Raluph: SR Carburateurs

Forumindex Forums Modellen Kadett Raluph: SR Carburateurs

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 404)
  • Auteur
    Berichten
  • #17864227
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      En dan voor naden GEEN STRIJKKIT!!! Dat is hartstikke leuk spul voor op je APK mormel, of om na het gebruik van soepelen nadenkit iets goedkoop verder op te vullen, maar strijkkit scheurt nogal graag na verloop van tijd, en dan kruipt er lekker veel vocht in de naad…

      http://www.snelverfbestellen.nl/easyorder/INFOPR3?parm=NOM060brd%20%20bpbIaAav%20%20%20%20%20%203M” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #17864228
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        En als je gaat lassen met overlap, MOET dit er tussen:

        http://www.rubenco.nl/rx5-rx7-rx10-rustyco-ontroesten-plamuur-unipol-aluplast/1067-inox-spay-puntlas-spray-inoxspray-500-ml.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Verder, alles voor spuiten ontvetten met thinner, en niks anders. Geen remmenreiniger, en zeker niet bij plekken waar je nog gaat lassen, want dat kan fosgeen gas veroorzaken, wat zeer zeer giftig is al in een paar ppm!!! Lees, DODELIJK!!

        Verder kun je die epoxy best aanbrengen in een waasje eerst, half uurtje drogen, laagje en na een uurtje of wat nog een laagje. NIET IN EEN KEER DIK ER OP! Zoals veel spuiters graag doen, dat lijkt lekker snel te werken, maar geeft veel slechtere hechting.

        #17864229
        Raluph
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2011

          bedankt voor de tips :thumb
          neem aan dat je die schijven net zo gebruikt zoals je deze gebruikt:
          http://www.metaalnieuws.nl/upload/nieuws/1610.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
          En dan zo’n rubberen schijf erachter of heb je daar een ander opzet stuk voor nodig?

          En die epoxy, gewoon met een spuitpistool erop spuiten neem ik aan.
          En als laatste die steenslagcoating:
          http://www.valo.nl/contents/nl/d129_Undercoating.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
          De derde of vierde van de bovenste rij, zoiets?

          #17864230
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Geen dank hoor! :thumb

            Ja, die schijven werken op een dergelijke manier, alleen slijp je met lamellenschijven het metaal ook in één oogopslag door, en dat wil je nou juist níet… Die zijn leuk voor lassers die dikke H-balken na het lassen een beetje willen ontbramen…

            Je moet die carbide schijfjes gewoon inspannen in zo’n ding:

            Dat is ook voor polijstlappen schijven. Rubberen schijf er achter moet je niet doen, is nou juist zo handig dat je rondom effect hebt van zo’n ding, en hij slijt ook steeds kleinere weg, dus dan zit rubber enkel in de weg.

            Epoxy spuiten, rollen, kwasten, mag allemaal kwasten is erg effectief voor kieren en ruwer oppervlak, omdat je het er lekker in masseert. Ook minimale verontreinigingen maken dan minder uit. Spuiten is wel mooi voor de grote strakke stukken, maar voor niet cosmetisch werk hoeft het natuurlijk niet…

            Die derde steenslagcoating ziet er prima uit, dat moet wel rubber zijn in die drie kleuren. Zwart, zoals die spuitbus, vind ik al weer verdacht, hoewel het geadverteerd wordt als overspuitbaar… Het is handig als je kunt zien op wat voor basis het is, synthetisch rubber is het beste qua prijs/kwaliteit, is niks nadelig aan. De profs gebruiken 2K PU basis, maar dat is erg prijzig, en niet of nauwelijks beter eigenlijk…

            Na de rubber coating kun je een dun laagje acryl verf, van motip ofzo doen, uiteraard mag er ook een dikke 2K autolak op, maar dat is niet nodig, kwalitatief hoeft dat niet echt. Motip, leuk in kleur, en dan niks geen bitumen of wax meer, als na een tijdje toch ergens een plekje verschijnt of een scheurtje op een naad, gewoon vet houden, vaseline spray ofzo werkt dan prima als roestpreventie.

            #17864231
            Raluph
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2011

              @ vince, zou deze stift er geschikt voor zijn?
              http://www.slijpschijvenwinkel.nl/index.php?page=producten&productgroep=191″ onclick=”window.open(this.href);return false;
              Of
              http://slijpschijvenwinkel.nl/index.php?page=productgroepen&categorie=46″ onclick=”window.open(this.href);return false;
              Want op conrad.nl zijn ze niet te vinden
              En die schijven…je gebruikt die zoals je een lamellenschijf gebruikt. Maar kan je hem ook gebruiken zoals je een doorslijpschijf gebruikt….dat je hem haaks op het materiaal zet om het schoon te maken?

              Heb nog een site gevonden waar ze hetzelfde bodyschutz verkopen, daar staat dat de M80 serie overspuitbaar is.
              http://www.nonpaintstore.nl/nl/autolak-1/car-paints/undercoating/colad-undercoating-m80-black.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

              Nu nog ff zoeken waar ze die 3M nadenkit verkopen. (als ik het nodig hem, weet waar het te koop is)

              En vandaag lekker in het zonnetje een deel van het interieur eruit gehaald



              Achter het gaspedaal zit ook nog een plekje met roest


              Ziet er niet slecht uit, morgen en/of zondag de alle bituimmatten verwijderen.


              De roest in de dorpel wat schoongekrast en uitgezuigd. De dorpels zijn meer aangetast dan die van de E kadett….denk er wax in spuiten om te zorgen en dat het niet veel sneller gaat roesten. Want dit jaar de dorpels vervangen gaat het waarschijnlijk niet worden.
              Gordelpunten:


              De ergste even snel met een schroevendraaier wat los gestoken en is toch iets minder rot dan dat ik dacht maar moet hem nog verder kaal maken dus weet nog niks zeker.

              Kijken als ik die schijven heb, de velsrand mooi schoon kan krijgen en dan de epoxy erop.

              En het spul wat onder rubbere vloermat zit, is vochtig en vies (roestplekken). Even kijken wat ik er voor terug leg

              #17864232
              Kadett1.2
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 May 2011

                Ik heb er een kadett bij :D .

                Het is een knappert. Ik heb ze zelden zo goed gezien. Mijn vader had ook dezelfde kleur is okergeel kleurcode 411 als ik me nog kan herrineren.
                Van 1975. Maar was een special, wil zegen met korte “sport” pook en voor schijfremmen. En bovenal een klokje !
                Maar verder wel de rubber matten en skai stoelbekleding zonder hoofdsteunen. Wel driepuntgordels maar geen rolmechanische dus met de hand strak trekken nog.
                Ik heb er na behalen van mijn rijbewijs nog enkele jaren in gereden. Dus weet hoe het werkt. Tot ik een C coupe van 1978 had gekocht.

                Maar deze was in 1983 al flink rot aan alle kanten.

                Zo te zien is het gewoon een kwestie van kaal schuren en behandelen.
                Kokerbalkjes bij de achterwielen wel wat meer werk, zal als je goed wil hebben wel gelast moeten worden.

                Verder sucses en veel plezier met de Kadett C

                #17864233
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Ik zou eerst die schijfjes bestellen en even het gat meten, die je daar bij de slijpschijvenwinkel hebt gevonden lijken misschien wat klein?

                  Die schijf is net een wat harde schuurspons, en kan je in alle richtingen gebruiken. Wel had ik met mijn opspan asje dat tegen de klok in hij zichzelf loste, maar enkel één kant op is eigenlijk wel prima voor alles. Raad wel aan er niet te hard mee te duwen, gewoon toeren lekker instellen en laten gaan. Zet je te veel druk en hapt hij een keer op een randje dan schiet je gigantisch uit, met alle risicos van dien! En als je te hard drukt slijt het onnodig snel. Je zal merken dat je er moeiteloos met weinig druk de boel mee kaal krijgt.

                  Vind de roestplekjes errug meevallen hoor! Dat heb je zo weer strak!

                  En blaf alles wat holle ruimte heet strotje vol met een goede wax!!

                  #17864234
                  midnight black
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2011

                    Die ronde plaatjes op de achterste wielkasten met de roest eromheen lijken me niet origineel, ik meen met te herinneren dat hier eigenlijk een vierkant metalen plaatje met een moer erop zit. (Misschien dat iemand met een C hier meer duidelijkheid over kan geven?) De gordels zonder rolmechanisme, ben benieuwd of je deze nog kunt vinden, maar je kunt misschien een andere gordel aan (laten) passen.

                    #17864235
                    Kadett1.2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2011

                      @midnight black wrote:

                      Die ronde plaatjes op de achterste wielkasten met de roest eromheen lijken me niet origineel, ik meen met te herinneren dat hier eigenlijk een vierkant metalen plaatje met een moer erop zit. (Misschien dat iemand met een C hier meer duidelijkheid over kan geven?) De gordels zonder rolmechanisme, ben benieuwd of je deze nog kunt vinden, maar je kunt misschien een andere gordel aan (laten) passen.

                      Gordelbevestiging in de achterste wielkasten zijn hier nog wel origineel. Zijn meestal gewoon eruit gerot en dichtgelast met een plaat erop. Dat ronde is normaal gesproken een nylon of kustof afdichtingsdop. Kun je eruit draaien. Hieronder zit een tapdraad voor boutbevestiging gordels achter. Dezelfde doppen zitten ook ongeveer in het midden onder de achterbank zitting ongeveer waar de cardanas loopt voor de gordelbevestigingen. De vierkanten metalen plaat met tapdraad zit aan de buiten/onderkant in de wielkasten gepuntlast. Heeft een opstaande rand waar vuil en vocht tussenkomt zodoende zijn de meeste eruit gerot.
                      Als je wat mensen kent, of via de 2 Kadett C clubs en meetings aanstaande zomer weer is best wel aan (tweedehands) rolgordels te komen als je zou willen.

                      #17864236
                      Raluph
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 January 2011

                        @ kadett1.2: klopt, orginele kleurcode is 411. Maar is aan de buitenkant opnieuw gespoten in 2007 dus hij blinkt meer dan orgineel.
                        En voor de gordel: kan voor rolgordel gaan, orginelen zoeken die er nu ook inzitten of van een andere gordel eentje maken.

                        En moet nog gaan bedenken of ik het eruit slijp en een nieuwe gordelpunt erin las of gewoon een stuk plaat erin lassen. Maar dat ga ik pas doen als ik de achterwielkasten kaal maak. En wanneer ik dat ga doen weet ik nog niet. Denk pas als de dorpels gelast zijn en daar wil ik nog ff mee wachten.


                        @vince
                        , ga de schijven binnenkort bestellen en dan kijken welke stift erop past. En ook ff een mailtje sturen naar het bedrijf voor die epoxy-primer.

                        Ben vandaag bezig met de bitiummatten eraf te steken, tot nu toe ziet er goed uit. Alleen tussen de stoelen en de bank zit teerachtig spul op de vloer met karton erover. Karton is eraf maar hoe krijg je die teerachtige zooi eraf, ook gewoon verwarmen?

                        #17864237
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Verwarmen, en probeer eens lampolie en daarna een ontvetter en veeel doekjes…

                          #17864238
                          Raluph
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2011

                            Die schijven bij conrad.nl zijn de(/of een van de) goedkoopste maar zie dat de verwachte levertijd 14 dagen :???:

                            Ons pap had een catalogus voor onder andere gereedschap meegenomen. En daar stonden die schijven ook in. Hij gaat kijken of hij eraan kan komen aangezien het eigenlijk alleen voor bedrijven is.
                            http://avda.eu/nl-nl” onclick=”window.open(this.href);return false;? en dan in de catalogus blz 138

                            Voor de bodyschutz, blz 139. En dan de 2de of 3de.

                            #17864239
                            Kadett1.2
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 May 2011

                              Teer kan je het beste zoveel mogelijk wegsteken met een plamuurmes, eventueel beetje warm stoken met fohn of hete lucht verfverwijderaar en dan de restjes met een doekje met terpentine of thinner wegpoetsen.

                              #17864240
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Ik ga dit eens een keer proberen:
                                http://www.ebay.de/itm/SprayMax-2K-Epoxy-Grundierfuller-grau-Spray-400ml-K680033-/200858814107?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2ec41e469b” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Met:
                                http://www.ebay.de/itm/1-Spraydosengriff-Dosenhalter-fur-Klarlack-matt-und-glanzend-Autolack-Spraydosen-/380466352806?pt=Autopflege_Wartung&hash=item58958fd2a6″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                Volgens mij is die kwaliteit prima, en dit is voor kleinere klussen voordeliger, want die 5 kilo losse ZF primers kun je twee gehele auto’s mee doen, terwijl het redelijk kort maar houdbaar is….

                                #17864241
                                Raluph
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 January 2011

                                  Zo….die teer en bitium is aan de binnenkant van de auto eraf.





                                  En heb de ‘Scotch-Brite’ schoonmaakschijven, zijn niet die vinci in een link had laten zien. Kon via automaterialenzaak aan andere komen van 3M en waren de volgende dag al af te halen.

                                  http://www.schuurmaterialen-shop.nl/scotch-brite-clean-strip-xt-dc-purple-asgat-13mm.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                  Meteen ook een de stift erbij om de schijven vast te zetten. En bodyschutz van 3M(overschilderbaar).

                                  Bumper is er af, morgen de voorschermen eraf halen en alle tectyl van de binnenschermen halen.

                                  Heb een bericht gestuurd naar het bedrijf voor de epoxy primer maar nog niks gehoord.
                                  ik wil het gebruiken voor de wielkuipen, bodem binnenkant, onderkant deuren en paar plekjes op de bodem van de auto.
                                  Misschien dat ik het ook voor de E kadett ga gebruiken. Maar dan is 3L epoxy+1l verharder wel veel of niet, want hoelang is zoiets houdbaar?

                                  #17864242
                                  Automatic-freak
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Echt een hele mooie C-dan heb je daar !!

                                    Zal een leuk setje zijn samen met je E-Kadett :thumb

                                    mvg Erik

                                    #17864243
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Hah, lachen, dat zijn PRECIES de paarse schijven die ik ook heb gebruikt!! Die zijn perfect!

                                      En 3 liter, tja, dat is zeker wel veel! Bedenk je ook dat hoe dunner de laagdikte hoe sterker de coating! Dat weten ook niet veel mensen, maar autofabrikanten maken daar een sport van, want het bespaard hun ook nog eens lak. Als je er over nadenkt is het logisch ook, want de lak is altijd minder sterk dan het metaal er onder, en met een dunne laag heb je simpelweg veel betere ‘ondersteuning’ van het metaal er onder. Dus lekker waasje om te hechten, dun laagje sluitende coating en klaar, niet klodderen met die zooi!

                                      Daarom spreekt mij die spuitbusjes 2K wel aan, want dat is ook zeker weten perfect vochtvrij en olievrij drukgas! Dat is met de meeste compressors zeker niet het geval!

                                      #17864244
                                      Kadett1.2
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 May 2011

                                        @Vinci wrote:

                                        Daarom spreekt mij die spuitbusjes 2K wel aan, want dat is ook zeker weten perfect vochtvrij en olievrij drukgas! Dat is met de meeste compressors zeker niet het geval!

                                        Vochtopvanger monteren tussen je compressor en slang.

                                        #17864245
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          @Kadett1.2 wrote:

                                          @Vinci wrote:

                                          Daarom spreekt mij die spuitbusjes 2K wel aan, want dat is ook zeker weten perfect vochtvrij en olievrij drukgas! Dat is met de meeste compressors zeker niet het geval!

                                          Vochtopvanger monteren tussen je compressor en slang.

                                          Uiteraard, maar die kost ook geld, en dat is peanuts als je vaak spuit en de investering waard, maar voor de hobbyist die zijn eigen autootje her en der een hoekje gaat doen is zo’n spuitbusje ideaal.

                                          #17864246
                                          Kadett1.2
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2011

                                            Ik heb wel een vochtopvanger, jaren geleden gekocht. Ligt meestal in de kast. Bij grondverf spuiten vergeten er tussen te zetten. En ja hoor waterdruppels in de primer.
                                            Maar met opvanger gaat het best goed. Maar dan heb je weer stof in de lak, altijd wel wat natuurlijk.

                                            #17864247
                                            Raluph
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              25 January 2011

                                              @Automatic-freak, dank je. Wil best de kadett collectie compleet maken dus een A,B en D erbij maarja geld en plek is het probleem

                                              Vandaag de voorschermen eraf gehaald…..rechter scherm was er zo af maar die linker. Heeft ooit schade gehad aan de linkerkant, toen een ander scherm opgekomen en die hebben ze overal aan vast gekit :swear 1,5 tot 2 uur bezig geweest om het scherm er voorzichtig af halen.
                                              Alle schroeven/boutjes los. Heb wel geleerd met mijn E kadett dat ik het meteen weg moet leggen anders ben ik later een uur aan het zoeken naar een boutje. Dus dit maar gedaan:

                                              Rechter scherm eraf:




                                              Rechterscherm:


                                              Linkerkant:
                                              Heel fijn die kit….. :swear



                                              Met een mes alles lossteken

                                              Gat aan de onderkant

                                              Kit :???:

                                              En de schade die ooit hersteld is:

                                              Rechter voorscherm:

                                              Kan het gaan lassen maar de dorpels wilde ik ook ooit laten doen maar als ik de dorpels nu laat doen (plus binnendorpel) kan dat stukje erbij gepakt worden en dan weet ik dat het goed is. Het balkje dat tegen de wielkuip zit. Zit beetje roest aan de bovenkant en in de naad dat ook laten doen. En alles laten spuiten…kost wat maar dan ben ik er wel in een keer er van af :hmmz

                                              #17864248
                                              saluma
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 November 2010

                                                Valt mee voor zijn leeftijd!Ja………..vindt het niet tegenvallen.
                                                Ook bij mijn Kadett E zaten de spatborden gekit.Origineel van de fabriek af.
                                                Je had een fohn kunnen pakken en de kit wat zachter maken,hoef je ook niet te wurmen om het er netjes te demonteren.

                                                Verder succes met de Kadett!!!!!!!!

                                                #17864249
                                                Raluph
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 January 2011

                                                  De epoxy primer besteld, hoop het over een paar dagen binnen te hebben en dan de binnenkant gaan doen.
                                                  Ipv nieuwe bitium matten er op te plakken voor de geluidsisolatie ga ik eerst kijken of de ondervloer van ons pap en mam hun parketvloer goed werkt. Is een speciale ondervloer die er onder ligt, dempt 10db(in een huis dan).

                                                  En deze matten gaan vervangen:

                                                  Zijn muf en vies, ga kijken voor ondertapijt oid. En dan de oude natuurlijk als mal gebruiken.

                                                  Vrijdag naar een schadebedrijf/restauratiebedrijf om te kijken wat het gaat kosten om binnendorpels, dorpels en onderkant A-stijl te laten vervangen en spuiten.

                                                  #17864250
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Parketondervloer is geen optie, paneeldemping in auto’s werkt heel anders en vergt massa….

                                                    #17864251
                                                    Vinci
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      3 August 2009

                                                      Als je iets wilt dat werkt en ook iets meer volume heeft dan pak je dit:
                                                      http://www.monacor.de/produkte/lautsprechertechnik/selbstbau/daemmmaterial/mdm-30/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                      Dat verkopen ze ook bij de bouwmarkt, maar dan niet zelfklevend en in een andere dikte…
                                                      http://www.aixfoam.nl/zwaarschuim-absorptieplaten-sh007″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 404)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.