hiervoor een volvo en daar stond het vol met succesvolle tuningsverhalen.
Collega van me rijdt al vier jaar met een abt-chip zonder problemen.Nog maar vijf jaar geleden verklaarde ook iedereen je voor gek met een 1.6 met 180pk. Dat zou ook zwaar over de limiet zijn. Tegenwoordig levert opel ‘m zelf zo af en soms met nog wel iets meer. (heb een uitdraai op 192pk voor een 1.6t)
3 maart 2010 om 09:33 #17538773origineel gepost door cloguk
Mensen luister niet naar die lul praatjes van die wannabee’s, geniet van je auto zoals hij is, zo is hij ontworpen.
CS
Hallo,
Hij kan wel zo ontworpen zijn, maar daarom kun je hem wel verbeteren, dat moet jij toch ook weten als GM technisch adviseur.
Opel doet dit toch zelf ook, denk aan de update van het motormanegment van de 1.6 Turbo van de Insignia.
Dit kun je gewoon vergelijken, met het Tunen van de motor!Of de Update voor het ratelen bij het starten van de 1.8 van de Insignia, dan word de Software ook aangepast, dus was het ontwerp dan toch niet goed.
Maar is het dan wel goed van Opel, dat hij een Insignia 1.6 Turbo afleverd met bijna 200PK!!!
Dit moet dan toch ook niet kunnen, want het blokje blijft nog steeds het zelfde, als die af fabriek met 180PK :hmmzGroetjes, Joche
4 maart 2010 om 13:55 #17538774Zo is de passat 1.9 tdi van familie van me ook gechipt bij pon zelf. Deze zou volgens hun nu op 160 pk moeten zitten. Dit verschil is zo ontzettend goed te merken. Volgens mij heeft meneer/mevrouw cloguk slechte ervaring hiermee oid…
7 maart 2010 om 21:19 #17538775Zoals met alles is het niet zwart/wit maar eerder grijs , waarmee ik bedoel dat er wel een deel van waarheid in z’n (Cloguk) verhaal zit , al drukt ie het wel wat ongelukkig uit.
Er is en dat zal altijd wel zo blijven een hoop verprutst worden met “tuning” en een auto kopen die direct dat vermogen heeft lijkt idd dan de oplossing maar dat zit vaak niet in de natuur of portemonnee v/d koper hij wil vaak iets aparts en dat aanpassen aan zijn eigen smaak (al heel oud , noemde men vroeger customizen)
Ik zelf zit momenteel ook met een tuningsprobleem in mijn auto de tuner heeft mij al gemeld dat hij er niet meer uitkomt!!!!!!! (En die zit dichterbij dan jullie misschien vermoeden.)
Maar ik ga natuurlijk niet bij de pakken neer zitten en zoeken naar een bedrijf wat hier wel mee uit de voeten kan , en daar zijn er heb ik hier op het forum gelezen ook genoeg van.
Dat is nou eenmaal ook de uitdaging en doe dit al me hele leven zolang ik auto’s boten etc heb gehad.
Het blijft een kwestie van de bruikbare van het verkeerde te filteren oftewel tunen..
Groeten Marcel.9 maart 2010 om 19:27 #17538776origineel gepost door OPCdriver
Ik zelf zit momenteel ook met een tuningsprobleem in mijn auto de tuner heeft mij al gemeld dat hij er niet meer uitkomt!!!!!!! (En die zit dichterbij dan jullie misschien vermoeden.)
Groeten Marcel.Hallo,
Mag ik vragen, welk Tuningsprobleem je hebt dan?
Groetjes, Joche
9 maart 2010 om 19:56 #17538777Hoi Joche, nou daar gaat ie.
Ik heb een Astra OPC II na een defecte turbo die ik eerst heb geprobeerd te kopen via onze
“huistuner” noem ik hem maar , kon deze niet leveren en ben uiteindelijk bij EDS terecht gekomen
ben er prima geholpen met een update voor mijn nieuwe H versie turbo.
Echter toen een keer bij onze huistuner langsreed om wat andere onderdelen van hem te kopen
melde deze dat mijn motor gevaar liep stuk te lopen als ik niet andere injectoren en drukregelaar en
een passende andere update er op liet zetten.
Nou sindsdien heb ik een auto die volledig in de war is en na een 2e pogings wel iets minder erg maar nog steeds niet normaal maar hij melde ermee te stoppen want hij wist ook niet meer wat hij eraan kon doen!!!!
Hij heeft wel het EDS program gekopieerd van mijn oude update en verkocht dit opeens enkele weken later!!!!!!
Ook probeeerde ie mij een uitlaatsysteem met deuken en krassen in de dempers te verkopen , was ie kwaad dat ik het retouneerde!!!
Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)
Triest verhaal he , ik ben inmiddels wel klaar met deze firma .
Ik hoop en dat vertrouwen heb ik wel dat EDS in Marl het motorprobleem waar ik mee ben blijven zitten wel kan oplossen.
Dus wees gewaarschuwd , groeten Marcel11 maart 2010 om 22:32 #17538778Hallo Marcel,
Ja dat is niet echt een mooie ervaring :thumbdown daar zagen ze mij ook nooit meer terug :puke
Maar wat ik wel vaker gehoord heb over EDS, is dat ze te veel pk’s uit zo’n motor willen persen.
Dus niet veel Tolerantie meer, zeg maar.
Daarom gaan er ook veel duitse voormalige Vectra C rijders, die nu een Insignia hebben, naar klasen-motors.
http://www.klasen-motors.com/index.php?article_id=1
Wat ik er over gehoord en gezien heb, is deze ook zeer goed.
Groetjes, Joche
19 maart 2010 om 22:32 #17538779origineel gepost door OPCdriver
Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)
Hallo,
Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)
Groetjes, Joche
23 maart 2010 om 10:16 #17538780origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door OPCdriver
Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)
Hallo,
Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)
Groetjes, Joche
Wel Joche , ik heb deze info van de EBC remmen site en ik heb een vergelijkbare set ook op mijn Z28 Camaro , die wel goed staan qua richting.
Dat betekend dat er een linker en rechterzijde bestaat.
Daar ik het niet vertrouw meer ga ik ze zowiezo vervangen
met remmen en stuurinrichting spot ik absoluut niet!
Ik weet niet waar jij de set betrokken van hebt maar zou toch even goed om je heen vragen of dit wel klopt.
Dan kun je ze nog retouneren als je ze nog niet gemonteerd hebt , ik kan ze niet meer terugsturen en doorverkopen vind ik onverantwoord , ik bewaar ze als goede les dat je altijd zelf ook goed moet opletten , en niet alles moet geloven wat
een verkoper verteld maar dit ook moet checken alvorens tot koop over te gaan.:vertag
Succes en groet Marcel.23 maart 2010 om 10:29 #17538781origineel gepost door OPCdriver
origineel gepost door Opel4all
origineel gepost door OPCdriver
Daarna heb ik er remschijven met koelgaten gekocht maar de koelgaten staan voor 1 zijde de verkeerde kant op (2 linkerzijdes geleverd zowel voor en achter) waardoor ik weer een andere set kan gaan kopen om dat hij zei dat dit geen kwaad kon. (inmiddels weet ik wel beter)
Hallo,
Dat met die koelgaten is toch wel normaal volgens mij :hmmz, ik heb hier nu een set voor de Insignia OPC liggen, en deze hebben dat namelijk ook ;)
Groetjes, Joche
Wel Joche , ik heb deze info van de EBC remmen site en ik heb een vergelijkbare set ook op mijn Z28 Camaro , die wel goed staan qua richting.
Dat betekend dat er een linker en rechterzijde bestaat.
Daar ik het niet vertrouw meer ga ik ze zowiezo vervangen
met remmen en stuurinrichting spot ik absoluut niet!
Ik weet niet waar jij de set betrokken van hebt maar zou toch even goed om je heen vragen of dit wel klopt.
Dan kun je ze nog retouneren als je ze nog niet gemonteerd hebt , ik kan ze niet meer terugsturen en doorverkopen vind ik onverantwoord , ik bewaar ze als goede les dat je altijd zelf ook goed moet opletten , en niet alles moet geloven wat
een verkoper verteld maar dit ook moet checken alvorens tot koop over te gaan.:vertag
Succes en groet Marcel.Hallo Marcel,
Daar geef ik je gelijk in, daar moet je niet mee knoeien!
Bij de Brembo schijven zijn ze toch allemaal gelijk, ik heb eens gegoogelt naar foto’s van de Insignia OPC, en daar kun je het ook op zien.
Valt nog niet mee om dan een foto te vinden van twee kanten, maar ik heb ze gevonden ;)
Ik kon eens een set wielen kopen, met verkeerd gemonteerde banden (draairichting), toen ik dit zij verklaarden ze me voor gek :D
Nog bedankt voor de info :thumbup
Groetjes, Joche
23 maart 2010 om 18:19 #17538782Hoi Joche , ik heb ook even bij Brembo gekeken en vond er de gegroevde uitvoering die je idd zowel
links als rechts kunt plaatsen , maar bij de Brembo big brake kits kun je zien dat er een linker en een rechter versie is die specifiek ivm de draairichting voor die zijde bestemt is.
Hierbij de foto van Brembo.Groeten Marcel
23 maart 2010 om 20:39 #17538783origineel gepost door OPCdriver
Hoi Joche , ik heb ook even bij Brembo gekeken en vond er de gegroevde uitvoering die je idd zowel
links als rechts kunt plaatsen , maar bij de Brembo big brake kits kun je zien dat er een linker en een rechter versie is die specifiek ivm de draairichting voor die zijde bestemt is.
Hierbij de foto van Brembo.
Groeten MarcelHallo Marcel,
Het gaat hier ook om de Insignia Brembo’s met de koelgaten, dus niet de gegroevde versie’s, deze zijn dus allemaal gelijk :hmmz
Ik heb hier wat foto’s, van de Brembo’s op de Insignia:
Rechtsvoor.
Linksvoor.
Het zal dan wel geen verschil maken, anders word het een dure terugroep aktie :D ;)
Groetjes, Joche
25 maart 2010 om 20:57 #17538784Hee Joche
Mooie foto’s en de verwarring is daarmee nu wel compleet denk ik.
Opel zelf zal toch idd wel weten of dit ok is?
Maar als ik bij EBC kijk en diverse andere leveranciers tonen ze schijven voor
een specifieke kant!
What the ### :wtf
Maakt dit idd niets uit en is dat alleen een cosmetische zaak of niet dat is de kwestie!
Ik ga er verder mee , en zal er achter komen!Groet en bedankt marcel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.