Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17863984
    Menerik
      Lid sinds:
      6 July 2008

      ik zie op die foto van je stuuras, dat de houder van het lager en de schakelaars scheef staat, mogelijk is je stuur ook nog krom of al vervangen, dit slopen ze door hard aan het stuur te trekken of een hefboom in het stuur te steken en dan die dikke pen te breken. heb ik ook nog plezier van gehad in mijn kadett.

      1.2 motor is zeer betrouwbaar, daar ga je vele kilometers plezier aan beleven, niet de snelste en de sterkste, maar het werkt altijd.

      nog een tip mocht je ergens in een stad parkeren, investeer in een startonderbreker en een stuurslot (autolok 2000) bijvoorbeeld, die kunnen ze niet openzagen namelijk. als ze die zien laten ze hem wel met rust. (hier in leiden moet je dit wel hebben op een kadett)

      #17863985
      Raluph
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2011

        @Menerik:
        Denk dat je dit plaatje bedoelt

        Maar hij is gewoon recht, op de foto lijkt hij scheen maar dat is bedrog (gelukkig ;))

        En een startonderbreker gaat er nog opkomen….maar wanneer weet ik nog nie, maar wel voordat ik er mee ga rijden hoor :).

        #17863955
        Raluph
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2011

          Na een snelle start zakt het nu weer een beetje in. Een rede van dit komt omdat ik nog op een lakstifje wacht om de lak bij te werken rondom het slot van de bestuurdersdeur, achterklep, onder het rubber van het raam in de achterklep en voor wat kleine roestpunten op de wielkastranden (nog een rede is het goede weer :P en omdat ik moet leren voor mijn school en theorie exame(s))
          Omdat de lak op de deur nog nie gedaan is, kan het slot er nog niet geplaatst worden. Motorisch beginnen we pas als de rest klaar is dus ik heb maar een paar kleine dingen gedaan.

          Heb het dashbord helemaal schoongemaakt, was hard nodig want er zat een grote plakkerige vlek op het dashboard….nadat ik dat had gedaan schrok ik me dood, zo vies was de doek geworden…Maar gelukkig is het dashboard nu weer schoon. Verder wilde ik de accubak schoonmaken en roest verwijderen…maar tot mijn verbazing was die nu helemaal wit…geen puntje roest te vinden :D:D….de beugel die de accu op zijn plek houdt was wel wat roestig dus die ff schoongemaakt en zwart gespoten (moet iest doen). Dus het zijn maar kleine dingetjes die gedaan zijn, maarja die moeten ook gebeuren.

          #17863986
          kadett4x4
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2004

            dat is nog een gaaf kadettje, en dan nog wit ook.
            deze is altijd goed bijgehouden, zo te zien.
            succes met je rijlessen, en straks veel veilige kadett kilometers.

            groeten.

            #17863987
            Raluph
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2011

              Had een deal met ons pap….ik moest eerst mijn theorie halen voordat hij verder ging aan mijn auto. Vandaag was het zo ver…..ik was kei zenuwachtig en dacht dat ik het helemaal verprutst En toen ik het had gemaakt had ik er ook geen vertrouwen meer in maar er bestaan nog wonderen. Met de hakken over de sloot was ik geslaagd.
              Gevaarsherkenning: van de 25 moet je er 13 goed hebben en had er 14 goed
              Verkeersregels en inzicht: van de 40 moet je er 35 goed hebben en ik had er 36 goed.

              Dus maar net geslaagd maar geslaagd is geslaagd hè ;)

              Dus ons pap kan weer verder met mijn auto..OLE :D
              Lakstifje om mijn lak bij te werken ook binnnen dus daar kan ik ook weer mee verder. Dus komend weekend zal er weer wat gaan gebeuren.

              #17863988
              saluma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2010

                hhahahaha van harte Raluph met je theorie.Nu nog het echte werk voordat je mag showen met je Kadett.
                Doe je best,kerel!!!!!!!!
                gr Marcel.

                #17863989
                kadettEsedan
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 November 2010

                  gefeliciteerd goed bezig.

                  #17863990
                  Mr.F
                    Lid sinds:
                    3 November 2008

                    Hele mooie Kadett, wees er zuinig op!

                    Gefeliciteerd ook!

                    #17863991
                    Raluph
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2011

                      Omdat volgende week mijn exames beginnen is het veel leren maarja alleen maar leren is ook niet goed, heb ook afleiding nodig. Daarom weer kleine dingetjes gedaan aan de kadett.

                      Alle kleine roestplekjes opgeschuurd, daarna schoongemaakt met wasbenzine en met een klein kwastje met primer behandeld en daarna met lakstifje weer ingekleur ;).
                      Er waren veel kleine puntjes (steenslag) dus duurde lang. En het slot van de bestuurdersdeur kon er nog niet in omdat de lak rond het gat nog gedaan moest worden want die was beschadigd door dat hij ooit gejat was.
                      Dus die wit gemaakt…2 keer gedaan omdat het een groot oppervlak is voor een lakstifje, zit er niet onaardig uit…


                      (hierna is het nog een keer met lakstifje behandeld)

                      Nog te doen:

                      Een rubbere dop zit er nie goed in in de bodem, dus de vloerbedekking kan eruit (kan ik zien hoe de vloer er nog uit ziet)
                      En we hebben besloten om mijn moter met staalborstel schoon te maken en zwart te spuiten omdat het onderblok, carterpan en de kop een roestlaag en roestplekken hebben.

                      We zijn aan het kijken wat er nog allemaal qua pakkingen vervangen gaan worden en ben aan het kijken voor een trekhaak(altijd handig, ook al mag ik maar max 600kg trekken ;))

                      #17863992
                      Pat70
                        Lid sinds:
                        11 August 2010

                        Qua gewicht zal er in dat hangertje idd niet veel in kunnen.Maar wat dacht je van het voorkomen van parkeerschade ? (natuurlijk door toedoen van anderen :mrgreen: )
                        Maar vergeet niet je effetjes goed met je examens bezig te houden. Met een goede baan kun je je in de toekomst des te meer permitteren wat je hobby betreft !!!

                        #17863993
                        Raluph
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2011

                          @Pat70, ja daar is het ook voor, dat ze niet mijn bumper kapot rijden maar die van zichzelf ;)

                          En ik vergeet mijn exames niet hoor, het is leren leren en leren en als ontspanning aan de kadett prullen…. En ja met een goede baan kan ik later leuke projectjes doen ;). Ga vandaag vloerbedekking eruit halen omdat er een rubbere dop aan de onderkant er niet goed inzit, dus kijke hoe de vloer eruit ziet.

                          Wilde kijke hoe ver ons pap wilde gaan..vroeg of het hele blok eruit mocht om zo er makkelijker aan de werken (roest verwijderen) maar het antwoord was “nee” :(…..te veel werk….

                          Dus ’s morgens en een deel van de middag leren en tussen 3 en 4 aan kadett werken tot half 6 als afleiding (beter dan die tijd achter de PC zitten)

                          #17863994
                          Raluph
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2011

                            Zo vandaag weer wat gedaan:

                            De carterpan was roestig (zie foto op eerste pagina). Die wat geschuurt,in de primer gezet en zwart gespoten maar niet helemaal afgekregen omdat de zwart op was :swear , dus dat moet nog afgemaakt worden.

                            Er zitten een paar diepe putten in de motorkap, en aan de binnenkant zijn er 2 gaan roesten, dus die geschuurt en in de grondlak gezet (had lakstifje niet bij :( en daarna gaat er nog doorzichtige tectyl erop komen).


                            3 andere putten in de motorkap kan ik niet zien omdat die net op de plek zitten waar het frame van de motorkap zit dus die kan ik niet zien of die zijn gaan roesten….
                            In de tussen tijd had ons pap het slot is terug geplaatst in het portieren het deurpaneel er weer tegen gemaakt.

                            Er zat in de bodem een rubberde dop niet goed, hij bleek gescheurt te zijn dus die moet vervangen worden. Meteen gekeken hoe de vloer eruit zag……..2 kleine roestplekjes bij de stoel en verder niks…..we hebben we niks aan gedaan omdat je er zo veel moeite voor moest doen voor iets heel kleins (komt later misschien wel, waren toch heel klein).

                            Gelukkig kan ons pap niks weggooien….had nog een koppakking liggen en 2 kleppendekselpakkingen…en nog wat andere pakkingen (onderandere voor de waterpomp)….ook nog een stuurapparaat van een GSI…maarja die zit er bij mij nie op ;)

                            Heb nog een vraag, mijn V-snaar moet vervangen worden. Ons pap had er nog 3 liggen….
                            9.5 X 963La
                            9.5 X 925
                            9.5 X 950La
                            klopt dat ik voor mijn 1.2SC motor de 950 nodig heb???

                            #17863996
                            Raluph
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2011

                              Omdat ik nu exames heb (nu nog 2 te gaan) is er maar weinig gebeurt.
                              Heb van een collega van ons pap nog een v-snaar gekregen, heb er nu 4 dus er zal heus wel een tussen zitten die past ;).
                              Verder heeft ons pap olie gehaald bij de Action, stuk goedkoper dan andere olie en goed zat voor mijn dettje.
                              Verder een andere rubbere dop in de bodem gedaan (andere was gescheurt), was van een astra H en bleek ook te passen.

                              Hoop zaterdag weer wat aan mijn dettje te doen want dan zitten de exames erop.
                              Zo moeten de luchtroosters schoongemaakt worden dus die eruit halen en in een sopje leggen, verdermoet de roest bij het raam van de achterklep nog aangepakt worden en er gaat nog een schakelaar inkomen zodat ik de ventilator eerder kan aanzetten dan dat hij normaal uit zich zelf doet. Heeft ons pap en mijn broer ook en is best handig, zo weet je zeker dat hij nie te heet word.
                              En dan weer verder met de motor…..

                              Dus stiekem nog zat te doen maarja daar is het dan vakantie voor ;)

                              #17863997
                              Limo 87
                                Lid sinds:
                                23 May 2011

                                Ik ben jaloers op zulke dorpels.. :D
                                Zien er goed uit!

                                Succes verder met je project!

                                #17863998
                                saluma
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 November 2010

                                  Ik zou gewoon de vloerbedekking in zijn totaliteit weghalen,zodat je de hele bodem kan bekijken.Heb ik ook gedaan.
                                  De twee stoelen er uit de bank eruit,het onderste deel van je tunnelbak verwijderen,vloerbedekking eruit en je isolatiemat eruit.
                                  Dan heb je de kale bodem(of vloer) en dan kun je bepalen hoe de stand van zaken is.
                                  Je kan toch nog niet rijden,dus waarom zou je het niet goed doen?

                                  Kijk maar in mijn topic wat ik gedaan heb.
                                  succes.
                                  Gr Marcel.

                                  #17863999
                                  Raluph
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 January 2011

                                    @saluma, ik zou dat wel willen doen. Maar er is nog een 2de persoon die me helpt…ons pap en die wordt daar nie zo blij van…..en aangezien dat hij me helpt…..maar een paar keer goed zuren en smeken en dan misschien wel ;)
                                    En ik heb het bij jou gezien….hoop werk maar ja dan heb je ook wat en anders staat de dett ook alleen maar te staan en stof te happen ;)

                                    Maar zal kijken of het gaat gebeuren en dan horen jullie het wel.

                                    #17864000
                                    Raluph
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2011

                                      Helaas, ons pap vindt het onzin om het te doen. Vloerdelen voor de stoelen kijken we wel en de rest zal we goed zijn want de dorpels en onderkant is ook helemaal hard dus da ook wel ;).
                                      Dit weekend gaat de startonderbreker erin komen, dan wordt het al wat moeilijker voor de dief om hem mee te nemen. En kijken of we dan meteen de bedrading aanleggen om de motor eerder te kunnen koelen door op een knopje te drukken.

                                      Dus zaterdag avond zal er wel een update komen ;)

                                      #17863962
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Is dat nodig?? Met een goede radiateur moet hij op de thermostaat keurig op 90 graden blijven hoor, zonder fan. Die fan zit er alleen maar voor extreme gevallen als de temperatuur naar het kookpunt neigt te gaan.

                                        Heb zelf net een nieuwe originele radiateur en had het ook niet gedacht, maar het maakte echt hét verschil bij mij.

                                        En dan wat betreft de bodem, even aan het voeteinde de mat optillen zegt al alles, want als er roest zit dan begint het daar gegarandeerd. En de onderste rand achter de voorwielen, daar is vaak ook al aan gelast, daar achter zit ook een holle ruimte die van binnen uit nogal eens wil roesten. Hier is zeker een beetje aandacht sterk aan te bevelen, want voorkomen (even behandelen) kan een hele hoop ellende achteraf besparen!! Dit is ronduit dom van je pa om aan voorbij te gaan als je het mij vraagt. :???:

                                        #17864001
                                        Raluph
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2011

                                          @vinci, er moet toch bedrading gelegt worden voor de startonderbreker. En dan gaat da in een moeite door en het is best fijn. Ons pap heeft het ook (ivm de caravan) en mijn broer ook. En dan wordt ie zeker nie te warm.

                                          We gaan ook bij het voeteneind de mat optillen en kijken hoe het eruit ziet, weet dat er 2 kleine roestplekjes aan de bestuurderkant zitten en verder aan die kant niks, verder is er nog nooit gelast aan de auto en hij was toen ie nieuw was helemaal getectyleerd. En de auto heeft bijna geen roest. Dus daarom is het een beetje onzin om dat te doen, ook de bak waar het reserve wiel in ligt is geen roestplekje te bekennen. Maar als het voeten eind erger blijkt te zijn dan zal het misschien wel gebeuren. Maar ik verwacht het niet.

                                          En het is geen restauratie project hè ;)

                                          #17864002
                                          kadettEsedan
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 November 2010

                                            Ik ben het met ralph eens dat het in sommige gevallen inderdaad handig kan zijn als je de fan handmatig aan kan zetten. Ik ben afgelopen jaar met de kadett naar italie geweest en daar zou het zo nu en dan van pas komen (bijvoorbeeld als je na enige bergen beklommen ffe gaat tanken) Heb daar een paak keer gehad dat de wijzer buiten het rode wees als ik weer instapte. Durfte het daar niet aan om de motor te laten lopen.

                                            Onder de matten controleren is best snel gedaan alleen onderbak los (handrem en versnellingspook/hendel), plastic instapranden los en de voorstoelen eruit controle duurt ongveer een uur en dat weet je zeker wat je in huis heb. Ik zou het persoonlijk controleren. Als je het overslaat en het blijk daar te roesten heb je er later spijt van.

                                            #17864003
                                            Raluph
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2011

                                              Zo vandaag is het lekker opgeschoten. De V-snaar is vervangen en na 4 maanden gestart (eerste paar keer wilde ie nie maar naar een paar keer startte hij deed ie het).
                                              http://imageshack.us/clip/my-videos/10/bun.mp4/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                              (Het luchthuis (of hoe je het wil noemen) zit er nog los op, daarom beweegt ie zo)
                                              Verder is er de startonderbreker eringekomen en volgende week komt de schakelaar erin voor de fan handmatig te kunnen bedienen.

                                              Ook is het klokje erin gekoken. Zat eerst een gat in, gelukkig lagen de draden er dus da was aansluiten en klaar.

                                              Verder wat delen van het dashboard eruit gehaald en in een sopje gedaan. Zien er nu weer als nieuw uit, ipv de plakzooi die er eerst opzat ;)

                                              en lekker in het zonnetje willen laten drogen, ging het zonnetje weg :swear
                                              Dus die gaan volgende week er weer in en dan de vloer checken en dan is hij bijna klaar ;)

                                              #17864004
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Zo, genoeg ruimte onder de motorkap om nog één iemand extra mee te nemen! ;)

                                                Wat ziet dat er allemaal nog netjes uit zeg!! :wub

                                                #17863954
                                                Raluph
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 January 2011

                                                  Na veel zeuren mag ik toch de voorstoelen eruit gaan halen om de bodem na te kijken (en misschien ook de bank want dan ben ik toch al bezig ;)), maar moet nog wel ff wachten want eerst moet er nog wat aan elektronica gedaan worden en het dashboard weer op zijn plek komen. Maar daarna kan ik mijn gang gaan :jerry

                                                  Verder heb ik de dorpels los gemaakt en weer schoon gemaakt….waren vies…
                                                  Voor:

                                                  Na:

                                                  het is maar een klein dingetje maar ze waren er toch af en het oogt ook frisser (niet dat je er elke keer naar kijkt maar toch ;))
                                                  Er gaat een toerenteller inkomen…..heeft vroeger in de dett van mijn ouders gezeten. Met bouten door de gleuven van het roostertje en dan met revette aan de onderkant vast. Ff gepasse en fotootje gemaakt.

                                                  En er zit een diepe kras achtig….zo’n schade geval van net te dicht langs een paaltje af…. het valt niet echt op omdat het laag zit. Als je met je vinger erover gaat dan voel je dat het ruw is. Hij is 4 maanden geleden in de was gezet dus het zal binnenkort niet gaan roesten maar toch…..Dacht om een sticker te laten maken met “Powered by 1.2 “te doen maar daarvoor zit eigelijk de kras te hoog en ik denk dat je het dan helemaal ziet doordat er dan een oneffenheid in de sticker te zien is.

                                                  Dus ff kijken wat ik daar nog mee ga doen…..
                                                  Nog een vraagje:
                                                  Weet iemand hoe ik de witte waas uit het klokje kan krijgen? (Als het niet gaat, pech…zat eerst geen klokje in dus het is beter dan niks)

                                                  #17863953
                                                  Mr.F
                                                    Lid sinds:
                                                    3 November 2008

                                                    Ik zou er absoluut geen sticker op plakken, ziet er niet uit.
                                                    Roesten zal het niet zo gauw doen denk ik, dan moet het echt een hele diepe kras zijn.

                                                    Denk dat er vocht in je klokje zit, even loshalen en in de zon leggen ofzo.

                                                    Maar nogmaals, hele mooie Kadett heb je daar! Wees er zuinig op :) :thumb

                                                    #17864006
                                                    Raluph
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 January 2011

                                                      Het was vandaag echt lekker weer dus maar toch een uurtje of 12 met ons pap aan de kadett gewerkt.

                                                      Vandaag zijn de luchtroostertjes terug gezet….zijn nu helemaal schoon ipv al da stof in die gleuven. Ook is het klokje er terug ingezet want hij is weer schoon. Het was geen vocht, het zat aan de voorkant. met interieurspray schoongemaakt en hij is weer als nieuw :D

                                                      Verder is de schakelaar erin gekomen zodat ik de fan ook handmatig kan aanzetten. Ons pap had nog een mistlamp schakelaar liggen.

                                                      De toerenteller is ingebouwd en aangesloten en werkt (ook wel handig ;))
                                                      http://imageshack.us/clip/my-videos/717/wt0.mp4/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                                      (filmpje is wel op zijn kant….srr)
                                                      Deze week gaan de stoelen eruit en de vloermat, zodat we de vloer kunnen nakijken…
                                                      Maar het begint op te schieten…..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.