Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2011 om 19:22 #17864058
Vandaag naar gemeentehuis geweest om te kijken of mijn rijbewijs er al was (ik zou hem eigelijk donderdag kunnen ophalen) en hij was er :D
een uur later met mijn broer naar mijn opa en oma gereden…ging lekker(ongeveer 1 km op en neer) maar ging net met ons pap tanken (vroeger vond ik het leuk maarja nu is het iets minder want nu kost het me geld ;), had nog een foutje gemaakt….zag een fietser nog net optijd en blokkeerde hierdoor een T splitsing maar er was niemand di ik hinderde dus da maakte niet uit ;)). Maar ff naar het punt…..toen ik met ons pap wilde aanrijden……klik klik er verder niks…hamer en zaklamp gepakt, tikken geven op de startmotor en toen deed hij het…van de 3 keer moeten starten moest er 3 keer de hamer aan te pas komen… (thuis, tankstation en bij opa). Dus hij is nu echt gehemelt…..dus deze week ff de startmotor eraf halen en een gereviseerde gaan kopen :( maarja beter dan een nieuwe moeten kopen of telkens met de hamer aan de slag…12 oktober 2011 om 08:24 #17864059Nou, dat begint lekker zo.
Maar goed, startmotor vervangen is niet moeilijk en je kan er van bovenaf wel bij.Rik ;)
12 oktober 2011 om 15:29 #17864060yep..begint idd lekker maarja hij moet wel vervangen worden….
Dus hij staat nu stil…hoop in het weekend dat de startmotor erop zit en dat ik weer kan rijden…13 oktober 2011 om 07:29 #17864062Zaterdag kan ik hem ophalen (ons pap doet dat…ik moet werken…..) Hij had er een liggen maar moest nog gereviseerd worden. Kost met €70 maarja een nieuwe kost nog meer en de sloop bij ons ik de buurt hebben ze maar een paar kadettje staan en die zijn al ver heen dus die startmotoren zullen ook niet :thumbup zijn. Dus dan liever wat meer voor meer zekerheid. Dus dan kan ik weer gaan rijden
16 oktober 2011 om 11:35 #17864063Vrijdag met ons pap naar mijn opa gegaan en de startmotor eraf gehaald…Hij mocht lekker in de garage overnachten, dit was een van de weinige keren dan mijn opa´s volvo buiten moest staan :O.
Ik vond dat de koppelingspedaal niet niet lekker kon intrappen en oplaten komen(schokkerig) en dat vond ons pap ook. Gelukkig had ons pap nog een koppelingskabel liggen en die ook gelijk vervangen. Nu gaat hij weer lekker soepel….echt een verbetering.
Zaterdag had ons pap de gereviseerde startmotor opgehaald en mijn oude ingeleverd. Ons pap had hem erop gezet en nu is het weer meteen starten.
De oude:
De gereviseerde:
Vanmorgen nog lekker met ons pap 50 km gereden zonder problemen. Ik ga met de fiets naar school want dat is net zo snel als met de auto en is ook nog goed voor me (en kost minder ;)) Dus het is nu meer rijden om ervaring op te doen en het niet te verleren
Enigste was nog moet gebeuren is de koppelingspedaal afstellen want nu moet ik het pedaal redelijk ver omhoog laten komen voordat hij aangrijpt. En de eerste versnelling wil hij soms een beetje moeilijk ingaan…naar beetje harder duwe en dan gaat het goed….verder vindt ik mijn kadettje beter rijden dan ons pap zijn vectra A 2.0 en vele male fijner dan de les auto waar ik in reed (peugot 308…oei ik scheld nu zeker ;))
17 oktober 2011 om 18:04 #17864064kheb gelukkig zo minder last van diefstallerij
-centrale vergrendeling
-sloten weggewerkt
-slotpinnen bovenop panelen weggewerkt
-klasse 3 alarm meteen met bloedende oortjes naar huis toe :jerry17 oktober 2011 om 20:34 #17864065@jeroen3 wrote:
kheb gelukkig zo minder last van diefstallerij
-centrale vergrendeling
-sloten weggewerkt
-slotpinnen bovenop panelen weggewerkt
-klasse 3 alarm meteen met bloedende oortjes naar huis toe :jerryHij was bij 2 eigenaren terug gestolen geweest…bij ons in de buurt is het rustig (afkloppen).
En die dingen die jij hebt zullen wel werken maar ik hou heb lekker zo orgineel mogelijk. Maarja als je hem echt willen dan nemen ze hem wel mee alleen zullen die soorten dieven niet achter een kadettje aangaan. Zullen mensen zijn die snel goedkoop een ato willen rijden of jochies die willen joyriden….En dan werk dat spul zeker.23 oktober 2011 om 15:43 #17864066Zo…een paar keer gereden. En het gaat tot nu toe goed…nog geen schade en nog niemand heeft getoeterd dat voor mij bestemd was…..
Maar heb een probleempje, hij heeft soms moeite om in zijn 1 te gaan….
Samen met ons pap wat afgesteld, gaat nu wat beter maar nog niet helemaal lekker…Toen we de pookhoes omhoog hadden gehaald zagen we een rubbere ring liggen die kapot was.
Zat die rubbere ring op het witte schuin naar links lopende inkeping tussen die 2 gaatjes en kan het daardoor komen dat hij niet helemaal lekker in zijn 1 wil??Wie oh wie kan mij helpen…..
23 oktober 2011 om 16:18 #17864067AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zou het daar wel even lekker invetten
23 oktober 2011 om 19:27 #17864068@Mr.F wrote:
Ik zou het daar wel even lekker invetten
Is met een spuitbusje olieachtig spul…(weet zo 1 2 3 niet ff hoe het heet) in gespoten(dus rond die kogel)en dat is een week geleden gedaan. Het lijkt droog maar is het niet.
23 oktober 2011 om 20:16 #17864069AnoniemLid sinds:
1 January 1970Aha dan heb ik niks gezegd :)
23 oktober 2011 om 21:54 #17864070@Mr.F wrote:
Aha dan heb ik niks gezegd :)
hehe…eerst was het wel redelijk droog. Deze week verder kijken wat precies de oorzaak is dat hij niet altijd lekker in zijn1 wil….maar het is al een stuk beter als eerst….hopen dat het iets simpels is en dat het niet in de bak zelf zit want ja dat zou een stuk minder zijn :???:
Verder de koppeling afgesteld..moest hem voor mijn gevoel (vond ons pap ook) ver omhoog laten komen. Nu een stuk beter, en heb er tot nu toe geen spijt van de kadett maarja hoe kan je spijt krijgen met zo`n degelijke wagen…..
27 november 2011 om 21:22 #17864071heb alle 5 de paginas gelezen en wat een prachtig kadettje
ik heb binnekort ook een witte en die heeft net zulke dorpels als jou, keihard.
met dat schakelen,, kan je hem in een rechte beweging in zn 3 zetten?
groetjes ricky meej zn kadeddilac
27 november 2011 om 21:47 #17864072Die rechte beweging kun je stellen door onder de motorkap de stang die van het pedaal naar de bak zit iets los te halen.
Let wel op !
Dit moet secuur gebeuren, anders heb je hem zo in zn 5 of in zn 1 !Rik :)
27 november 2011 om 22:19 #17864073@rickykadett wrote:
heb alle 5 de paginas gelezen en wat een prachtig kadettje
ik heb binnekort ook een witte en die heeft net zulke dorpels als jou, keihard.
met dat schakelen,, kan je hem in een rechte beweging in zn 3 zetten?
groetjes ricky meej zn kadeddilac
Dankje, ben benieuwd naar jou kadettje (heb je verhaal al gelezen)
Ja, in zijn vrij staat de pook helemaal naar rechts in een rechte lijn tussen de 3 en 4Er is weer iets gebeurt in de tussentijd…niet veel maar iets
Er is een nieuwe (geen orginele…was niet meet te leveren) radiateur ingekomen omdat de andere lekte…maarja hij was ook 25 jaar oud dus dat vergeet ik hem wel een beetje.
Verder heeft ons pap de motor afgesteld…omdat ik moest wennen aan de auto en ja ik heb niet veel ervaring had ons pap hem stationair wat hoger laten lopen…nu staat hij weer op zijn fabrieks toerental….CO ging van 4.5% (te veel voor de apk) naar 1.5%Ik weet niet of jullie het nog weten maar endemol had eenn oproep gedaan voor een witte e kadett…nou ik had gereageert en vandaag en volgende week kwam/komt de aflevering erop…nou vandaag niks gezien (had dat wel verwacht aangezien de een naar laatste dag was dat ze filmde) dus als het goed is komt ie volgende week…ben benieuwd
27 november 2011 om 23:56 #17864074ik wil die kadett zo snel mogelijk hier hebben:D kan ik de muziek inbouwne en hem helemaal netjes maken. ik wil hem ook tectyleren alleen dat doe ik op mn werk wel een keer, daar heb ik een brug tot beschikking, ik moet namelijk ook de carterpakking vervangen:)
als je hem van uit zn vrij zo in zn 3 kan zetten in een rechte lijn staat die goed afgesteld als het merkbaar is dat hij iets naar links gaat of rechts natuurlijk dan moet hij afgesteld worden.je kan je bakolie ook verversten trouwnes! kan zeer veel schelen. nou weet ik niet wat er daqn in moet, miss wel iets dunner of juist dikker, miss weet de andere rik dat wel:)
groetjesps rijd jou kadett zuinig?
co was wel veel te veel
labdA IS 0.97-1.03
CO 0.3 EN 0.5
1.5 is nog te hoog alleen volgensmij word er niet naar co gekeken bij de hele oude auto’s
gr27 november 2011 om 23:58 #17864075ik lees weer je verhaal en moet dus wel voor apk maar is tie goedgekeurd met co 1.5?
28 november 2011 om 09:00 #17864076@rickykadett: Ligt aan het bouwjaar, open anders even een topic in ‘t APK gedeelte van het forum :) Je vraag is interessant genoeg om daar te delen met iedereen.
@Raluph gefeli met je rbw :D28 november 2011 om 09:32 #17864077@aapje, dank je wel….wat een verlossing ;)
@ricky, mijn CO mag dacht ik 3.0 zijn…..
De mijne liep toen ik van veldhoven naar hilversum op en neer reed en daar nog ook een beetje gereden (voor reconstructie endemol)….1 op 14.5 toen was liep hij hogere toeren stationair dan de fabriekswaarde…..en dan 120/130 in zijn vier.Als de auto nog rolt en ik zet hem dan in zijn 1dan gaat ie wat moeilijk maar verder schakelt ie :thumb , lekker soepel.
de bak heb ik samen met ons pap afgesteld….pook helemaal naar links en dan een stukje naar recht (beetjej op gevoel) en dan de bak afstellen…. dan moet je een plug uit de bak halen en ff een boortje 5 erin steken (als ik het goed heb). Beetje lastig uit te leggen…is vast wel iemand die het beter weet en beter uitlegt.28 november 2011 om 09:58 #17864078oke ik ga daar eens verder over neuzen over dat co:)
ben blij dat hij goed schakelt en wat je uitlegt met dat boortje
tja, dat kan ik nie snappen:P
groetjes ricky28 november 2011 om 12:53 #17864079is moeilijk om uit te leggen…maar zo stelde we mijn pook af zodat hij beter schakelde
Maar als de jouwe goed schakeld heb je het niet nodig
Maar mijn auto heeft geen kat dus misschien mag mijn Co hoger zijn
28 november 2011 om 13:50 #17864080oke geen kat die heb ik wel..
dan waren er heele andere ijsen. volgensmij mogen ze dan veel meer hebben ja:)btw mn fotos staan erop
ziet topic,, mijn kadett :D
ricky
26 december 2011 om 20:12 #17864081AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoe is het nu met de Kadett? :D
26 december 2011 om 21:11 #17864082Goed….omdat ik met de fiets naar school ga rij ik er alleen zaterdag naar me werk en dat is op en neer zo´n 13 km dus zoveel rij ik niet maar tot nu toe heeft hij me nog niet laten staan in de 600 km die ik ermee gereden heb. Maar omdat ik hem maar eens in de week gebruik wil ie ‘s ochtends wat moeilijker starten (als ik weg rij van het werk doet ie het meteen) maar komt ook omdat ik het nog steeds aan het leren ben (ons pap lukt het wel meteen…grrrr;) maarja die heeft meer ervaring)
Er is wel een nieuwe radiateur ingekomen omdat ie lekte. En van een jerrycan een bak gemaakt zodat de spullen in mijn achterbak niet rondslingeren. Had ook een bak kunne kopen maarja zo blijf ik bezig…beter dan de hele tijd achter de pc zitten hè ;)26 december 2011 om 21:23 #17864083AnoniemLid sinds:
1 January 1970Haha ja die bakken zijn gewoon origineel voor de E-Kadett leverbaar (geweest)
Maare, wees zuinig op je Kadettje, prachtig ding!!! :wub
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.