Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2014 om 17:23 #17864277
balkje is eraf
Alles schoongemaakt en in de Inoxspray.
Je kan zien dat de A-stijl wat aangetast is door roest (de putjes). Heb ook een paar kleine puntjes gelast die net door waren.De Hammerite waxoyl moet nog besteld worden. Maar moet nog kijken waar want kan hem maar op één Nederlandse webshop vinden en dan ben ik incl. verzendkosten €57 kwijt voor 5L. Als ik kijk bij de engelse Amazon dan 23 pond, excl. verzendkosten. Als ik goed gerekend heb ben in een kleine 10 pond aan verzendkosten kwijt. Dus 33pond totaal, €42.
http://www.amazon.co.uk/Hammerite-HAM6710105-Waxoyl-Refill-Can/dp/B001GU8CBM/ref=pd_sim_auto_4/277-7100108-5507403?ie=UTF8&refRID=1HP678HD0VHS9TGQZJ72#productDetails” onclick=”window.open(this.href);return false; of de doorzichtige http://www.amazon.co.uk/Hammerite-5092941-Waxoyl-Clear-Refill/dp/B001GU4DFQ/ref=zg_bs_303916031_7″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En heb een complete spiegel voor mijn E, een imitatie. Was nog geen €11. Moet er nog op maar met die regen en wind heb ik geen zin. Zal vast wel een kleur verschil te zien zijn. Als het echt een groot verschil is dan kan ik altijd nog kijken voor een originele set spiegels.16 mei 2014 om 20:57 #17864278Binnenkant van het balkje in de inox-spray gezet en erop gelast en in de epoxy.
En begin van de dorpel gelast
Moet nog een keer kijken of mijn bovenste radiateurslang lekt want lag een beetje koelvloeistof boven op het blok
Heb de spiegel gemonteerd op de E, kwaliteit is niet geweldig maar ja, was ook maar ±€11 (voelt iets minder degelijk aan en de spiegel aan de boven en onderkant vervormt iets). Ga rustig kijken voor een ander (paar).
Moet nog voor de “roadtrip” opzoek naar een losse toerenteller en misschien een imperial.De route voor de vakantie begint vorm te krijgen:
We gaan de deutsche alpenstraße rijden en over de Großglockner verder (heel) klein stukje Italie, zwitserland en Liechtenstein maar de route staat nog niet vast.18 mei 2014 om 19:01 #17864279Großglockner is zeker een aanrader :thumb
18 mei 2014 om 19:37 #17864280Machtig mooi inderdaad, vroeger gingen mijn ouders elk jaar met ons naar Lienz, en we zijn toen ook een keer naar de Großglockner gereden, heb het beeld van die machtige witte punt nog als vers in mijn geheugen gegrift staan. :shock:
29 mei 2014 om 19:57 #17864281Deze week begin dorpel en torsiebalkje gelast en A stijl kaalgemaakt.
Vandaag de A stijl in de epoxy gezet en onderkant deuren + vloer de laatste laag epoxy primer gegeven.
Moest Het buiten doen want ons pap had de garage nodig (koppakking vervangen).
Planning t/m zondag: naden afkitten, vloer in kleur spuiten en pedalen terug monteren.29 mei 2014 om 20:55 #17864282Jeetje mina, als ik hier groen in zou stappen zonder het verhaal er achter zou ik zweren dat hier een oude rot in het plaatwerk vak stond te werken! MAN! :shock:
Heel profi allemaal, en ook goede aanpak, niet van dat halve werk!
Ik vind het leuk ook om te zien dat je zulke goede producten gebruikt en het resultaat daar van, voel me daar natuurlijk deels een beetje verantwoordelijk voor… :vertag
1 juni 2014 om 21:12 #17864283@vinci, zonder jouw tips/adviezen zou ik die spullen niet gebruikt hebben en niet dit resultaat hebben. Dus je bent ook deels verantwoordelijk :thumb
Vrijdags de naden van de vloer+verstevigssteun van de stoel afgekit en in kleur gespoten. Ons pap gisteren de pedalen terug geplaatst.
Aangezien ik en mijn broer niet +2000km (planning) gaan rijden zonder muziek/radio. Moet daar ook nog wat voor gemaakt worden.
Had nog een paar oude radio’s liggen. En mijn oom kwam met boxen die hij vroeger nog in zijn K70 had zitten.
Aangesloten…..na wat contact reiniger en olie deed alles het :thumbup
1 juni 2014 om 21:20 #17864284Gaaf man zo’n retro audio setje er in! Hulde!!
8 juni 2014 om 18:16 #17864285De wax is binnen
Bovenste radiateurslang hoop ik komende week binnen te krijgen.Onderkant deuren in kleur
Verder gegaan met kaal maken
En eens goed gekeken naar de linker voorkant…..de schade die ooit gerepareerd is…
en hoe de aansluiting hoort te zijn:
Even een vraag voor de C kenners….zit het aan de onderkant zo aan elkaar?
Zwart=voorfront
Groen=lampen oor
Rood=wielkast
En hoe zit het boven vast? (Heb dat nog niet kaal gemaakt….)En de `roadtrip`gaat niet door…het wordt alleen zuid duitsland (wordt dan toch nog 1500km)…de reden: mijn broer heeft een andere auto gekocht (was niet de planning maar hij kon hem niet laten staan)
Bj:2000 met een X18XE1 en heeft 194k gelopen, eerste eigenaar en altijd dealeronderhouden. Stoelverwarming, Lederen bekleding, elektrische ramen en airco. Ziet er nog echt netjes uit voor zijn leeftijd. Enigste ding wat misschien aan verandert gaan worden is dat de ramen gaan sluiten als je de auto sluit.
Vorig jaar vervangen: remschijven+blokken voor , middendemper, handremkabel en de condensor.
En hij rijdt fijn :D8 juni 2014 om 18:47 #17864286Ik zie dat je een powervijl gebruikt, zo’n apparaat wil ik ook aanschaffen.
Voor welke klusjes pak jij hem erbij? En knapt de schuurlint snel of valt dat mee?8 juni 2014 om 19:28 #17864287Fijn, eindelijk iemand die echte kwaliteit wax gebruikt!! Dat wordt vele jaren zorgeloos rijden zonder roest! Scheelt echt een berg vergeleken met Tectyl ML hoor!! Die ML scheurt na een jaartje of vier zo los, dit blijft 15 jaar soepel!
9 juni 2014 om 13:06 #17864288@Fearless, Deze is van Topcraft.heb hem gehaald bij de ALDI (€40, dacht ik). Kwaliteit van het ding is niet geweldig. Maar €300 voor een van Makita neer te leggen vond ik ook weer iets te. De schuurlinten zijn bij topcraft €6 voor 5 stuks. Kan kiezen qua grofheid tussen 40, 80 of 120.En 2 verschillende breedtes(zitten ook 2 verschillende breedtes van schuurarmen bij). Linten zijn best sterk. Gebruik ze echt helemaal tot dat ze helemaal op zijn. Rechterkant slijt bij mij minder hard dus draai ik ze om (draait hij tegen de richting in :angel ) En heb pas 1 keer had dat hij deels knapte. Gebruik ze om de lasnaden af te slijpen en dat werkt goed. (snelheid is met 6 standen te regelen). In het achterhoofd meegenomen dat het ding 7 a 8 keer goedkoper is dan een Makita ben ik er niet on te vrede over.
Wel eerst nog met een slijpschijf het meeste van de lasnaad verwijderen en het laatste beetje met de vijl doen. Anders ga je wel zo door je linten heen (van topcraft te minste)
@Vinci, beter 1 keer goed dan een beetje pappen en nat houden….eerst de balken en dorpels van de C kadett en dan de rest in de E kadett(achter het schutbord)9 juni 2014 om 13:19 #17864289Mee eens, je ziet aan een aantal roestplekken die je behandelt dat ze gewoon iets strijkkit achtigs, of bitumen zo op het metaal hebben aangebracht. Dat zit dan misschien een jaartje, misschien twee goed, en dan begint het keihard te rotten!
Die epoxyprimer, zag er een test van dat er in een stuk blik een kras was gemaakt tot op het metaal, en dat hadden ze met poedercoat, acryl, zinkspray, hammerite en nog wat soorten goedkope primers getest. Bij veel kandidaten ontstond zelfs her en der roest naast de kras, en blaasjes! Ondanks super goede voorbehandeling!
De poedercoat werd na redelijk korte tijd een enorme blaar met veel roest er onder. De 2K epoxy, die breidde zich maar zeer langzaam uit, duurde het langst voor de eerste roest op de kras ontstond ook, maar eenmaal aan het roesten duurde het zeer zeer lang voor de plek groter werd. Na twee jaar zoutsproeien en in een tuin hangen was de 2K testplaat nog helemaal gaaf haast, als enige!
Mijn coatingsbedrijf, die super mooi poedercoaten doet, en spuiten, die raadt voor velgen dan ook niet zijn poedercoat aan, tenzij er eerst wordt geanodiseerd. Hij zegt dat na stralen een 2K coating in drie lagen veel mooier blijft ook na een kleine stoeprandschade dan de poedercoat. En dat bedrijf doet echt allerlei overheidsprojecten en kan vriesparel stralen, doen ook zeer veel verschillende poedercoats met allerlei eigenschappen.
2K is echt zo gek niet hoor!!
Ik verkocht toen ik twee jaar fietsenmaker ben geweest skelters van Berg. Die waren poedercoat op staal. Je had ze moeten zien na een jaar buiten gebruik! :shock: Een en al bladder! Net als de Brompton vouwfietsjes, roesten die dingen!! ROESTEN!!! Niet normaal!! Praat je toch over behoorlijk dure merken met een goede naam! Sowieso roestte aan die dingen alles wat maar kon roesten, zelfs het plastic wil op die dingen nog haast aan het roesten slaan!! ;)
9 juni 2014 om 18:49 #17864290Wilde ook wel mijn eigen muziek in de auto kunnen afspelen (oude auto, oude muziek). De radio had geen AUX aansluiting en zo’n cassette met een 3.5jack kabeltje gaat de geluidskwaliteit omlaag.
Mijn oom is handig met computers en elektronica dus heb hem gevraagd of hij niks zou kunnen maken. Heb lang lopen te zoeken naar de servicemanual. Na lang zoeken aan een kunnen komen via radio museum Hengelo (PDF).
Gisteren alles aan mijn oom gegeven en vandaag alles alweer terug. En het werkt :D
Filmpje: View My Video
Van de telefoon gaan er een kabel (3.5jack aansluiting voor de telefoon) achter de radio in en is verbonden met het cassette deel van de radio. De muziek van de telefoon/mp3 hoor je pas als je een compleet lege cassette in de radio doet. Zo heb je goede geluidskwaliteit en toch het ouderwetse dat je een cassette in de radio moet doen voor je eigen muziek :jerry13 juni 2014 om 09:32 #17864291da’s een mooie oplossing! De draden van de jackplug dus gewoon gesoldeerd aan de aansluitingen van de kop die normaalgesproken de cassetteband leest :thumb
3 juli 2014 om 14:55 #17864292Afgelopen 2 à 3 weken niks gedaan, leren voor tentamens. Maar deze week weer aan de kadett kunnen werken.
En verder gegaan met kaal maken en in de epoxy
En kijken hoe ze zit gemaakt hebben…..hopen dat de het niet aan de voorkant maar alleen aan de zijkant gelast hebben.En het gaat toch niet Duitsland worden met de C kadett :( (wordt de astra)……om dik 1500km te gaan rijden met de C die nu al een 4 maanden niet gelopen heeft is niet echt een goed idee. Maar we gaan nog wel ff een weekje weg met de C. Planning voor dat we weg gaan is wielkasten voor doen, holle ruimtes in de wax, radio en interieur erin en voorfront gelast hebben.
10 juli 2014 om 20:54 #17864293Aangezien dat de vooras goed roestig is (gok nog niks door geroest) en de rubbers er met alle waarschijnlijkheid er al 40 jaar inzitten wil ik de vooras gaan opknappen. Dus laten stralen en dan poedercoaten of in de epoxy.
Maar moet dan ook nieuwe rubbers hebben. Waar kan ik die het best halen. Ik ga deze zomer naar zuid Duitsland en kom in de buurt van Krause rennsport, is dat een goede optie om daar de rubbers te halen?
Is allemaal nog niet zeker maar wil het eerst uitzoeken wat ik ongeveer kwijt zal zijn.
Misschien ga ik ook de achteras doen maar daar moet nog ff naar gekeken worden of dat nodig is.17 juli 2014 om 19:32 #17864294Heb wat rond zitten te kijken voor de rubbers voor de voor en achteras.
http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/index.php?kategorieid=95″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Fahrwerk/PU-Buchsen” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.opel-classic-parts.com/nl/S003_Vooras/” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar wat is beter, gewoon rubberen of toch voor PU gaan. Ik wil de auto gewoon origineel laten en mee touren dus niet hard mee door de bochten naar. Maar hij zal wel veel binnen staan. Iemand een goede reden om voor één van de twee te gaan?
31 augustus 2014 om 09:06 #17864295Weinig gedaan de laatste tijd maar gisteren nog wel een leuke kilometerstand met de E kadett
:twisted: :jerry12 oktober 2014 om 18:50 #17864296@Raluph wrote:
Vandaag de auto na gekeken voordat ons pap hem morgen zou APK keuren maar het zou APK afkeur zijn :( …..Alles zag er goed uit maar de ontluchtingsslangen van mijn tank zijn verrot (beter een slang verrot dan mijn carosserie ;) )….1tje helemaal en de andere voor de helft(deel aan de tank is nog wel goed)…..Dus dat moet eerst gemaakt worden.
Maar ff een vraag….aangezien beide slangen bij de vuldop weggerot waren weet ik niet welke slang waar op moet….Een slang zit aan de zijkant en een aan de achterkant van de tank….maar welke moet waar op?
En zou ik die slangen ook van een astra F kunnen pakken?
Dit probleem heb ik vandaag precies hetzelfde gehad!!!! Ook een slang die los ligt over de flensrand van de tank die dan stopt onder de achterbank aan de linkerzijde.
Maar die slang die op de tank hoort,hoe heb jij die vast gemaakt????? Met een slangeklemmetje????
12 oktober 2014 om 20:42 #17864297Dacht dat er van die klemmetjes zaten maar is al weer een jaar geleden dat ik er naar gekeken heb. Kan morgen wel ff kijken als je wilt.
Kleine update:
Heb de laatste tijd weinig gedaan aan de kadett. Dus het gaan langzaam….
Verhaal wordt een beetje eentonig….kaal maken en in de epoxy.
En het hoekstuk wat er in gelast zat, zat ook aan de voorkant vast :(
Zit straks voor het grootste deel achter de bumper dus hoop er straks zo min mogelijk van de zien26 oktober 2014 om 17:38 #17864298Eindelijk weer eens wat gelast in plaats van tectiel krabben….
Moet alleen de zijkant nog lassen.Welk plamuur en schuurpapier (korrel) kan ik het best gebruiken voor het strak maken?
26 oktober 2014 om 17:56 #17864299Beginnen met p80 en als het dan strak is, met p180 en p240 uitschuren en evenueel met p320 nalopen. Dan krijg je het mooiste resultaat
20 november 2014 om 21:02 #17864300Aangezien de E kadett mee doet aan de overgangsregeling, moet hij vanaf december van de weg….dusja, 2 auto’s en dan geen auto voor in de winter hebben dat kan eigenlijk niet. Dus dan maar een derde erbij :jerry , ben niet zo van spullen (auto) van andere lenen.
Hij is van 1997 met een x16szr, sport uitvoering met een kleine 160.000 op de teller. Van de tweede eigenaar gekocht en altijd dealer onderhouden. Beide eigenaren hebben hem een kleine 9 jaar gehad. Kreeg er 3 A4’tjes bij met wat er afgelopen 9 jaar gedaan is aan de auto bij welke kilometerstand.
Heeft een roestplekje op een wielkastrand en een klein plekje op de achterklep. Dus die ff aanpakken, winterbanden eronder en dan is de ‘pekelbak’ winter klaar ;)Hebben we nu bij ons thuis, een Kadett C en E, Astra F en G dus eigenlijk nog een D kadett en we hebben 5 op een rij ;)
20 november 2014 om 21:15 #17864301Als je echt een ‘pekelbak’ wilt hebben,zou ik een Japanner nemen,en geen Opel hahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.