Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864084
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Laatst stond er nog 1 op MP.

      heb er nog op geboden maar een medeforummer die er ook een oogje op had, woonde daar wel heel erg vlakbij :swear

      Rik :)

      #17864085
      Raluph
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2011

        @Mr F, weet ik maarja ook leuk om zelf iets te maken..kopen kan altijd nog en ik ben er zeker zuinig op..laat hem lekker orgineel dus geen subwoofer ofzo erin. En als ik da wel zou willen zou ons pap me wel op andere gedacht brengen want ons pap zou er zo een ook wel willen maarja deze kan de caravan niet trekken dus dan houd het op…en ons pap rijd er liever in mijn kadett dan in mijn broers corsa b :jerry

        Heb nog ergens in een fotoboek een foto dat ik als 1 a 2 jarig jongetje bij ons pap op schoot aan het bier zit (wel een leeg flesje ;)) met de kadett (een bordeaux rode 1.3s vijfdeurs) die me ouders toen hadden op de achtergrond dus met de fles en kadett opgevoed, kan bijna niet beter ;)

        #17864086
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          Gelukkig :thumbup
          Een Corsa B rijdt ook niet echt heel lekker trouwens, heb ook liever mn Fje :)

          #17864089
          Raluph
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 January 2011

            :jerry :jerry

            Mijn kadettje heb ik nu officieel (volgens papieren dan…had hem een paar dagen eerder) een jaar in mijn bezit…wat gaat de tijd toch snel ;)
            Hij heeft ongveer 7 a 8 maanden stil gestaan en nu staat ie bijna 5 maandjes buiten en rijd ie rond….en hij heeft me nog niet stil laten staan….het zou ruit zien als dat zou gebeuren maar je weet maar nooit he….op naar de 2 jaar

            #17864090
            Paullus
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              waar moeten we zijn voor taart en bier? :jerry

              #17864091
              D-gek
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 August 2008

                @Raluph wrote:

                @Mr F, weet ik maarja ook leuk om zelf iets te maken..kopen kan altijd nog en ik ben er zeker zuinig op..laat hem lekker orgineel dus geen subwoofer ofzo erin. En als ik da wel zou willen zou ons pap me wel op andere gedacht brengen want ons pap zou er zo een ook wel willen maarja deze kan de caravan niet trekken dus dan houd het op.

                Naar mijn idee gaan origineel en I.C.E. best goed samen ;)
                In m’n 1.2n heb ik 8,5cm JBL-speakers in het dash(op de originele speakerplaatsen), 2 nieuwe originele speakers links en rechts van de hoedenplank en een baskist in de koffer.
                Plus een klassieke radio in m’n dash(werkend met de middenspeaker) en de cd-speler met afstandbediening in het handschoenkastje.
                Van buitenaf zie je er dus helemaal niets van, horen des te beter king:

                #17864092
                Raluph
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2011

                  @ d-gek, hoe jij het hebt gedaan is mooi, geen gaten in de hoedenplak en mooi dat je de oude radio hebt laten zitten en een andere in je dashboardkastje hebt gebouwd….je hebt alles mooi weg gewerkt, complimenten.
                  Maar ik hoef geen subwoofer of iets dergelijks….hebde radio gewoon aanstaan en dat is zat….
                  Als ik een andere radio wil dan zou ik het zelfde willen als jij….aangezien ik geen parrot op de orginele radio kan aansluiten en dan ziet hij er nog orgineel uit….parrot heb ik al en radio is ook geen probleem maarja eerst maar ff gewoon rijden want dat kan later nog wel ;) want je zal net zien bel je een keer tijdens het rijden en dat wordt je gepakt en die boetes zijn niet mis meer :swear

                  #17864093
                  D-gek
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 August 2008

                    Dank je..daar doe ik het voor :angel

                    Zo dacht ik toen ook..eerst maar eens wat kilometers maken/ervaring op doen, de rest komt later wel.
                    Wat nog mooier zou zijn (en dat moet ik bij deze Kadett ook nog eens doen), een radio met ingebouwde Bluetooth.

                    Maar ik zal je Kadett een dezer dagen nog wel een keer spotten, aangezien ik geregeld door Veldhoven tuf.
                    Ik rij met een goudkleurige D-Kadett met fluorgele velgjes king:, kun je niet missen.

                    #17864094
                    Raluph
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 January 2011

                      fiets elke dag naar eindhoven naar TU terrein…..mijn HBO (niks universiteits gedoe….) opleiding zit daar…..maar ben nog geen goudkleurige d kadett gezien met fluorgele velgen……weet wel een blauwe te staan in een zijstraat van de Hoogstraat.
                      Maar gebruik mijn kadettje om alleen naar het werk te rijden en terug op zaterdag….naar de meerenakkerweg (zal verder maar geen reclame maken maar heeft met water, zeep en auto’s te maken ;))
                      Weet niet waar je door veldhoven rijd maar hij staat in veldhoven-dorp (beste deel van veldhoven natuurlijk ;))

                      #17864096
                      blue-mission
                        Lid sinds:
                        27 July 2010

                        Leuk kadettje man ! wees er maar zuinig op

                        #17864098
                        Junkiexp
                          Lid sinds:
                          3 July 2011

                          Mooie Kadett, en je hebt een goede instelling!
                          Secuur, en alles lekker origineel, waar heb je hem vandaan?

                          Je werkt zeker bij de truckwash daar?
                          Die ken ik wel ;)

                          #17864099
                          Raluph
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2011

                            Heb hem van een collega van ons pap (ook een automonteur, zijn vrouw reed hoofdzakelijk in de kadett)
                            En nee geen truckwash, een carwash (misschien bedoel je dat ook ;) )

                            #17864101
                            D-gek
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              22 August 2008

                              @Raluph wrote:

                              fiets elke dag naar eindhoven naar TU terrein…..mijn HBO (niks universiteits gedoe….) opleiding zit daar…..maar ben nog geen goudkleurige d kadett gezien met fluorgele velgen……weet wel een blauwe te staan in een zijstraat van de Hoogstraat.
                              Maar gebruik mijn kadettje om alleen naar het werk te rijden en terug op zaterdag….naar de meerenakkerweg (zal verder maar geen reclame maken maar heeft met water, zeep en auto’s te maken ;))
                              Weet niet waar je door veldhoven rijd maar hij staat in veldhoven-dorp (beste deel van veldhoven natuurlijk ;))

                              Die blauwe Kadett-D ken ik wel..is een 1.6s automaat Berlina, die staat er al een tijdje. Heb de eigenaar al eens gevraagd of hij deze niet weg wilde doen
                              (hij doet er niks/weinig mee), maar schijnbaar is die van z’n vader geweest en heeft hij de bedoeling om de Kadett op te knappen..en dat was zo’n 3 jaar geleden :???:

                              Zal er volgende keer op letten of ik je Kadett spot..als ik weer eens in de buurt ben. Zaterdag kom ik weer in Veldhoven, en anders kom ik m’n Kadett even wassen ;)

                              #17864102
                              Raluph
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 January 2011

                                Als ik ga stappen en ik zie hem probeer ik het kenteken te onthouden..zaterdag weer geprobeerd toen ik carnaval ging vieren maarja…..het is bij proberen geblijven ;)

                                Misschien dan tot zaterdag… ;) ….mijn kadettje staat links van de wasstraat voor het geval dat je langs rijd….
                                er komt ook soms een man met een bruine manta b CC GSI 2.0 automaat dact van 85 zijn auto in de wasboxen schoonmaken…. en ja dan kan ik het niet laten om een praatje te maken…

                                #17864104
                                Raluph
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2011

                                  Zo….na 5 maanden maar weer eens wat vertellen. Wat is heb gedaan was allemaal niet echt de moeite waard om elk ding apart te vermelden. Dus…..
                                  heb de bumpers aangepakt. Met de verfföhn.

                                  Voor:

                                  Na:

                                  Verder de onderkant van de dorpels na gelopen…wat kleine plekjes gevonden en behandeld.

                                  Verder zaten er 3 plekken op de motorkap (waar dan iets met een hamer was opgeslagen)die gewoon met een andere kleur wit waren aangestipt…zal vast ergens een foto in mijn topic van staan. Die plekjes zag ik een paar kleine bruine puntjes. Heb je kaal gemaakt. Novirox opgedaan, licht geschuurt, 2 keer zinkspray/primer erop en dan met lakstifje afgelakt.

                                  Toen even druk gehad met school…. maar 2 weken geleden verder gegaan….de dakstrips eraf gehaald want zal kleine roestpuntjes aan de uiteinde van de strips.

                                  paar kleine plekjes…dus ook geleid maar aangepakt en de goot natuurlijk schoongemaakt

                                  Verder ook nog een roestplek boven de voorruit…had ik al eerder gedaan maar niet goed…dus poging 2…

                                  Dit ook geschuurd, novirox, licht geschuurt, zinkprimer/spray x2, en afgelakt. Geen foto van het resultaat.

                                  Verder nog was kleine roestplekjes aangepakt op de deuren en achterklep…kan ie er weer ff tegenaan.

                                  Moest voor Nederland-portugal 2 vrienden ophalen van het station. Stond ik te wachten bij het busplaatsen…kijkt een buschauffeur me aan…Hoor ik opeens “Hey een kadett, die heb ik vroeger ook een gehad”…. Ff gepraat met die man en gaf me een compliment dat hij er nog goed uitzag voor zijn leeftijd (ongerestaureerd).
                                  En anderhalve weer geleden stond er op mijn werk een man met 2 van mij collega’s te praten..had mijn auto zien staan. Hij vond het er ook nog netjes uit zien… Hij zelf had er ook een en hij reed al 25 jaar Kadett…Hij had er een maar daar had hij een ongeluk mee gehad en nu hij er een uit Den Bosch gekocht, een 1300tje met iets van 75k op de teller…had 1 plek op de dorpel…die moest hij nog aanpakken en verder was hij netjes…..zo kom je onverwachts nog mensen tegen nie nog liefde hebben voor zulke auto’s :wub

                                  na, morgen op vakantie naar luxemburg met de auto…hij ligt helemaal vol…(ook de bijrijdersstoel :D)..gelukkig heb ik achter schokdempers met een veer…want nu ligt ie redelijk laag maar wil denk ik niet weten hoj laag hij zou liggen met de orginele dempers :???:
                                  Dus voor de eerste keer op vakantie met mijn auto, zal vast wel goed komen..heb er vertrouwen in…

                                  Na mijn vakantie zal ik wel pics posten hij vol en laag hij lag. (voor vele hier zal het wel meevallen, en die er zelf een E hebben, zullen hem nog wel lager gehad hebben).

                                  Na…ga nu lekker slapen en morgen er vroeg uit….. :sleeping

                                  #17864105
                                  ginkelvanmichiel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 April 2007

                                    Schitterende Kadett! :wors

                                    #17864106
                                    Raluph
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      25 January 2011

                                      Weer terug van vakantie in luxemburg….
                                      De heenweg geen problemen gehad en als je dan aankomt en het zonnetje schijnt…beter kan het bijna niet…

                                      Door de load adjusters ligt hij niet echt laag.
                                      Na…dan moet je alles gaan opbouwen :???:

                                      het voorportaaltje stond goed vol:
                                      -Koelkastje
                                      -grote krat met kookgerei en eten
                                      -Koelbox
                                      -Gasstel met gasfles natuurlijk
                                      -Oventje (Voor de afbakbroodjes)
                                      Het is vakantie dus ga niet met een klein tentje zonder koelkastje en met zo’n 1pit brandertje kamperen…kom voor mijn rust ;)
                                      Kom al heel mijn leven op die camping dus zou in noodgevallen wel bij bekende terecht kunnen ;)

                                      En jahoor, start ik mijn auto om met een maat naar de aldi te gaan hoor ik iets rammelen…ik uitstappen en jahoor mijn ophangrubber gescheurt van mijn einddemper (zat er iets meer dan een jaar onder :???: )….met tiewraps op hoogte gehaalt en dan nog met ijzerdraad vastgezet….. wij vertrekken, kwamen we nog vrienden tegen waar we eigelijk achteraan zouden rijden maarja het is vakantie..we hebben de tijd.
                                      Een man die 2 plekken verder stond zag dat ik met mijn einddemper bezig was en kwam kijken…nog een gesprek mee gehad…Hij had zelf een Opel GT met een 1900….maar hij reed er te weinig mee vond hij zelf….

                                      De verdere vakantie heeft het gehouden maar de dag voor dat ik ging kwamen mijn ouders op bezoek en had ons pap een nieuw rubber en ophangbeugel mee…dus die er onder..

                                      oud

                                      nieuw

                                      Was nog een soort meeting/treffen van amerikanen (auto’s/motoren)
                                      Stonden een paar niet amerikanen bij waaronder een manta B en een Diplomat


                                      En nog een manta a die buiten de hekken stond:

                                      Ook nog 4 E kadettjes gezien tijdens de vakantie

                                      Maar je merkt wel dat een 1200tje heuvel op het toch wat zwaarder heeft vooral met 4 man en de achterbak vol heeft maarja we hebben geen haast. Lekker eigen tempo omhoog en niet onder de 3000 toeren omhoog rijden.

                                      Op de heenweg + daar nog wat 1 op 13.5 gereden (dus lekker in de toeren de heuvels op) Terugweg weet ik nog niet.

                                      Kon het niet laten om hem voor het eerst plakgas te geven want ja moest even een bus inhalen…op de teller 170 was wel met een vol gepakte auto en ligt heuvel afwaards :D
                                      Bij Verviers nog een Rekord E station 2.2 met caravan tegen gekomen en ervoor reed een Kadett B met rally strepen en rolkooi (beide duits)

                                      Dus weer een ervaring rijden met mijn auto…volgend jaar weer maar dan een dakrek op mijn auto (heb ik nog liggen) en dan de fiets op de fietsendragen kan ik nog meer meenemen :D

                                      #17864107
                                      johan1981
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 April 2005

                                        Mooie Kadett!! Supernetjes! Zijn fijne auto’s om te rijden!! Heb er zelf ook eentje die ik van mijn oma gekregen heb, maar die is niet meer origineel.

                                        #17864108
                                        Gerrit78
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 December 2010

                                          Welke camping is dat? komt me bekent voor namelijk

                                          #17864109
                                          Raluph
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 January 2011

                                            @Gerrit78 wrote:

                                            Welke camping is dat? komt me bekent voor namelijk

                                            clervaux, camping officiel

                                            #17864110
                                            Gerrit78
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 December 2010

                                              Dan heb ik het verkeerd dacht dat het deze camping was, hier ben ik in mijn jongere jaren een paar keer geweest.
                                              http://www.camping-birkelt.lu/nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                              #17864111
                                              sentinel69
                                                Lid sinds:
                                                27 October 2004

                                                Leuk hoor zo’n wit kadettje en kiek die choke . Ik heb 2 witte gehad 1 uit 86 en 1 uit 87 . Die van 87 hebben we 9 jaar gehad maar ja , ik ben niet zo goed in klussen aan de auto.Dus erg leuk om te zien hoe jij het doet ;)

                                                #17864112
                                                Zwalker
                                                  Lid sinds:
                                                  16 August 2012

                                                  je kan beter lijnolie gebruiken dat trekt in het metaal, nooit meer last van roest.

                                                  #17864113
                                                  KadAstra-EF
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 July 2010

                                                    @Zwalker wrote:

                                                    je kan beter lijnolie gebruiken dat trekt in het metaal, nooit meer last van roest.

                                                    Dit hoor ik ook vaker, lijnolie erop en de roest stopt.

                                                    Ontopic: blijft een mooie E, wit waar je goed in zit.
                                                    Houden zo !

                                                    Rik :D

                                                    #17864114
                                                    Raluph
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 January 2011

                                                      komende tijd kan mijn kadettje in de garage staan. Dus ben ik nu niet weers afhankelijk aangezien ik weer bezig ben. Ben vorige week begonnen om mijn dorpels en lekbakjes te controleren, aangezien ik die een jaar geleden voor een deel ontroest had en in de blanke tectiel gezet. Aangezien ik niet kan lassen (moet het nog eens leren…) en het te weinig is om het te gaan lassen maar ooit gaat het er nog van komen (ben niet van plan om hem binnenkort weg te doen…maarja je weet maar nooit ;) )
                                                      Dus eerst de panelen eraf… en controleren


                                                      Andere kant ziet er ongeveer ook zo uit….

                                                      Achterlichten er ook uitgehaald omdat ik een klein roestplekje zat….

                                                      Vandaag er weer ingezet

                                                      Verder wat gedaan rond mijn accubak…had roestplekjes al eerder gedaan maar waren terug gekomen….dus nu op een andere manier aangepakt….had eerst alleen met noverox behandeld en nu noverox…schuren..en dan 3 keer zinkprimer erop.
                                                      Voor:

                                                      Na:

                                                      En nog wat ander plekjes aangepakt….zoals in de reservewielbak, deuren en de rand waar de achterklep invalt..
                                                      En 2 weken geleden een schroef in mijn band gereden dus kon de 26jaar oude reserve wiel erop (geen droogte scheurtje te bekenne in de band)…oude band moeten maken aangezien ik anders 2 banden op de zelfde as heb
                                                      Planning:
                                                      – Waarschijnlijk de achterruit eruit omdat hij rechtsonderin de sponning roest…ons pap heeft al gekeken wat eventueel een nieuwe achterruit kost met die zwartelijst…kost ongeveer €90….voor het geval dat ie kapot springt bij het eruit halen op terug plaatsen
                                                      – rechterkant de wielkastranden roestpuntjes behandelen
                                                      – antenne verwijderen, zit een klein roestplekje…
                                                      – Zondag de auto nalopen voor apk en maandag neemt ons pap hem mee naar het werk om te keuren….
                                                      – Een binnenpaneel (rechter paneel van de achterbank) laat de bekleding weer los….ben er al mee bezig maar gaat niet gemakkelijk dan dat ik hoopte :???:

                                                      Dus heb nog wat te doen ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.