Laatste tijd weinig met de kadett bezig geweest.
Vorig weekend de originele carburateur van de E kadett gehaald en de dubbele SR carburateur erop gezet. Dit weekend volledig werkend gekregen alleen de eerste test was redelijk dramatisch. Stationair liep hij oke, alleen bij wegrijden redelijk wat toeren nodig anders viel hij dood en boven de 2500rpm was het niet veel.
Had luchtfilters gemaakt aangezien de originele te hoog zijn en dus tegen de motorkap aan komen. Maar deze lieten te weinig lucht door. Dus die verwijderd, verder bleek een sproeier verstopt te zitten. Dit opgelost,de carburateurs beter afgesteld en de ontsteking verzet want hij begon weer te pingelen op hoge snelheid…..
Heb hem nu redelijk gekregen, alleen laag toeren (wegrijden)/opeens gas geven bij lagere toeren heeft hij het was lastig maar eenmaal op toeren…… Heerlijk “snurk” geluid als je gas geeft. Trekt lekker door en pakt meteen door als je doorschakeld. Vermogen winst vast op zich wel mee maar het gaat het wat soepeler door de versnelling.
[IMG]http://i63.tinypic.com/wbf5lu.jpg[/IMG]
Carburateur is ongeveer het enige wat “schoon” is onder de kap ;)
Denk dat ik ze tot de zomer erop laat zitten, dan gaat het waarschijnlijk weer op de plank totdat de C kadett klaar is (mocht dat ooit gebeuren….)
Misschien komend weekend naar de E kadett meeting, kleine kans dat dezelfde setup te zien zal zijn ;)