Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2011 om 13:40 #17864007
Hoe heb je die luchtroostertjes eruit gekregen? Ik wilde het laatst ook doen, omdat er eentje naar achteren is gedrukt, maar het lukte me niet…
Verder ziet het er weer lekker schoon uit hoor! Ga zo door! Succes er verder mee! :thumbup
5 juni 2011 om 17:07 #17864008Voorover kantelen en dan een stukje verder tot ze horizontaal komen, dan trek je ze er zo uit…
5 juni 2011 om 18:42 #17864009Ik had ze met een kleine schroevendraaier eruit gewipt aan de zijkant. En niks kapot gegaan…..
6 juni 2011 om 19:52 #17864005Zo, heerlijk weertje vandaag (in zuid-oost brabant te minste) en dus weer lekker bezig geweest. Vandaag had ik ff hulp van mijn broer maar hij had last van zijn rug dus tillen ging die echt maar alle kleine beetjes helpen.
Eerst gingen de voorstoelen eruit en het voorste deel van de vloerbedekking…
(broertje helpt……hij is ouder maar ik ben groter dus daarom broertje ;))Daarna ff een stop in de vloer vervangen….was gescheurt en toen een van een astra G erin gedaan maar ons pap vond er nog een van een kadett dus die er maar ingedaan.
Daarna 3 roestplekjes van 1 bij 1 cm gevonden en behandeld en wat vliegroest in de rechterhoek…
En toen moest ik het alleen doen. De bank ging eruit…hij wild niet echt mee werken dus da duurde ff.
(geen zitting maar wel 2 rugleuningen, lowsitting style….daar doen we het voor ;))
Toen ging de rest eruit en raad eens….verder geen roestplekje te vinden. Is het nog wel een echte kadett?? :P
(mooi wit in niet lelijk)Wilde eigelijk de stickers van de achterklep halen maarja dan zie je de kleurverschil en een sticker is nog van de dealer waar hij nieuw geleverd was in 86 dus haal ik ze er toch nie van af (zijn er maar 2 trouwens, sticker van de dealer en een NL sticker).
Vond nog was bitjes voor een boormachine en ook een steeksleutel 22 onder de bank….en die kwam ook nog van pas…met een dopsleutel 22 lukte het niet om de bout los te maken van de reling waar de gordel aan de onderkant vast zit en met die steeksleuteel wel… dus had weer eens mazzel ;)
6 juni 2011 om 20:10 #17863963Heb je bij de voeteinden goed gekeken? Daar zit bijna altijd rot, zeker onder de bitumen laag.
Nou zou het me niet verbazen als dat bij deze ook nog strak is, alles ziet er nog erg goed uit hoor! :thumb
7 juni 2011 om 13:15 #17864010@Vinci wrote:
Heb je bij de voeteinden goed gekeken? Daar zit bijna altijd rot, zeker onder de bitumen laag.
Nou zou het me niet verbazen als dat bij deze ook nog strak is, alles ziet er nog erg goed uit hoor! :thumb
Onder die bitumlaag niet maar de rest wel en dat zag er nog super uit dus da zal het onder die bitum ook wel goed zijn.
7 juni 2011 om 16:50 #17864011Zo zie je ze maar zelden !!
Hoop dat die van mij straks hetzelfde laat zien :D8 juni 2011 om 15:36 #17864012jahaaaa
er is niets mooiers als je de bodem van je Kadett zo ziet……………………….
succes!!!!!!!!!!!!!
groetjes Marcel.8 juni 2011 om 16:16 #17864013Ja man, ik loop net hier door de straat en dan zie ik een Nissan Almera compleet verrot, en twee Daewoo Nexia 5 deurs aan alle kanten krokant. Dan herinner ik me nog toen die dingen nieuw waren dat iedereen liep te zeiken over de Kadett en dat die nieuwe veel beter waren…nou…
En ook nu bij de garage waar ik altijd APK laat doen zeggen ze glashard dat nieuwe auto’s niet meer roesten, nou, wat dacht je er van als ik dan zeg wacht maar, de tand des tijds zal het leren.
Kijk er zijn er een hoop naar de eeuwige slachtvelden gegaan, maar ook een hoop met alleen rotte wielrandjes waarvan men nu weet dat die zo te vervangen waren geweest…
Zo gek waren Kadettjes nog niet!
11 juni 2011 om 09:27 #17864014Woensdag was ik weer verder gegaan maar had geen tijd en was het ook een klein beetje vergeten om het weer te posten….
Eerst alles uit de auto gehaald, want we hadden alles er ingelegt omdat de auto weer op zijn plek moest. Dat dus eerst weer eruit gehaald.
Eerst begonnen met de auto uit te zuigen zodat alles onder de vloerbedekking ook schoon is. Daarna de stoelen, bank, vloerbedekking etc.
En toen er weer alles ingezet…ging makkelijker dan eruit halen alleen wilde de voorstoelen niet echt mee werken.
Voorstoel is er later wel ingezet omdat ik net nie over het dashboard kon kijken ;)
lijm van de armleuning achter heeft los gelaten…..zag het pas bij het inbouwen… :(…naja probeer jij maar iets bijna 25 op zijn plek te houden ;)Het einde komt nu wel in zicht maarja de kleine dingen die nog moetne gebeuren kosten ook veel tijd….
11 juni 2011 om 11:39 #17864015Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen…. Werkt echt super goed….
11 juni 2011 om 13:05 #17864016@Vinci wrote:
Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen…. Werkt echt super goed….
Dus gewoon het paneel los maken en dan via de achterkant gaatjes maken en erin spuiten….
bedankt voor de tip :thumbupAls het gelukt is dat ik het resultaat wel laten zien.
11 juni 2011 om 23:17 #17864017@Raluph wrote:
@Vinci wrote:
Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen…. Werkt echt super goed….
Dus gewoon het paneel los maken en dan via de achterkant gaatjes maken en erin spuiten….
bedankt voor de tip :thumbupAls het gelukt is dat ik het resultaat wel laten zien.
Idd! Zo heb ik het ook gedaan! Werkt perfect!
Zoooo! Je Kadettje ziet er piekfijn uit hoor! Wauw! Ga vooral zo door! :kewlpics :thumbup
13 juni 2011 om 19:03 #17864018Vandaag heb ik het paneel losgemaakt en meteen gekeken hoe het daarachter uitzag…..en daar hadden de roestduiveltjes mijn kadettje gekieteld….
Links:
En rechts:
Had eerst het idee om het met novorox te behandelen maar omdat het roest is op de plek waar 2 platen bij elkaar komen, gaat dat niet. Omdat dan de roest die er zit tussen die 2 plaaten dan nog gewoon verder roesten. Dus de roest die ik zie helemaal weg krassen/schuren en dan behandelen met tectyl. Dat loopt dan ook tussen de naad en dan wordt die roest die er eventueel zit ook luchtdicht afgesloten en kan het niet meer verder roesten. Ga ook nie de plastic delen in de kofferbak loshalen en daar kijken hoe het bij de wielkast eruit ziet……
Ff nog een vraagje, is dit eigelijk de orginele radio, ik denk zelf van niet omdat ik hem nergens op het internet kan terug vinden
http://www.opel-corsa-a.com/index.php?seite=Radios/Radios.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze zit erin….
13 juni 2011 om 19:11 #17864019AnoniemLid sinds:
1 January 1970Denk niet dat dat de originele is.
13 juni 2011 om 19:22 #17864020Kijk even op
http://www.kadett-info.de” onclick=”window.open(this.href);return false;
daar staat een heleboel info over de E Kadett.
Dan bij het rubriekje Kadett E
In deze rubriek staan alle originele onderdelen en andere attributen van de Kadett E.
(mijn Kadett staat er ook bij)groetjes Marcel.
13 juni 2011 om 19:24 #17864021had ik al gekeken en stond er niet bij en er stond ook nog ene link waar nog meer radio’s opstonden maar daar stond hij ook nie bij. Maar da maakt nie uit…er gaat als het goed is toch een andere inkomen en dan deze bewaren…
17 juni 2011 om 17:38 #17864022Deze week weer verder gegaan…maar beetje vergeten en te druk gehad om te posten…..en was in spanning of ik geslaagd was voor de Havo….en gelukkig geslaagd :jerry
Maar ff ontopic ;)
Heb zoveel mogelijk van die roest weggehaald met een schroevendraaier want ik kon er niet bij met schuurpapier. En daarna met blanke tectyl behandeld…zo kan het ook in die naad komen, want weet nie of daar eventueel ook roest zit….onder de auto drupte het een beetje dus had is het er goed doorgelopen.
andere kant….beetje slechte foto :???:
Dus de panelen moeten nog terug geplaatst worden en de armleuning moet nog gelijmt worden….
Verder met een kunststof behandelingsspul wat dingen behandeld…..en het resultaat is niet heel verkeerd….
Van links tot die driehoek is gedaan…het verschil is te zien
van rechts tot het slot is gedaan en links nog niet….knapt de auto toch iets van op..De bumpers moeten nog gedaan worden, verder de zijpanelen moeten nog ingebouwd worden. En nog wat kleine dingetjes..
17 juni 2011 om 17:41 #17864023AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes hoor!
17 juni 2011 om 19:33 #17864024Ergggg mooi project, doe je goed!
20 juni 2011 om 20:11 #17864025Dit weekend het zijpaneel gelijmd. Zit er een stuk beter uit dan eerst.
Van:
Naar:
Heb vandaag het paneel ingebouwd, en de andere kant ook. De panelen wilden niet echt mee werken :???: maar de aanhouder wint ;)
Daarna de panelen in de kofferbak teruggeplaatst en toen ging de achterbumper eraf….
En daar waren ze weer geweest, die roestduiveltjes…maar ben er optijd bij. gewoon oppervlakkige roest dus met schroeverdraaier schoon gekrast, moet nog ff met schuurpapier over en dan gronden en wit maken en dan is dat ook weer klaar.
komende week gaat de achterbumper er weer op en de voorbumper eraf…ben benieuwd wat ik daar aantref…hoop geen roest en anders zal het maar heeel weinig zijn….
22 juni 2011 om 19:03 #17864026Netjes hoor!!!!!!!!Mooi smetteloos wit.
Maak dan aan de voorzijde je koplampen schoon.Moet je dan opletten,dan krijg je helemaal een auto met een nette uitstraling!
Ik heb de de koplampen uit hun houders gehaald en toen mooi schoon gemaakt.
succes
Marcel.23 juni 2011 om 19:40 #17864027@Saluma, heeft voor mij niet zo veel zin om dat “mooi”te maken aangezien mijn motorruimte getectyleerd is (bijna 25 jaar geleden). Dus de buitenkant is wit en de motorruimte is bruin…..
Eergister en vandaag weer wat aan de auto gedaan.
Bumper behandeld met kunststofspul behandeld:
Voor:
Na:
Roestplek behandeld, geschuurt en gespoten…..heb later er met tectyl overgespoten dus was niet echt nodig geweest….
En de achterbumper erweer op
Vandaag ging de voorbumper eraf
Heel klein beetje roest aan de onderkant van de onderste balk…..geschuurd en de balk met tectyl gespoten.
De ijzere lat in het midden, daar zaten belletjes in.
geschuurd en inde grondlak gezet.
Op de witte delen die je ziet heb ik blanke tectyl gespoten.
Daarna de voorbumper met kunststofspul behandeld er er weer opgezet.Dus nu is bijna alles klaar…
En gaat nog een zoemertje ingebouwd worden, als ik de lampen aan laat wanneer ik het contact afzet en weg wil gaan. Gaat het zoemertje, zo sta ik als ik terug kom niet met een lege accu….zie ik anders nog wel een keer gebeuren….
Beetje roest bij de achterklepraam moet nog gedaan worden en en na de vakantie neemt ons pap hem mee naar de garage, ff nakijken…
Maar er zullen verder kleine dingetjes gedaan worden.
Accu vandaag eruit gehaald….moest opgeladen worden…radio aan als je bezig bent, deuren open en al sje er dan niet mee rijdt gaat hij op een gegeven moment opraken ;)6 juli 2011 om 19:02 #17864028je auto ziet er netjes uit :thumb , hoe staat het met rijlessen
7 juli 2011 om 10:01 #1786402918 augustus tussentijdse toets……dus het begint op te schieten…. maar van te voren wel 3 weken op vakantie….dus dan zal het wel weer iets wennen zijn…..
Krijg als het goed is vandaag nieuwe kentekenplaathouders. Nu staat er Driessen autogroep op….nu krijg ik eruit tsjechie, had ons pap op het werk van een auto moeten halen en hij ze nog nie weggegooit omdat hij wel dacht da ik ze wel zou willen….kijken of het staat en of dat mensen het opvalt ;)
Trouwens….begin steeds meer onderdelen te vinden voor een E kadettje bij mijn opa (alles waar bij ons geen plek voor is gaat naar mijn opa :D). Nu weer 3 koplampen gevonden 2 linkse en 1 rechtse (of net andersom), zo goed als nieuw :D….dus als er een kapot gaat dan heb ik er nog ;)
Heb trouwens een brief gekregen dat hij belastingvrij gaat worden….nog iets meer dan 2 maanden :jerry (als of ik dat nog nie wist ;))
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.