Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2014 om 21:20 #17864302
Zit ff vluchtig je verhaal door te lezen, mooie dingen ben je aan het doen.
Heb jij misschien meer informatie over die Hammerite die op de vorige pagina (blz14) staat :?:Gr
Marcel21 november 2014 om 07:56 #17864303Goed bezig: Ziet er ook nog netjes uit met de originele velgen en alles. Tip: geef een roestbescherming, dan kan ie nog vele winters mee!
Saluma: Japanners kunnen er ook wat van hoor! Kijk maar op Autoweek forum: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4093984,5370522#msg-5370522″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Maar goed daar heb jij zelf ook al eens gepost.23 november 2014 om 20:03 #17864304@turbo.d wrote:
Zit ff vluchtig je verhaal door te lezen, mooie dingen ben je aan het doen.
Heb jij misschien meer informatie over die Hammerite die op de vorige pagina (blz14) staat :?:Gr
MarcelHet is een wax welke dacht ik veel in Engeland gebruikt wordt. Komt bij de meeste test als beste uit de test wat je als particulier kan kopen. Heb wel laatst een site gevonden waar je Mike Sanders vet kan kopen als particulier die door professionals wordt gebruikt.
Vinci gaf mij de tip om het te gebruiken….die kan er vast meer over vertellen
26 januari 2015 om 00:15 #17864305Updates aan de C en E is het stil, sinds de laatste update is er 1 plaatje van 5 bij 2 erin gelast….druk gehad met stage.
Dat is op dit moment alles wat ik helaas aan de C kadett heb gedaan….Maar onder tussen wel een nieuwe compressor:
700l/min met een 280liter tank :jerry
Dus als ik nu nog lucht te kort kom weet ik het ook niet meer…..Weet iemand misschien waar ik deze aansluiten aan de onderzijde van de tank kan krijgen/bestellen?
Net boven het zwarte steuntje kan je zien het roestig isZit te denken om Lokari wielkuipen te gaan plaatsen. Zodat ik alles gewoon kan spuiten en geen bodycoating hoef te gebruiken en geen rotzooi tussen bij de A-stijl en het voorscherm kan komen. Iemand ervaring mee bij een C kadett? Pasvorm is wat ik gelezen heb goed (bij andere auto’s).
Verder wil ik misschien een extra set 12inch velgen nemen, die laten verbreden en dan er 165/60/12 banden op leggen. Iemand misschien ervaring mee of een voorbeeld hiervan?Ohja, de astra doet zijn taak goed. Alleen van binnen is een E kadett toch iets ruimer dan de astra
iets van 55 gasbeton blokken
Al wel wat aan de astra gedaan maarja dit is het kadett deel ;)27 januari 2015 om 19:41 #17864306ik heb lokari binnenschermen onder mn city zitten(ik had ze ook onder mn a ascona en e rekord) en ben er zeer tevreden over!
Hieronder een paar pics(alleen de foto’s als ze eronder zitten zijn niet zo heel duidelijk,moet ik nog eens overdoen)
foto rechtsvoor (het stukje rubber wat onderaan nog buiten het scherm uitkomt heb ik afgesneden)De pasvorm van de binnenschermen is verder goed.
29 januari 2015 om 19:05 #17864307@rekordcar, bedankt voor de foto’s :thumb
Waar heb jij ze besteld? Als ik op de site van Lokari kijk dan is alleen “Body Shop Autoplaatwerk” in Hoogeveen leverancier in Nederland.
1 februari 2015 om 22:04 #17864308Mooi compressor! En gave kuipen in de wielkasten inderdaad! Ik had in mijn E al eens F kuipen geplaatst, combinatie van E en F samengevoegd althans…
Had je bij die Waxoyl ook de drukspuit er bij gekocht, of doe je het gewoon met de compressor met spuitbeker?
1 februari 2015 om 22:30 #17864309@vinci, 700l/min met een 280l tank.
had niet breder mogen zijn.
Wil de waxoyl met een spuitbeker gaan aanbrengen. Met zo’n drukspuit moet je om de zoveel tijd pompen om het om druk te houden en met de compressor heb ik daar geen last van.Ben aan het kijken hoeveel J de velgen eventueel zouden kunnen worden.
Heb nu 4J en zit te denken om naar 5J te gaan met 165/70 of 175/70 (moeilijk te vinden) banden. Met de laatste heb ik bijna dezelfde omtrek. Maar moet er nog goed over nadenken.1 februari 2015 om 23:32 #17864310Probeer wel je hartlijn van het wiel dan correct te houden (et waarde) zodat je de schuurstraal niet wijzigt, anders krijg je al snel hele nare rem-stuur of stuur trek problemen met oneffenheden in de weg…
2 februari 2015 om 18:54 #17864311Ik gok dat het velgen zijn met ET van 37. Als ik aan de buitenzijde 1J ga verbreden dan zal er (25.4/2=)12.7 van de ET waarde afgaan en heb ik dan een ET van 24.
6 maart 2015 om 22:09 #17864312Klein feestje….vandaag de C kadett een jaar in bezit .
In die tijd 2 keer kadett uit en in de garage gereden (totaal± 15m) :jerry Hoop hem eind april rijdend te hebben. Ligt er een beetje aan hoe druk ik het heb met school de komende tijd.15 maart 2015 om 20:11 #17864313
Een beetje geslepen en gezaagd….was nodig want dit was een oude schade die niet helemaal geweldig gelast was (zie eerste foto’s op deze pagina).En nieuw gereedschap erbij, de powervijl is overleden ( iets te veel gevraagd van het voorste lager :roll: ) Dus nu een haakse mini stiftslijper van steiner met 3M roloc adapter en 3M 36P stuurschijf erop. Werkt ideaal! En had twee keer een reciprozaag geleend en nu een zelf gehaald want die dingen werken fijn!
15 maart 2015 om 20:39 #17864314Ik denk dat ik volgende keer mijn auto gewoon bij jou breng, wordt steeds professioneler daar!! :jerry
Goed bezig! :thumbup :thumbup
17 maart 2015 om 11:02 #17864315@Vinci wrote:
Ik denk dat ik volgende keer mijn auto gewoon bij jou breng, wordt steeds professioneler daar!! :jerry
Goed bezig! :thumbup :thumbup
Brengen mag altijd, of je hem terug krijgt is een tweede ;)
25 april 2015 om 16:38 #17864316Vorige week de carburateurs opgehaald. Eerst de Kadett klaar hebben en wat mee rond hebben gereden en dan komen de SR carburateurs erop.
Deze week de wielkuipen binnen gekregen
En rond om de linker koplamp begint het weer in vorm te komen
Alleen de bovenkant in die hoek en dan is die hoek klaar21 mei 2015 om 07:53 #17864317Hoek boven linker koplamp is nu klaar qua lassen
Vervolgens de wielkasten kaal gemaakt
En alles in de epoxy
Laatste schade nog repareren en dan ben ik klaar met lassen voor deze ‘fase’
Nog te doen:
Laate plekje lassen
Alles nog 1 keer in de epoxy zetten
Voorschermen wat aandacht geven+plaatsen
Wielkuipen erin
Verlichting voor
stoelen erin
Olie verversen en GAAN :D …..kan niet wachtenAl wel plannen gemaakt voor wanneer de herfst/winter begint:
-Vooras eronder uit (misschien ook achteras), stralen en nieuwe rubbers erin
-Onderkant rechter voorscherm aanpakken
-Vast nog wel wat meer maar laten we eerst het bovengenoemde maar eens doenHet voorscherm
Moet nog kijken wat ik er mee ga doen. Zelf een stuk maken of van een donor erin lassen (een goede zal moeilijk te vinden zijn) of een compleet nieuw scherm :hmmz maar daar kan ik nog ff over nadenken.
Ben benieuwd of ik heb in het eerste weekend van juni rijdbaar heb, kom telkens weer kleine dingetjes tegen en moet niks afraffelen…..21 mei 2015 om 20:40 #17864318Goed bezig hoor :thumb
31 mei 2015 om 21:20 #17864319Alles is gespoten
Kleur komt mooi overeen alleen is er een oneffenheid te zien tussen het nieuwe deel en de rest (geen plamuur gebruikt) maar hier kan ik mee leven (bumper komt ervoor).
Interieur zit erin, alleen radio moet nog.
Deze week nog de voorschermen aanpakken, schokdempers voor monteren en de wielkuipen op maat maken.Ohja, natuurlijk de kadett gestart na ±1 jaar niet gelopen te hebben. En zoals het hoort, bij de eerste poging lopen :D
View My Video
View My Video
Vind het heerlijk klinken :D
Beetje roest uitgespuugd :angel
zoek nog bovenstaande Clipjes voor de bevestiging van de zwarte lijsten om de koplampen, weet iemand waar deze nog te krijgen zijn of heeft iemand er nog liggen?
En ik zoek een gordel voor de bestuurderszijde zonder oprol mechanisme (standaard uitvoering), de mijne is ‘te gepluisd’. Dus mocht iemand iets hebben liggen…Hoop eind van de week te kunnen gaan rijden met de Kadett….kan niet wachten :mrgreen:
7 juni 2015 om 21:21 #17864320Begin van de week de laatste delen gemonteerd; bumper, voorschermen en wielkuipen.
En de Kadett rijdt :D
Woensdag het eerste rondje gereden en vrijdag mee naar school gegaan.
Rijdt heerlijk, was eerst wel wennen met remmen want met trommelremmen rondom moet je toch flink trappen. En dan rijden met een “normale” auto moet je even omschakelen dus de eerste keer met mijn neus bijna op het stuur :lol:
En vandaag even met ons pap naar de meeting in Sevenum geweest, met een gangetje van ±95km/h rijdt het lekker. Toen we terug waren meteen de benzine slang en klemmen bij de tank vervangen en de slangen+klemmen tussen de carburateur en de benzine pomp. Nog een beetje mazzel gehad, busje dat de benzineslang met de carburateur verbindt zat los dus als die tijdens het rijden eruit was gevallen was het “feest” op een minder leuke manier.
9 juni 2015 om 19:52 #17864321En de waterpomp heeft het begeven :( ……denk dat het na 41 jaar net buiten de garantie valt ;)
6 september 2015 om 19:42 #17864322Ondertussen ±1100km met de C gereden. Wat rijdt het heerlijk :D
Vorige week goed gekeurd dus kunnen we er weer 2 jaar mee rijden.
Ondertussen al begonnen aan de voorbereidingen voor de volgende werkzaamheden aan de C kadett.
Motorblok, versnellingsbak en de assen gaan er onderuit. Want ik ga de complete bodem kaal maken en in de epoxy. Aangezien de assen er dan toch onderuit zijn ga ik deze ook aanpakken. Nieuwe rubbers erin, stralen en dan poedercoaten of spuiten.Wat bevelen jullie aan, poedercoaten of spuiten?
Ben nu bezig om een frame te maken waar de kadett straks op kan staan (goed frame gevonden bij de ijzerboer), heb het al verbreed en moet het nog verlengen en nog bevestigingspunten op maken.
Verder ons mam lief aangekeken en gevraagd of ze een wcrolhoedje wil haken voor op de hoedenplank (voor de 70’s sfeer :agent). En moet even kijken welke rubbers etc. moet bestellen bij splendid.
Aangezien de Kadett C nu rijdt had ik tijd voor de Astra, her en der wat roestplekjes aangepakt en gespoten. Reed al sinds december rond met een witte wielkastrand :mrgreen: toen kaal gemaakt en met de kwast de epoxy aangebracht. Begon een beetje te roesten maar alleen op de plekken waar weinig tot geen primer zat door de structuur door de kwast ( met ±5°C aangebracht :angel ). Maar er onder niet verder roesten. Top spul! Toch maar kaal gemaakt en opnieuw gedaan; gelijk de chassisbalken achter, andere wielkastrand en een paar plekjes gedaan. Buurvrouw was wel even van slag, normaal herkende ze mijn auto aan de witte wielkastrand en die was opeens niet meer wit :mrgreen: beetje sociale controle bij ons in de straat ;)
En vandaag maar eens aan de E kadett begonnen, dit jaar nog geen 500km mee gereden :???:
4 jaar geleden voor het eerst aan begonnen en toen zat er een beetje roest in de dorpels. Toen zo goed mogelijk kaal gemaakt en blanke tectiel erover. Na vier jaar maar eens controleren hoeveel erger het geworden was :?:
4 jaar geleden “zo achtergelaten”:
En nu:
Had ik niet verwacht :shock: dat het er nog zo goed bij zou staan
Maar ik ga de wax die eigenlijk bestemt is voor de C kadett gebruiken voor de E kadett (verdient hij), planning om dat eind van de week te doen wanneer het iets warmer wordt.
Had nog wat plekjes bij het voeteneind die ik ooit had aangepakt, gelijk maar controleren en geen roest, wel weer kaal gemaakt en om het in de epoxy de zetten zodat ik voor elke auto dezelfde spullen heb gebruikt.
Zaten aan beide zijde een bultje in de bitium matten, moest denken aan de “horror”foto’s waar bij sommige kadetten er flink rot waren.
Gelijk de verfohn erop en het kaal gemaakt, is het een bultje wat ik de carrosserie hoort :D achja “better safe than sorry”
Dus je kan wel raden dat ik er blij van werd king:13 september 2015 om 19:52 #17864323De plekken binnenin de auto staan in de epoxy en heeft weer een kleurtje. Vandaag de wax in de holle ruimtes gespoten en de bovenkant van de draagarmsteunen.
Nu hopen dat het even een tijdje warmer wordt zodat de wax nog een keer goed kan uitvloeien maar daar ziet het niet naar uit de komende tijd :???:
14 september 2015 om 20:35 #17864324Ik gebruik sinds jaar en dag lijnolie.
SUPER spul tegen ROEST.
Zekers met die wielranden, dorpels inside en noem maar op.
Een echte liefhebbers auto herken je aan de LIJNOLIE lucht. ;) :thumb:jerry :jerry :kewlpics
9 oktober 2015 om 06:18 #17864325@jethro wrote:
Ik gebruik sinds jaar en dag lijnolie.
SUPER spul tegen ROEST.
Zekers met die wielranden, dorpels inside en noem maar op.
Een echte liefhebbers auto herken je aan de LIJNOLIE lucht. ;) :thumb:jerry :jerry :kewlpics
Is de lijnolie die jij bedoelt hetzelfde spul wat ik gebruik voor mn bumpers ?
Rik :)
9 oktober 2015 om 06:24 #17864326Dat bultje wat jij bedoelt die had ik ook, niks aan de hand dus.
Ik kan even geen foto vinden van mijn situatie maar moet ergens op dit forum rondhangen ;)Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.