Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864115
    Lukko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2005

      je pakt het allemaal goed aan ! zo blijft je kadett ook mooi. anders roest ie alleen maar weg als je er niks aan doet.

      #17864087
      Raluph
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2011

        Vandaag de auto na gekeken voordat ons pap hem morgen zou APK keuren maar het zou APK afkeur zijn :( …..Alles zag er goed uit maar de ontluchtingsslangen van mijn tank zijn verrot (beter een slang verrot dan mijn carosserie ;) )….1tje helemaal en de andere voor de helft(deel aan de tank is nog wel goed)…..Dus dat moet eerst gemaakt worden.

        Maar ff een vraag….aangezien beide slangen bij de vuldop weggerot waren weet ik niet welke slang waar op moet….Een slang zit aan de zijkant en een aan de achterkant van de tank….maar welke moet waar op?

        En zou ik die slangen ook van een astra F kunnen pakken?

        #17864047
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Die slangen kun je denk ik zo bij de auto materialen zaak halen, is 6mm intern. Hoe om ze moeten zal ik over twee dagen kunnen controleren hoe ze bij mij zaten, weet het ook niet uit mijn hoofd… Eentje komt in elk geval op de tank en eentje wordt los op de velsrand van de tank gelegd . Volgens mij moet die rechter op jouw foto op de tank en de linker er los op. Voor zover ik weet is het een omhoog/omlaag systeempje voor ontluchten, en die hoogte is om te zorgen dat er gegarandeerd alleen lucht uit komt en geen benzine…

          #17863956
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            Een slang komt hier

            Dit is aan de kant van de achteras…. en die andere slang gaat dan links over die velsrand “de bocht om” en hoe bedoel je precies met “ligt er los op”…zit er niet zet zo’n bevestiging op de tank als voor die andere slang?

            #17864097
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Nee ik bedoel dat hij nergens op aangesloten zit, zit wel vast verder aan de daaroor bedoelde bevestiging… Het is tank ontluchting heh, dus het heeft een open uiteinde…

              #17864088
              Raluph
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2011

                oké, snap het :thumb ….zal morgen nog ff kijken….

                #17864061
                Raluph
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2011

                  Vandaag stond er een astra F bij ons pap op het werk dus hij had ff gekeken hoe het aangesloten zat dus Vinci je hoeft voormij niet meer te kijken (toch bedankt). En slangen meegenomen dus dat vanavond ff aangesloten. Vrijdag neemt ons pap hem mee voor APK en dan weer een jaartje erbij…op naar zijn 27ste verjaardag….
                  Aan komende zondag waarschijnlijk weer verder met mijn auto…moet ff kijken of ik eerst mijn wielkastranden en antenne ga doen of mijn stoelen en voorste deel van de vloerbedekking eruit te halen en de bodem weer controleren of eerder aangepakte kleine roest plekjes….

                  #17864049
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Je kunt van onder de auto bij de uitlaatkoppeling vlak na het spruitstuk in het onderste schutbord deel komen, want die is ter hoogte van de tunnel van achter af ‘open’…. Zo kun je er een flinke dot olie of wax in spuiten om hem te conserveren. Dit zou ik iedereen aanraden met een Kadett!!!

                    En als je een endoscoop hebt of van iemand kunt lenen kun je via deze opening de binnenkant inspecteren.

                    Wat ook ‘toegang’ biedt bij Kadetts van voor 1989 is de opening van de schakel stang door dit deel heen…

                    #17864042
                    Raluph
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2011

                      zal er eens met ons pap over hebben…..ik weet wat je bedoelt…daar ben jij met je eigen auto mee bezig geweest toch?

                      #17864041
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Bezig geweest? Nou zeg maar gerust nog volop bezig… :thumb

                        http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=27&t=168838″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Raad je echt aan hier naar te kijken, want als dit verrot kun je flink aan de bak of de auto weg donderen…

                        #17864103
                        Raluph
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2011

                          dat topic bedoel ik ja….en dan de laatste foto van je eerste post….die gaten in het schutbord. Ik volg je topic ook al van het begin…kan er alleen maar van leren….en respect dat je het zo doet…..de skills heb ik (nog) niet en gelukkig heeft mijn kadettje het nu niet nodig om zo aan gepakt te worden…..

                          #17864100
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Hmm, daar gaat toch de stang van de versnellingsbak doorheen ?
                            Via daar kun je dus bij de holle ruimte komen achter het schutbord ?

                            Ik heb dus een Kadett en zal daar nog voor de winter aandacht aan geven.
                            Goed zo Medeforummers, elkaar helpen en tippen :thumbup :thumbup

                            Rik :D

                            #17863961
                            Raluph
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2011

                              Zo…vandaag is ie goed gekeurd dus weer een jaartje APK….Heb van APK tot APK 2300km gereden dus niet echt veel…maarja gemiddeld gezien heeft ie per jaar 2400km gelopen. Dus dat blijft mooi gelijk… ;) (Sommige denken dat rij ik in minder dan een maand)
                              Volgende week vakantie dus kan ik weer wat doen aan mijn kadett

                              #17864095
                              KadAstra-EF
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 July 2010

                                @Raluph wrote:

                                Zo…vandaag is ie goed gekeurd dus weer een jaartje APK….Heb van APK tot APK 2300km gereden dus niet echt veel…maarja gemiddeld gezien heeft ie per jaar 2400km gelopen. Dus dat blijft mooi gelijk… ;) (Sommige denken dat rij ik in minder dan een maand)
                                Volgende week vakantie dus kan ik weer wat doen aan mijn kadett

                                Leuke hobby he ? sleutelen aan een E Kadett king: king:

                                Rik :D

                                #17864116
                                Raluph
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2011

                                  Zo tijdens de vakantie (alweer 2 weken geleden) weer wat aan de dett gedaan. Deze keer de wielranden….zaten kleine putjes…van die putjes die je ook wel eens hebt op de motorkap…van die steenslag.

                                  Hier is het al geschuurt, novirox en 2 maal zink spray

                                  En met lakstifje bijgewerkt….
                                  Bij de andere wielkastranden hetzelfde gedaan maar beetje onzin om dat ook te posten
                                  Ook even de antenne eraf gehaald…zat een klein roestplekje…de rand van het gat zat ook een beetje roest….

                                  Het zijn van die kleine plekjes maarja….als ik er nu niks aan doe dan wordt het later lassen geblazen. Want bij al die rotte kadettjes die naar de sloop zijn gegaan is het ook ooit zo begonnen…

                                  Tijdens het opruimen van de garage en hokken nog iets leuks tegen gekomen.


                                  @vinci
                                  , heb ff een fotogemaakt van als je in dat gat kijkt van de schakelstang

                                  is dus toen ie nieuw was getectileerd..op het eerste gezicht lijkt het goed te zitten maarja 100% weet ik het (nog) niet

                                  #17864117
                                  Raluph
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 January 2011

                                    Vandaag de vloerbedekking uit de auto gehaald…dit omdat ik vorig jaar daar een paar roestplekjes had aangepakt. Maar op een andere manier hoe ik het nu doe….dus ik vertrouwde het niet echt en ik had gelijk was weer gaan roesten. Maar toen zag ik dat de bijrijders kant in de hoek nat was :swear . Dus ga morgen uitzoeken waar het vandaan komt…aangezien hij een week droog in de garage staat ……heb wel mijn antenne eraf gehad…misschien dat dat het probleem is :???:
                                    Foto´s volgen nog…..

                                    #17864118
                                    midnight black
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      14 December 2011

                                      Antenne komt niet uit in het interieur maar zit achter de wielbak, of bedoel je de doorvoer van de antennekabel naar binnen?

                                      #17864119
                                      saluma
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 November 2010

                                        Is het veel water wat er onder je vloerbedekking zit?
                                        Misschien is er ooit een nieuw voorruit ingekomen en hebben ze het ruit niet goed afgekit.
                                        Je zou de bekleding van je A stijl binnen weg kunnen halen en kijken of er goed gekit is.Het mooiste is als er iemand met een tuinslang op je voorruit spuit.

                                        Je deurrubber goed aangedrukt in de sponning?

                                        Een heel ander verhaal is het bituumkit bij je scharnier.Bij mij was dat kneiterhard geworden.Heb ik weggehaald en opnieuw gekit.
                                        Toen ik het weg had gehaald,keek je zo naar binnen.
                                        Hier wat ik bedoel………..

                                        We wachten het af,of je het kunt vinden.
                                        gr Marcel.

                                        #17864120
                                        Raluph
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 January 2011

                                          @midnight black wrote:

                                          Antenne komt niet uit in het interieur maar zit achter de wielbak, of bedoel je de doorvoer van de antennekabel naar binnen?

                                          Dat bedoel ik ja…..heb er nu kranten in liggen…kijken waar het vandaan komt
                                          Komende week geen les dus heb een weekje om het uit te zoeken

                                          #17864121
                                          Vinci
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 August 2009

                                            @Raluph wrote:


                                            @vinci
                                            , heb ff een fotogemaakt van als je in dat gat kijkt van de schakelstang

                                            is dus toen ie nieuw was getectileerd..op het eerste gezicht lijkt het goed te zitten maarja 100% weet ik het (nog) niet

                                            Tectyl gaat maar een paar jaar mee en dan verdroogt het, dus dat doet nu niks meer… Als je goede holle ruimte behandeling wilt moet je op z’n minst olie gebruiken of nog beter verwarmd vet er in spuiten. (Mike Sanders vet of Time Max bijv…)

                                            Deze foto zegt ook nog niks trouwens, de roest ontstaat eigenlijk altijd boven de steunen van de wielophanging. Die steunen hebben zo’n ovaal gat (zie foto onder) en een smal gat er naast, daar boven zit nog een plaat die doorloopt onder de achterste beugel van de draagarm door en daarboven zit het aan de bak vast gelast die het onderkant schutbord vormt. Door die ovale gaten heen zie je soms ook al de ellende, maar als dat al zo ver is dan is het echt tijd om de boel te vervangen! Als het daar nog helemaal gaaf is dan kun je nog eens een inspectie doen met de endoscoop zodat je naar opzij en onderin die bak kunt kijken…

                                            Het lastige is dat door de roest de puntlassen vaak zo door de bodem heen los getrokken worden terwijl de omgeving nog hard is, hierdoor zien ze het bij de APK ook niet, want je kunt er met de hamer op slaan tot je een ons weegt terwijl het toch al niet meer vast zit!

                                            Bij de mijne gaf het een soort blikkerig ratel geluid met bepaalde toerentallen en dan ging het weg als ik mijn gas los liet en kwam gelijk weer als ik weer gas gaf. En met sturen was het op te wekken of kon ik het laten verdwijnen. Als je zo’n geluid hoort (als een los trillen stuk blik op blik) dan is het hommeles!!

                                            Nou vliegt de boel er niet gelijk af hoor, want die tussenliggende plaat rot niet gelijk helemaal weg en de draagarm hangt ook nog aan die pilaar steunen omhoog naar de langsliggers, maar als de stijfheid er uit is kan het wel lelijk verbuigen bij hard remmen!

                                            #17864122
                                            Raluph
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2011

                                              Heb de lekkage gevonden..komt van mijn antenne kabel…dus dat binnenkort oplossen….verder wil ik de bitiummatten eruit halen. Maar hoe kan ik die het makkelijkst van de vloer eraf krijgen. Als ze eruit zijn dan denk ik het licht schuur en dan in de menie zetten(of heeft iemand nog tips)

                                              #17864123
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Verfbrander en dik plamuurmes, of een verfkrabber… En dan met wasbenzine de kleefzooi weg, met thinner ontvetten (Ademmasker op! Handschoenen aan!) En dan een nieuw laagje er op doen…

                                                #17864124
                                                Vinci
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 August 2009

                                                  Heb nog een topic in Engeland gespot met een Kadett met APK afkeur op doorgerotte steun…

                                                  Weet niet of dit toegankelijk is voor niet leden van het forum (ben zelf lid namelijk)
                                                  http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?35710-Laurie-s-First-Track-Day-Car/page4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  #17864125
                                                  Raluph
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 January 2011

                                                    Zo….eindelijk mijn lekkage opgelost. Had eerst wat kit over de oude kit gedaan maar helaas lekte hij daarna nog. Dus toen de oude kit eruit….en opnieuw gekit. De antenne kabel liep strak van de antenne de auto binnen en dat hing de kabel in een boog in de auto….Dus de kabel strak gelegt in de auto. Ben blij dat het nu opgelost is. Foto´s volgen nog

                                                    #17864126
                                                    midnight black
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 December 2011

                                                      @Vinci wrote:

                                                      Heb nog een topic in Engeland gespot met een Kadett met APK afkeur op doorgerotte steun…

                                                      Weet niet of dit toegankelijk is voor niet leden van het forum (ben zelf lid namelijk)
                                                      http://www.astra-mk2.com/forum/showthread.php?35710-Laurie-s-First-Track-Day-Car/page4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Net gecheckt, je moet je aanmelden wil je iets kunnen zien.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.