Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2013 om 15:38 #17864127
Vandaag mijn kadettje alweer 2 jaar inbezit :jerry
Ff met ons pap even op een rijtje gezet wat ik nog wil gaan doen de komende tijd:
– Andere motorkap, zitten diepe putten in
– Rechter paneel bij de achterbank vervangen…lijm laat weer los en lukt niet meer om het mooi te lijmen/maken
– achterraam eruit en dat de sponning in de rechteronder hoek roest vrijmaken/ behandelen.Zijn niet te grootste en ergste dingen maar aangezien hij er nog netjes uit ziet zijn dat net punten die ik jammer vindt.
31 januari 2013 om 16:52 #17864128Super leuk hoor! Gewoon een Kadett weer mooi maken. Leuk om te zien!! :thumb
31 januari 2013 om 17:07 #17864129Gefeliciteerd met je “2 jaar in bezit” van je Kadett E.
Rik ;)
3 februari 2013 om 20:25 #17864130Gefeliciteerd hoor! Heel veel succes en rijplezier er nog mee! :) :thumb
10 februari 2013 om 16:28 #17864131Ik zoek een nette motorkap, het liefst al in de goede kleur, polarweiss (kleurcode 452) En een net rechter zijpaneel dat naast de bank zit. heb al een “gezocht” geplaatst in het marktplaats deel.
Dus als iemand wat heeft, laat het maar weten…
Want de sloop bij ons in de buurt heeft niet veel qua E kadett’s…anderhalf jaar geleden hadden ze niet eens een trekhaak :???: terwijl er toch genoeg kadettjes die hadden….1 maart 2013 om 20:26 #17864132@Raluph wrote:
Ik zoek een nette motorkap, het liefst al in de goede kleur, polarweiss (kleurcode 452) En een net rechter zijpaneel dat naast de bank zit. heb al een “gezocht” geplaatst in het marktplaats deel.
Dus als iemand wat heeft, laat het maar weten…
Want de sloop bij ons in de buurt heeft niet veel qua E kadett’s…anderhalf jaar geleden hadden ze niet eens een trekhaak :???: terwijl er toch genoeg kadettjes die hadden….Ik heb nog een nette motorkap staan van mijn Kadett E (1991). Volgens mij dezelfde kleurcode.
Ik gebruik ‘m niet meer, omdat ik nu een motorkap heb met booskijkers. Motorkap was 15 jaar oud toen ik ‘m van de auto gehaald heb en netjes weg gezet heb.
Als je belang hebt zal ik’m binnenkort opzoeken, staat bij mijn ouders in de schuur. (in de buurt van Meppel, Drenthe)
1 maart 2013 om 21:04 #17864133ik vrees dat johan zn kap 474 casablancawit is,die is witter.
Polarwit is een beetje gebroken wit.1 maart 2013 om 22:03 #17864135@asconahobbyist wrote:
ik vrees dat johan zn kap 474 casablancawit is,die is witter.
Polarwit is een beetje gebroken wit.ben bang van ook….polarweis is de eerste paar jaar gebruikt daarna is casablanca gekomen.
1 maart 2013 om 22:14 #17864134jupz,vanaf modeljaar 88.
2 maart 2013 om 00:32 #17864136het is bijna niet te zien op een foto, maar de hb is a452 (casablanca) En de cabrio 474 (polar)
typeplaatje hb 1987
typeplaatje cabrio 1988
2 maart 2013 om 13:45 #17864137Ja inderdaad, jullie hebben gelijk!
Ik heb zojuist ff gekeken bij mijn Kadett en ik heb inderdaad E474, dus is de motorkap in de verkeerde kleur.
2 maart 2013 om 15:23 #17864138dacht t al,soms is t jammer om gelijk te hebben.
Ik zal ook mn ogen open houden voor je,Ralph!2 maart 2013 om 20:46 #17864139:thumb
En als ik er geen kan vinden dan ga ik een goede zoeken en dat (laten) overspuiten.
En bij een casablancewitte motorkap zal ik denk ik niet de binnenkant spuiten…..die tint verschil zal me niet heel storen maar eerst opzoek naar een polar witte….een andere kleur kan altijd nog.3 maart 2013 om 12:54 #17864140Een motorkap spuiten is toch niet zo duur ?
Mn E kadett motorkap heb ik ook opnieuw laten spuiten, kostte 150 Euro.
Kan ie weer 20 jaar mee :thumbRik ;)
3 maart 2013 om 16:33 #17864141Kapjes heb ik nog liggen 2grijs en 2 zwart
Doe maar ff pb-tje
3 maart 2013 om 18:30 #17864142http://www.ebay.de/itm/Motorhaube-Opel-Kadett-E-Stufenheck-Limousine-Caravan-Fliesheck-/221192923470?pt=DE_Autoteile&hash=item338020294e” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 maart 2013 om 18:32 #17864143@Vinci wrote:
Bedankt voor het zoeken maar dat is denk ik ook een casablanca wit….want er zit een E2 logo op en polar wit is maar de eerste paar jaar van de kadett geleverd.
Als ik er geen goede in de juiste kleur kan vinden dan mijn eigenste scheuren (uitdeuken), pamuren en (laten) spuiten
18 april 2013 om 15:14 #17864144Zat iets roest rond het adremaschildje….het eraf gehaald en kwam iets meer roest tegen dan ik verwacht had :???:
Alles afgestoken met schroevendraaier, en goed geschuurt….staat nu nog in de roestomvormer….voor de laatste kleine beetjes roest die iets dieper zitten…dan weer schuren en zinkspray erover en kan het er weer tegen aan…
Zo blijven we weer bezig….en gelukkig is het het eindelijk lente (qua temperatuur).28 april 2013 om 19:45 #17864145Vandaag bij mark (markkie) een motorkap opgehaald. Volgende week goed schoonmaken en poetsen en kijken hoe hij er dan uitziet. Een op de heen/terug reis paar keer gehad dat hij ging pingelen :???: ……dus daar ook ff volgende week naar kijken. Moest onder de 120 op de teller blijven om geen gepingel te hebben, voordeel is hij zal wel zuiniger gelopen hebben ;)
adrema schildje en typeplaatje zitten er ook weer op.24 mei 2013 om 17:40 #17864146Jahoor, paar weken geleden hier nog op het forum gehad voor de remklauwen en dat ik nog de orginele (die vaak vast kwamen te zitten) had. Ik gezegd van dat ik er misschien pas andere op zou zetten als ze vast zouden gaan zitten. En raad eens….links voor zit hij nu vast :fy1
De zuiger gaat stroef……
Dus kijken voor andere klauwen of revisie setje….achja, zo blijven we (rustig) bezig.24 mei 2013 om 20:26 #17864147De charme van een oude auto he….
24 mei 2013 om 21:11 #17864148@midnight black wrote:
De charme van een oude auto he….
Daarom…..mag niet klagen na dik 26jaar.
Maar ga het samen met ons pap beide klauwen reviseren. Linker klauw is al helemaal gestript en de cilinder waar de zuiger in zit ziet er nog goed uit…geen afdrukken of iets in de wand te zien. hebben nog onderdelen liggen (borgpennen,clips en alles voor de geleiders). moet alleen nog de revisie set voor de zuiger en dan meteen de blokken maar vervangen. En dan natuurlijk ook de rechter gelijk doen….kan het er weer 26 jaar tegen aan ;)
25 mei 2013 om 07:57 #17864149@Raluph wrote:
Jahoor, paar weken geleden hier nog op het forum gehad voor de remklauwen en dat ik nog de orginele (die vaak vast kwamen te zitten) had. Ik gezegd van dat ik er misschien pas andere op zou zetten als ze vast zouden gaan zitten. En raad eens….links voor zit hij nu vast :fy1
De zuiger gaat stroef……
Dus kijken voor andere klauwen of revisie setje….achja, zo blijven we (rustig) bezig.Tis ALTIJD linksvoor wat vastzit.
Mn 1e E had dat en mn huidige E ook !!!
Wat is er toch aan de hand waardoor de linkerkant altijd vast gaat zitten ????Rik ;)
25 mei 2013 om 09:08 #17864150Zuiger demonteren en opschuren?
25 mei 2013 om 21:05 #17864151@joop1970 wrote:
Zuiger demonteren en opschuren?
We hebben bijna alles liggen om ze helemaal te reviseren…dus dan maar gelijk goed doen.
Moest vandaag werken dus ons pap vandaag rechterkant los gehaald en beide klauwen in de primer gezet. Moet de cilinders nog schuren en maandag besteld ons pap op het werk de onderdelen. En dan waarschijnlijk donderdag alles weer inbouwen. En vrijdag (of zaterdag) weer rijden….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.