Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Raluph: SR Carburateurs
- Dit onderwerp bevat 403 reacties, 62 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 april 2017om 22:51 door Raluph.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2014 om 21:51 #17864252
Het is geen licht gewicht onderlaag….Als ik het nog goed onthouden heb was een rol 25kg. Die rol was 10m lang en 1m breed en 2mm dik.
Snap wel dat een vloer van een huis iets anders is dan een de bodem van een auto.
Ik heb ze liggen dus ga wanneer ik klaar ben zal ik ze erin leggen en kijken of het werkt….kan altijd nog iets anders kopen.23 maart 2014 om 21:57 #178642532,5 kilo per vierkante meter is inderdaad niet niks, zwaarder dan het spul wat ik onder mijn laminaat heb liggen wat 20db demping belooft. En dat dempt het ook wel op een betonvloer, want dat gaat meer om voetstappen geluiden en stemmen. Op staal blik is bitumen heel effectief en dik zwaar schuim om verder motorvibraties te dempen. Ik weet niet wat voor basis die ondervloer heeft van jou, de mijne is folie met van dat verpakkingsschuim achtige spul..
25 maart 2014 om 15:40 #17864254Het is geen verpakkingsachtig spul…..is bijna niet samen te drukken (toch best flexibel).
Vandaag de epoxy primer binnen gekregen
En vandaag begonnen op een paar plekjes kaal te maken met de Scotch-Brite schijven. En ze werken fijn :thumbup
Zat een klein beetje roest bij de kit bij de pedalen…..en jahoor, kwam wat te voorschijn
En ik ga vrijdag toch niet naar de plaatwerker….heb nog eens goed na gedacht en ik heb niet voor niks een lasapparaat aangeschaft. Dus wat niet in het zicht zit zelf doen en de dorpels een andere keer. Dus ipv vrijdag naar de plaatwerker naar de sloop. Kijken of er nog een C kadett te vinden is. Moet het linker deel van het voorfront (bij het koplamp/oortje) hebben met een stuk wat naar de A-stijl loopt en kijken voor nette (niet gescheurde) interieur delen. wat de schade die er ooit mee gereden is aan het roesten en is op een manier gemaakt waar ik niet helemaal blij mee ben. Dus ga ik het zelf proberen
je kan de deuk zien en daar is een plaatje overheen gelast :???:wat ik ongeveer zoek:
25 maart 2014 om 15:50 #17864255Kijk goed bezig! :thumbup
Heerlijk hoe de lak en roest er af vliegt met die schijven heh! king:
25 maart 2014 om 19:25 #17864256Ik wens je veel succes op de sloop maar ik denk niet dat je het betreffende plaatwerk in goede staat zult tegenkomen. Check de andere topics hier maar eens over restauraties van C-tjes. Maar dit kun je best goed zelf maken. Succes.
26 maart 2014 om 12:03 #17864257@midnight black wrote:
Ik wens je veel succes op de sloop maar ik denk niet dat je het betreffende plaatwerk in goede staat zult tegenkomen. Check de andere topics hier maar eens over restauraties van C-tjes. Maar dit kun je best goed zelf maken. Succes.
C Kadett op de sloop zul je niet meer vinden. Zeker dit gedeelte wat je zoekt is altijd slecht en verroest.
Dus gewoon een stuk reparatie plaat kopen en zelf lnippen en in vorm buigen.
Valt best mee is kwartiertje werk.
Dus sneller dan het hele land afrijden en dan toch met niks terugkomen.
Oortjes zelf kun je gewoon bestellen bij onder andere M&M in Dronten bijvoorbeeld.26 maart 2014 om 13:46 #17864258Zo’n oortje kun je gelijk meenemen als je toch op de meeting bent!! ;) ;) ;)
26 maart 2014 om 20:27 #17864259Ik weet dat de oortjes bij 9 van de 10 roesten/verzot zijn. Het gaat mij meer op het stukje erna. Vanaf het oortje tot ongeveer de zwarte lijn.
Vandaag een klein stukje verder gegaan met kaal maken….hoopte morgen de hele linkerkant te in epoxy te zetten maar toen kwam ik dit tegen :???:
Doorgeroest….en aan de onderkant zal meer zitten. Het zit bij de stoel (gat waar een bout ingaat voor de steun waar de stoel op rust) en daar onder zit een verstevigingsplaat, die zit gepuntlast aan de vloer. Is het nu slimmer op er vanaf de bovenkant een rechthoek uit te slijpen en dan er een nieuw plaatje in de lassen of kan je die puntlassen los boren vanaf de bovenkant (binnen in de auto) en dat die plaat dan los komt. En dan eraan werken want dan zie ik alles :hmmz
26 maart 2014 om 21:26 #17864260Ga er maar vanuit dat je ook dat eerste deel achter het oortje niet gaat vinden op de sloop … :(
Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.
27 maart 2014 om 19:40 #17864261het eerste deel staat in de epoxy primer
Binnenkant van de bumper ontroest en in de epoxy
voor:
na:
@Automatic-freak wrote:
Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.
Het is dit steuntje wat is eventueel los wil boren.
En ons pap vandaag iets voor mij opgehaald wat ik nodig ga hebben
28 maart 2014 om 06:22 #17864262@Raluph wrote:
het eerste deel staat in de epoxy primer
Binnenkant van de bumper ontroest en in de epoxy
voor:
na:
@Automatic-freak wrote:
Bij de stoel kun je beter aan de bovenkant een ruim stukje uitslijpen en dat vervangen; als je ook de steun los boort en je gaat dat opnieuw inlassen dat heb je kans dat het minder stevig wordt.
Het is dit steuntje wat is eventueel los wil boren.
En ons pap vandaag iets voor mij opgehaald wat ik nodig ga hebben
Leuk apparaatje. Ik maar tobben met een haakse slijper.
Onderkant van de verstijvingsplaat ziet er niet slecht uit. Zo vanuit de binnenkant voorzichtig stukje voor stukje weghalen wat rot is. Lijkt wel mee te vallen. De verstijvingsplaat in zijn geheel weghalen is wel te doen maar dan verbuigt hij toch wel en is lastiger je boutgaten voor je stoel weer op de correcte positie terug te plaatsen.
Bij mij was aan een zijde zowel de vloerplaat en verstijvingsplaat weg. Wel zelf een nieuwe verstijvingsplaat gemaakt en stukje vloerplaat maar is een heel werk om het een beetje netjes en origineel lijkend terug in te lassen.
Dus probeer zoveel mogelijk heel te laten zou ik zeggen. Later na een primer laag wel aan de onderkant rondom goed afkitten anders trekt er weer vocht tussen de vloerplaat en verstijvingsplaat.6 april 2014 om 19:49 #17864263Klein stukje eruit geslepen en kwam meer roest tegen.
Dus het er maar helemaal uitslijpen
van plaatstaal de vorm gemaakt (lang mee bezig geweest om het een beetje in de goede vorm te krijgen). En erin gelast, voor het eerst aan een auto gelast :D
In de put ook de onderkant afgelast zodat het allemaal goed dicht is, lasnaden moeten nog afgeslepen worden. Komende week de steun ontroesten en er weer onder maken en de rest van de vloer in de epoxy…tenminste dat is de planning maar heb deze week tentamens…en dat gaat toch wel voor ;)Ohja en nog iets leuks gevonden onder het frame van de bank, 1 belgische frank uit 1974 dus even oud als de auto :D
6 april 2014 om 20:04 #17864264Goe bezig :thumb
7 april 2014 om 13:19 #17864265Netjes!!!!!!!!!!!! Leg je die Belgische Frank wel weer terug? Schijnt geluk te brengen.
15 april 2014 om 10:45 #17864266De Frank ligt nog netjes in de auto en blijft er ook in.
Onderkant A stijl/begin dorpel verder de rottigheid eruit geslepen.
Verstevigingssteun kaal gemaakt en in de Inox-spray gezet, ook de onderkant van het de bodem wat er opnieuw ingelast is.
Gisteren de hele dag bezig geweest om de bodem verder kaal te maken.
Vanmorgen ff nog snel wat gedaan. Begonnen met de A stijl kaal te maken. En over 2 dagen is de linker A stijl 40 jaar ;)
Mijn verstevigingsbakje heeft toch na 40 jaar wat geleden :(
En de planning is om de in de zomervakantie een “roadtrip” te maken met de C samen met mijn broer door Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Liechtenstein, Italië en Frankrijk….de tijd ervoor 3 tot 4 weken. Toch wel iets anders dan vorig jaar backpacken door Vietnam. ;)
15 april 2014 om 15:20 #17864267In die landen heb je schitterende wegen, bergpassen super mooi!
15 april 2014 om 17:51 #17864268Kijk dat zijn mooie voornemens, nog even flink doorploeteren dan (lassen ziet er al goed uit :thumbup ) en dan kun je je vakantiefoto’s
hier: viewtopic.php?f=29&t=168323&hilit=vakantiefoto droppen.16 april 2014 om 21:30 #17864269Gave plannen !!
Mooi dat jullie dat samen gaan en kunnen doen :thumb
Gaat zeker lukken met dit tempo qua werk aan deze gave sedan.
5 mei 2014 om 11:11 #17864270Afgelopen week niks kunnen doen…dus een kleine update van de week daarvoor.
De velsrand van de deuren kaal gemaakt en in de epoxy geschilderd.
En de steun van de stoel ook in de epoxy gezet.
Ga als alles klaar is de holle ruimtes inspuiten met een wax.
http://www.pardonverfwebwinkel.nl/index.php?route=product/category&path=68_69″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wil ook de torsiebalkjes/bakjes doen bij de A stijl, linkerkant zitten er gaatjes in maar het balkje is te goed op het compleet te gaan vervangen. En de kleine gaatjes dicht lassen. Heb er een lamp boven gehouden en binnenin zit verder geen roest. Dus wil aan de onderkant een gat boren en dan ook volspuiten met wax en dan dop in het zat doen als alles klaar is.Gisteren naar Eschdorf gegaan voor het Bergrennen. Op en neer ±520km, mooie afstand op de E kadett “wakker” te rijden. Laatste keer dat ik met de E op de snelweg was, was toen ik naar de E kadett meeting ging. En toen pingelde hij als ik versnelde op de snelweg (wanneer hij warm was). Had er toen voor die rit Euro98 erin gegooid omdat hij dat deed met Euro95 en hoopte het zo op te lossen. Want ontsteking stond goed en de vacuumvervroeger deed ook zijn werk. 2 weken geleden met het verwisselen van de olie gekeken of de centrifugaalvervroeger misschien vast zat en die kon je gewoon draaien/bewegen. Dus dat was het ook al niet. Had nog loodvervanger van de C kadett. Die er maar ingegooid. Onder het mom van baat het niet dan schaadt het niet.
En of het de oplossen echt was, geen idee maar met het gaspedaal snel intrappen ging het eerst stoterig en nu niet meer en op de heenweg naar Eschdorf geen gepingel :D. Natuurlijk op de terugweg nog in Luxemburg de tank volgegooid met Euro98 en dit keer geen loodvervanger erbij gedaan en geen gepingel. Dus dat hoofdstuk kunnen we nu afsluiten zonder de echte oplossing te weten :???: ….maar ben blij dat hij weer normaal loopt.Op de heenweg in Belgie “vriendelijk”begroet door een vogel :swear
Zag twee grote vogels op de vluchtstrook….ging wat links van mijn rijbaan rijden want je weet maar nooit….net op het punt dat ik bijna bij de vogels ben…vliegen ze weg, de ene naar de berm en de andere naar mij….harde klap en mijn spiegel was weg….
Verder een afdruk van het plastic van de spiegel op het raam. Gelukkig geen verdere schade….
Wist nog dat ik spiegels had liggen van een E kadett…en gevonden, beide zijn linker spiegels :???:5 mei 2014 om 14:29 #178642716 mei 2014 om 19:58 #17864272Had nog een kapje gevonden voor een E kadett als je geen rechter buitenspiegel hebt. Dus die er vandaag maar tegen aan gemaakt.
Dus Marcel, ik rij nu net zo als jij rond ;)
En ik ga het linker verstevigingsbalkje toch vervangen. Heb hem nu helemaal kaal gemaakt en nog een groter gat aan de onderkant gevonden en vervang ik hem liever dan dat ik alles dicht moet lassen.
Heb gekeken voor zo’n balkje maar kom 3 verschillende prijzen tegen….kwaliteitsverschil van de imitatie stukken?
Heb gekeken bij:
MMdronten
Artaparts
Cadeon (klokkerholm)6 mei 2014 om 22:28 #17864273Waar zit dit deel? Kan het misschien nog wel origineel bestellen…
7 mei 2014 om 05:32 #17864274@Raluph wrote:
En ik ga het linker verstevigingsbalkje toch vervangen. Heb hem nu helemaal kaal gemaakt en nog een groter gat aan de onderkant gevonden en vervang ik hem liever dan dat ik alles dicht moet lassen.
Heb gekeken voor zo’n balkje maar kom 3 verschillende prijzen tegen….kwaliteitsverschil van de imitatie stukken?
Heb gekeken bij:
MMdronten
Artaparts
Cadeon (klokkerholm)Kwaliteit zal allemaal wel hetzelfde zijn. Is in ieder geval geen origineel GM maar immitatie.
Je moet het toch altijd een beetje pas maken.
Bestel meestal bij MMDronten, na betaling binnen 2 dagen in huis.7 mei 2014 om 06:12 #17864275Neem aan dat dit een C-Kadett detail is, aangezien ik het niet direct herken. Voor de E Kadett is namelijk nog vanalles te krijgen in origineel..
MM Dronten levert meestal ook Klokkerholm kwaliteit, voor zover ik weet. Cadeon levert uiteraard enkel Klokkerholm. Artaparts doet volgens mij ook wel Equipart/van Wezel.
De kwaliteit, tja, het is ‘bruikbaar’ en dat geldt in mijn ervaring voor al die merken. Had kort geleden een compleet voorfront van Equipart voor de Micra, en dat was ook wel prima te doen, maar het is zeker ‘anders’ als origineel…
7 mei 2014 om 06:50 #17864276Meestal is het van dattum:
Waarbij duidelijk sterke plooiing te zien is, en dat is met origineel plaatwerk eigenlijk niet of nauwelijks zo. Origineel wordt het met veel meer druk en een veel nauwkeurigere mal geperst.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.