Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2015 om 21:24 #17864327
@jethro wrote:
Ik gebruik sinds jaar en dag lijnolie.
SUPER spul tegen ROEST.
Zekers met die wielranden, dorpels inside en noem maar op.
Een echte liefhebbers auto herken je aan de LIJNOLIE lucht. ;) :thumb:jerry :jerry :kewlpics
Gebruik je daar gekookte of ongekookte lijnolie voor?
10 oktober 2015 om 10:00 #17864328De laatste tijd gebruik ik gekookte lijnolie, heb eerder rauwe lijnolie gebruikt.
Dat rauwe lijnolie had ik groot ingekocht in het gulden tijdperk koste toen 8 gulden de liter.
Nu betaal je € 7.50,- voor de gekookte lijnolie, is wel per liter flacon.:thumb
11 oktober 2015 om 20:42 #17864329Al lang de planning/idee gehad op de E kadett te polijsten want de lak is goed verweerd. Eerst op de “pekelbak” geoefend voor de zekerheid
viewtopic.php?f=124&t=193120En vandaag begonnen aan de E kadett maar nog lang niet klaar, alvast een sneakpreview….
15 oktober 2015 om 20:38 #17864330Pffff, de kadett is gepoetst, was hard nodig :roll:
Het resultaat:
Volledig verslag:
viewtopic.php?f=124&t=193205&p=2533702#p253370219 oktober 2015 om 04:11 #17864331Z.g.a.n. weer.
2 november 2015 om 17:46 #17864332wow, schitterend! Je mag de mijne ook wel doen :thumb
24 november 2015 om 21:27 #17864333Zo afgelopen week zowel de laatste kilometers met de C als met de E gereden. De E staat de winter weer in de stalling, dus zondag nog snel gewassen.
Ondertussen wat voorbereidingen gedaan voor de C kadett. De straalkast voor het eerst gebruikt en werkt super :thumbup
Frame waar de C kadett op komt te staan is eindelijk klaar
Vond nog een verstekeling achter de grill ;)
En nog een leuk “boekje”gekregen voor de C kadett
Ook even snel zitten te spelen met photoshop:
Orgineel:
En wat aanpassingen:
Maar ga hem origineel houden (op de carburateur na)
13 december 2015 om 21:42 #17864334En het is begonnen, de eerste kleine stap. Alles van het motorblok qua aanbouwdelen etc. is losgekoppeld deze week de bak eronder uit en dan volgend weekend het blok eruit te kunnen halen en de auto op het frame te kunnen zetten (planning).
De assen ga ik stralen en dan spuiten in de epoxy en aflakken, zat zelf te denken aan hamerslaglak (of weet iemand nog iets anders?)
En dan nieuwe rubbers erin.De eerste planning was om de onderkant kaal te maken (1 plek lassen) en spuiten en dan alles weer opbouwen. Maar de dorpels en aansluitplaat achter rechter achterwiel moeten ook een keer gelast worden. Het is geen APK punt maar over een paar jaar zou ik het zeker gemaakt willen hebben (als ik weet dat er iets zit qua roest dan moet het toch een keer gedaan worden). Dus liever alles in 1 keer en niet twee keer half.
Ben nu aan het kijken wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het aan ga pakken (mooi stappenplan van 2000 tegen gekomen :thumbup ) maar heb een paar vragen:
Stappenplan:
-Lasnaad afslijpen
-Oppervlakte kaalmaken
-Schuren p80
-Alsi aanbrengen op/rond lasnaad (van te voren ontvetten, thinner?)
-Schuren p80+p120
-Staalplamuur aanbrengen (van te voren ontvetten, thinner?)
-Schuren p80, p120, p220
-Alles schuren p320
-Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten met thinner)
-Schuren p320
-Spuitplamuur (van te voren ontvetten)
-Schuren waterproof p400, p600, p800, p1000
-Epoxy primer spuiten (van te voren ontvetten)
-Schuren waterproof p1000
-Spuiten kleur (van te voren ontvetten)Spullen:
-Alsi/Debrasel
-Staalplamuur: multiferro
-Schuurpapier 3M
-Epoxyprimer: zelfde merk dat ik al gebruik, wel ff nieuwe bestellen
-Spuitplamuur: Nog geen idee….iemand?
-Lak: Nog geen idee
-Schuurblok: Nog geen idee…iemand?Wanneer het klaar is……hoop 2016 maar 2017 is reëler ;)
16 december 2015 om 22:17 #17864335Het begin is gemaakt:
Blok en bak zijn eruit
(foto’s wilden niet draaien :???: )17 december 2015 om 20:56 #17864336Goed bezig! Ik ga je vorderingen in de gaten houden.
21 december 2015 om 21:07 #17864337
Vooras ondertussen ook uit elkaar
Dat gaat tectiel krabben worden :???:
Heeft iemand een voorbeeld van de ontluchtingsnippel (op de foto links van het diff) die op de achteras hoort te zitten, zat er bij niet meer op en waar eventueel te krijgen?
En nu de spullen gaan bestellen.Wat er gelast gaat worden:
Dorpels (ook binnenin)
Wielkuipen achter
Aansluitplaat achter rechter achterwiel
Onderzijde rechter voorscherm (mocht iemand een spatbord hebben liggen waar dat stuk nog van goed (en de rest slecht) is hoor ik het graag)Dus hoef me niet te gaan vervelen :angel
21 december 2015 om 21:48 #17864338Nog vooras met trommels zie ik, plannen om om te bouwen naar schijven?
21 december 2015 om 22:22 #17864339Nee, anders kan ik niet op 12 inch blijven rijden king:
En met de APK had ie maar iets van 10-15% rem verschil en het remt goed, alleen moet je wat harder op het pedaal trappen.24 december 2015 om 06:36 #17864340Ziet er goed uit :thumb Mijn eigen onderstel heb ik ook met hamerslag geschilderd. Ziet er netjes uit en dat spul is keihard. Hoe lang het houd kan ik je niet vertellen want hij rijd nog niet :jerry
24 januari 2016 om 22:07 #17864341Even snel een vraagje, welke plamuur kan ik het beste gebruiken voor voor het strak maken, na de staalplamuur en voor de spuitplamuur?
Dus eerst staalplamuur (Debrasel/Alsi) dan epoxy primer en dan de polyester plamuur, maar welke?
Kan deze?
http://www.nonpaints.com/nl/multi-soft-polyester-plamuur-met-verharder-in-blik” onclick=”window.open(this.href);return false;
Want bij bijna alle projecten wordt er geplamuurd maar bijna nooit worden de producten genoemd (uitzonderingen daargelaten)27 januari 2016 om 16:02 #17864342je kan over alsi heen plamuren met polyesther/staal plamuur. Ik zou voor rodim plamuur gaan. De plamuur die jij aangeeft is een soft plamuur en is echt voor de laatste oneffenheden weg te werken.
28 maart 2016 om 19:26 #17864343Momenteel druk met school dus weinig tijd gehad voor de Kadett. Heb onder tussen dorpels besteld, epoxy, etc maar nu met Pasen eindelijk weer eens aan de Kadett kunnen werken.
Begonnen met de grondelpunten los te boren.
Dus een nieuw stukje inlassen, gordelpunt stralen en weer terug erop lassen.En ben begonnen met het stralen van onderdelen….wat een werk maar wat is dat kalen staal toch mooi ;)
En een deel staat in de epoxy
Bovenste draagarmen zijn ook al gespoten, onderste moet nog gebeuren. Hoop deze week stabilisatorstang, fusees, remtrommels en ankerplaten te stralen en in het weekend de vooras zodat de vooras compleet in de expoxy staat eind volgend weekend. Want het weekend erna waarschijnlijk de E kadett uit de stalling halen :D15 april 2016 om 21:11 #17864344En de E kadett maar eens uit de stalling gehaald. 3 seconde starten en lopen zoals het hoort. Dit weekend olie verversen.
17 april 2016 om 19:41 #17864345olie ververst, ontstekingstijdstip vervroegt en helaas er achter gekomen dat de roest onder op de dorpel iets erger is dan ik had gedacht/gehoopt
Dus een klein beetje rottigheid. Eerst de C kadett klaar hebben en wanneer die klaar is, zullen we dit netjes maken. Blijft een auto van bijna 30 jaar oud.Verder zal waarschijnlijk motorisch iets veranderen….ga de SR carburateurs op de E kadett zetten aangezien het nog wel ff gaat duren voordat de C kadett zal rijden (zullen er dan weer afgaan als de C kadett rijdt). Een keer wat anders dan een 2L erin leggen.
En vindt Steelies vaak mooi staan. Dus even een wiel van een winterset eronder gezet
En dan lagere band en de velg zilverspuiten met naafkapje (zoiets wat Automatic-freak heeft gedaan) :hmmz31 mei 2016 om 21:49 #17864346Helaas niks meer gedaan aan de C kadett aangezien ik momenteel bezig ben met afstuderen. Wel met de E kadett de meeting in Dronten geweest. Hij reed goed nu de ontsteking aangepast is. Reed 1 op 16.5 (gangetje van 110km/h), mogen dus zeker niet klagen. Ondertussen revisiesetje binnen gekregen voor de SR carburateurs en een setje velgen gevonden voor de C kadett.
BBS Mahle 13 inch 6J velgen:
Na het schoonmaken:
Voor de gein onder de E kadett gedaan en vind het niet verkeerd staan :hmmz
Moet er wel 2 laten richten, dan zelf stralen en spuiten en de randen polijsten.
En dan het liefst glimmende naafkapjes met het opel logo erop maar die moet ik nog vinden
5 juli 2016 om 19:54 #17864347En we hadden een Kadett E 1.2″SR” ;) . De originele carburateur zit er weer op, moet kijken voor een andere luchtfilters aangezien de SR filters te hoog zijn en moet iets maken voor de gaskabel.
maar het belangrijkste is dat de carburateurs het goed doen4 augustus 2016 om 21:01 #17864348Beetje aan het prullen geweest met mijn 3D printer om naafkapjes te maken voor de BBS velgen.
Op lage kwaliteit geprint om alleen te kijken hoe ze zouden staan en of de maten goed waren. Voor een eerste poging vind ik ze nog niet slecht.
To do list:
-Verschillende versies maken (hoogte, vorm en grote van het opel logo)
-Hoeken afronden
-pootjes aanpassen die hem op zijn plek moeten houden, breken gemakkelijk (kan liggen aan de lage kwaliteit).
-Zorgen dat het oppervlak gladder wordt4 augustus 2016 om 23:05 #17864349Dat is mooi spul! Dat moet ik ook ooit eens voor mijn msw wielen.
Lijkt mij ook wel wat zo’n printer. Ik weet alleen niks van het tekenwerk.
Of is dat makkelijker dan het lijkt?5 augustus 2016 om 04:09 #17864350Nee, dat is het niet. Zeker niet as je er vanaf weet. 90% van 3D print werk staat of valt met het tekenwerk.
6 augustus 2016 om 09:23 #17864351AnoniemLid sinds:
1 January 1970Super gedaan man
Ik zit met t zelfde dilemma als fearlessT lijkt me prachtig om zelf dingen te kunnen printen
Maar t tekkenen is n probleemWil eens kijken of der niet n goede curses voor is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.